Onzeker na beginnen relatie, niet wat ik wil

29-07-2009 14:12 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een aantal maanden geleden heb ik een erg moeilijke relatie beïndigd en voelde me daar ook al snel goed bij. Heb hem later nog gezien toch alles wat rustiger was tussen ons en ik was 'blij' dat het over was tussen ons. Hier had ik ook een topic over op dit forum. Wat ik van deze relatie geleerd heb is dat ik goed voor mezelf moet zorgen en dat ik, als ik het gevoel heb dat iets niet geheel oke is, dit waarschijnlijk wel zo zal zijn (intuïtie)

Ik heb me de afgelopen maanden erg vermaakt, weer veel opstap en veel met vriendinnen weg. Heb ook gedate, en zo geleerd dat ik ook mijn grens kan bewaken (als iemand bv. te ver ging qua zoenen/seks) verder heb ik ook eerlijk kunnen zijn over mijn gevoelens voor iemand en als het niks voor me was, kon ik dat ook aangeven.

Ben die tijd enorm gegroeid, ook ivm mijn opleiding/stage (psychiatrie/verslavingszorg) die ontzettend zwaar was, maar waar ik uiteindelijk complimenten voor kreeg.

Tot zover een korte schets van de afgelopen maanden.

Nu ben ik dus iemand tegengekomen waar ik voor wilde gaan,.we gaan samen veel opstap wat ik erg leuk vind. Zijn ex is ook veel in die kroeg wat natuurlijk geen probleem is maar hij zoekt dr best vaak op als ze daar ook is, en dan hoor ik ook her en der van vrienden/zijn ex'scharrel' dat hij nog niet over dr heen is.

Nu heb ik het hem ook gevraagd toen we opstap waren (geen goede timing i know, maar ik irriteerde me er op dat moment enorm aan)

Mijn gevoel zegt dat hij nog niet over d'r heen is, of dat hij iig niet helemaal voor mij gaat. Dat hij misschien nog niet toe is aan een relatie. Hij heeft aangegeven dat hij niet graag alleen is.

Dan is mijn 1e gedachte, dat ik daar niet voor ga.

Maar hoe kan ik hier nu een keuze in maken?

Ik voel me echt op mn gemak bij hem en ik kan mezelf zijn..

Maar de twijfels die ik heb, weer bang dat ik niet goed genoeg/niet leuk genoeg/niet speciaal genoeg ben. Ik haat het.

Want ik weet dat ik me niet zo hoef te voelen, maar door dit gedoe en twijfel over zijn gevoelens wordt ik onzeker.

Heb besloten dit weekend maar ff over dit gedoe te praten, ik weet ook niet hoe ik het anders moet doen? Hebben jullie tips?

Het voelt erg nutteloos maar ik kan het niet negeren.. Het laatste wat ik wil is jaloers overkomen want dat ben ik niet. Het is een aardige meid en ze lijkt happy in haar relatie dus daar twijfel ik niet aan. Maar wel aan zijn gevoelens..
Je zegt het zelf, praat even met hem!

Zeg gewoon eerlijk dat je het lastig vindt en dat je niet weet wat hij voor jou/zijn ex voelt als hij je dan gerust weet te stellen en je vertrouwt hem zit het vast wel goed.
Thanks.

Heb het hem vorige week ook gevraagd maar toen waren we dus opstap en dat is gewoon een slecht moment. Maar hij gaf me toen het gevoel dat wat ik voelde raar was, en daar ben ik een beetje allergisch voor geworden haha.

Terwijl hij later wel aan mij twijfelde omdat hij iets hoorde van zijn buurvrouw die daar ook altijd komt (het is niet altijd leuk om in een kleine stad te wonen..) terwijl ik hem het goede verhaal allang duidelijk en eerlijk had verteld. Dus had net zo goed kunnen zeggen dat het jammer is dat hij zo denkt :S

maargoed zo ben ik dan weer niet.
Elkaar beter leren kennen werkt sowieso altijd goed, dan ga je elkaar automatisch meer vertrouwen.
Ja dat is waar.. ben benieuwd hoe het dit weekend gaat haha.
Praat eens echt met elkaar in plaats van af te gaan op roddel, achterklap en je eigen hersenspinsels.

Als jij aan hem vraagt of ie al over zijn ex heen is en hij zegt van wel, kun je twee dingen doen. hem geloven, of niet geloven en dan als consequentie de relatie verbreken. De angst dat jij niet speciaal genoeg bent etc, zit bij jou. Als je echt niet speciaalgenoeg was, dan zou hij wel laten merken dat ie twijfelde.

En misschien helpt het als jullie voorlopig een andere stamkroeg zoeken, waar zijn ex niet aanwezig is?
Bedankt voor je reactie,

Ik weet dat die angst bij mezelf zit, en deze situatie helpt me niet echt daarom wil ik er iets mee. En idd als ik hem niet geloof zal ik niet verder gaan met hem, dat is voor hem ook beter.

Een andere stamkroeg; dit is al jaren zijn stamkroeg en ik ga er eignl alleen maar naar toe om hem. En als ik dan ergens anders naartoe wil, wil hij dit eigenlijk niet. Natuurlijk ga ik ook met vriendinnen naar andere kroegen etc maar hij zit altijd dáár en die ex dus ook. Daarnaast smsen enzo ze nog, ook om dingen voor hun huis te regelen (ja nu nog) ze hebben laatst hypotheek omgezet enzo nou prima.

Ze hebben dus nog best wat contact en ook opstap, en dat voelt een beetje apart want die regelzaken hadden allang geregeld kunnen worden.

Maargoed, zal 't er dit weekend maar gewoon over hebben.
quote:hannah2708 schreef op 29 juli 2009 @ 14:30:

Thanks.

Heb het hem vorige week ook gevraagd maar toen waren we dus opstap en dat is gewoon een slecht moment. Maar hij gaf me toen het gevoel dat wat ik voelde raar was, en daar ben ik een beetje allergisch voor geworden haha.

Hij neemt je vraag niet serieus? Hij veegt het van tafel? Slecht moment of niet, sowieso geen prettige manier van communiceren.

Als hij niet heel duidelijk kan zijn, weet je dus dat het voor hem niet heel duidelijk ís. Als hij voor je wil gaan, kan je dat aan alles merken, dan is hij gewoon duidelijk daar in.

Terwijl hij later wel aan mij twijfelde omdat hij iets hoorde van zijn buurvrouw die daar ook altijd komt (het is niet altijd leuk om in een kleine stad te wonen..) terwijl ik hem het goede verhaal allang duidelijk en eerlijk had verteld. Dus had net zo goed kunnen zeggen dat het jammer is dat hij zo denkt :S

maargoed zo ben ik dan weer niet.Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Ik hoop dat hij in het gesprek duidelijkheid zal verschaffen over zijn gevoelens en zijn opmerking dat hij niet goed alleen kan zijn. En nogmaals, als hij daar niet duidelijk iets over wil zeggen, weet je ook genoeg.
WV bedankt voor je reactie

Hij zei toen opstap; ik vind het jammer dat je zo denkt.

En deed toen iets wat teleurgesteld en zei er verder niks over alleen dingen zoals dat hij het jammer vind. Hij zei; als ik niet over dr heen ben, wrm ga ik dan met haar + nieuwe vriend praten blabla. Maargoed, naar mijn idee hield ie dr gwn in de gaten en elke x als hij drinken haalde, liep hij daar naar toe en bestelde daar waar zij stond en ging met dr praten.

Opzich heb ik er geen problemen mee als iemand met zijn ex praat maar in combi met het idee dat hij niet over dr heen is vind ik het niet prettig. En hij heeft nog niet alle spullen terug gegeven en nog niet alles trug. Zegt hij: ik geef (keukenvoorwerp) pas als ik mn cd en kledingstuk terug heb.

Heb gezegt dat ik het kinderachtig vond. Hij vond het beter dat ik dingen snel regelde met mijn ex, en nu zit hij er zelf een 'spelletje' van te maken.

Ja over dat hij niet goed alleen kan zijn.. is zijn probleem, ik ben geen vervanging voor een ex (hij heeft tussendoor nog een scharrel gehad trouwens) tegen haar heeft hij gezegt dat hij niet over zn ex heen was, omdat ze dat dacht ofzo, hij vond dat makkelijker te zeggen dan ik vind niet dat je bij me past.

Maargoed, ik vind het wel een beetje dubbel.

Na vrijdag weet ik genoeg

Dankjewel.
Uit jouw laatste posting weet ik al genoeg.

Deze meneer speelt kinderachtigespelletes met zijn ex en meet duidelijk met twee maten, want jij moest alles sbnel afhandelen, en hij mag kennelijk alle tijd nemen die hij wil.

Uit hoe mensen omgaan met exen, kun je veel leren over hun karakter. straks ben jij de ex en gaat ie net zo kinderachtig om met jou. het lijkt er inderdaad op alsof hij ex nog niet heeft losgelaten, anders had ie zijn spulllen allang opgehaald of afgeschreven, en die van haar bij haar gedumpt of bij het grofvuil gezet.

Hij zegt dat ie niet alleen kan zijn, hij maakt een machtsspelletje van aken afhanelen met zijn ex, hij wordt boos op jou als je hem vraagt om wat meer rekening met jou te houden en is niet bereid om duielijk aan jou te laten zien dat ie vor je kiest door kroeg en ex even te mijden. Hoeveel meer bewijs heb je nodig dat dit helemaal geen leuke vent is?
Retrun of kreng: De vorige x op het forum heb ik veel aan jou postings gehad en achteraf heb ik ingezien hoeveel waarheid er in de postings zat (blijkbaar eerst meemaken dan "inzien")

Je hebt gelijk dat hij met 2 maten meet. En ik heb er afgelopen week zoveel over nagedacht (wat ik 'vroeger' nooit echt deed als ik net in een relatie zat, dan verzon ik allerlei redenen voor iemand, maar iemand is zoals zijn acties hem laten zien, en niet wat ik van hem maak)

En qua spullen vind ik ook, ik heb het toen met mijn ex ook snel geprobeerd te regelen. Nog wel een tijdje ertussen gelaten omdat ik het erg moeilijk vond om de relatie te beïndigen maar we woonden ook niet samen dus het waren ook geen super belangrijke spullen die hij had.

Zij hebben samen gewoond en ze heeft pas 2 weken geleden echt al haar spullen opgehaald. De spullen die ze nog van elkaar hebben, staan op beide hun werk.. maargoed, die hadden ze gewoon mee kunnen nemen.

Mijn ex heeft ook nog cd's en andere dingen van mij die hij weer vergeten was, maar het is me niks waard. Net zoals mijn 'vriends ' cd en kledingstuk. Wat voor waarde heeft dat nu? Het is alleen het spelletje.

En het is niet gemeen van hem bedoeld, het is gewoon om het contact te houden. Hij zei ook; ik heb wel gewoon goed contact met mijn ex hoor (we hadden het over contact met exen) en heb gezegt dat ik het geen probleem vond, omdat hij nog dingen met hypotheek moest regelen. Maar die dingen zijn nu geregeld.. dusja?

En over het boos worden, ik ben er gewoon heel erg alert op geworden hoe iemand reageert als ik ergens mee zit, en teleurgesteld/boos is precies zoals mijn ex deed, met onbegrip. En dat is niet wat ik wil.

De volgende avond waren we weer opstap, was er een andere ex, en toen zei ik ook van ja weetjewel hoe raar het is om al je exen hier tegen te komen? En toen zei hij; ja dat snap ik wel.

Maargoed, dat van die dag ervoor dat heeft me wel iets gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven