kraamcadeau

01-08-2009 20:25 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft een kindje gekregen en nu wil ik haar graag een leuk origneel kadootje geven. Wat vonden jullie het leukste kraamkadootje dat je hebt gekregen?
quote:Nundi schreef op 01 augustus 2009 @ 20:43:

Knuffelbeer met geboortdatum en naam geborduurd op de poten!Afschuwelijk! Het enige "persoonlijke" cadeau waar ik niets aan vond. 1x raden van wie we dat kregen
Als ze allemaal zo rijk zijn, een spaarvarken!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Luiertaarten.....NEE!!!!!!!!!!!!!!!!!! geef dan gewoon een pak pampers, veel handiger dan die opgerolde/opgevouwen luiers waar de baby uitslag van krijgt.

Maar goed iets origineels,

een vruchtbaarheidsboom/plantje die wordt gepoot als het kindje wordt geboren. Over het algemeen een redelijk blijevnd kado, mots je vriendin daar wel blijft wonen natuurlijk.

Verder is een "handig" dagelijks gebruikt iets toch ook leuk om te geven, dat gebruikt ze iedere dag, kan ze ook iedere dag even aan je denken.
Haha.. wij hebben ook een luiertaart gekregen. Ik vond het juist wel weer erg leuk. Buurman had hem zelf gemaakt met een knuffeltje erin. Vond het zo lief dat hij het had gemaakt. Overigens waren het ook het merk dat we zelf gebruiken, dus dat was leuk.
Wij hebben als kraamcadeau een boekje gekregen met onze dochter in de hoofdrol.

Origineel is het niet meer, maar wel ontzettend leuk.
Wat ik altijd doe, waarvan je zeker weet dat ze het nog niet hebben En zeker weten hun smaak is: geboortekaartje inscannen, beetje knutselen in photoshop op formaat 15x 15 en op een tegeltje laten drukken, altijd een hit! Ik doe het inmiddels ook voor vrienden en kennissen (enzovoorts via mond op mond) die zelf niet zo handig zijn of geen goeie scanner hebben en maak er nu al een jaar lang elke week minimaal 1, superpopulair dus!
Leuk idee.... maarre... ik hoop van mond tot mond? Anders is het wel héél intiem!
Ik geef overigens vaak mijn lievelings kinderboek van vroeger kado. Vind ik heel persoonlijk. Met de boodschap erbij dat ik hoop dat het kindje er net zoveel plezier aan zal beleven als dat ik heb gedaan.
Wij zitten ook nog te kijken wat we aan ons neefje of nichtje gaan geven als hij/zij geboren wordt.

Ik zit nu te denken aan een houten loopfietsje. Als het geboortekaartje bij de babykamer past, laten we die misschien ook nog ergens op drukken.
Klonkje ik heb zo'n handje (3D toch?) samen met m'n zusje gemaakt van de handjes van m'n jongens. Idd lang afzien voor zo'n baby maar het resultaat is écht heel erg gaaf!

Ik heb de foto van het geboortekaartje op canvasdoek gekregen, was echt het allermooiste kado wat ik heb gekregen. En een boek met dierengeluiden. Zoon heeft hem al ingepikt van z'n broertje en kan er echt ontzettend lang mee spelen!

Ook ben ik helemaal blij met de babywalker van fisherprice. Die is alleen wel 35 euro, weet niet of je er zoveel geld aan uit wil geven.

Ik vond een doos chocola en een douchegelpakket met tijdschriften ook heel erg leuk!

Ohja en geen knuffels.

Kadobonnen vond ik ook heel erg fijn, dan kan je tenminste kiezen wat je zelf leuk vind. Ik gruwel van streepjes en wat krijg je met 2 knullen... juist streepjes.

Voorleesboeken (ziezo,jip en janneke, nijntje) zijn voor later ook heel erg leuk.

Succes!
quote:Vinyl schreef op 01 augustus 2009 @ 23:45:

Leuk idee.... maarre... ik hoop van mond tot mond? Anders is het wel héél intiem! Ja het was al laat zullen we maar zeggen, dat bedoelde ik dus ja...
[quote]Bokito schreef op 02 augustus 2009 @ 08:11:

Klonkje ik heb zo'n handje (3D toch?) samen met m'n zusje gemaakt van de handjes van m'n jongens. Idd lang afzien voor zo'n baby maar het resultaat is écht heel erg gaaf!

Nou vind ik zo'n handje al superlelijk maar als het in 3 tellen klaar is ala maar als dat ook nog lang afzien is voor een baby? Doe je toch niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Stond voor een vriendin die ik weinig zie eindeloos te twijfelen in de Bijenkorf. Uiteindelijk heb ik een blauw barbapappa-slabbertje gekocht. Slabbers heb je volgens mij nooit genoeg met leeglopende baby's, en de vormgeving was wel weer hip/nostalgisch: heel rond met een tricot kraagje erin (dus slab over hoofd heen trekken) en dan voorop een barbapappa gezichtje. Er zit alleen een klein piepertje in als leuke extra... Toen het hier ingepakt op tafel lag, bedacht ik dat je die gebruikte zure slabbers volgens mij allemaal goed heet wil wassen, en ik niet weet wat er dan met het piepertje gebeurt... Misschien dus toch een dom cadeau (moet het nog overhandigen en dan maar ff kijken wat het wasvoorschrift is).
quote:nouschi schreef op 02 augustus 2009 @ 10:41:

[quote]Bokito schreef op 02 augustus 2009 @ 08:11:

Nou vind ik zo'n handje al superlelijk maar als het in 3 tellen klaar is ala maar als dat ook nog lang afzien is voor een baby? Doe je toch niet.Zielig.
Iemandanders, die slabbetjes liggen nu bij Zeeman
een mand met nuttige cadeautjes voor elke dag van de kraamperiode 1. ik vond het erg leuk om te krijgen..elke avond 1 pakje uit pakken voor de kleine.

dat idee van een tegeltje met het kaartje vind ik wel erg leuk trouwens..goed idee!
Oeh, ff langs zeeman dan. barbapapa is zo leuk!
Slabbetjes voor 1,20 en rompers voor 2,20
Kijk! Dat zijn de deals!
Zal toch niet?! Met piepertje erin? Ik heb meer dan 8 euro betaald!!! Jij weet iemand echt een kutgevoel te geven; wat heb ik een stom kado gekocht!

Hmm: misschien voor mezelf nog even naar de Zeeman...

ff rare opmerking (als je een beschaafd gevoel voor humor hebt niet doorlezen): die handjes in gips zijn toch bedoeld voor overleden kindjes? Dan maakt 7 minuten meer of minder toch niet uit... Heb nooit eerder gehoord dat ze die gebruiken voor levende kindjes...
Ah iemananders, zal ik je nog even een fijn gevoel geven? Er zat géén piepertje in
Origineel cadeau? Toen een vriendin van me was bevallen heb ik een zelfgeborduurd lakentje gegeven met daarop het telefoonnummer van de kindertelefoon

Kon hun zoontje al zo vroeg mogelijk dat nummer uit z'n hoofd leren, aangezien hij het in de toekomst vast hard nodig zal hebben met zulke ouders...
ff rare opmerking (als je een beschaafd gevoel voor humor hebt niet doorlezen): die handjes in gips zijn toch bedoeld voor overleden kindjes? Dan maakt 7 minuten meer of minder toch niet uit... Heb nooit eerder gehoord dat ze die gebruiken voor levende kindjes...[/quote]

Nee joh, zie hierboven, kindjes zijn springlevend.
Ik heb van een collegaatje een zwitsal-pakket gekregen.

Ze had o.a. badschuim, billendoekjes, shampoo, baby-olie en nog wat dingetjes in een mandje gedaan en dat leuk verpakt met zo'n doorzichtige plastic.

Zag er heel leuk uit! En ik vond het ook heel handig.

Hier nog een topic van vorig jaar, misschien vind je daar nog leuke ideeën:

Origineel kraamcadeautje gezocht
Ik heb van mijn vriendin een geboorteschilderij gekregen, die helemaal past bij de babykamer. Voor ons is het echt het mooiste cadeau dat wij gekregen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven