zwanger en heel gespannen, nerveus
maandag 27 juli 2009 om 11:58
vandaag ben ik 9 weken zwanger. hartstikke leuk en fijn en ik heb eigenlijk weinig last van kwaaltjes. maar... ik ben al een paar weken zo gespannen, alsof ik heel zenuwachtig ben. mijn hart slaat heel hard (krachtig) en ik ben van binnen zo onrustig. ik slaap ook niet lekker en zodra ik wakker ben gaat mijn hart als een bezetene tekeer, alsof ik over een uur een sollicitatiegesprek heb.
wat kan ik hier tegen doen? hoort dit bij zwanger zijn? kan het slecht zijn voor het kindje? ik word er letterlijk heel moe van. wie heeft tips?
groetjes, mezelina
wat kan ik hier tegen doen? hoort dit bij zwanger zijn? kan het slecht zijn voor het kindje? ik word er letterlijk heel moe van. wie heeft tips?
groetjes, mezelina
maandag 27 juli 2009 om 12:03
Vraag het je verloskundige of huisarts. Dikke kans dat het gewoon de zenuwen zijn, maar misschien heb je last van wat bloedarmoede of schildklierproblemen. Gewoon even laten checken.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

maandag 27 juli 2009 om 12:14
maandag 27 juli 2009 om 12:23
Doordat je hart harder moet werken om het extra bloed voor jouw baby rond te krijgen, ben je sneller moe én kan dat aanvoelenn als hartkloppingen. (heel herkenbaar)
Niks om je zorgen over te maken.... maar misschien hoor je dat liever van je verloskundje?
Heb je die al? Je kunt gewoon bellen hoor!
Sterkte
Niks om je zorgen over te maken.... maar misschien hoor je dat liever van je verloskundje?
Heb je die al? Je kunt gewoon bellen hoor!
Sterkte
maandag 27 juli 2009 om 12:40
bedankt voor al jullie reacties.
ik denk dat er ook wel een psychische kant aan zit, ik ben nl best een stresskip van nature en heb met 6 weken een bloeding gehad. sindsdien ben ik wel erg bezig met zwanger zijn en hopen dat het goed gaat. we hebben het na een goede echo van donderdag jl. aan familie verteld, dus nu wordt het voor mezelf ook steeds echter ofzo. wellicth dat ik daar ook wat zenuwachtig van word...?
aankomende vrijdag moet ik voor het eerst naar de verloskundige. ik zal dit daar ook maar even melden. misschien ook wel hoge bloeddruk of hyperventilatie.
nogmaals bedankt allemaal. ga zo maar ff een dutje doen.
m
ik denk dat er ook wel een psychische kant aan zit, ik ben nl best een stresskip van nature en heb met 6 weken een bloeding gehad. sindsdien ben ik wel erg bezig met zwanger zijn en hopen dat het goed gaat. we hebben het na een goede echo van donderdag jl. aan familie verteld, dus nu wordt het voor mezelf ook steeds echter ofzo. wellicth dat ik daar ook wat zenuwachtig van word...?
aankomende vrijdag moet ik voor het eerst naar de verloskundige. ik zal dit daar ook maar even melden. misschien ook wel hoge bloeddruk of hyperventilatie.
nogmaals bedankt allemaal. ga zo maar ff een dutje doen.
m
maandag 27 juli 2009 om 12:43
Goed zo, neem maar goed rust. Het één kan het ander ook versterken. Als je je al gespannen voelt én je krijgt wat last van hyperventilatie, dan telt dat snel bij elkaar op. Voelt heel naar, maar is onschuldig en gaat als het goed is vanzelf weer over.
Maar vraag het zeker na bij de vk, wij kunnen vanaf hier niet beoordelen of het idd zo onschuldig is.......
Succes
Maar vraag het zeker na bij de vk, wij kunnen vanaf hier niet beoordelen of het idd zo onschuldig is.......
Succes
dinsdag 28 juli 2009 om 19:28
Hey Mez,
Wat naar dat je hier last van hebt! Kan me voorstellen dat je al helemaal blij/onrustig/huper/enz bent en dan dit er ook nog bij!
Trek je het nog wel tot vrijdag? Want niet slapen kan je behoorlijk opbreken. Anders misschien de huisarts bellen?
Hoe gaat het nu verder trouwens? Voel je al echt dat je een kindje draagt? Misschien heeft je eigen moeder wel tips of ideeen. Da's het grote voordeel dat je het ze vertelt hebt.
Dikke knuf en ik wens je een fijne en lange nachtrust toe!
Wat naar dat je hier last van hebt! Kan me voorstellen dat je al helemaal blij/onrustig/huper/enz bent en dan dit er ook nog bij!
Trek je het nog wel tot vrijdag? Want niet slapen kan je behoorlijk opbreken. Anders misschien de huisarts bellen?
Hoe gaat het nu verder trouwens? Voel je al echt dat je een kindje draagt? Misschien heeft je eigen moeder wel tips of ideeen. Da's het grote voordeel dat je het ze vertelt hebt.
Dikke knuf en ik wens je een fijne en lange nachtrust toe!
woensdag 29 juli 2009 om 22:07
zoo ik heb je gevonden
er komen nu heel veel -tegenstrijdige- emoties op je af. Blijdschap, zorgen, nieuwsgierigheid, angst etc. Ik denk dat je daardoor je ontzettend druk maakt waardoor je dit krijgt. Ik heb ditzelfde gejaagde gevoel weleens gehad...(niet tijdens een zwangerschap)...en bij mij is het dan een soort van hyperventilatie door de stress. Geef het wel even door bij de gyn vrijdag. En verder probeer rustig te blijven als je hier last van hebt,...maak je niet te gek. Plan niet te veel dingen op een dag, vertrek op tijd als je ergens naartoe gaat etc etc etc.
DUIMDUIM

er komen nu heel veel -tegenstrijdige- emoties op je af. Blijdschap, zorgen, nieuwsgierigheid, angst etc. Ik denk dat je daardoor je ontzettend druk maakt waardoor je dit krijgt. Ik heb ditzelfde gejaagde gevoel weleens gehad...(niet tijdens een zwangerschap)...en bij mij is het dan een soort van hyperventilatie door de stress. Geef het wel even door bij de gyn vrijdag. En verder probeer rustig te blijven als je hier last van hebt,...maak je niet te gek. Plan niet te veel dingen op een dag, vertrek op tijd als je ergens naartoe gaat etc etc etc.
DUIMDUIM