Journi Print vraag

20-09-2026 21:58 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een vraag over Journi Print, zoals de titel al zegt 😁

Ik heb een keer bij iemand een fotoboek gezien wat gemaakt was met Journi Print.
Dit boek had ook landkaartjes/plattegronden er in verwerkt.

Nou is mijn vraag, hoe krijg je die kaartjes in het boek?
Ik heb het gevraagd aan degene die dat boek gemaakt heeft, maar die weet het niet meer.

Ik ga nog op reis, dus ik ben nog niet bezig met maken.
Moet je je locatie aanzetten op je mobiel?
Of voeg je tijdens het maken zo'n kaartje toe. Dat je begin en eindpunt opgeeft, met eventuele tussenliggende plaatsen op de route.

Wie heeft er ervaring?
Die kaartjes worden automatisch gegenereerd door journy aan de hand van de locatie informatie die in je foto zit.
Dank je!

Moet ik daar zelf nog iets voor doen?
Iets aanzetten op mijn telefoon?
Ik heb een android telefoon.
Ik heb ook android en volgens mij stond het bij mij standaard aan, maar anders moet je de locatie aan zetten.
Oke!

Bedankt voor je antwoord 😊
Ik ga even zoeken of het bij mij ook al aan staat
Ik ben bezig met een boek, maar ik vind het echt heel slecht werken. Wellicht doe ik iets verkeerd, vandaar dat ik even aanhaak.

Ik kies voor een fotoboek L, dan ga ik foto’s uploaden van mijn vakantie.
Ik wil dan eerst alleen dag 1 uploaden, maar dat kan niet want dan heb ik te weinig foto’s krijg ik als melding.
Als ik doorga met uploaden tot ik er voldoende heb, zet ie vervolgens alles door elkaar. Wat ik uiteraard niet wil.
Dan kan ik wel handmatig allerlei foto’s weer gaan verplaatsen, maar dan kan ik net zo goed een boek volledig zelf maken.
Hij zet de foto's op volgorde van datum en tijd. Dus als de exif in de foto's klopt met je reisdagen dan hoort het aan te sluiten. Maar als je foto's bewerkt en opslaat verlies je soms die data en komt het op de bewerkdatum te staan.
Ik heb me even door de eerste 3 dagen geworsteld en doe nu dag voor dag.
Dan staat het nog steeds niet altijd logisch, maar dan kan ik het makkelijk verwisselen.
Ik wil bijvoorbeeld de foto’s van een locatie bij elkaar op 1 pagina en dan staat er opeens een dier van een ander moment tussen.
Maar goed, per dag werkt het nu prima.

Ik krijg geen kaartjes erbij; maar dat stond waarschijnlijk niet aan in mijn telefoon.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven