Geen kinderwens of moedergevoelens
donderdag 30 juli 2009 om 00:20
Al zolang ik het me kan herinneren wil ik geen kinderen. De redenen waarom ik ze niet wil zijn ontelbaar en ik kan geen reden opnoemen waarom ik wel kinderen zou willen. Als ik baby's of kinderen zie, doet het me namelijk vrijwel niks. Ik vind ze niet erg schattig en krijg niet het 'aaahw wat lief!'-gevoel. Ze lijken me eerder vervelend dan leuk. Hebben meer vrouwen dit of ben ik abnormaal? Ik ben nu trouwens 26.

donderdag 30 juli 2009 om 01:36
Tuurlijk hebben meer vrouwen dat! Het is alleen een beetje "not done" denk ik.
Daarom hoor je er zo weinig over.
Ik had namelijk precies hetzelfde gevoel als jij.
Het enige dat mij plaagde,was dat ik vreselijk nieuwsgierig was hoe het zou zijn om zwanger te zijn en heel in de verte vaag het gevoel toch wel ooit 1xtje moeder te worden...een soort oergevoel eerder dan het kind zelf willen.
Pas tegen mijn dertigste zijn wij toch voor kinderen gegaan, omdat ik inderdaad voelde van oh jee, wat als ik straks te oud wordt en niet meer kan...paniek!
Maar als leeftijd geen rol had gespeeld bij vruchtbaarheid, dan had ik nog wel 10 jaar kunnen wachten.
Echter ik ben nu 37 heb twe kindjes en ben helemaal verzot op ze.
Ik heb waardeloze zwangerschappen en nog waardelozere bevallingen...mijn kindjes hadden alletwee reflux, dus de eerste maanden waren uitputtend...
En toch wil ik graag een derde!
Dus je ziet,zeg nooit nooit...maar wees eerlijk naar jezelf en laat je niet door de rest van de wereld vertellen dat jij een kinderwens moet hebben omdat je toevallig zit op het toilet bij het plassen.
Maar laat je dus ook niet jezelf aanmeten dat je iets nooit zal willen...want leven verandert, gevoelens veranderen en last but not least, hormoon balansen veranderen!
Go with the flow, met of zonder babies!
Daarom hoor je er zo weinig over.
Ik had namelijk precies hetzelfde gevoel als jij.
Het enige dat mij plaagde,was dat ik vreselijk nieuwsgierig was hoe het zou zijn om zwanger te zijn en heel in de verte vaag het gevoel toch wel ooit 1xtje moeder te worden...een soort oergevoel eerder dan het kind zelf willen.
Pas tegen mijn dertigste zijn wij toch voor kinderen gegaan, omdat ik inderdaad voelde van oh jee, wat als ik straks te oud wordt en niet meer kan...paniek!
Maar als leeftijd geen rol had gespeeld bij vruchtbaarheid, dan had ik nog wel 10 jaar kunnen wachten.
Echter ik ben nu 37 heb twe kindjes en ben helemaal verzot op ze.
Ik heb waardeloze zwangerschappen en nog waardelozere bevallingen...mijn kindjes hadden alletwee reflux, dus de eerste maanden waren uitputtend...
En toch wil ik graag een derde!
Dus je ziet,zeg nooit nooit...maar wees eerlijk naar jezelf en laat je niet door de rest van de wereld vertellen dat jij een kinderwens moet hebben omdat je toevallig zit op het toilet bij het plassen.
Maar laat je dus ook niet jezelf aanmeten dat je iets nooit zal willen...want leven verandert, gevoelens veranderen en last but not least, hormoon balansen veranderen!
Go with the flow, met of zonder babies!

donderdag 30 juli 2009 om 06:33
quote:Vinyl schreef op 30 juli 2009 @ 00:34:
Kom er maar in en stel je voor: Elninjoo!
Haha, de titel sprak me idd al aan!
Hier dus ook nooit kinderwens gehad en krijg eerder moordneigingen als ik 'n huilbaby of dreinende peuter/kleuter zie dan moedergevoelens. Gelukkig gaat 't niet voor iedereen op 'dat dat nog wel verandert', ik ben 40 en denk er nog net zo over als toen ik 20 was. En 't leven heeft zoveel te bieden zonder kinderen. Je hebt de vrijheid om veel andere leuke dingen te doen en hebt financieel ook 'n stuk meer ruimte als je gewoon fulltime kunt werken en geen 2 personen hoeft te onderhouden maar slechts eentje.
Kom er maar in en stel je voor: Elninjoo!
Haha, de titel sprak me idd al aan!
Hier dus ook nooit kinderwens gehad en krijg eerder moordneigingen als ik 'n huilbaby of dreinende peuter/kleuter zie dan moedergevoelens. Gelukkig gaat 't niet voor iedereen op 'dat dat nog wel verandert', ik ben 40 en denk er nog net zo over als toen ik 20 was. En 't leven heeft zoveel te bieden zonder kinderen. Je hebt de vrijheid om veel andere leuke dingen te doen en hebt financieel ook 'n stuk meer ruimte als je gewoon fulltime kunt werken en geen 2 personen hoeft te onderhouden maar slechts eentje.
donderdag 30 juli 2009 om 07:05
donderdag 30 juli 2009 om 07:08
Ook 40 en beslist geen kinderwens. Haat ze ondertussen niet meer en vindt die van vrienden zo nu en dan zelfs leuk. Maar het zweet breekt me al uit bij de gedachte dat ik ze zelf zou hebben laat staan dat ik ze ook nog moet opvoeden. Dus inderdaad niet iedereen krijgt alsnog opeens last van haar biologische klok. Verder helemaal met Elninjoo eens, het leven heeft zoveel meer te bieden zonder kinderen.

donderdag 30 juli 2009 om 07:11
En hier nog een! Ik heb ook geen Ik-ben-dol-op-kinderen-gen.
Ik vind baby's nog wel schattig, maar daarna zouden ze eigenlijk moeten verdwijnen totdat ze volwassen zijn. Ik heb geen moederlijk botje in mijn lijf en heb me daarom ook twee jaar geleden laten steriliseren. Toen was ik 37 jaar en dat vind ik nog steeds het beste cadeautje aan mezelf.
Ik vind baby's nog wel schattig, maar daarna zouden ze eigenlijk moeten verdwijnen totdat ze volwassen zijn. Ik heb geen moederlijk botje in mijn lijf en heb me daarom ook twee jaar geleden laten steriliseren. Toen was ik 37 jaar en dat vind ik nog steeds het beste cadeautje aan mezelf.
donderdag 30 juli 2009 om 07:38
Een vriendin van me ontbeert ook ieder moederkloek-gen, maar moet daar zeer regelmatig uitleg over geven. Sociaal onwenselijk gedrag blijkbaar. De opmerkingen die ze krijgt zijn dan in de trant van
- wacht maar tot je ouder wordt
- wacht maar tot je de ware tegenkomt
- dan heb je later niemand die je komt opzoeken in het bejaardentehuis
Alsof ze seniel is ofzo.
Heb zelf een dochter van ruim een jaar en een 2e onderweg, dus misschien mag ik hier wel helemaal niet posten maar of je wel of geen kinderen wilt mag je toch zelf weten? Hoe mensen het in hun hoofd halen om zich daar zo tegenaan te bemoeien is mij een raadsel.
- wacht maar tot je ouder wordt
- wacht maar tot je de ware tegenkomt
- dan heb je later niemand die je komt opzoeken in het bejaardentehuis
Alsof ze seniel is ofzo.
Heb zelf een dochter van ruim een jaar en een 2e onderweg, dus misschien mag ik hier wel helemaal niet posten maar of je wel of geen kinderen wilt mag je toch zelf weten? Hoe mensen het in hun hoofd halen om zich daar zo tegenaan te bemoeien is mij een raadsel.
donderdag 30 juli 2009 om 07:45
Nope, baby's vind ik het ergst. Kan ik echt niks mee. (Dus Djoels; kom ik op kraamvisite, niet op schoot bij Roosje!)
Ik heb ook serieus moeite enthousiast te zijn richting kersverse ouders. Vind ik niet netjes van mezelf.
Maar een baby is gewoon een baby. Niet schattig, niet aandoenlijk, niet mooi en zeker niet moeder-gevoel-opwekkend.
Mijn nichtjes - nu 3 en 4 - vind ik nog wel geinig. Voor een uurtje. Met de ouders erbij. En ik heb een uiterst serieuze tante-missie: beide ouders van die meiden hebben een hekel aan sjoppen. Dat wordt dus een hiaat in de opvoeding. Ik zal moeten ingrijpen. Vanaf welke leeftijd zijnkids ongeveer sjop-rijp?
Ik heb ook serieus moeite enthousiast te zijn richting kersverse ouders. Vind ik niet netjes van mezelf.
Maar een baby is gewoon een baby. Niet schattig, niet aandoenlijk, niet mooi en zeker niet moeder-gevoel-opwekkend.
Mijn nichtjes - nu 3 en 4 - vind ik nog wel geinig. Voor een uurtje. Met de ouders erbij. En ik heb een uiterst serieuze tante-missie: beide ouders van die meiden hebben een hekel aan sjoppen. Dat wordt dus een hiaat in de opvoeding. Ik zal moeten ingrijpen. Vanaf welke leeftijd zijnkids ongeveer sjop-rijp?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
donderdag 30 juli 2009 om 07:49
donderdag 30 juli 2009 om 07:50
Leeuwedraak, ik ken ze, de vragen en opmerkingen. Mijn moeder voorop. Grrrr.
Tijdje terug dacht een kerel bij mij op het werk (50-er, kende 'm net een kwartier) mij wel even te bekeren. Echt serieus! En er eenpaar dagen later nog even op terugkomen... of ik nog had nagedacht over zijn woorden en het misschien met mijn vriend had besproken. What the...?!?!
Tijdje terug dacht een kerel bij mij op het werk (50-er, kende 'm net een kwartier) mij wel even te bekeren. Echt serieus! En er eenpaar dagen later nog even op terugkomen... of ik nog had nagedacht over zijn woorden en het misschien met mijn vriend had besproken. What the...?!?!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
donderdag 30 juli 2009 om 07:54
Baby's vind ik leuk zolang ze niet huilen maar als ze eenmaal het praten ondervinden, en overal nee of ja opzeggen grrrrrrrrr !! Sorry hoor moeders. Maar eh... het kind van mijn vriend is okee hoor en ik ben heel lief voor hem en hij vind mij gelukkig ook lief ! maar ik ben heel eerlijk en open geweest naar mijn vriend dat ik geen kinderen wil dus dat hij niet hoeft te rekennen op in de toekomst een kind, echt niet ! en ik zeg idd nooit nooit nooit !
Mijn moeder adoreerd ze wel die zou het liefst hebben dat ik ze kreeg omdat ze Oma wilt worden haha, sorry Mam ! en mijn broer wilt ze ook al niet.
Mijn moeder adoreerd ze wel die zou het liefst hebben dat ik ze kreeg omdat ze Oma wilt worden haha, sorry Mam ! en mijn broer wilt ze ook al niet.
donderdag 30 juli 2009 om 07:55
Ik heb zelf wel een kinderwens (kan d'r ook niets aan doen, ineens was 'ie er...eng eigenlijk, haha), maar vind het wel heel vreemd dat sommige mensen zo veroordelend doen over mensen die geen kinderen willen. Wat boeit dat nou, dat mag je toch helemaal lekker zelf weten? Alsof het een plicht is, alsof je door op deze aardkloot rond te lopen, direct moreel verplicht bent om te werpen. Nee hoor, lekker zelf weten. Voor kinderen is het ook niet leuk als hun ouders ze alleen gekregen hebben omdat het zo hoort.

donderdag 30 juli 2009 om 07:56
Ik ben inmiddels zwanger van de 4e, maar snap heel goed dat er vrouwen zijn die geen kinderen willen....
Zeker omdat je een stuk makkelijker leeft, ik begrijp dan ook niet de discussie dat " moeders" kinderloze zo veroordelen....
Ik heb er bijna 4 maar ben ik uit met vriendinnen of op mijn werk, of gewoon een weekend kinderloos...geniet ik dubbel, even geen verantwoording even niet zorgen voor even alleen maar doen wat ik wil....
Laat iedereen z'n leven invullen zoals hij/zij dat wil....het is geen kwesie van dit is goed en dat is fout.........
Whahahaha en ach ik compenseer met nr 4 weer een bewust kinderloze.....
Zeker omdat je een stuk makkelijker leeft, ik begrijp dan ook niet de discussie dat " moeders" kinderloze zo veroordelen....
Ik heb er bijna 4 maar ben ik uit met vriendinnen of op mijn werk, of gewoon een weekend kinderloos...geniet ik dubbel, even geen verantwoording even niet zorgen voor even alleen maar doen wat ik wil....
Laat iedereen z'n leven invullen zoals hij/zij dat wil....het is geen kwesie van dit is goed en dat is fout.........
Whahahaha en ach ik compenseer met nr 4 weer een bewust kinderloze.....
donderdag 30 juli 2009 om 08:00
Ik heb ook niks met baby's. Vind kinderen soms nog wel een beetje grappig als ze inderdaad zo rond de 4 jaar zijn. Maar ben altijd blij, dat ik het niet de mijne zijn.
Ik wil dus ook geen kinderen, ben nu 27 en kan me niet voorstellen dat dat ooit nog komt.
Om discussies of opmerkingen in de trant van, dat moedergevoel komt nog wel, zeg ik zelf altijd maar dat ik NU geen kinderen wil maar natuurlijk niet weet wat er in de toekomst gebeurt.
Veel mensen kunnen zich niet voorstellen dat je geen kinderen wilt en zien het een beetje als het ultieme geluk. Heb nu vriendinnen die kinderen krijgen en heb gewoon niet met die babies, ik wil ze ook niet op schoot. En juist hoe harder ik dat roep, hoe liever mensen je een baby op schoot geven.
Zeg er dan altijd maar bij dat ik heel onhandig ben en altijd alles uit mijn handen laat vallen.
De troste ouders laten het dan meestal wel uit hun hoofd om hun schatje bij mij op schoot te zetten
Ik wil dus ook geen kinderen, ben nu 27 en kan me niet voorstellen dat dat ooit nog komt.
Om discussies of opmerkingen in de trant van, dat moedergevoel komt nog wel, zeg ik zelf altijd maar dat ik NU geen kinderen wil maar natuurlijk niet weet wat er in de toekomst gebeurt.
Veel mensen kunnen zich niet voorstellen dat je geen kinderen wilt en zien het een beetje als het ultieme geluk. Heb nu vriendinnen die kinderen krijgen en heb gewoon niet met die babies, ik wil ze ook niet op schoot. En juist hoe harder ik dat roep, hoe liever mensen je een baby op schoot geven.
Zeg er dan altijd maar bij dat ik heel onhandig ben en altijd alles uit mijn handen laat vallen.
De troste ouders laten het dan meestal wel uit hun hoofd om hun schatje bij mij op schoot te zetten
donderdag 30 juli 2009 om 08:17
Ik ben ' vastbesloten van mening aan het veranderen' moet ik steeds meer aan mezelf toegeven. Ik ben nu bijna 28. Hoewel ik nog geen klapperende eierstokken heb, voel ik soms (in het gezelschap van vriendinnen met kids) zo'n affectie met een hummeltje. De eerste keer schrok ik me kapot, ik vond kinderen lastig, je figuur gaat naar de klote als je ze krijgt en de meeste mama's kunnen alleen maar over hun kroost praten, inclusief poep-, plas-, en kotspraatjes- en nu voelde ik ineens een soort van liefde en schattigheid en verlangen ofzo..
Maar sinds ik mijn vriend heb ontmoet, krijg ik steeds vaker het gevoel dat ik wel een gezin zou willen, met hem. Niet nu, maar wel later..vreemde gewaarwording vind ik.
Maar sinds ik mijn vriend heb ontmoet, krijg ik steeds vaker het gevoel dat ik wel een gezin zou willen, met hem. Niet nu, maar wel later..vreemde gewaarwording vind ik.

donderdag 30 juli 2009 om 08:25
quote:LadyPhoxy schreef op 30 juli 2009 @ 08:00:
Ik heb ook niks met baby's. Vind kinderen soms nog wel een beetje grappig als ze inderdaad zo rond de 4 jaar zijn. Dat vind ik juist 'n vreselijke leeftijd! Dat vergt echt het uiterste van mijn zelfbeheersing. Vanaf 'n jaartje of 10 als ze ook nog 'n beetje intelligent zijn, dan trek ik ze wel voor 'n paar uurtjes, maar ook zeker geen hele dag.
Ik heb ook niks met baby's. Vind kinderen soms nog wel een beetje grappig als ze inderdaad zo rond de 4 jaar zijn. Dat vind ik juist 'n vreselijke leeftijd! Dat vergt echt het uiterste van mijn zelfbeheersing. Vanaf 'n jaartje of 10 als ze ook nog 'n beetje intelligent zijn, dan trek ik ze wel voor 'n paar uurtjes, maar ook zeker geen hele dag.
donderdag 30 juli 2009 om 08:30
Dat is ook raar Marie Liselotte.... ik heb jarenlang fanatiek geschreven op het 'ik wil geen kinderen topic'. En opeens op 35-jarige leeftijd wilde ik het. Ik heb overigens ook een nieuwe vriend en bij hem kreeg ik dat gevoel. Inmiddels ben ik dus in verwachting.
Daarentegen zal ik nooit iemand veroordelen op het bewust kindvrij blijven. Ik zal ook nooit mijn bewust kindvrije vriendinnen opzadelen met een baby op schoot (Roos echt schat, jij mag gewoon aan de rose en dat kind blijft lekker op bed en ik rose mee )
Respect voor ieders leven, zo werk het.
Daarentegen zal ik nooit iemand veroordelen op het bewust kindvrij blijven. Ik zal ook nooit mijn bewust kindvrije vriendinnen opzadelen met een baby op schoot (Roos echt schat, jij mag gewoon aan de rose en dat kind blijft lekker op bed en ik rose mee )
Respect voor ieders leven, zo werk het.
DTEEZ!