Vriendje is backpacken, ik zit thuis... Ik mis hem!
zaterdag 1 augustus 2009 om 10:31
Hoi allemaal,
Ben net nieuw hier op het forum, maar ik moet hier gewoon mijn ei even kwijt...
Het zit zo, mijn vriend (waar ik nu bijna 4 maanden een relatie mee heb) is afgelopen donderdag voor een maand vertrokken om te gaan backpacken in Azie met 2 (single) vrienden. Niks aan de hand zou je zeggen, een maand is zo om. Wel dus, want ik mis hem nu al zo verschrikkelijk dat het lichamelijk pijn doet! Het doet me denken aan liefdesverdriet, ben constant emotioneel en misselijk. Ik had nooit verwacht dat ik me zo alleen en bijna in de steek gelaten zou voelen na 3 maanden relatie. Ik heb het daarvoor ook bijna 3 jaar alleen (en goed) getrokken!
Aan de ene kant denk ik; schop onder je kont en gáán, niet zwelken in zelfmedelijden. Aan de andere kant denk ik; ik mis hem zo, ik wil hem aanraken, knuffelen... Ik kom steeds in zijn huis omdat ik de auto mag lenen, en dan wil ik steeds naar boven rennen om op zijn kussen een potje te janken (wat helemaal naar hem ruikt)... Af en toe stromen de tranen, maar ik heb meer de hele dag zo'n knoop in mijn buik.
Overigens doet hij alles heel netjes, hij smst veel en was van plan me over een paar uur te bellen. Volgens mij barst ik daarna dan helemaal in tranen uit... Ik wil hem ook niet steeds lastig vallen met het feit dat ik hem zo mis, het is zijn welverdiende vakantie.
Hoe kom ik in hemelsnaam van dat ontzettende gemis af? Als het maar gewoon wat minder zou zijn, dan functioneer ik tenminste weer wat beter. Ik ga wel gewoon werken, spreek met vriendinnen af, maar hij is steeds in mijn hoofd aanwezig (en de brok in mijn keel dus ook) Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wat labieler ben omdat er ook net een maagzweer bij me is geconstateerd, dat maakt het allemaal niet makkelijker.
Graag tips en ervaringen? Thanks!
Ben net nieuw hier op het forum, maar ik moet hier gewoon mijn ei even kwijt...
Het zit zo, mijn vriend (waar ik nu bijna 4 maanden een relatie mee heb) is afgelopen donderdag voor een maand vertrokken om te gaan backpacken in Azie met 2 (single) vrienden. Niks aan de hand zou je zeggen, een maand is zo om. Wel dus, want ik mis hem nu al zo verschrikkelijk dat het lichamelijk pijn doet! Het doet me denken aan liefdesverdriet, ben constant emotioneel en misselijk. Ik had nooit verwacht dat ik me zo alleen en bijna in de steek gelaten zou voelen na 3 maanden relatie. Ik heb het daarvoor ook bijna 3 jaar alleen (en goed) getrokken!
Aan de ene kant denk ik; schop onder je kont en gáán, niet zwelken in zelfmedelijden. Aan de andere kant denk ik; ik mis hem zo, ik wil hem aanraken, knuffelen... Ik kom steeds in zijn huis omdat ik de auto mag lenen, en dan wil ik steeds naar boven rennen om op zijn kussen een potje te janken (wat helemaal naar hem ruikt)... Af en toe stromen de tranen, maar ik heb meer de hele dag zo'n knoop in mijn buik.
Overigens doet hij alles heel netjes, hij smst veel en was van plan me over een paar uur te bellen. Volgens mij barst ik daarna dan helemaal in tranen uit... Ik wil hem ook niet steeds lastig vallen met het feit dat ik hem zo mis, het is zijn welverdiende vakantie.
Hoe kom ik in hemelsnaam van dat ontzettende gemis af? Als het maar gewoon wat minder zou zijn, dan functioneer ik tenminste weer wat beter. Ik ga wel gewoon werken, spreek met vriendinnen af, maar hij is steeds in mijn hoofd aanwezig (en de brok in mijn keel dus ook) Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wat labieler ben omdat er ook net een maagzweer bij me is geconstateerd, dat maakt het allemaal niet makkelijker.
Graag tips en ervaringen? Thanks!
zaterdag 1 augustus 2009 om 10:39
Ik zou echt geen verdere tips weten dan de dingen die je al doet. Met vriendinnen erop uit enzo. Het enige wat ik kan bedenken is... denk aan de dag waarop hij terugkomt, vol verhalen, geniet dan van zijn enthousiasme. Gun het hem (maar dat doe je geloof ik al) om dit avontuur te beleven. Ga desnoods lezen over de gebieden waar hij zit zodat je je een voorstelling kan maken van zijn belevenissen. En relativeer... wat is een maand op een mensenleven? Kruis zichbaar af op een kalender, dan zul je zien hoe snel een maand weer voorbij is.
zaterdag 1 augustus 2009 om 10:43
Hij is ook nog maar net weg. Over een tijdje wordt het hopelijk vanzelf minder. En tegen de tijd dat het minder wordt, is hij al weer bijna terug!
En ren gewoon naar boven om even een potje te gaan liggen janken op zijn kussentje. En als je daarmee klaar bent, geef je jezelf die schop onder je kont en ga je iets leuks doen!
En ren gewoon naar boven om even een potje te gaan liggen janken op zijn kussentje. En als je daarmee klaar bent, geef je jezelf die schop onder je kont en ga je iets leuks doen!
zaterdag 1 augustus 2009 om 10:44
Mijn vriend is nu ook vijf weken op vakantie, dus ik snap je gevoel wel. Je geeft zelf de beste tips: een schop onder je kont, en veel dingen doen die je afleiden. Joh, de tijd gaat echt wel voorbij en als hij straks weer thuis is, dan knettert en vlamt de passie nog maar es dubbel, Je komt er wel doorheen en er zijn echt veel ergere dingen om om te huilen. Lekker cliche, maar he, dat soort dingen moet je wel verzinnen als jij jezelf een schop onder je kont gaat geven. Echt zielig ben je natuurlijk niet.
zaterdag 1 augustus 2009 om 10:45
Na een afkickperiode zul je vanzelf merken dat het leventje zonder hem ook wel went. En wat is nou een maandje, voor je het weet is het alweer voorbij. Je mist hem nu heel erg, maar hij is pas net weg. Logisch toch! Dat slijt vanzelf en inderdaad zoals hier al staat. Ga leuke dingen doen, zet je gedachten op iets anders. Succes!
zaterdag 1 augustus 2009 om 10:46
Heel herkenbaar! Mijn vriend is ook in totaal een maand weg, hij is wel tussendoor 1 dag thuisgekomen omdat het om 2 verschillende vakanties gaat. Nu is hij aan het rondtrekken door oost-europa voor 3 weken met 5 andere gezamenlijke vrienden van ons. Onze relatie is ook pril, nog maar een maand of 2-3. Ik weet precies hoe je je voelt!
Ik gun het hem echt van harte deze vakantie, hij heeft het echt verdiend en ik wil dat hij er ten volle van geniet. Maar idd ik mis hem ook zo..stom he! Verder zijn echt al mn vrienden en vriendinnen op vakantie dus ik heb weinig om handen verder.
Verder dus helaas niet echt tips van mijn kant, maar wel een dikke knuffel! En bij deze dan ook de schop onder je kont die je nodig hebt!
Ik gun het hem echt van harte deze vakantie, hij heeft het echt verdiend en ik wil dat hij er ten volle van geniet. Maar idd ik mis hem ook zo..stom he! Verder zijn echt al mn vrienden en vriendinnen op vakantie dus ik heb weinig om handen verder.
Verder dus helaas niet echt tips van mijn kant, maar wel een dikke knuffel! En bij deze dan ook de schop onder je kont die je nodig hebt!
zaterdag 1 augustus 2009 om 10:56
Ik ben net een half uur aangemeld en dan alweer 5 reacties, dat doet me echt goed!
Ik weet idd dat ik gewoon dingen moet gaan doen, minder moet zwelken, maar het is gewoon echt lastig. Ik ben dan ook nog zo'n twijfelkont, dat ik niet eens weet wat ik wil doen haha!
@ Dove, doe jij nog speciale dingen om jezelf op te fleuren? Mijn ouders en (de meeste van mijn) vriendinnen zijn idd ook op vakantie. Hoe lang is jouw vriendje nu weg, wordt het missen minder naarmate de tijd vordert?
Ik weet idd dat ik gewoon dingen moet gaan doen, minder moet zwelken, maar het is gewoon echt lastig. Ik ben dan ook nog zo'n twijfelkont, dat ik niet eens weet wat ik wil doen haha!
@ Dove, doe jij nog speciale dingen om jezelf op te fleuren? Mijn ouders en (de meeste van mijn) vriendinnen zijn idd ook op vakantie. Hoe lang is jouw vriendje nu weg, wordt het missen minder naarmate de tijd vordert?
zaterdag 1 augustus 2009 om 11:03
zaterdag 1 augustus 2009 om 11:20
quote:Lizzzzzy schreef op 01 augustus 2009 @ 10:56:
Ik ben net een half uur aangemeld en dan alweer 5 reacties, dat doet me echt goed!
@ Dove, doe jij nog speciale dingen om jezelf op te fleuren? Mijn ouders en (de meeste van mijn) vriendinnen zijn idd ook op vakantie. Hoe lang is jouw vriendje nu weg, wordt het missen minder naarmate de tijd vordert?Het is zwelgen lieverd. Zwelken ga je pas nadat je als gevolg van zwelgen teveel gedronken hebt. Kan natuurlijk ook een oplossing zijn.
@ Dove, doe jij nog speciale dingen om jezelf op te fleuren? Mijn ouders en (de meeste van mijn) vriendinnen zijn idd ook op vakantie. Hoe lang is jouw vriendje nu weg, wordt het missen minder naarmate de tijd vordert?Het is zwelgen lieverd. Zwelken ga je pas nadat je als gevolg van zwelgen teveel gedronken hebt. Kan natuurlijk ook een oplossing zijn.
zaterdag 1 augustus 2009 om 11:24
quote:wuiles schreef op 01 augustus 2009 @ 11:20:
[...]Het is zwelgen lieverd. Zwelken ga je pas nadat je als gevolg van zwelgen teveel gedronken hebt.En zwelLen, dat doe je, net zoals ik nu, na het eten van twee zakken salmiakballen.
[...]Het is zwelgen lieverd. Zwelken ga je pas nadat je als gevolg van zwelgen teveel gedronken hebt.En zwelLen, dat doe je, net zoals ik nu, na het eten van twee zakken salmiakballen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
zaterdag 1 augustus 2009 om 12:09
Of bedenk je dat het nog veel erger kan. Mijn man zit nu in Afghanistan, voor 5 maanden... Maar moet zeggen dat ik wel veel afleiding heb aan twee kleine kinderen (1 en 2 jaar). Ik heb verder geen nuttige tips voor je, ben ik bang. Er is niets aan te doen, je mist hem want je houdt van hem en vindt het fijn om bij hem te zijn. Sterkte!
zondag 2 augustus 2009 om 08:22
Het duurt even voor je eraan gewend bent. Als je inderdaad je vriend zo erg mist, is het denk ik ook wel goed voor je om even zonder je vriend te zijn. Dan leer je daarmee om te gaan en word je wat minder afhankelijk. Voor je vriend is het ook niet leuk als hij continu moet sms-en en bellen, want als je op reis bent zit je even met je hoofd in een andere wereld.
Waarom ben je niet lekker meegegaan eigenlijk? Of is het misschien een idee om wanneer hij terug is nog iets leuks te gaan doen met zn 2? (Waarom staat het woord single tussen haakjes erbij?)
Waarom ben je niet lekker meegegaan eigenlijk? Of is het misschien een idee om wanneer hij terug is nog iets leuks te gaan doen met zn 2? (Waarom staat het woord single tussen haakjes erbij?)
zondag 2 augustus 2009 om 17:11