= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Die tien minuten policy pas ik ook heel vaak toe, meestal met succes, vooral 's avonds.

Wyfke, ik vond die kraamtijd eigenlijk helemaal geen groot feest. Mèn wat was ik gesloopt. En van echt verwennen was ook geen sprake.
M'n bevallingsverhaal staat EINDELIJK op hyves. :-)
quote:Wyfke schreef op 31 juli 2009 @ 14:45:

Ring: ik kom weer preken met m'n dokter Spock-bijbel in handen Maar daar staat in dat kindjes van 8 pond en zwaarder geen nachtvoeding meer nodig hebben. Hoe het dan moet met je borsten daar geeft hij geen antwoord op, maar hier hetzelfde probleem. Baby heeft nu al drie nachten doorgeslapen (langer dan 8 uur!!!) en dus wordt hier 's ochtends iemand wakker van zeer pijnlijke en gespannen borsten, maar die drinkt ze gelukkig goed leeg tijdens de twee ochtendvoedingen. En Lucia sliep na 4 weken ook al hele nachten door dus ik denk dat Miep er ook wel aan toe is. Prijs je gelukkig zou ik zeggen!

Haha, maar dat geeft niet. Alle adviezen/ervaringen zijn welkom, dan kan ik zelf bepalen waar ik wat aan heb en waar niet. Heb je met Lucia de borstvoeding lang volgehouden? Het CB zei dus tegen mij dat er maximaal zes uur tussen mag zitten, 's nachts. Ze gaven als belangrijkste reden dat veel vrouwen na drie maanden ineens niet meer genoeg voeding lijken te hebben, en dat zou komen door het te snel skippen van de nachtvoeding. Dan is de continuïteit weg en dat zou zich min of meer 'wreken'? Verder heb ik er geen idee over.

O ja, en wat ik ook heb gelezen en waar ik dan persoonlijk een beetje bang van wordt... Als je kind te snel doorslaapt, slaapt het vaak erg diep. En dat zou weer een verhoogd risico geven op wiegendood. Door borstvoeding slaapt het kind minder diep dan bij flesvoeding, omdat bij borstvoeding dus nachtvoeding gegeven wordt. En daardoor is het risico op wiegendood dus weer verlaagd.

Tsja, en wat doe je dan als je als nieuwbakken moeder dit soort dingen hoort? Juist... Nachtvoeden, want dat zou zo horen. Maar wat doe je als je kind je genen heeft geërfd en lange nachten maakt? Geen idee! Ingaan op de bangmakerijen? Of juist je eigen pad volgen?
He Missy ik kan je een handje geven, mijn dochter doet hetzelfde. Veel wakker in de avonduren en niet meer in slaap te krijgen wat ik ook doe. Gister van 20:00 tot 23:00 daarna valt ze als een blok in slaap. (wel met een speen, die ik dan minimaal al 20 min in haar mond probeer te houden) Het is vermoeiend en ik merk dat ik er onzeker van wordt. Heb ik alles gecheckt, waarom huilt ze dan nog? is dat normaal? is er wat anders aan de hand? enz enz gaat er dan door je hoofd. Niet leuk en lastig.

Ik ga die 10 min regel maar eens proberen. Ik kan helemaal niet tegen huilen maar ms is het wat.

Doorslapen? Sjeeee daar ben ik echt jaloers op hoor. Wyfke jouw dochter is even oud als die van mij, wat is je geheim? Jouw argumenten voor Bv (troost, hik, nooit te veel enz enz) hebben dan weer impact gemaakt op me en ik zet nog even door denk ik. Maar ga wel veel meer kolven zodat er ook een flesje gegeven kan worden. Of ik denk dat ik 1 of 2 flesjes FV er doorheen gooi. Een combi kan natuurlijk ook.

Ring: Dat veel moeders er bij 3 mnd mee ophouden heeft te maken dat na 3 mnd de vraag af neemt. Er veranderd dan weer het een en ander. Tevens moeten veel moeders dan natuurlijk weer aan het werk en dat zal helemaal invloed hebben op het feit dat ze stoppen. Ik moet zeggen dat kolven op het werk ook zeker geen aanrader is. Men das een hoop werk.

Dat van die wiegendood en diep slapen is nieuw voor mij en Wyfke geeft toch ook BV? En die slaapt toch door. Ik heb ook gehoord dat een 8 ponder mag doorslapen. Dat het protocol weer gewijzigd is. Ik moest bij Anniek zelfs een wekker zetten voor om de 3 uur snachts. Gekkenhuis. En nu mogen ze al 6 uur slapen en dus bij 8 pond gewoon zoals ze willen. Wordt je toch gek van van al die tegegestelde adviezen.

Watever en Meis mooie datum hoor 01-08-09. Niks mis mee, dus werpen met die handel en dan lekker met de babypraat mee praten. Want ik kan me voorstellen dat jullie ervan balen dat je nog niet mee kan praten.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Chica34 schreef op 31 juli 2009 @ 17:42:

Ring: Dat veel moeders er bij 3 mnd mee ophouden heeft te maken dat na 3 mnd de vraag af neemt. En dat zou dus volgens het CB liggen aan het te snel staken van de nachtvoeding, zei de arts tegen mij... Geen idee waarom dat zich na drie maanden zou 'wreken' verder! Zal ik aanstaande donderdag eens vragen, of ze daar een wetenschappelijke verklaring voor hebben... Er veranderd dan weer het een en ander. Tevens moeten veel moeders dan natuurlijk weer aan het werk en dat zal helemaal invloed hebben op het feit dat ze stoppen. Dit begrijp ik heel goed! Ik moet zeggen dat kolven op het werk ook zeker geen aanrader is. Men das een hoop werk.

Dat van die wiegendood en diep slapen is nieuw voor mij en Wyfke geeft toch ook BV? Ik heb het ooit eens gelezen, maar ik kan het nou toch niet meer terugvinden! En die slaapt toch door. Ik heb ook gehoord dat een 8 ponder mag doorslapen. Dat het protocol weer gewijzigd is. Ik moest bij Anniek zelfs een wekker zetten voor om de 3 uur snachts. Gekkenhuis. Nou, zeker. En nu mogen ze al 6 uur slapen Ja, maar de eerste periode mocht dat ook schijnbaar niet, pas vanaf vier weken zeiden ze bij het CB bureau... en dus bij 8 pond gewoon zoals ze willen. Wordt je toch gek van van al die tegegestelde adviezen. Absoluut helemaal met je eens, daar schiet je echt niks mee op!Zoals ik dus schreef kan ik het nu niet meer terug vinden over de diepte van de slaap en nachtvoeding bij borstvoeding. Maar ik las onderstaande over wiegendood en borstvoeding in een folder van het CB bureau, ook te vinden op veiligheid.nl. Daar staat dus ook niks in over het al dan niet doorslapen... Zal ik het dan gedroomd hebben?

Als u minstens drie maanden borstvoeding geeft, vermindert u het risico op wiegendood, zo blijkt uit onderzoek. Over het waarom is nog weinig bekend. De volgende drie veronderstellingen kunnen mogelijk verklaren waarom borstvoeding een positieve invloed heeft op het risico voor wiegendood:

* de aanwezigheid van antilichamen in de moedermelk

* door de zuigmethode bij borstvoeding worden de spieren van de mond en kaak beter ontwikkeld dan bij flesvoeding

* tijdens borstvoeding moeten baby's hun nekspieren meer gebruiken, waardoor ze mogelijk het hoofd sneller kunnen draaien als ze zich omdraaien naar hun buik.
Maar goed... Wat zou nou wijsheid zijn? Wekker zetten om vijf uur of het op z'n beloop laten? Ik ben er nog niet uit, zoveel tegengestelde adviezen als ik lees...

Maar misschien is het 'storm in een glas water en is Miep vannacht weer gewoon op tijd wakker. Dat kan natuurlijk net zo goed.
Watever hoe was het in het ziekenhuis??? Of hebben ze je meteen gehouden daar???
Ring: het blijft ingewikkeld hoor met al die tegenstrijdige adviezen en opvattingen. Het ene cb geeft dit advies en het andere dat. Wat moet je nou volgen? Wat zegt je eigen gevoel Ring? Als jij Miepje liever wakker maakt 's nachts moet je dat gewoon doen! Ik heb dochter nr. 1 als voorbeeld en die sliep dus ook vrij rap door 's nachts. Het enige "probleem" was dat ik vrij vlot weer menstrueerde, maar ik heb nooit gemerkt dat de voeding terugliep ofzo. En mocht je dat gevoel wel hebben op een zeker moment, dan kun je een dag inlassen dat je iedere twee uur voedt. Dan schijnt je productie zo weer op peil te zijn. Zo heb ik de griep een keer gehad en daardoor had ik een dag bijna geen melk, maar ik ben daarna nog een paar maanden doorgegaan met bv. Lucia heeft trouwens 8 maanden bv gehad, vanaf de 6e maand alleen nog de ochtend- en avondvoeding.

Toevallig is de ha vandaag nog bij ons geweest en ik heb gevraagd of het niet erg is dat ze zo lang achter elkaar doorslaapt. Volgens haar heb ik blijkbaar goede voeding, verder maakte ze er niks van. Zolang de kleine goed groeit en er lekker roze uitziet, hoef ik me geen zorgen te maken.

En Chica: het was niet mijn bedoeling om impact op je te hebben hoor Maar het zijn voor mij argumenten om door te zetten, want ik vind het wel gemakkelijk! Jij moet gewoon helemaal je eigen gevoel volgen hoor.
Mijn gevoel zegt dat zij het heus zelf wel aangeeft wat ze nodig heeft. Maar ik ben gewoon bang dat ik het niet goed doe als ik haar laat slapen, en vreselijk op mijn kop krijg straks bij het consultatiebureau... Hmmm. Maar dat is eigenlijk best een kulreden he?

Lastig, want ik roep altijd heel hard dat gevoel belangrijk is! En ze is tevreden, dus daar ligt het niet aan. Ze huilt weinig, lacht veel en is alert. Dan is het toch goed?
met 1 hand tikken, andere arm is door zoonlief in gebruik . hier idd in de avond ook een erg wakker kindje, veel meer huilen dan overdag en alleen enigszins stil als hij ingebakerd bij mij op de arm ligt met een speen in z'n mond. vreet energie die avonden zo vind ik maar goed.

hier helaas nog geen sprake van 's nachts doorslapen..... hij komt de laatste nachten juist vaker, 3.00 5.30 7.30 bijv ookal drinkt hij de laatste avondvoeding afgekolfd via fles heel veel (gisteren 160cc) dus daar ligt het niet aan. oja en hij is bang in het donker. begint te piepen als het licht uitgaat en doe ik het nachtlampje aan dan is hij weer stil, dus zo vallen wij vaak in slaap met het licht aan!

ik vind bv kolven op het werk naast een hoop gedoe toch ook wel fijn. het geeft je wel de gelegenheid om extra pauzes in te lassen en die heb je als nieuwbakken moeder soms hard nodig vind ik, helemaal als je er 's nachts nog een keer uitmoet. en met mijn bekken waren die extra pauzes ook geen overbodige luxe. moet wel zeggen dat mijn werkgever uyitstekende "kolf-faciliteiten" heeft, realiseer me dat dit vaak anders is!
nog maar weer ff een meld. Ben er nog steeds en laat mij maar lekker thuis bevallen met de VK en niet daar in het ziekenhuis. Of dat de VK mee gaat, dan is het nog weer anders. Maar ik wil zeker niet ingeleid worden. Gadverdamme wat een kille bedoeling daar op de afdeling gynaecologie. Ik weet dat ik het dat gevoel had na de uitslag van de combinatietest en vandaag overviel het me weer. + dat er een hele discussie over de "houdbaarheidsdatum" van onze jongen heeft plaatsgevonden. Eerst was deze bijgesteld naar voren door een echoscopiste van het ziekenhuis en nu zeiden ze weer van: ja maar we houden altijd de eerste datum aan..... Dus dat zou betekenen dat ze toch weer de 29e gaan aanhouden....bullsjit

Laat hem maar lekker spontaan komen.

De gynaecoloog was wel duidelijk onder de indruk van de kunsten van de kleine jongen, want MEN!! wat is hij toch een bewegelijke draaikont. Hij schopte de apparaatjes echt zowat van mijn buik af. Met de echo zagen we hem ook met zijn vuistjes timmeren en flink schoppen met zijn voetbalkuiten. Volgens mij snapt hij niet dat hij er op een andere manier uit moet, haha.
Watever bedoel je dat ze de 29ste als uitgerekende datum aan wilden houden??? Dus dat je dan max nog 2 weken langer zou moeten lopen??? tsssk...

Nou ik weet het niet meer hoor, heb gepoetst, gewandeld, gefietst (over een hobbelige weg!) een liter bitterlemon achter mijn kiezen, man verleid en zelfs al op de trampoline gesprongen maar van enige actie in de buik is geen sprake... heb er een sik van...
Ring, ik heb ooit ergens gelezen dat het verstoren van het slaapritme van je kindje ook een verhoogd wiegendood risico heeft. Het is allemaal best verwarrend die tegenstrijdige adviezen. Mijn kraamhulp van de 1e dag vond 4uur tussen de voedingen meer dan genoeg. Terwijl de vk juist zei dat ik haar in de nacht gewoon zelf kon laten komen met een max. van 7 uur en als ze oerdag maar genoeg at.

Maar volgens mij moet je gewoon je gevoel volgen. Je hebt een heerlijk tevreden meisje, dat zegt toch genoeg!

Watever, waar ben je!!!! Hebben ze je gehouden?
Doorslapen: van kraamverzorgster mocht dat al in de eerste week zes uur. Maar tuurlijk redde die van ons slechts drie uur. En nu nog geen vijf uur!

Volgens mij hebben veel baby's 's avonds last van huilmomentjes? Hier nog zo een. Heel vaak helpt tien minuten huilen wel. Even doorheen bijten.

Chica, combi van BV en FV is natuurlijk ook een goede optie. Sterkte met je keuze.

Watever en Meis: succes op 01-08-09!
Oooo, crosspost....
Hey dames,

Hier weer terug van een weekje vakantie en als eerste natuurlijk gefeliciteerd aan de nieuwe mama's! Pipa , Quintie en Nerwen: Gefeliciteerd! Ga proberen jullie bevallingsverhalen terug te lezen later, maar hoop dat jullie nu vooral genieten van de kleine wondertjes.
Jeetje Meis, en ik doe de hele dag geen reet helemaal niks. Al zou ik willen, ik kan bijna niks. Mijn lichaam staat het echt niet toe!

Ja ik was ook zwaar teleurgesteld maar ik moet nu woensdag weer terug komen. Het hartfilmpje, de echo en de kleine zijn activiteit zijn allemaal super goed. Voldoende vruchtwater en alles. Dus wel fijn dat hij het zo lekker heeft. Mijn bloeddruk was hoger dan deze normaal is bij mij, maar nog steeds ruim binnen de veilige zone.
He wat een drukte ineens! Gezellig! (Maar jammer dat Watever en Meis er ook gewoon zijn...)

Quote Randy: Maar volgens mij moet je gewoon je gevoel volgen. Je hebt een heerlijk tevreden meisje, dat zegt toch genoeg!

Precies, dat is zo. En dus ga ik mijn gevoel gewoon volgen en kijk het wel aan. Misschien is het vannacht wel weer anders, je weet het niet he? Het kan ook toeval zijn geweest...
Wat een nacht. Anniek ineens 40,7 koorts. Shit, paracetamol erin maar de koorts zakte maar tot 39,8. Nog een paracetamol erin (3 uur later) en toen naar 38,8. Hele nacht op geweest omdat ze elk half uur huilde en overgeven enzo. Was best bezorgd, dus vanochtend vriend meteen naar huisartsenpost. Ja hoor, dubbele ooronsteking. Meteen antibiotica en oordruppels. En paracetamol blijven geven.

Sara heeft geslapen van 23:30 tot 05:00 dus das harstikke goed (maar moest dus ook nog kolven om 02:00 en om 03:00 een mug uit de lucht meppen). Maar ja, moeders heeft er niet van kunnen genieten. (Vriend lag beneden op de bank dus die heeft nog iets kunnen slapen, maar ik denk niet dat die naar de Gay Parade gaat zoals hij vandaag van plan was.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica: voor jou en Anniek, zielig he die kleintjes als ze opeens zo ziek zijn. Vaak werkt die antibiotica gelukkig wel heel snel dus ik hoop voor jullie allemaal dat ze snel opknapt. Wel fijn dat Sara goed geslapen heeft want dat had je er denk ik niet bij kunnen hebben vannacht. En misschien zet ze dit wel door en kun je een dezer dagen ook lekker doorslapen in de nacht, hoop het voor je!

Hier ook een redelijke nacht, om 22u gedouched met Toby en daarna gevoed en gaan slapen en toen om 3.30 en 7u weer en nu ligt hij ook nog te pitten. Dochter slaapt de laatste dagen werkelijk tot na 9u uit dus die staat ook uitgerust op. Ze hoest nog steeds zo eng (net zoals manlief) dus na het weekend maar de huisarts bellen voor een afspraak, ik wil nu echt een verwijzing voor de kinderarts want dit duurt me veel te lang (of kom ik nu over als een overbezorgde moeder) ze hoest al drie weken, da's toch te gek? En niet zomaar hoesten he, echt blauwe lippen, blauwe tong, bijna flauwvallen omdat ze te weinig lucht krijgt en slijm braken, ze raakt soms zelf ook in paniek en dat is zo zielig.

Nou ja, vanmiddag komen schoonouders hier gezellig langs. Manlief is boodschappen doen met dochter en ik ga de kleine man maar eens wakker maken voor z'n voeding en zo te ruiken voor een lekkere poepbroek . Die infacol, ik weet het niet wat het nu doet hoor. Hij boert en scheet echt dat het een lieve lust is, enorm gewoon wat een herrie kan hij nu al maken! Maar spugen doet hij ook nog steeds helaas, steeds grotere hoeveelheden heb ik het idee. En ook in de avond nog wel krampjes (denk ik) hoewel ik wel het gevoel heb dat ik het makkelijker kan sussen en troosten gelukkig. Maar die infacol kon dat nu ook verstopping veroorzaken? Want hij heeft dus pas een keer gepoept sinds het begin van de week en eerst poepte hij een a twee keer per dag. Staat alleen niks van in de bijsluiter maar volgens mij heb ik daar hier iets over gelezen klopt dat?
Meis en Watever: tóch twee augustusbaby's dus, aan jullie de twijfelachtige eer. Zet er maar een beetje vaart achter, er wordt heel warm weer voorspeld in de loop van de komende week, dan wil je vast niet liggen te puffen! (ik spreek uit ervaring )
nou hier een bloedchagerijnige meld...

VK is vanmorgen langsgeweest voor een derde strippoging maar er zat nog totaal geen schot in dus het kon weer niet. Zal wel ziekenhuis worden dus maandag, ik baal ervan. Wil niet naar het ziekenhuis.
Jeetje meis, wat ontzettend vervelend voor je! Jouw houdbaarheidstermijn is al een stuk langer verstreken natuurlijk dan die van mij!

Ik ben in ieder geval ook alles behalve happy en zag zoals jij al aangeeft Jojon dat het weer ontzettend warm wordt volgende week............................

Blggggggggggggggggggg
Wat een rust hier trouwens......
we schelen maar 4 dagen Watever! Je hebt al maanden naar die 24ste toegeleefd, dan kunnen ze dat in het ziekenhuis wel opeens 5 dagen naar achteren verzetten maar voor je gevoel werkt dat toch niet zo?

Is alles nog helemaal rustig verder bij jou ook dan? Hebben ze ook nog een inwendig onderzoek gedaan gisteren of niet?

Ben inmiddels iets minder chagerijnig, al moet niemand me dwars zitten want dan bijt ik zijn hoofd eraf ofzo. En verder heb ik eigenlijk ook geen recht van klagen, ik voel me verder nog prima, kan nog alles, ik wil alleen niet naar het ziekenhuis om te bevallen. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik me daar in alle rust aan de weeen kan overgeven zeg maar...dat doe ik liever in mijn eigen omgeving.

En dan die "grapjes" die IEDEREEN nu meent te moeten/kunnen maken...tssssssssk ik zweer het je, opeens mag iedereen zich met je sexleven bemoeien????????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven