..Ben boos, nu heb ik niets meer.....tips graag !

31-07-2009 12:31 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voel me zwaar klote.....Ik ben nu +/- 4 jaar samen met M. Getrouwd, kindje van bijna 1. De laatste 2 jaar stelden al niet zoveel meer voor op intiem gebied (in het begin was het wel leuk). Was ook heel verbaasd dat ik zwanger was, gebeurde echt heel weinig op dat gebied. +/- 1 jaar geleden (ik was toen nog zwanger) kreeg ik een relatie met P. ( collega ) Hij droeg me op handen, kwijlde nog net niet als ie me zag. We hebben het een paar keer met elkaar gedaan en heel veel gekust en geknuffeld en gemaild en ge-sms't. Heerlijk, hij begeerde me echt en was echt een luisterend oor in alles wat ik hem vertelde. +/- 6 Weken geleden hebben M. en ik een punt gezet achter ons huwelijk. Mede door het intieme gedeelte (heb wel eens gedacht dat ie toch homo was !) en een aantal andere factoren. In 1e instantie ging ik ermee accoord. Later zag ik ons kind als extra motivatie om er toch nog iets van te maken, desnoods met therapie. Maar dat zag M. niet zitten, hij is heel standvastig. Nu was P. met vrouwlief op vakantie geweest. Toen hij terugkwam wilde hij met mij stoppen omdat hij zichzelf toch wel een hufter vond om zijn vrouw te bedriegen. (nu pas ?) En omdat ik weer alleen ga wonen (50% met kind, M. en ik gaan de zorg eerlijk delen) ziet hij dat als een nieuwe start waar hij niet in past. Hij had het niet slechter kunnen timen !! Ik ben zo boos op hem. Kijk, ik weet dat hij nooit bij zijn vrouw weg had gegaan, maar ik had het leuker gevonden als hij hier even mee had gewacht tot ik mijn leventje weer wat op orde heb. Volgens mij heeft hij ook een super leuke vakantie met haar gehad, dat ie nu die beslissing neemt. Hij mailt, sms-t, belt me ook niet meer op mijn werkplek. Alleen als het werk betreft, hij zegt dat ie wel bezorgd om me is (oja?) en vindt het klote voor me dat alles zo moet lopen bij mij thuis en hij wil toch nog steeds een luisterend oor zijn voor mij. Ik zie hem ook een beetje als mede-oorzaak. Juist door mij als een prinsesje constant op te hemelen ging ik steeds meer M.'s gebreken zien. Uitgerekend nu, nu ik M. kwijt ben en een plek voor mezelf moet zien te vinden, is degene die het laatste jaar belangrijk voor me is geworden, ermee gestopt. Ik weet niet waar ik met mijn kwaadheid heen moet, soms wil ik wraak nemen en een kaartje sturen naar zijn huisadres ......Eigenlijk wil ik gewoon dat hij hier ook niet zonder kleerscheuren vanaf komt......Hoe kan ik hem het beste laten merken dat ik heel boos ben ? Ik wil hem gewoon laten VOELEN dat hij mij heel veel pijn gedaan heeft. Alle adviezen, tips, ervaringen e.d. zijn welkom. xxx
quote:rosanna08 schreef op 31 juli 2009 @ 13:45:

Leo, petje af weer

*neemt hoed even af als dank voor de complimenten van deze en genen*

Ik doe even een algemene hoedaf bij jouw posting hoor Roos.
quote:Christiane04 schreef op 31 juli 2009 @ 13:57:

[...]

Ja, jij hebt het echt begrepen. Not.

Wat je hier doet, is appels met peren vergelijken. Om te beginnen hoeven twee volwassen mensen die samen met seks instemmen niet ongewenst zwanger te worden. Er bestaat zoiets als voorbehoudsmiddelen. Wil je echt niet zwanger worden, dan moet je voorzorgsmaatregelen treffen. Doe je dat niet, en word je zwanger, dan ja, eigen schuld dikke bult. Neem je voorzorgsmaatregelen en word je toch zwanger, dan dus niet dikke bult.

En je drankje op een bar laten staan zodat iemand er iets in kan doen, is in deze tijd inderdaad lichtelijk stom, maar vind ik als voorbeeld ook een beetje te ver gezocht. TO geeft in haar post zowel haar man als haar minnaar de schuld van het feit dat ze nu op de blaren moet zitten, terwijl het toch echt haar eigen gedrag is geweest dat haar in de positie heeft gebracht waarin ze nu zit.Volgens mij heb jij niet alles gelezen alvorens te reageren. Het ging erom of je iemand ondanks ´eigen schuld dikke bult´ toch advies moet geven.
quote:Bianca40 schreef op 31 juli 2009 @ 13:45:

[...]

Waarschijnlijk omdat de boosheid nu overheerst en ze die boosheid over haar eigen stommiteiten projecteert op de ex-minnaar. Maar ik blijf echt vinden dat positieve kritiek ook kritiek is, het vereist alleen een beter lezen.

Ja die boosheid zal idd overheersen,dat is wel duidelijk. En dus plempt ze een huilverhaal op het forum en vraagt om advies voor smerige acties om haar ex-minnaar dwars te zitten. Als ze even nagedacht zou hebben voordat ze dit alles deed en er een redelijk verhaal van had gemaakt waarin ze ook de hand in eigen boezem had gestoken, zouden de reacties waarschijnlijk al heel wat minder fel geweest zijn.

Maar ja, ze heeft niet eerst nagedacht, ook niet toen ze getrouwd en zwanger een relatie begon met een eveneens getrouwde collega. En nu deze ex-minnaar toch voor zijn eigen echtgenote kiest, is het allemaal zijn schuld. Zijn schuld dat haar huwelijk over is en zijn schuld dat zij nu niets meer heeft. Allemaal omdat hij zo aardig was voor haar. Echt, ik vind de reacties nog mild hoor..
quote:eleonora schreef op 31 juli 2009 @ 13:55:

Nog even voor jou Ietje:

Moeilijk is dat mensen die een verhouding hebben (en dat verzin ik niet zelf hoor, ik heb dat van Carolien Roodvoets geleerd) denken dat ze op een eiland zitten waar ze onaantastbaar zijn. Maar, omdat de verhouding een geheim is en zij dat geheim samen hebben, bestaat dat eiland alleen als de buitenwereld er niet bij is.

Zodra de buitenwereld z'n intrede doet, in de vorm van een partner die achter het bedrog komt, of de vreemdganger die met zijn/haar geweten in de knoop komt vanwege de eigen partner, verdwijnt het geheime eiland in de zee. En dan is er dus niks meer.

Voor een minnares die haar (slechte) huwelijk opgaf voor de minnaar, die haar - misschien niet eens met woorden maar wel met daden - het gevoel gaf dat hij voor haar zou kiezen is het alsof niet alleen dat zelfbedachte eiland maar de hele wereld vergaat.

Dan is het - vind ik - belangrijk dat er buiten steun ook kritische geluiden nodig zijn om de verongelijkte partij met de neus op de feiten te drukken.

Waarschijnlijk kan jij, Ietje, met je verhaal nergens heen, omdat het geheim is en voor jou is geen eiland meer maar is het de wereld. En die is vergaan.

Je wereld zal maar instorten. Brrrrrr....moet er niet aan denken. Helaas dat je helemaal niets doet met je eigen aandeel, althans in de OP. Ik hoop eigenlijk dat je terugkomt om verder te gaan met de discussie. Misschien dat het wel meevalt met het gebrek aan zelfinzicht in volgende postings. Ben ik wel benieuwd naar.

Ik denk niet dat ze nog terugkomt Eleonora.

Zit waarschijnlijk met haar billen bloot melk te drinken uit een kokosnoot. Op haar onbewoonde eiland.

Maar ik hoop voor haar dat ze jouw bijdragen leest en ter harte neemt.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Welkom in het echte leven Letje. Dat je huwelijk kapot is gegaan is jouw verantwoording en die van je ex man. Jullie zijn getrouwd, jullie hebben besloten te gaan scheiden. Dat je ex relatietherapie niet meer zag zitten is zijn aandeel. Een buitenstaander (in dit geval je minnaar) heeft daar geen aandeel aan.

Dat je minnaar je laat vallen is zuur aan de andere kant je verwachtte al geen relatie met hem dus feitelijk gezien doet hij niets verkeerds. Dat hij je op dit moment laat vallen is zijn goed recht. Dat hij wel wil knokken voor zijn relatie met zijn vrouw is zijn ding. Dat hij is vreemdgegaan vind ik fout. Hij heeft zijn vrouw pijn gedaan. Net als jij je ex man ontzettend veel pijn hebt gedaan door ook vreemd te gaan.

En nu: ben je gescheiden, heb je met je ex co-ouderschap dus ben je in wezen precies waar je zelf wilde zijn. Want je was al langer uitgekeken op je ex. Die scheiding had er toch wel gekomen. Eerlijker had ik het gevonden als je nog voor je vreemdging er al de stekker had uitgetrokken. Maar feit is dat dit niet zo is gelopen.

Wraak nemen of de vrouw van je ex minnaar even op de hoogte brengen is geen wraak! En in mijn ogen geen optie. De beste wraak die je kunt nemen (als je die behoefte al hebt) is gewoon een fijn leven maken voor jou en je kind. Dus uithuilen en opnieuw beginnen. Stoppen met jezelf het slachtoffer voelen want je hebt deze hele situatie zelf gecreëerd.
quote:Christiane04 schreef op 31 juli 2009 @ 13:57:

[...]

Wil je echt niet zwanger worden, dan moet je voorzorgsmaatregelen treffen. Doe je dat niet, en word je zwanger, dan ja, eigen schuld dikke bult. Neem je voorzorgsmaatregelen en word je toch zwanger, dan dus niet dikke bult.

Dus als een vriendin in paniek bij jou komt omdat ze ongewenst zwanger is dan vraag je eerst of ze pil vergeten is alvorens je zeker weet dat je haar gaan steunen????? Very interesting.
Tja, toen je nog bij je man was, was je een veilige minares. Jij stelde geen eisen want je had al een vent.

Nu, nu ben je single dus kun je eisen gaan stellen, want je bent immers alleen en alleenstaande vrouwen gaan op den duur van hun minnaar eisen dat die hun vrouw verlaten.

Hij kan dus niet meer van 2 walletjes eten en kiest voor zekerheid dus voor zijn vrouw.

Pech gehad. Je kunt nu wel lekker op zoek naar een goede vent!
quote:Winterdip schreef op 31 juli 2009 @ 14:03:

[...]

Ik denk niet dat ze nog terugkomt Eleonora.

Zit waarschijnlijk met haar billen bloot melk te drinken uit een kokosnoot. Op haar onbewoonde eiland.

Maar ik hoop voor haar dat ze jouw bijdragen leest en ter harte neemt.

Ze komt vast niet terug Winter, maar ze leest waarschijnlijk wel mee en dat is genoeg. Kun je al een hoop van opsteken (als ze wil natuurlijk).

Het zou kunnen dat ze het allemaal nog nooit zo bekeken heeft en zich nu doodschaamt.

Het is ongelooflijk hoe groot de blinde vlekken kunnen zijn van mensen. Dan is zo'n topic als dit een eyeopener. Zo niet, is ze alleen maar beledigd, nah ja, dan heeft zij er misschien niks aan maar dan hebben wij het er toch maar weer eens even fijn over gehad
quote:Bianca40 schreef op 31 juli 2009 @ 14:01:

[...]

Volgens mij heb jij niet alles gelezen alvorens te reageren. Het ging erom of je iemand ondanks ´eigen schuld dikke bult´ toch advies moet geven.

Ik heb niet alles, maar het meeste wel doorgelezen. En ja, je kan iemand ondanks eigen schuld dikke bult toch advies geven, maar mijn ervaring is dat daar dan in zo'n geval weinig mee wordt gedaan. En iets in mij zegt dat TO niet de reacties krijgt waarop ze gehoopt had toen ze het bericht plaatste. Wat mij dan ook weer mijn wenkbrauwen doet fronsen. Maar goed, misschien heb je gelijk.

Bij TO ging het mij overigens niet om de eigen schuld, dikke bult, als wel over het karakter van TO. Ik kan me erg inleven/invoelen in mensen die liefdesverdriet hebben (want ervaring). En ergens kan ik ook nog wel een in de steek gelaten minnares begrijpen. Maar uit de post van TO komt zo'n egoisme en (in mijn ogen) naar karakter naar voren, daar viel ik over.
quote:eleonora schreef op 31 juli 2009 @ 14:09:

[...]

Ze komt vast niet terug Winter, maar ze leest waarschijnlijk wel mee en dat is genoeg. Kun je al een hoop van opsteken (als ze wil natuurlijk).

Het zou kunnen dat ze het allemaal nog nooit zo bekeken heeft en zich nu doodschaamt.

Het is ongelooflijk hoe groot de blinde vlekken kunnen zijn van mensen. Dan is zo'n topic als dit een eyeopener. Zo niet, is ze alleen maar beledigd, nah ja, dan heeft zij er misschien niks aan maar dan hebben wij het er toch maar weer eens even fijn over gehad Ben ik helemaal met je eens. Als ik dit soort situaties lees dan denk ik maar weer bij mezelf: Count your blessings! En wat ben ik toch blij met mijn gezonde verstand.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Bianca40 schreef op 31 juli 2009 @ 14:05:

[...]

Dus als een vriendin in paniek bij jou komt omdat ze ongewenst zwanger is dan vraag je eerst of ze pil vergeten is alvorens je zeker weet dat je haar gaan steunen????? Very interesting.

Je kunt iemand (een vriendin bijvoorbeeld) toch iets heel sufs hebben vinden doen (zeg je dat zo?), dat ventileren en dan vervolgens tóch ook advies geven?

Als in:'Grote sukkel van me die je er bent, dat had je toch van te voren kunnen weten?!'

En daarna steek je de helpende hand toe? Misschien is de volgorde niet handig maar het kan best volgens mij.

Soms moet je ook even uiting geven aan je eigen gevoelens, ook in een vriendschap, als iemand je vraagt te luisteren of om daadwerkelijke hulp. Doet niks af aan de hulp of steun die je vervolgens gaat bieden.
http://www.youtube.com/watch?v=ArjPdhuPVHA glas jenever er bij en hier heb je je steun. suc6
Ik zou een heel zacht kussentje gaan kopen zodat zitten de komende weken/maanden niet zo'n pijn doet.
quote:Bianca40 schreef op 31 juli 2009 @ 14:05:

[...]

Dus als een vriendin in paniek bij jou komt omdat ze ongewenst zwanger is dan vraag je eerst of ze pil vergeten is alvorens je zeker weet dat je haar gaan steunen????? Very interesting.Nee, ik steun haar hoe dan ook (net zoals ik een dronken man die op een zebrapad wordt aangereden ook eerste hulp zal verlenen). Maar als achteraf blijkt dat ze laks met pil en/of condoom is/zijn geweest, dan zal ik dat zeker zeggen. En omgekeerd verwacht ik dat ook.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit "verhaal" op waarheid berust ?

Met stomheid geslagen...

De post van Eleonora vind ik geweldig. Heb er niets meer aan toe voegen en ga van dit soort verhalen echt over m'n nek.
sjonge.....wat een reacties !!!. Ik weet ook wel dat ik niet de schoonheidsprijs verdien met dat wat ik gedaan heb. Reden waar ik dit voor mailde is dat ik met mijn kwaadheid geen raad wist. Verder, de scheiding e.d., het is beter zo. Verder durf ik te wedden dat de mensen met de grootste mond zelf ook wel eens een "scheve schaats hebben gereden" Jullie reacties zijn heel confronterend, word nog even met mijn neus op de feiten gedrukt. Maar aan mezelf werken is niet verkeerd.
quote:Ietje2 schreef op 31 juli 2009 @ 14:26:

sjonge.....wat een reacties !!!. Ik weet ook wel dat ik niet de schoonheidsprijs verdien met dat wat ik gedaan heb. Reden waar ik dit voor mailde is dat ik met mijn kwaadheid geen raad wist. Verder, de scheiding e.d., het is beter zo. Verder durf ik te wedden dat de mensen met de grootste mond zelf ook wel eens een "scheve schaats hebben gereden" Jullie reacties zijn heel confronterend, word nog even met mijn neus op de feiten gedrukt. Maar aan mezelf werken is niet verkeerd.Durf te wedden van niet.
Ja, dat vind ik echt.
Nee ik kan me er ook niet in vinden..

Verder durf ik te wedden dat de mensen met de grootste mond zelf ook wel eens een "scheve schaats hebben gereden" Ik denk dat je er verstandig aan zou doen te stoppen jezelf dit soort dingen wijs te maken. Het is natuurlijk fijn als de wereld je past als een warme zachte jas, maar het is niet de realiteit. Zoals ook je verwachtingspatroon richting je minnaar niet erg realistisch was. Als je jezelf fopt voelt dat in het moment misschien wel prettig, maar je komt altijd van een koude kermis thuis.

sjonge.....wat een reacties !!!. Ik weet ook wel dat ik niet de schoonheidsprijs verdien met dat wat ik gedaan heb. Reden waar ik dit voor mailde is dat ik met mijn kwaadheid geen raad wist. Verder, de scheiding e.d., het is beter zo. Verder durf ik te wedden dat de mensen met de grootste mond zelf ook wel eens een "scheve schaats hebben gereden" Jullie reacties zijn heel confronterend, word nog even met mijn neus op de feiten gedrukt. Maar aan mezelf werken is niet verkeerd.

Lieve meid, ik snap dat je dit even kwijt moet, dat van die scheve schaats, en dat wij die ook rijden (absoluut hoor, is vast zo) maar ga daar nu even boven staan. Jij opent een topic en jij vraagt om reacties en die krijg je dus ook.

Ik begrijp, echt waar, dat het slikken is voor je allemaal. Heel heftig zoals je nu even gezegd wordt hoe anderen jouw situatie bekijken.

Heb je alles al gelezen?

Wat vind je van wat er gezegd wordt?

Jij moet ook je boosheid kwijt, natuurlijk is dat zo, maar waarom wil je boos zijn? Had je écht het idee dat P voor je zou kiezen of hoopte je dat alleen maar?

En zo niet, dan is het toch prima dat jij nu weer single bent, ook al doet het verlies van je minnaar je pijn? Je huwelijk was al niet meer zo dat je het nog leuk vond, dus dat was toch stukgegaan. Of kijk je daar nu anders tegenaan?

Wat heeft P jou afgenomen dat je het hem zo betaald wil zetten?
anoniem_12394 wijzigde dit bericht op 31-07-2009 14:32
Reden: wijziging laatste zin
% gewijzigd

Ook ik kan me bijna niet voorstellen dat je dit verhaal echt meent. Je bent verontwaardigd omdat je man (die je zelf een homo noemt) je niet meer wil en je wilt je minnaar straffen omdat hij je ook niet meer wil?

Wat een arrogantie. Je had aan je kindje in je buik moeten denken toen je vreemd ging. Walgelijk echt waar.

Weet je man van je minnaar? Zo ja dan kan ik me verdomd goed voorstellen dat hij je niet meer wil.

En nee ik heb nog nooit een scheve schaats gereden. Ik heb een partner zoals jou gehad. Ging ook vreemd en was daarna heeeel verbaasd dat ik hem zonder pardon de deur uitzette.

Fijn dat je nog meeleest en vooral dat je nog reageert! En dat meen ik! Ik hoop dat je iets positiefs kunt halen uit alles wat er geschreven is, dat je het voor jezelf in positieve actie om kunt zetten in ieder geval.

En ja, ik heb ook ooit een scheve schaats gereden. Ben daar naar mijn toenmalige partner eerlijk voor uitgekomen en, belangrijker nog, heb mijn verantwoordelijkheid genomen. IK reed die scheve schaats, IK maakte die puinhoop, IK heb erkend dat IK anderen pijn heb gedaan en daar ook veel spijt van gehad en IK heb zelf die puinhoop opgeruimd. Daar heb ik niemand anders verantwoordelijk voor gehouden, dat heb ik niemand anders op laten knappen, daar heb ik niet expres iemand anders nog extra onder laten lijden uit wraak.

Of ik er spijt van heb, van die scheve schaats? Absoluut, en ik laat het me ook niet meer gebeuren. Want er zijn weinig dingen die je in het leven onder controle hebt, maar of IK vreemd ga heb IK zelf in de hand.
Iets anders
En dit klinkt misschien heel dom maar als je zo graag aan je huwelijk had willen werken had je dat moeten doen voordat je vreemd ging. Helemaal omdat je zwanger was. Maar nee jij zoekt je heil bij een ander. Boontje komt om zijn loontje en je verdient het.
[quote]Ietje2 schreef op 31 juli 2009 @ 14:26:

Verder durf ik te wedden dat de mensen met de grootste mond zelf ook wel eens een "scheve schaats hebben gereden" /quote]

Geen idee waarom je kijk op de wereld zo anders is dan die van gemiddelde mensen. Want als je zo blijft denken over dingen (over je minnaar en nu dan over de scheve schaats) dan zul je altijd teleurgesteld worden door het leven. Iets realistischer beeld scheelt je een hoop verdriet, pijn en boosheid.

sjonge.....wat een reacties !!!. Ik weet ook wel dat ik niet de schoonheidsprijs verdien met dat wat ik gedaan heb. Reden waar ik dit voor mailde is dat ik met mijn kwaadheid geen raad wist. Verder, de scheiding e.d., het is beter zo. Verder durf ik te wedden dat de mensen met de grootste mond zelf ook wel eens een "scheve schaats hebben gereden" Jullie reacties zijn heel confronterend, word nog even met mijn neus op de feiten gedrukt. Maar aan mezelf werken is niet verkeerd.Die weddenschap heb je dus verloren. En aan jezelf werken lijkt me een heel goed idee. Het had veel gescheeld als je hulp had gevraagd voor jezelf in plaats van advies om je ex-minnaar zoveel mogelijk dwars te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven