Mode & Beauty alle pijlers

Groene bruidsjurk

23-07-2009 15:02 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na vele jaren samen en 2 kinderen rijker, gaan mijn vriend en ik volgend jaar dan eindelijk trouwen.

Nu wil ik graag in het groen trouwen, maar wie kan mij helpen?

Voordat ik stad en land afrijd naar bruidsmodezaken ben ik eerst aan het kijken op internet. Helaas vind ik erg weinig groene jurken, zelfs bij Rembo Styling is het niet veel.

Iemand nog ideeën op welke sites ik nog kijken kan? Of weet iemand een bruidsmodezaak waar ze veel gekleurde jurken verkopen? Alvast bedankt!
Bedankt voor alle reacties!!

Ik vind een top met een rok wel leuk, die hebben ze wel veel bij Rembo Styling. Ik heb een leuke paarse van hen gezien:

http://www.koonings.com/?page=5&item=1469

maar zoek eigenlijk iets soortgelijks in het groen.

Ik wil in het groen trouwen omdat ik gek ben op deze kleur, omdat ik groene ogen heb en omdat ik gewoon niet in het wit wil trouwen zoals de meeste vrouwen doen. Daarbij drukt wit 'maagdelijkheid uit, en dat komt bij mij niet erg geloofwaardig meer over na 2 kinderen!!
Ik weet niet of deze link werkt, maar de kleur groen vind ik erg leuk. Lekker fris!

http://www.bruidshoek.nl/18-27/collectie/trouwjurken
Hmmm, hij werkt niet helemaal. Je moet helemaal naar beneden scrollen, 2e rij van onder.
in eerste instantie dacht ik bij een groene bruidsjurk :puke: Maar na het zien van de plaatjes, neem ik dat terug. Ik denk dat je mits je een mooie designjurk of in ieder geval een jurk van mooie stof een prachtige unieke bruid bent. Succes met zoeken, ik zou zelf niet weten waar je zou kunnen slagen
quote:AnAn schreef op 23 juli 2009 @ 18:20:

Daarbij drukt wit 'maagdelijkheid uit, en dat komt bij mij niet erg geloofwaardig meer over na 2 kinderen!!

Ach er zijn nog hele volksstammen die in onbevlekte ontvangst geloven hoor, dus je zou het nog kunnen proberen.

Ik vind er in ieder geval erg mooie jurken tussen zitten.
Wat leuk, gefeliciteerd!

Waar je zeker moet kijken is in Indiase boetiekjes. In Amsterdam zit er eentje aan het einde van de Albert Cuypstraat: daar hebben ze heel veel kleuren en alles is even mooi. Ook heel erg veel bijpassende schoentjes en sieraden. Soms wat kitcherig, maar daar moet je echt even doorheen kijken. succes!
Heb je er al over nagedacht om er een te laten maken voor je? Ik rij regelmatig langs een winkel die bruidsjurken op maat maakt en zie fantastisch mooie creaties.
quote:juniper8 schreef op 23 juli 2009 @ 16:04:

Toevallig trouw ik volgende maand... in het groen. Een hele mooie kleur groen. Vrij donker met een bronzen glans erover. Met halter en strak, onderaan wat uitlopend. Heb 'm bij Assepoester gekocht en ben erg tevreden over hoe ik daar geholpen ben. ze hebben er trouwens alle kleuren van de regenboog.

Ben niet van te voren naar binnen gegaan met de intentie een groene jurk te kopen, maar wit wilde ik persé niet. Ben ik absoluut niet het type voor. Deze kleur staat heel mooi bij mijn huidskleur en haar. Ben er erg blij mee :-)

Assepoester in Arnhem toch? Wil ik ook zooooo graag mijn jurk kopen (nog even wachten op het aanzoek.. )

Mag ik vragen hoe duur je jurk was? Want volgens mij zijn ze niet zo heel duur toch? En heb je ook mensen mee genomen met uitzoeken? Sorry voor alle vragen maar ben er jammer genoeg nooit naar binnen gelopen.
Ja Assepoester in arnhem idd.

Erg fijn, je hoeft geen afspraak te maken, maar op zaterdag is het wel heel druk. Je kunt beter op een werkdag gaan. Ik had 2 familieleden meegenomen. Je mag zelf rond snuffelen en dingetjes uitzoeken. Is er geen plaats om te passen krijgen koffie en snoepjes etc.

Als je gaat passen komt een verkoopster helpen met aantrekken etc.

Ik had de keuze vrij snel gemaakt, maar was meer geld kwijt dan ik me van te voren had voorgenomen haha.. 995,-! De echte jurken beginnen toch wel vanaf 600,-. En als je in het wit wilt ben je duurder uit. Mijn jurk was er nl. ook in het wit en was 300,- duurder.

Je mag je jurk meteen meenemen naar huis en je moet online 2 afspraken maken. 1tje om af te laten spelden etc en een laatste afspraak om door te passen en je jurk definitief mee naar huis te nemen. Ik kocht mij jurk al een half jaar geleden en hij is vorige week afgespeld. Ze doen dit het liefste zo dicht mogelijk op de huwelijksdag ivm eventuele kilootjes die er nog bij of af zouden kunnen gaan :-)

Vond het het echt heel leuk om uit te zoeken daar. Die echte serieuze trouwzaken zijn niets voor mij, allemaal zo truttig enzo.

Hopelijk kun je ook snel een keertje gaan kijken!
Ik was sowieso al van plan om naar Assepoester in Arnhem te gaan, dus vind het leuk je verhaal te lezen juniper8!
ik ben ook in rembo getrouwd, olijfgroen.... mooi!
en dat was assepoester in arnhem idd geloof ik
Vriendin van mij is twee jaar geleden getrouwd in een supermooie olijfgroene tweedelige jurk van rembo styling. Ikzelf in een witte van dit merk trouwens.. Zag op de site nu weinig groene jurken maar vaak hebben ze in bruidszaken ook nog wel jurken van collectie van vorig jaar en toen hadden ze wel nog wat meer groen volgens mij...

Dus ik zou gewoon naar rembo dealer gaan en daar navragen!

Succes!!!

En gefeliciteerd natuurlijk!
Prachtige kleur èn jurken!!!
Frankly my dear, I don"t give a damn
ik ben ook in het groeg getrouwd. Ik zou je zo mijn jurk 2e hads aanbieden, maar helaas hebben mijn zusje en mijn ceremonimeester hem aan de achterkant niet goed opgebonden waardoor er wat gaatjes in zitten. Ik had inderdaad een jurk van Rembo. Verder zou ik het zo niet weten eigenlijk
Heb je een foto van je jurk Lika? Ik ben gewoon benieuwd naar je jurk. Een kennisje van mij is afgelopen mei in een hele leuke groene rembojurk getrouwd (rok + top), maar ik vind 'm nergens op internet terug.
ik heb je even een vrienden uitnodiging gestuurd, dan kan ik je hem toesturen zonder hem meteen hier neer te zetten (dat wordt me wat al te herkenbaar namelijk )
Hey Lika, dat is idd een jurk waar ik zo in zou kunnen en willen trouwen. Super zeg!!!

Hij lijkt op de jurk van die kennis die pas getrouwd is, ik had jullie foto's even naast elkaar gehouden maar het is niet dezelfde. Die van jou is ook van Rembo Styling he? Uit de collectie van 2008 of 2009?
Hi AnAn, mijn jurk is uit de collectie van 2008; Mocht je nu niets kunnen vinden naar je zin en in de randstad wonen, kom dan gerust een keer kijken. Misschien dat je iets slims kunt verzinnen waardoor de gaatjes in de rok niet opvallen, of misschien kun je de top combineren met een andere rok of zo...
Op zich een mooi aanbod, al ben ik bang dat ie mij niet gaat passen. Ik ben namelijk 1.80 m met maat 40.
http://www.assepoesterfee ... jurk/groene-trouwjurk.php
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Op zoek naar exclusieve bruidsmode die nét even iets anders is dan je in andere bruidswinkels tegenkomt. Geen opgeblazen sissi-jurken, maar bruidsjurken, rokken en tops die passen bij de vrouw van nu. De keuze in bruids en gala kleding is heel groot bij Chrandels Fashion. Geen zin in een standaard witte bruidsjurk? Chrandels Fashion heeft een gigantische collectie trouwjurken in kleur! Paars, roze, groen, geel, blauw, rood of champagnekleurig... of misschien wel een zwarte trouwjurk! Het kan allemaal bij ons. ► zie ook Bruidsjurk a la carte

http://www.chrandels.com/valmont.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben in deze jurk getrouwd:

Het is de Magnea van Rembo STyling, misschien is hij 2e hands nog te vinden?
Hallo allemaal,

Na een lange zoektocht heb ik dan eindelijk een bruidsjurk gevonden. En nu komt ie.... het is GEEN groene jurk geworden. Ik heb er verschillende gepast van o.a. Rembo Styling, maar de kleurtjes stonden te lief/zacht bij mij. Ik ben meer van het stoere. Uiteindelijk is het een grijs/blauwachtige jurk van Linea Raffaelli geworden.

De kleur is moeilijk te omschrijven, hij heeft steeds een ander kleurtje als het licht er anders op valt.

Toch bedankt voor het meedenken allemaal!!
quote:layla1969 schreef op 01 augustus 2009 @ 13:56:

Ik ben in deze jurk getrouwd:

[afbeelding]Prachtig! Maar ja, Renate Verbaan staat alles...
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven