Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 1174 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Ah dat is fijn!
Ik ben happy! ik had een (gelegenheids)jurk op het oog op een Amerikaanse website; nieuwprijs €180 + verzendkosten + import kosten.

Ik dacht even snel op Vinted kijken ook, staat hij erop in de juiste maat bij een Nederlandse verkoper! 1x keer gedragen en uiteindelijk € 80 voor betaald :)
Ik kocht twee maanden terug een jurk nieuw met kaartjes voor €25. Prijs op het kaartje €299. Ik weet nog dat ik destijds toen hij in de collectie zat twijfelde hem te kopen in de sale maar ik vond €150 toen nog te veel. De jurk had het kaartje eraan van de fysieke winkel met webshop en waar ik hem toen zag. Dus waarschijnlijk heb ik nu jaren later precies die jurk gekocht.
Ik heb vandaag de terugbetaling kunnen aan vragen voor een 12-8 verzonden jurk met Mondial die niet is aan gekomen.
Verder lijkt het erop alsof Budbee nu ook langzamer wordt nu ze het waarschijnlijk drukker hebben gekregen.
Mijn pakje zou eerst morgen bezorgd worden bij AH. Toen vandaag en nu is het verplaatst naar morgen.
Ja ik heb inmiddels ook een paar pakketjes van Budbee gehad die op donderdag verstuurd werden en die pas dinsdagavond aankwamen. Die kunnen de toestroom ook niet aan, vrees ik. Mondial is nu ook een stuk langzamer dan 'meestal'. Ik heb wel vandaag weer wat vinted go pakketjes binnen NL verstuurd. Dat staat dus wel weer (af en toe?) aan.

En wat super dat je die jurk nu alsnog hebt voor een veel lagere prijs! Dat zijn de leukste vinted vondsten.
Celeste23 schreef:
16-09-2026 11:43
Ik ben happy! ik had een (gelegenheids)jurk op het oog op een Amerikaanse website; nieuwprijs €180 + verzendkosten + import kosten.

Ik dacht even snel op Vinted kijken ook, staat hij erop in de juiste maat bij een Nederlandse verkoper! 1x keer gedragen en uiteindelijk € 80 voor betaald :)
Leuk!
Appelstroop schreef:
11-09-2026 12:45
Plottwist! Ik heb de koper een bericht gestuurd dat ik mij nu besef dat het te voordelig verkocht is en overweeg het te annuleren, maar dit niet oké voelt.
Geen enkel probleem en akkoord om te annuleren 😁
Ik heb iets soortgelijks nu, ik had een decoratie item online gezet voor de €5 kortingsbon. Had hem erop gezet voor €10, wat ik al best hoog vond, dat ding staat al jaren in een kastje. Het werd ongelogen na 2 minuten al verkocht zonder bod en in die 2 minuten ook heel vaak gefavoriet. Ik vind €10 prima dus ik verstuur het morgen maar het had dus waarschijnlijk voor (veel?) meer weggekunt haha.
Gisterochtend pakketje weggebracht naar pakketwand van Mondial. Moest naar Belgie en is vandaag al aangekomen op het pakketpunt daar. Supersnel.
Vorig weekend wederom iets besteld in Duitsland. Kon weer alleen met GLS/ Vinted go. Ligt sinds gisteren in Breda en zal dan ws donderdag of vrijdag hopenlijk en met een beetje mazzel hier aankomen. Ook iets besteld in Duitsland via DPD. Is donderdag verzonden en komt naar verwacht dinsdag of woensdag aan.
Zelf iets binnen Nederland verzonden met DHL en dat was er een dag later.
Voorlopig ben ik nu even klaar met Vinted. Heb m'n account leeg gemaakt en zie volgend voorjaar wel weer.
Ik had iets naar Italië verstuurd met Mondial, was er best snel. Koper zelfde dag opgehaald, meteen uitgepakt en review. Zo kan het ook.
Flashy schreef:
19-09-2026 21:13
Ik had iets naar Italië verstuurd met Mondial, was er best snel. Koper zelfde dag opgehaald, meteen uitgepakt en review. Zo kan het ook.
Ja dat is fijn. Zo had ik nu ook een verkoop naar Frankrijk die echt heel snel ging en ook idd meteen afgehandeld door de koper.
Top :)
Ik zie op Vinted veel cozy kleurboeken van de Action voor 10-12.50 euro per stuk aangeboden terwijl ze 99 cent zijn. Iemand had er zelfs 60.
Heel triest.
Afgelopen dagen veel likes op verschillende artikelen, maar koop blijft vooralsnog uit.
Een pakket is nog steeds vertraagd via VintedGo. Verwacht datum is nu 8 oktober.
Maisy schreef:
20-09-2026 21:20
Ik zie op Vinted veel cozy kleurboeken van de Action voor 10-12.50 euro per stuk aangeboden terwijl ze 99 cent zijn. Iemand had er zelfs 60.
Heel triest.

Schofterig irritant vind ik dat.

Nu ook weer met de nieuwe (snel uitverkochte) parfumlijn van Hema/Fugazzi. Die gaan voor 3x zo duur.

Ik hoop dat ze er allemaal mee blijven zitten.
Dat hoop ik ook! Ik baal zo van het volgende;
Ik had twee dure boeken verkocht voor een mooi bedrag. Ik was blij dat ze uit mijn kast waren. Koper was er zo blij mee zei ze.
Ik gelijk dezelfde middag de boeken opgestuurd en koper heeft ze nooit opgehaald en nu worden ze weer terug gestuurd. Koper heeft ook niets laten weten

Echt irritant.
Fucupcake schreef:
22-09-2026 10:20
Schofterig irritant vind ik dat.

Nu ook weer met de nieuwe (snel uitverkochte) parfumlijn van Hema/Fugazzi. Die gaan voor 3x zo duur.

Ik hoop dat ze er allemaal mee blijven zitten.
Ja en wat denk je van die scene sticker boekjes van de Action en de troetelbeertjes lipglosses van Essence.
Niet te doen wat ze daar vervolgens op vinted voor vragen. Dat je er 1 of 2 euro bovenop gooit als je er eentje over hebt, oke.
Maar hele schappen leegkopen en dan vervolgens voor het vijfvoudige op vinted zetten. Bizar, zeker als je dan overal de klachten leest over mensen die om 'niks' door vinted aangemerkt worden als commerciële verkoper en dus geblokkeerd worden.
Ik heb iets verkocht in de originele doos. Bij het plaatsen van de advertentie heb ik gekozen voor de aanbevolen maat qua verpakking. De koper heeft gekozen voor vinted go. Maar het pakje is groter dan de locker.
Hoe los ik dit best op? Vraag ik de koper om te annuleren en opnieuw te kopen met een andere verzender? Of moet ik dit zelf annuleren?
Ik heb het verzendlabel al aangemaakt.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Heb je geen vinted go pakketpunt in de buurt? Daar meten ze de pakketjes niet echt op zolang ze in de zak passen.
Maisy schreef:
22-09-2026 10:30
Dat hoop ik ook! Ik baal zo van het volgende;
Ik had twee dure boeken verkocht voor een mooi bedrag. Ik was blij dat ze uit mijn kast waren. Koper was er zo blij mee zei ze.
Ik gelijk dezelfde middag de boeken opgestuurd en koper heeft ze nooit opgehaald en nu worden ze weer terug gestuurd. Koper heeft ook niets laten weten

Echt irritant.
Oh ja wat balen inderdaad zeg.
happyapple schreef:
22-09-2026 13:52
Heb je geen vinted go pakketpunt in de buurt? Daar meten ze de pakketjes niet echt op zolang ze in de zak passen.
Ja, die heb ik in de buurt. Maar als de koper voor een locker kiest, past het nog steeds niet?
Rawr schreef:
22-09-2026 14:03
Ja, die heb ik in de buurt. Maar als de koper voor een locker kiest, past het nog steeds niet?
Nee dat klopt, en dat kun je volgens mij dus als verkoper ook niet zien bij vinted go. Bij Mondial zie ik het soms aan het adres op het label.
Ik heb het op de gok ook een keer verstuurd, ik had toen de koper een berichtje gestuurd of ze het naar een pakketpunt of locker liet sturen en dat ik dat vroeg ivm de afmetingen, maar ik kreeg geen duidelijke reactie. Maar mijn pakketje was niet echt heel erg groot, maar dus wel dikker/hoger dan die 8cm die vinted aangaf.
Bij mij is het toen goed gekomen, maar ik weet het in jouw geval natuurlijk ook niet.
Vandaag eindelijk beweging gekomen in een aantal vertraagde pakketjes. 3 pakketejs zijn bezorgd, heel fijn ook al was het lang wachten.
Helaas ook een koper die beweert dat de trui die ze heeft gekocht door mij verkeerd gewassen is, daardoor gekrompen en nu dus niet overeenkomt met de maat. En dat ik deze daarom verkoop. Dikke onzin maar goed. Heb haar retour maar geaccepteerd, wel een berichtje gestuurd dat ik haar aanname jammer vindt. Nu maar hopen op geen slechte review.
"After all this time?" "Always."
happyapple schreef:
22-09-2026 14:12
Nee dat klopt, en dat kun je volgens mij dus als verkoper ook niet zien bij vinted go. Bij Mondial zie ik het soms aan het adres op het label.
Ik heb het op de gok ook een keer verstuurd, ik had toen de koper een berichtje gestuurd of ze het naar een pakketpunt of locker liet sturen en dat ik dat vroeg ivm de afmetingen, maar ik kreeg geen duidelijke reactie. Maar mijn pakketje was niet echt heel erg groot, maar dus wel dikker/hoger dan die 8cm die vinted aangaf.
Bij mij is het toen goed gekomen, maar ik weet het in jouw geval natuurlijk ook niet.
Ik heb ook een berichtje gestuurd naar de koper. Ze heeft een pakketpunt gekozen, komt dus wel goed.
Op 7 september voor het eerst een pakketje in een Budbee locker gedaan. Voorheen altijd alleen maar met DHL, Vinted Go of Mondial pakketjes verstuurd. Ik vond het wel een beetje vreemd want op je pakketje komt geen sticker maar een zelfgeschreven code. Nou dat is dus waarschijnlijk niet goed gegaan want het pakket ligt al sinds 8 september in het sorteercentrum en sindsdien is er geen beweging meer. Echt balen.
Hm wat raar. Als de bezorger het pakketje ophaalt, plakt hij/zij er volgens mij een label op.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven