Mode & Beauty alle pijlers

Ooglidcorrectie

27-03-2009 21:59 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort een (boven)ooglidcorrectie laten doen. Nu zijn er uiteraard heeeel veel klinieken en heel veel verschillende prijzen...

Heeft iemand ervaring met een goede chirurg of kliniek??

Boerhaave kwam heel goedkoop uit de bus...

Wie o wie wil met mij zijn/haar ervaringen delen?

Alvast bedankt

Groetjes hangoog
Hallo,

Mijn moeder laat haar ogen ook liften en ik hoorde haar zeggen dat ze 1500 euro moest betalen. Ze doet het bij de velthuiskliniek in Enschede, veel geld als ik de andere bedragen hier zo lees!
Ja maar volgens mij staat de Velthuiskliniek er wel om bekend dat ze duur zijn.
Cosmedic werkt in diverse zkh rondom Eindhoven.

Nance, je kunt een ooglidcorrectie niet aftrekken van de belasting, tenzij je vooraf toestemming hebt gevraagd aan de belastinginspecteur! Anders is aftrek niet toegestaan (is cosmetische ingreep).
quote:Gemini6 schreef op 30 maart 2009 @ 13:23:

Kiko, in welk ziekenhuis laat je je ogen liften?? Ik lees inderdaad bedragen van 1200 euro en ik vind dat ook een beetje te. Ik ben trouwens ook bang dat mijn ogen ongelijk worden of voor andere complicaties.Het intakegesprek vindt plaats in Veldhoven. Misschien is de ingreep ergens anders, ik zal het dinsdag wel horen!
Kiko, laat je het hier dan weten??
Nou, vanavond bij de plastisch chirurg geweest. Mijn gezicht is een beetje ongelijk, een kant meer correctie nodig dan de andere kant maar goed te doen. Wenkbrauwen zijn ook iets ongelijk qua hoogte maar ik en hij ook vonden het niet nodig daar iets aan te doen. Nu vraagt hij vergoeding aan bij mijn ziektekostenverzekering (krijg ik denk ik toch niet) en daarna kan ik een afspraak maken. Zal wel juli worden ivm mijn geplande vakantiedagen. Laat weer iets weten als ik uitslag heb van mijn ziektekostenverzekering.
Ik ben benieuwd Kiko.

Mijn ooglid aan de linkerkant hangt meer dan mijn rechterooglid. Vooral als ik moe word merk ik dat heel duidelijk.
Up
want?
Kiko,hoe is het ermee?
Nou het heeft even geduurd maar vorige week; bericht van de verzekering. Helaas, geen vergoeding voor mij (moest ook nog foto's opsturen maar omdat ik niet struikel over mijn hangende oogleden was het niet erg genoeg). Dus zelf betalen. Inmiddels een afspraak gemaakt voor eind juli (ga eerst lekker op vakantie!!)

Dus ik meld me weer als het zover is, moet wel het hele bedrag week van tevoren betaald hebben! Voorlopig moet ik het dus nog doen met deze mooie ogen ........
Nou, vandaag was de grote dag! Zit nu thuis met twee dichtgeplakte ogen. Verdoving was fluitje van een cent, geen probleem. De ingreep verliep soepeltjes, beetje kletsen over de vakantie en zo, het was zo voorbij. Uiteindelijk mocht ik nog de lapjes vel zien die hij eruit gesneden had, best groot! Nu thuis elk uur koelen met diepvriesdoperwtjes of koude washandjes, en laten genezen. Over een week mogen de hechtingen eruit. De eerste verandering die ik meteen kon zien was de plooi aan de zijkant van mijn ogen: die is weg!! Hopelijk geneest alles mooi, ik wacht het even een weekje af, dan kom ik hier terug!
kun je misschien een foto van voor en na plaatsen over een paar weken? denk dat veel mensen namelijk wel een ingreep willen maar niet durven terwijl ik het allemaal reuze mee vond vallen.

en het resultaat bij mij was erg goed.

succes Kiko hoop dat het bij jou net zo snel geneest als bij mij destijds en dat je tevreden bent met het resultaat!

groetjes Nance
Hoi, helaas ben ik niet zo van de plaatjes plakken dus dat gaat niet lukken. Nu op dag vijf is mijn rechteroog redelijk normaal (hechtingen zitten er nog in dus kan het resultaat nog niet bewonderen). Linkeroog is rood-paars-geel, onder het oog is het ook wat dik en gezwollen en dezelfde fraaie kleur.....

Heb totaal geen pijn gehad, heb na de ingreep nog geen paracetamolletje nodig gehad, dus dat is wel plezierig.

Zit nu thuis en in het ritme van 45 minuten lezen/internetten en 15 minuten koelen met diepvriesdoperwtjes .......... Heb mezelf maar een gesproken boek gehaald bij de bieb om deze saaie kwartiertjes door te komen, bevalt eigenlijk wel goed!!

Maandag controle en hechtingen eruit, ben benieuwd, ik meld me wel weer!
Heb hem ook al achter de rug,en het is mooi mooi mooi geworden.

Totaal geen pijn gehad,maar wel een weekje groen geele wallen gehad,en dikke ogen.

Maar iedere dag ging het beter,en helemaal toen de hechtingen er eenmaal uit waren ging het heel erg goed vooruit.

Het is in de laatste week van mei gedaan,en nog steeds wordt het elke dag mooier.

Mensen zeggen dat ik er zo goed uit zie,en zo een open blik heb,en dat vind ik zo mooi he,ze weten niet eens dat ik het heb laten doen! en zien iets maar weten niet wat.
Ik zit er zelf ook al een tijdje aan te denken om het te laten doen. Hangende oogleden zit bij ons in de familie (vaders kant). Mijn zus heeft het 4 jaar geleden al laten doen en het is echt heel mooi geworden. Zelf aarzel ik omdat ik het best wel eng vindt en het kost nogal wat. Nu las ik laatst op het plastische chirurgieforum een berichtje van iemand die het heeft laten doen en door complicaties blind is geworden. Of het waar is weet ik niet, maar nu durf ik niet meer zo goed.
Ik wil het ook heeeel graag laten doen. Moet alleen nog hard sparen. Als ik het geld had dan had ik gister al laten doen. Ben gelukkig niet bang voor de pijn en/of complicaties.

Ben wel benieuwd na hoelang je weer kan gaan werken of de straat op.
Mijn ingreep was maandag, ik ben vandaag al (weliswaar met zonnebril) even naar de bieb geweest, was echt toe aan nieuw leesvoer! Het is dat ik de hechtpleistertjes er nog op heb zitten, anders zou je er echt niet veel van zien. Wel belangrijk om gezond te leven, ik moest drie dagen voor de operatie al met Arnica tabletjes beginnen en mag de hele week (dus vanaf de ingreep) geen alcohol. Ik rook niet, dat scheelt denk ik ook veel in de genezing.

Wb het blind worden: de chirurg noemt wel als mogelijke bijwerkingen infectie, nabloedingen etc maar geen blindheid! Wil natuurlijk niet zeggen dat dit nooit kan voorkomen maar is echt heel zeldzaam.
Waar heb je je ogen laten liften als ik vragen mag en wat waren de kosten??

Ik schrok wel toen ik las over blindheid als complicatie. Had jij daar al eens over gehoord??
Mijn moeder laat het binnenkort doen in Hoorn voor 1100 euro.

Ik ben erg benieuwd wat het resultaat zal zijn! Ze laat het ook onder plaatselijke verdoving doen en het schijnt een kleine ingreep te zijn, je kunt dezelfde dag weer naar huis.
Ik ben erg tevreden over Cosmedic punt nl, de kosten zijn heel schappelijk (moest het helaas ook zelf betalen, alles inbegrepen 975 euro). Zitten in het zuiden van Nederland.

Ik mocht ook na de ingreep (afgelopen maandag) meteen naar huis, wel nog even meteen voor de eerste keer daar koelen dus even blijven liggen maar daarna hup in de auto en naar huis.

Deze week ben ik thuis gebleven maar de zwelling en verkleuring zijn nu (zaterdag) bijna weggetrokken dus niets te klagen.
De hechtingen zijn eruit en het is mooi!

Ben er heel tevreden over, over 6 weken is het resultaat pas optimaal te noemen volgens de chirurg maar het verschil is nu al heel goed zichtbaar.
Up!
Up voor Vivaasje!

Nu enkele maanden na de correctie ben ik (steeds meer) tevreden. Het ziet er goed uit, is mooi genezen. Ik ben dus heel blij dat ik het heb laten doen. Een week heb je echt nodig om binnenshuis bij te trekken, dan ben je ook druk met elk uur koelen en zo. Daarna kun je weer de deur uit, maar voordat het echt helemaal genezen is duurt wel wat langer. Ook iets om rekening mee te houden: je mag de eerste tijd niet in de volle zon met je ogen, dus niet plannen net vooor je vakantie.
@Kiko2; bedankt voor je reactie. Handig topic dit!

Ik ben van plan om volgende week contact op te nemen met een kliniek voor een (vrijblijvend) consult (moet je voor een eerste consult ook betalen??) Weet alleen nog niet welke kliniek, woon in het zuiden des lands. Een familielid werkt bij de velthuis kliniek, en voor zover ik heb begrepen krijgen niet alleen de medewerkers zelf maar ook hun familieleden een korting. De velthuis kliniek staat erg goed aangeschreven maar ze zijn wel vrij prijzig.. ik vind kwaliteit zeker wel belangrijk maar als het bij de buurman voor 400 euro minder ook goed gebeurd kies ik toch echt daarvoor. Zulke ingrepen zijn sowiezo al belachelijk duur.

Ben erg benieuwd of ik voor deze ingreep in aanmerking kom.

Mijn leeftijd speelt daarbij denk ik ook wel een belangrijke rol, ben pas 21!! Ik vraag mezelf ook wel is af of ik niet beter nog een paar jaar kan wachten, tot de boel nog meer gaat hangen. Maar, aan de andere kant, waarom wachten? Ik weet tenslotte nooit hoe de toekomst gaat lopen en daarbij, nu heb ik het geld ervoor. Als ik straks mijn eigen huisje-boompje-beestje heb dan verdwijnt het spaargeld waarschijnlijk toch als sneeuw voor de zon en komt het er waarschijnlijk niet meer van...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven