Vraag het de mods, 2026

29-08-2026 13:11 733 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics en aan ons.

Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics!

Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.

Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215

Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattopic-2026-3-met-geklets- ... /515730/2#

en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716

Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576

En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:

https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum.

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Lady*Voldemort schreef: ↑
17-09-2026 19:59
Jullie willen dit forum echt naar de kloten hebben he?

Zeg dat wel. Echt, ik ben verschrikkelijk boos. Nadat Almostdone eerst een poosje geleden excuses kreeg voor dat idioot lange overleg etc., krijgt ze OP DE DAG NADAT ze een enorm zwaar gesprek had, een waarschuwing en de mededeling dat haar topic "uit coulance" mag blijven bestaan.

Dan sla je toch echt wel heel wat planken mis, hoor.
Almostdone1 schreef: ↑
17-09-2026 20:02
Zou je in pb mij willen laten weten om welke zin het gaat ? Ik heb echt geen idee meer. Enige wat ik weet is dat er op geen enkele manier een vervelende bedoeling achter zit.
PB is verstuurd!
MissUnderstood schreef: ↑
17-09-2026 20:03
Zeg dat wel. Echt, ik ben verschrikkelijk boos. Nadat Almostdone eerst een poosje geleden excuses kreeg voor dat idioot lange overleg etc., krijgt ze OP DE DAG NADAT ze een enorm zwaar gesprek had, een waarschuwing en de mededeling dat haar topic "uit coulance" mag blijven bestaan.

Dan sla je toch echt wel heel wat planken mis, hoor.
Het hele wereldwijde regenwoud, ben ik bang 🫣
Jankerd
[
anoniem_6ab2648a8a878 wijzigde dit bericht op 17-09-2026 20:17
99.70% gewijzigd
MissUnderstood schreef: ↑
17-09-2026 19:50
Serieus, Moderator? Gewist want "niet geschikt voor Viva?". Ik heb de verwijderde zin gelezen en daar was niets schokkends, provocerends of kwetsends aan. Niet geschikt voor Viva of niet geschikt voor jullie adverteerders?

Jullie moeten je diep schamen.

Vooral de manier van schrijven ook,
"NIET geschikt voor Viva!"
Zo schrijf je toch niet, zeker in zo'n topic?

De coulance snap ik al helemaal niet, want er was toch allang besloten dat dat topic gewoon mocht?

Echt niet ok gemodereerd hoor, in zo'n gevoelig topic.
lilith wijzigde dit bericht op 17-09-2026 20:11
4.89% gewijzigd
Oh en nog een tip mod: als je dan toch meent een ingreep te moeten doen ga dan niet schreeuwen. Dus geen hoofdletters, en geen uitroeptekens. Die komen namelijk echt ontzettend onprofessioneel, onvriendelijk en horkerig over.
Niet quoten ajb
Lilith schreef: ↑
17-09-2026 20:10
Vooral de manier van schrijven ook,
"NIET geschikt voor Viva!"
Zo schrijf je toch niet, zeker in zo'n topic?

Helemaal mee eens. Onprofessioneel en gespeend van werkelijk ieder greintje empathie.
Lady*Voldemort schreef: ↑
17-09-2026 20:10
Oh en nog een tip mod: als je dan toch meent een ingreep te moeten doen ga dan niet schreeuwen. Dus geen hoofdletters, en geen uitroeptekens. Die komen namelijk echt ontzettend onprofessioneel, onvriendelijk en horkerig over.
In deze verwacht je een doodzenuwachtige 17 jarige stagiaire.
Jankerd
Yasmijn schreef: ↑
17-09-2026 20:23
In deze verwacht je een doodzenuwachtige 17 jarige stagiaire.
Sowieso, augustus vertelde Wieke, die inmiddels ook verschwunden is, gesprekken te gaan hebben met evt nieuwe extra mods.
Het blijft angstvallig stil.
There is always something happening, and it's usually right now
Compleet van de pot gerukt dit.
.
Grobbekuiken_ schreef: ↑
17-09-2026 20:30
Sowieso, augustus vertelde Wieke, die inmiddels ook verschwunden is, gesprekken te gaan hebben met evt nieuwe extra mods.
Het blijft angstvallig stil.

O wacht, misschien was die actie van vandaag het werk van een nieuwe mod. Van 16. Die geselecteerd is op horkerigheid.
Krijgen we nu allemaal een geschiktheids lijstje. Jongens wat een betutteling. Democratie enzo eens in ogenschouw nemen?
Eens met de rest! Het zou netjes zijn om excuses te maken.
Life is short. Eat dessert first.
Tijd om het stokje over te dragen, het spat er vanaf dat jullie er geen zin meer in hebbben en dat jullie zelf dingen persoonlijk opvatten. Net als die napraat met zonnesteek. Je kunt het leuk verzinnen dat het autocorrect was, maar ik geloof er eigenlijk niks van. En om dan ook nog als een olifant door een porseleinkast op gevoelige onderwerpen zo te reageren. En ook nog onterecht. Misschien dat kwartiertje per week van aanwezigheid voor een dutje gebruiken, helder zien jullie het in ieder geval niet.
Wat ongelofelijk slecht om op een site die zogenaamd voor en door vrouwen is vrouwen de mond te gaan snoeren die vertellen dat ze verkracht zijn en daar enorm onder lijden. Ik heb er eigenlijk gewoon geen woorden voor, wat een ontzettend triest dieptepunt. Hoe krijgt iemand het bedacht?!

En dan met die toon ook nog eens. Wat CC al zegt: echt compleet van de pot gerukt. Ik vraag me echt af wie je dan wel denkt dat je bent om zó met je opgeheven vingertje te gaan wijzen als een schooljuf.

En klap op de vuurpijl is nog de arrogantie om te zeggen dat het topic uit coulance mag blijven staan. Wauw. Echt ongelofelijk.

En maar grote woorden hebben, dat alle onderwerpen besproken mogen worden... Ik zie er in deze ongelofelijk slechte acties weer eens niets van terug. De vrouwtjes kunnen het maar beter over make-upjes en jurkjes hebben want verkrachting is toch ZO ONGESCHIKT om te vermelden als je dat overkomen is, lekker de mond over houden hoor, iew.
Echt wat triest zeg. Schaam je kapot mod.
Waarschuwing! Onderstaande tekst is NIET geschikt voor viva!

'In Nederland krijgt 53 procent van de vrouwen in hun leven te maken met seksueel grensoverschrijdend gedrag en 24 procent met ernstig seksueel geweld (zoals penetratie of handelingen tegen de wil).'
Bron: Rutgers
S-Groot schreef: ↑
17-09-2026 22:50
Wat ongelofelijk slecht om op een site die zogenaamd voor en door vrouwen is vrouwen de mond te gaan snoeren die vertellen dat ze verkracht zijn en daar enorm onder lijden. Ik heb er eigenlijk gewoon geen woorden voor, wat een ontzettend triest dieptepunt. Hoe krijgt iemand het bedacht?!

En dan met die toon ook nog eens. Wat CC al zegt: echt compleet van de pot gerukt. Ik vraag me echt af wie je dan wel denkt dat je bent om zó met je opgeheven vingertje te gaan wijzen als een schooljuf.

En klap op de vuurpijl is nog de arrogantie om te zeggen dat het topic uit coulance mag blijven staan. Wauw. Echt ongelofelijk.

En maar grote woorden hebben, dat alle onderwerpen besproken mogen worden... Ik zie er in deze ongelofelijk slechte acties weer eens niets van terug. De vrouwtjes kunnen het maar beter over make-upjes en jurkjes hebben want verkrachting is toch ZO ONGESCHIKT om te vermelden als je dat overkomen is, lekker de mond over houden hoor, iew.
Het is blijkbaar de bedoeling dat mensen zich vooral schamen en hun mond houden over wat ze is overkomen.
Want anders worden tere zieltjes gekwetst.

Zeer treurig dekt de lading nog geen eens.

Ik vind eigenlijk dat betreffende mod moet opstappen.
Ik ben enorm mosterd maar val van mijn stoel. Hebben we nu een mannelijke mod ofzo? Dat er in een topic mét triggerwarning niet gepraat mag worden over (de inhoud van) herbelevingen? En voor wie precies was de toon niet goed? Wsnt niemand die daar schrijft was geschokt (nouja, wel dat dit iemand overkomt. Als kind ook nog. Maar niet over de toon of bewoording).

En waarom een coulance? En wat tha fuck een waarachuwing?

Is daar niet het forum voor? Mogen scheijven over je piin, steun zoeken én krijgen?

Of mogen we alleen over (stuklopende) relaties, make-up en vakanties praten?
Zo'n dieptepunt heb ik in al die jaren dat ik forum niet meegemaakt.
Paradise schreef: ↑
17-09-2026 23:10
Het is blijkbaar de bedoeling dat mensen zich vooral schamen en hun mond houden over wat ze is overkomen.

Vind ik ook! Echt enorm pijnlijk wat hier gebeurt.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Godsamme, ik weet niet wat ik lees. Moderators, ga je diep, diep schamen. Maak excuses naar Almostdone, zowel in haar topic als in een PB.

Weet je hoe dit overkomt bij haar, en bij vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt? Nou, zeg het maar? Nee he, dat dacht ik al. Jullie hebben het empatisch vermogen van een amoebe.

En als deze tekst teveel is voor jullie tere zieltjes, zet mij dan maar op het strafbankje, na het bekende geblaat dat op de man naar de moterators not done is.

Zum Kotzen.
Delulu
Er komt waarschijnlijk weer een excuus en dat was het dan weer.
Daar heeft die TO natuurlijk geen ene ruk aan want het leed is al geschied.

Ik heb zo ongeveer begrepen wat er gewist is en ik vind het echt bizar. S-groot verwoord het een stuk beter dan ik, dus daar sluit ik me dan maar hartgrondig bij aan.
Lilith schreef: ↑
17-09-2026 23:19

Ik heb zo ongeveer begrepen wat er gewist is en ik vind het echt bizar. S-groot verwoord het een stuk beter dan ik, dus daar sluit ik me dan maar hartgrondig bij aan.

Me too.
Dinges
Paradise schreef: ↑
17-09-2026 23:10

Dat vind ik ook. Ik heb er geen woorden voor, tenminste die heb ik wel maar dan schiet ik compleet uit mijn slof.
Ik ben niet eens verbaasd wel woedend.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven