Liedjes van Dirk Scheele

30-07-2009 10:26 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 4 maanden oma van een mooi jongetje. Twee dagen in de week is hij bij ons en ik geniet volop!

Nu ben ik aan het kijken/zoeken naar niet alledaagse kinderliedjes. Naast de 'gewone' liedjes voor baby's en kleuters is er niet zo gek veel.

Nu las ik een artikel over de liedjes van Dirk Scheele.

'Een kinderliedje van Dirk Scheele lijkt eenvoudig, maar zit eigenlijk heel geraffineerd in elkaar. Scheele zingt en maakt muziek vanuit de kinderwereld. Zijn liedjes voor peuters en kleuters hebben een pakkend refrein en het is échte popmuziek.'

Nu is kleinezoon nog wat te klein voor dit soort liedjes, maar ik vroeg me af of deze muziek de moeite waard is om alvast aan te schaffen.

Kennen jullie deze muziek en wat vinden jullie er van? En wat vinden jullie leuke (andere) liedjes/muziek voor kinderen?
Jazeker ken ik deze muziek en het zijn idd. leuke liedjes. Hij heeft een website waar je enkele liedjes kunt horen. De kids die ik ken zingen ze uit volle borst mee!
Dirk Scheele is erg leuk Ook leuk voor grote mensen trouwens.

Ik zeg: doen. Zeker voor dat lekkere bekkie van een kleinzoon van je
Fussie!

Ik heb op youtube een paar van zijn liedjes gehoord, maar ik moet zeggen die liedjes vond ik niet zo bijzonder.

'Handen wassen na het plassen'. Zal niet de goede titel zijn, maar vond het een flauw en niet zo pakkend liedje.
Ik ben zelf ook wel weg van de liedjes van ageeth de haan! Vinden jonge kinderen ook leuk met hele dagelijkse thema;s!
Leuk! Ik heb een box via Volkskrant (geloof ik) aangeschaft.
Geweldige liedjes!! Had al deel 1, nu de andere 3 erbij gekocht. Zoon luistert er op dit moment naar in trance, hij vindt het helemaal geweldig. Het zijn gewoon simpele liedjes, maar voor kinderen herkenbare thema's. Zoals tandenpoetsen, eten, bellen blazen. En ik vind het ook nog te luisteren, 1000x beter dan die vreselijke kinderliedjes-kinderkoren-cd's. Bij Bol.com zijn ze nu in de aanbieding. Echt een aanrader hoor!

(ik kende ze ook al van mijn werk, mensen met een verstandelijke beperking vinden ze ook geweldig )
Toen ik op een KDV werkte had ik deze muziek vaak opstaan, ook op de babygroep. Ik vond het zelf ook erg leuk om naar te luisteren en vind het ook heel leuk voor kinderen. De baby's vonden het ook leuk en begonnen al dansbewegingen te maken bij de muziek.

Ik zou zeggen dat je het gerust al aan kan schaffen.
ben er helemaal mee eens, heb 3 kinderen in de leeftijd 0 tot en met 5 jaar, en alle (!?) vinden het heel leuk!

In de auto word door de oudste twee luid meegezongen.

Dirk Scheel komt ook vaak in de Theaters, nu met DikkieDik, en die is heel leuk en goed te doen voor kinderen vanaf 2 jaar!

Succes!
Hallo, deze liedjes zijn echt leuk voor heel jonge kinderen! Ik ken ze via de muziektherapeut van mijn werk en ze zijn goed aan te horen en mee te zingen (iets dat vaak ontbreekt bij standaard kinderliedjes cd's). Je hebt de "Liedjesspeeltuin" in een paar delen maar volgens mij ook wel meer.

Even googelen! Maar zeer geschikt (ik gebruik ze ook veel in mijn werk als logopedist met zeer moeilijk lerende kinderen) en zeker aan te raden!
Erg leuk. Zoonlief is helemaal gek van zijn muziek.

www.dirkscheele.nl kan je wat liedjes beluisteren.

Hier is de kinderboerderij een o.a een groot succes!
Oh, wat trouwens ook nog heel leuk en rustgevend is, klassieke muziek voor kleintjes. Heel wat anders, wordt niet in gezongen, maar is echt klassieke muziek met babygeluiden ertussendoor: Kleintjes Klassiek

Je hebt voor elke emotie een cd, 'moe', 'blij', 'relaxed', 'boos' en 'verdrietig'.
Welke van de cd's is een aanrader om mee te beginnen? Ik zit nu op bol te kijken, maar er zijn er nogal wat.
Amelie, Kleintje Klassiek lijkt me ook leuk! Dat is het gevaar van dit he? Heb ik straks mijn hele cd kast vol staan met mooie muziek voor kleinezoon
Dirk & zijn leukste liedjes
quote:JonnaX schreef op 30 juli 2009 @ 11:01:

Amelie, Kleintje Klassiek lijkt me ook leuk! Dat is het gevaar van dit he? Heb ik straks mijn hele cd kast vol staan met mooie muziek voor kleinezoon

Tsja, ben je wel vast voorbereid voor eventuele volgende kleinkinderen, achterkleinkind

Ik vind de liedjesspeeltuin deel 1 van Dirk Scheele erg leuk om mee te beginnen, en dan die Kleintjes Klassiek. Heb je ook wat afwisseling voor de kleine man.
De cd stap maar in van ageeth de haan is ook echt een aanrader! En ook had ik eens een cd die heette samba salad was ook heel leuk!
Ik heb de liedjesbox via de volkskrant besteld. Op Bol heb ik wat liedjesfragmenten kunnen luisteren en ze zijn leuk!

Agaath de Haan en Kleintje Klassiek houd ik in beraad. Meer tips over baby en peuter muziek zijn welkom!
Cowboy Billie Boem is ook heel leuk! Die zingt de ouderwetse liedjes op een nieuwe manier (beter dan die eeuwige leidse sleutelgaatjes :-))

Vooral Het Pleisterlied van CBB is hier een topper.

Maar zoals al gezegd, Dirk Scheel doet het hier ook erg goed.

En de gouweouwe Kinderen voor Kinderen natuurlijk. Mijn dochter van 7 zingt alle liedjes mee. (Box met alle liedjes ook bij BOL verkrijgbaar).
De DVD box met de liedjes zijn binnen. En wat zijn ze leuk! Wij worden er vrolijk van, dus kleinzoon kan zijn hart ophalen straks!
Hoi hoi,

Hier is de Dikkie dik cd van Dirk Scheele populair. Vind hem zelf ook leuk. Op vakantie ontdekt is trapperdetrap, is een cd met kindermuziek gezongen door Mathilde Santing oa, jazzy-achtig. Erg leuk. Heb even gezocht op internet en er zijn meer cd's van Trapperdetrap. Ook populair hier is de cd: een hele grote olifant (google maar even, kost paar euro). Daar zingen ze (man/vrouw) soort medley's van bekende kinderliedjes.

Groetje
Mijn dochter vond al vanaf een maand of 6 de leidjes van de cd Hé hallo van Ingrid Tjaden heel mooi. (www.kikkermuziek.nl) Bekende en minder bekende liedjes heel rustig en mooi gezongen.

Sindsdien mijn vaste kraamcadeau

En ook Dirk Scheele is hier populair, maar pas vanaf 1,5 jaar ofzo. Ik vind het iets te druk voor kleintjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven