Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Oh Sarah.....of de heimwee nog komt.... tsja, iedereen is natuurlijk anders, dus misschien krijg je er geen last van. Maar toen ik hier aankwam voelde ik me gelijk thuis. Ik was zo positief, had er echt zin in. Drie maanden later wilde ik naar huis! Haha, toen was mijn heimwee op 't hoogtepunt. Inmiddels voel ik me weer prima en zit ik echt op mijn plek. Soms overvalt het heimweegevoel me nog wel even. Maar dat is dan meer een bui van een paar uur!

Maar het is lekker hier he!

Trouwens Ainne, ik heb wel facebook, maar hoe ga ik dat nou eens redelijk anoniem hier neerknallen....

Oh, als je zoekt op Sanne Sydney ben ik het eerste resultaat. Haha, lekker cryptisch!
Hmm, ik ging proberen jullie verhalen door te lezen, maar het is hier al half 4 ('s nachts). Misschien moet ik toch maar eens naar bed. Dan kan ik ook eindelijk mijn ijs-, maar dan ook echt ijskoude tenen opwarmen aan vriend! Zal hij leuk vinden...

Ik beloof bij deze plechtig om morgen alles lekker door te lezen en op iedereen uitgebreid te reageren!

Nog even een vraagje aan alle computerwonders hier. Als je foto's wilt plakken, dan moeten ze al ergens op internet staan toch? Kan het ook dat ze dan bijvoorbeeld op facebook staan en dat je die link gebruikt? Of komt dan iedereen op je FB terecht? Anders moet ik denk ik toch eens zo'n online album gaan maken, dan kan ik af en toe ook plaatjes plakken!
Sanne, ik heb je een uitnodiging gestuurd op FB. Of het kan ook een hele andere Sanne zijn natuurlijk... hahahaha!!

Via mij kom je dan ook bij de anderen.
Haha.....je hebt de goede Sanne hoor.

Nu niet stiekem al mijn genante foto's bekijken he?

Nee hoor, valt best mee!

Nu ga ik echt, echt, maar dan ook echt slapen!
@sanne als je dit morgen leest, als je een facebook foto hebt, klik er op met rechtermuisknop, dan eigenschappen en die link die voeg je tussen [img]
en [/img] en voila.. daar staat je foto. facebookfoto's staan namelijk ookal 'online' no need voor een onlinealbum want dat is het al
Oh ik ga Sanne nu ook zoeken!
Kip ik heb je - via Chicha!

Chicha, vroeg naar bed jij, fijne vakantie in Barca en in NL, bye bye en dikke kus voor 't Heksje!
Ik heb eigenlijk haast geen puf om te reageren. Het is hier ontzettend warm, gisteren was het over de 40..en als je dan geen airco hebt dan is het pfff..

Chica, een fijne vakantie..
Raccoon, erg he die hitte... ik kan er ook slecht tegen. Ik ben net terug van de pizzeria hier naast ons, aan zee. Daar is het goed toeven.

Ciao bellas! tot ziens!

Ach racoon hier een lekker fris drankje van mij. Ik hoor dat het volgende week wat minder warm wordt in jouw gedeelte .Zit net met een vriendin te babbelen die twee uurtjes bij jouw vandaan woont en die puft en blaast ook want die heeft ook geen airco. ik heb met jullie te doen. Vandaar dit overheerlijke cool drink...
mmmm lekker een mojito!

Ik ga nog even proberen een uurtje slaap te pakken. Zal wel niet lukken.
Ben ook weer even bovenwater, het is erg gezellig met de gasten uit de NL's en vandaag was het dan ook naar San Francisco om "De plekjes" te laten zien. Lombardstreet, Fishermen Wharf, Castro District, Haight/Asbury en een Giants game.

Morgen even een rondje Napa Valley met ze dus ik vind het erg vervelend.

Tot Later
Chicha, raar mens Als je een frisse wind wil moet je trouwens snel hier heen komen. Het stormt weer hier op het plateau. Heel veel plezier in NL.

Raccoon, over de 40 graden? Daar zou ik ook niet goed van worden. Het was hier gisteren heel benauwd, maar het was maar 28 graden. En dat vind ik al te warm dan.

Sarah, je klinkt erg gelukkig in je nieuwe huis en land. Goed zo.

Ik kan me dat ook nog herinneren van het eerste jaar, dat constante gevoel dat je op vakantie bent. Ik heb het soms nog wel eens als ik de berg hier op of af rij met het uitzicht over het meer in de verte.

Anais, je huis klinkt echt superluxe. Een concierge die smorgens even warme broodjes voor je gaat halen. Mijn maag begint meteen te knorren.

Ik heb gisteren weer zo gelachen om die stomme Otto. Afgelopen weekend is Lapinlief uren bezig geweest in de tuin om een lage afzetting van een plastic rand in de grond in te graven (om de houtsnippers op hun plaats te houden). Gistermiddag kwam Otto met die hele afzetting in zijn bek het terras oplopen. Hij had alles weer kundig losgetrokken in een minuut of 10 schat ik. Hij gooide het voor me neer met zo'n gezicht van 'hier kijk eens wat ik voor je gevonden heb. Fijn he?' (man was minder blij)

Zometeen lekker naar de kapper, de uitgroei moet hoognodig weer blond geverfd worden.

Tot vanmiddag.
Lapin,

Wat een heerlijke hond heb je toch.
Zoooo, net terug van de kapper. Ik ben weer 'die blonde schoorsteen', zoals het hoort.

Gelukkig kreeg ik meteen een kop sterke espresso van de kapster, want mijn koffiezetapparaat doet niks meer. Het is maar goed dat dat niet is gebeurd terwijl ik stop met roken, want dan denk ik dat ik door de muren heen ga, geen koffie en geen sigaretten
SFO wat vervelend voor je dat je rondje napa moet gaan doen haha Ik zou dat ook erg vervelend vinden.

By the way you all hier..

Ik ben Kodak woon in USA

Raccon ik zag vanmorgen dat het bij jullie ook wat af begint te koelen. Wel zo fijn he.!

Heb eergisteren mijn physical gehad bij de dokter. En mijn TB test Mijn finger printing zodat je geen crimineeltje bent .Moet vandaag even voor de uitslag. Dit alles is nodig voor mijn werk.

Het moet up to date zijn. het is altijd een gedoe maar goed dan kan ik er ook wel weer wat jaartjes tegenaan.

Hopenlijk is het de laaste triple digits here.. Het mag nu wel wat minder van mij .
He Kodak, gezellig. Kom je ook meeschrijven?
Voor alle mensen die Skype gebruiken, voor mij te laat, skype heeft nu eindelijk Nederlandse Skype-In nummers, voor 40 euro per jaar koop je een telefoon nummer, een nederlands nummer. Als dat nummer gebeld wordt gaat je Skype rinkelen kan je ook skypen met de niet pc-lievende medemens

*en op mobiels die skype ondersteunen werkt het ook!*

ik heb zelf nu een Iers Skype in Nummer en t werkt goed
Lapin als jullie dat gezellig vinden zal ik zo nu en dan mijn neus ens laten zien. Ik bekijk dit topic nu een tijdje en het lijkt me erg gezellig om mee te schrijven.
Zo, ben ik weer. Zo zit ik dagenlang hier rond te hangen, zo ben ik compleet afwezig!

Mijn ouders zijn aangekomen en zijn nog hartstikke fit! Ik zou haast denken dat ze hier in een hotel hebben gelogeerd en het laatste stukje gisteren hebben gefietst.

Ze hebben het leuk gehad, lange reis, maar wel heel veel gezien en meegemaakt. Grappig hoor!

Het lijkt de buurvrouw ook zo leuk, dus misschien dat ze volgend jaar nog een keer de trip maken. Dan gaat zij met de trein naar NL en komen ze met elkaar fietsend terug.

Ze zijn al allerlei klusjes aan het doen enzo :-), kijk daar hebben we wat aan. Maar goed, doordat ze extra km hebben moeten fietsen dan gepland, gaan ze maandag ook al weer weg. Ik heb gemopperd, want kan wel een handje extra gebruiken, er komen nog hele drukke weken aan hier!! Stiekem had ik gedacht dat mijn moeder zou blijven, maar nu komt ze met de trein weer deze kant op volgende week. Gelukkig, want het is echt druk op een paar komende dagen.

En ik wil nog graag wat van de omgeving gaan zien en dat is minder leuk om het alleen te doen, dus ik vind het leuk dat ze terug komt.

Ik denk trouwens ook niet dat je van te voren of in het begin kunt zeggen of je heimwee gaat krijgen of niet. Sowieso heb ik nog steeds met vlagen wel een soort van heimwee, alleen is het geen heimwee in de zin van echt terug willen. Meer balen van dingen die hier minder goed lopen of minder goed geregeld zijn.

Oh, straks meer!
Zo, ben ik weer. Zo zit ik dagenlang hier rond te hangen, zo ben ik compleet afwezig!

Mijn ouders zijn aangekomen en zijn nog hartstikke fit! Ik zou haast denken dat ze hier in een hotel hebben gelogeerd en het laatste stukje gisteren hebben gefietst.

Ze hebben het leuk gehad, lange reis, maar wel heel veel gezien en meegemaakt. Grappig hoor!

Het lijkt de buurvrouw ook zo leuk, dus misschien dat ze volgend jaar nog een keer de trip maken. Dan gaat zij met de trein naar NL en komen ze met elkaar fietsend terug.

Ze zijn al allerlei klusjes aan het doen enzo :-), kijk daar hebben we wat aan. Maar goed, doordat ze extra km hebben moeten fietsen dan gepland, gaan ze maandag ook al weer weg. Ik heb gemopperd, want kan wel een handje extra gebruiken, er komen nog hele drukke weken aan hier!! Stiekem had ik gedacht dat mijn moeder zou blijven, maar nu komt ze met de trein weer deze kant op volgende week. Gelukkig, want het is echt druk op een paar komende dagen.

En ik wil nog graag wat van de omgeving gaan zien en dat is minder leuk om het alleen te doen, dus ik vind het leuk dat ze terug komt.

Ik denk trouwens ook niet dat je van te voren of in het begin kunt zeggen of je heimwee gaat krijgen of niet. Sowieso heb ik nog steeds met vlagen wel een soort van heimwee, alleen is het geen heimwee in de zin van echt terug willen. Meer balen van dingen die hier minder goed lopen of minder goed geregeld zijn.

Oh, straks meer!
Hoi Kodak, welkom! Schrijf gezellig mee, maar wel graag eerst je hele doopceel lichten, want we zijn helemaal niet nieuwsgierig willen alleen alles weten.

Wat is tb? Hier gebruiken we die afkorting volgens mij voor iets anders hehe. In welk gedeelte van de US zit je? Wat doe je? Leeftijd? Nummerbord? etc etc

@lapin, ik zie het helemaal voor me! Ik ben ook al weer een week blond, lekker he. Wanneer houd je ook alweer op met roken? Mijn nargile moet wachten tot minimaal zondag, als pa weer naar NL gaat. Ik heb net twee nieuwe foto's op FB gepleurd van Man en mij. Die arme Man, hij voelt zich eenzaam.

Hoorde vandaag een verhaal dat je als docent op een uni in Saoudi Arabie zo'n $12,000 per maand verdient. Nondeju, wel een hoop geld. En uitgeven kun je het toch niet, als vrouw kun je niet alleen op pad, dus je kunt maar het beste in de compound blijven. Goed als je een roman wil schrijven.

Yalla, ik ga nog koffie maken.
@Specu klinkt leuk maar geld maakt je niet gelukkiger mens, het is alleen handiger als je het hebt. Daarbij is de gras daar echt niet groener of je moet naar een golfbaan toe.

@Kodak ook welkom op deze topic, ben eigenlijk een beetje overgeswitched toen het wel erg rustig was op de Amerika topic. Hier is het rennen, vliegen, opstaan want soms mag je hier zo 3-5 pagina's per dag terug lezen. Hoe is het weer bij jullie, hier is het erg fris en tegen overgestelde van Raccoon.

@Ine ik begrijp wat je met die vlagen bedoelt. Heb in de eerste 2 jaar paar keer last van gehad maar is nu weer helemaal over nu ik weer paar dagen Nederlands kan lullen.

@Pemberley bedankt voor de Skype update, jaren geleden was er een maatschappij die NL nummers had maar stopte er snel mee ivm de regelgeving. Hoop nog steeds op een echt telefoontoestel maar er is weer hoop.
@sfo, SA lijkt me geen fijn land om in te wonen. Bovendien zit ik in Israel, en SA en IL staan bepaaldelijk niet op goede voet met elkaar. Maar al zou ik hier niet wonen, het lijkt me vreselijk daar- je mag als vrouw niets. Vind het salaris alleen exorbitant hoog.
Ik ben nu druk aan't poetsen in het sanitair als iemand jullie vraagt of je mij ook hebt gezien!!

Manlief is taxichauffeur voor de meiden aan't spelen, gewoonlijk mijn 'taak' maar omdat het sanitair nog moet worden gepoets heb ik manlief op pad gestuurd.... eh... alleen zit ik nu al een uur online.....

Ben helemaal hyper morgenochtend om 10.15 word ik bij de burgemeester verw8 voor de baan. Als ik het goed begrepen heb dan heb ik de baan als we het over de details eens zijn Het is niet mijn droombaan, ook veel poetsen erbij. Maar ook elke dag werken met kids. En dat wil ik heel graag. Daarbij is het in het dorp, ben ik in de schoolvakantie's zo goed als vrij (3 ochtenden een uurtje of 2 poetsen....). Dus prima te combineren met thuis. Het salaris is ook best redelijk. In ieder geval meer dan het minimum ietsje Maar zou de baan graag willen. Verheug me er nu al op om het afwassen af te zeggen. Gisteravond lekker gewerkt maar de keren ervoor was het zo'n chaos....

Ik ga toch maar ff de poetsspullen te voorschijn halen en dan als een wervelwind door het sanitair. We krijgen morgen gasten en daarna de hele week vrienden. Gezellig!!

Allemaal fijn weekend

O ja vergeet ik mijn haar stunt nog, heb mijn haar vanmiddag zelf geverfd... zou koper8ig worden..... eh het is rood geworden. Denk dat ik binnenkort wel een foto op FB zet. Het is niet lelijk... maar eh.... niet wat ik er van had verw8. Hopenlijk dat het niet nadelig is voor morgenochtend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven