Telefoon kwijt
donderdag 24 september 2026 om 22:40
De telefoon van mijn dochter (11 jaar) is sinds gister kwijt.
Nu is het waarschijnlijk haar eigen schuld maar ik wil haar graag helpen zoeken.
Het ding blijft altijd beneden en gaat niet mee naar buiten. We hebben alle hoeken, lades, schoenen etc binnestebuiten gekeerd maar kunnen het niet vinden.
De batterij was bijna op (inmiddels nu helemaal denk ik) en ze had het geluid uit staan. We hadden de telefoon niet gekoppeld middels ‘zoek mijn iphone’.
Er was ooit een fantastisch topic over een dweil (?) die TO niet meer kon vinden. Daar kwamen hele goede tips voorbij. Vandaar mijn hulpvraag aan jullie.
Wie heeft nog goede zoeksuggesties?
Nu is het waarschijnlijk haar eigen schuld maar ik wil haar graag helpen zoeken.
Het ding blijft altijd beneden en gaat niet mee naar buiten. We hebben alle hoeken, lades, schoenen etc binnestebuiten gekeerd maar kunnen het niet vinden.
De batterij was bijna op (inmiddels nu helemaal denk ik) en ze had het geluid uit staan. We hadden de telefoon niet gekoppeld middels ‘zoek mijn iphone’.
Er was ooit een fantastisch topic over een dweil (?) die TO niet meer kon vinden. Daar kwamen hele goede tips voorbij. Vandaar mijn hulpvraag aan jullie.
Wie heeft nog goede zoeksuggesties?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
vrijdag 25 september 2026 om 06:51
vrijdag 25 september 2026 om 07:28
Intrigerende post. Leest als een detective. Al eens gedacht er eentje te schrijven? Als die telefoon terug is dan.ingelke_kepringelke schreef: ↑24-09-2026 23:10Dank voor het meedenken.
Ik was erbij toen ze het ding de laatste keer gebruikte. Ze was beneden, had een bericht naar een vriendinnetje gestuurd om samen kinderpostzegels te gaan verkopen. Het vriendinnetje stond vervolgens voor de deur en ze zijn samen op pad gegaan.
Ze had een broek zonder zakken aan en in haar jaszak past het niet, geen tas mee. Dus denk niet dat de telefoon mee naar buiten is gegaan.
In de garage en buiten ligt het in ieder geval niet.
Ander kind was op moment van verdwijning op de bank en is daar niet meer vanaf gekomen tot ze naar bed ging.
We hebben geen huisdieren en op moment van verdwijning stonden de bakken met speelgoed in de kast.
Snoepkast zit hoog, daar is ze niet geweest op die tijd.
Bank
WC
Jassen
@Vlinderkracht: haar telefoon was al een oude van ons. Een andere dummy hebben we dus niet meer![]()
vrijdag 25 september 2026 om 07:30
vrijdag 25 september 2026 om 07:32
Achter het schoenenrek, in een schoen, bovenop de kapstok, in een keukenlade, in een sleutelbakje/lade, onder de post op tafel, achter de bloemenvaas, op een zelfde gekleurd oppervlak (zwarte telefoon op zwart tafeltje), bij vriendinnetje in de jaszak, bij de afstandbedieningen, als boekenlegger in een (studie)boek
vrijdag 25 september 2026 om 08:03
In de buurt van de deur? Aan vriendinnetje gegeven die wel een tas had?
Kledingkast?
Ik heb 2 keer mijn telefoon teruggevonden bij een Karwei (2 verschillende filialen). 1 keer teruggedacht: in de rij bij de kassa had ik hem nog. Teruggereden en ja hoor: hij lag tussen de sokken bij de kassa. Ik had een paar keer gebeld, maar blijkbaar had niemand hem gehoord. En 1 keer bij een pakketje ophalen. Ik wist dat ik een code had opgezocht of laten zien. Toen lag hij bij de kassa van de klantenservice. En zo vaak kom ik niet eens bij de Karwei.
Kledingkast?
Ik heb 2 keer mijn telefoon teruggevonden bij een Karwei (2 verschillende filialen). 1 keer teruggedacht: in de rij bij de kassa had ik hem nog. Teruggereden en ja hoor: hij lag tussen de sokken bij de kassa. Ik had een paar keer gebeld, maar blijkbaar had niemand hem gehoord. En 1 keer bij een pakketje ophalen. Ik wist dat ik een code had opgezocht of laten zien. Toen lag hij bij de kassa van de klantenservice. En zo vaak kom ik niet eens bij de Karwei.
vrijdag 25 september 2026 om 08:33
Er was ooit een topic van iemand die altijd bij haar achter-achterburen ergens 's ochtends een rode (of een blauwe, of...) emmer uit het raam zag hangen. Aangespoord door het forum ging ze toch eens vragen aan die mensen waarom die emmer. Nooit meer wat gehoord.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
vrijdag 25 september 2026 om 09:03
vrijdag 25 september 2026 om 09:09
OP: 'We hadden de telefoon niet gekoppeld middels ‘zoek mijn iphone’.'
vrijdag 25 september 2026 om 09:31
Ah dank je , ik dacht is dat net zoiets als de krokodil?
Maar deze kende ik niet
vrijdag 25 september 2026 om 09:42
vrijdag 25 september 2026 om 09:46
Ik zou vooral het loopje van de bank naar de deur binnenstebuiten keren, met een extra focus op de gang.
Aan vriendinnetje gegeven vind ik trouwens ook een goede suggestie, heb jij het telefoonnummer van (de ouders van) vriendinnetje?
Misschien heeft zij anders ook nog extra informatie, of kind wel of niet de telefoon nog vast had toen ze de deur open deed.
Aan vriendinnetje gegeven vind ik trouwens ook een goede suggestie, heb jij het telefoonnummer van (de ouders van) vriendinnetje?
Misschien heeft zij anders ook nog extra informatie, of kind wel of niet de telefoon nog vast had toen ze de deur open deed.
vrijdag 25 september 2026 om 10:42
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in