Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
@Saby, misschien kun je je post van 16.55 bewerken- naam verwijderen?
Alle reacties Link kopieren
@ Specu Ja, net gedaan, maar ook Kodak zelf zou dat dan ff moeten doen.
He Specu, zit je al aan de Nargile? Ik heb die van mij zojuist een definitief plekje in huis gegeven. Heeft je vader een goeie tijd bij jullie gehad? Ook wel weer lekker inderdaad om samen met Specuman te zijn.

Ine, hoe is het met je ouders, hebben ze nog commentaar of gaat het nu wat beter?

Sfo, wat super grof van je broer om over die rekeningen te beginnen. Blurk. Is het al zeker trouwens dat je zoon ook komt als je dochter langskomt?

Ja hoor Sanne, het interieur is gearriveerd en is schitterend. Ik had het niet beter kunnen doen. Behalve een 3- en 2-zitsbank zaten er nog 2 aparte stoelen bij het bankstel. De kleuren zijn prachtig, donkerbruin in diverse tinten (net als de open keuken) en bij de poten zwart leer. De stoelen van de eethoek hebben dezelfde stof. Dan een bijpassend dressoir in dezelfde tinten maar tevens met een wit vlak en een spiegel, een zelfde soort kast met deels glas waarin het Italiaanse servies en de glazen nu staan, een televisiemeubel en salontafel.

Elk handvat van de kasten heeft kleine Swarovski steentjes, heel subtiel. Hetzelfde in de slaapkamer. Niet alleen een mega grote kledingkast met spiegel en schuifdeuren en die steentjes in de handvatten maar ook nog als verrassing een prachtige make-up tafel. Het bed is alleen te klein voor mijn speciale anti-stress matras waar ik geen afstand van wil doen dus wordt het deze week omgeruild voor een groter bed van 2 x 2.

Ze zijn vanaf 21.00 uur gisteravond bezig geweest met alles in elkaar zetten tot vannacht 01.00 uur. Niet te geloven, wat een werk was dat en herrie met getimmer en boormachines. Ik schaamde me wezenloos voor de buren. We lagen pas tegen zessen in bed volgens mij, troep opgeruimd, genoten van de inrichting met een flesje wijn en vanmorgen al weer vroeg eruit gegaan om de kasten in te richten. Ik ben er wel klaar mee, dat verhuisgedoe.

Laat alles nu maar weer snel gewoon zijn. Tb lijkt langzaam bij te trekken van de verhuisstress en is al stukken rustiger en liever. Maar ik juich niet te vroeg, even aankijken de komende dagen. Ik was hem meer dan zat. Gelukkig gaat hij deze week voor een korte zakenreis naar Istanbul. Lekker, rust in de tent voor mij, ik kan niet wachten...
@Saby, sorry, je hebt helemaal gelijk! Had alleen jouw post gezien (schaam).

O, wat was die nargile lekker......pepermunt/citroensmaak Welke smaak neem jij, Anais?

Man is de crisis aan het beslechten (is dat nl??) ik ben in gevecht met het huishouden geweest. Ik haaaaaat dat echt. Een noodzakelijk kwaad. Ik doe altijd zo min mogelijk. Eigenlijk moet ik de koelkast uitmesten, maar ik heb geen zin meer.

Pa belde dat hij weer veilig op Schiphol was geland. Hopelijk is de 2 liter olijfolie en 3 liter chocoladelikeur niet geknapt in zijn koffer gheghe
@Anais het was inderdaad zeer grof terwijl je vader daar een overlevingskans van 10% had op dat moment.

Heb het overigens al vaker mee gemaakt dat meneers reis wordt betaald en lekker in een luxe hotel zitten maar geen geld op zak heeft. Heb hem ook gezegd dat ik hem nooit meer wat voor schiet.

By the way Anais blij dat de verhuisstress langzaam weg ebt.

Mag hier volgende week zaterdag mijn stiefzoon helpen om zijn bed uit elkaar te halen. Hij gaat nu opzich zelf wonen (oeps samen wonen) in San Francisco. Heb hem alleen gevraagd of het op een zondag mag aangezien ik zaterdag weer geld bij elkaar sprokkel.

Wat betreft mijn kids, dochterlief heeft een afspraak gemaakt voor haar paspoort en de stiefvader van de kids maakt een afspraak voor mijn zoon. Dus ja ze komen nog steeds.

@Saby geweldige foto's op je FB.

@Raccoon hoe gaat het daar in het noorden?

@Ine ben je al aan het aftellen?

P.S. ik word gek van de Viva-site die reeds 3 keer inn 24uur mij het wachtwoord opsturen terwijl ik er helemaal niet omgevraagd hebt.
anoniem_37538 wijzigde dit bericht op 02-08-2009 22:19
Reden: Wordt gek
% gewijzigd
Ine: ik sluit me aan bij wat alle anderen zeggen, je doet het super!!!

Disco: Have fun

Anais: je kan het nog zo leuk vertellen.... maarre ik w8 met smart op de fotos

SFO en de newbees: ik wil jullie ook op FB kunnen beloeren!!!

Verder niets te melden, ontzettend sjachi, jankerig en alles wat los en vast zit vreterig.... gevalletje PMS. Morgen weer werken...laatste week gelukkig, ff doorbijten.
Ego-post:

Ik ben weer terug van vakantie. Het was dit keer een échte werkvakantie.

Ben bij een vriendin geweest die in een oud boerderijtje woont waar het een en ander al aan verbouwd is. Ze woont daar met man en kind; heeft een paar kippen, een aantal paarden en schapen (maar die lopen in de heuvels) en een hond.

We zijn begonnen met het grondverven, schuren en verven van de raamkozijnen (8 stuks). Dat was een behoorlijk werk en je moest natuurlijk rekening houden met droogtijd. Ze heeft ook een aardige groentetuin maar helaas dit jaar wormen bij haar aardbeienplantjes die daardoor stuk voor stuk en blaadje voor blaadje afgesproeid moesten worden. . . Dat heeft zij gedaan terwijl ik een houten bankje opnieuw in de olie heb gezet.

We maakten iedere dag een lijstje met dingen die nog gedaan moesten worden (niet verplicht hoor) en dan maar afstrepen als we met iets klaar waren. Werkte heel goed voor ons.

Afgelopen vrijdag hadden we de keuken helemaal van boven tot onder schoongemaakt (lagen hier en daar nog wat stukjes muur van toen de ramen erin gezet waren en de kozijnen getimmerd enzo) en na het eten hadden we al verzonnen dat we zaterdag lekker van onze welverdiende rust zouden genieten. . . . .NOT. Komt manlief (van vriendin dus) met de mededeling dat hij zaterdag het plastic over de kas (die hij zelf aan het bouwen is) wil leggen. Die kas is 5 meter breed en 20 meter lang!!!! Vriendin, man en ik zaterdag dus als een speer plastic in de voor- en achterwand spannen (was eigenlijk wel een leuk werk) en toen maar wachten tot de wind ging liggen om het grote stuk plastic er overheen te gooien. Dat is uiteindelijk gelukt, hebben we het plastic met stenen "vast" gezet omdat het eerst verwarmd moet worden om het zo goed mogelijk te kunnen strekken, werkt de warmelucht blazer niet. Het plastic zo strategisch mogelijk vast gezet zonder het te beschadigen en maar weer naar binnen (manlief wilde het plastic er weer vanaf halen omdat als het te veel gaat klapperen in de wind, het kapot gaat).

Nu ben ik dus thuis en wordt het morgen (volgens de weersverwachting) goed weer. . . Kan ik niet meehelpen. Balen.

Ik heb trouwens ook twee keer een rabarbercrumble en custardvla gemaakt. Errug lekker.

Het enige werkje waar we écht niet aantoe gekomen zijn is het tekenen en bouwen van een kippenhok. Ik ga in september weer naar ze toe en hoop dat we dan zoiets kunnen gaan maken.
Snjókorn falla, á allt og alla
@Snjokorn dat klinkt als een erg leuke vakantie ondanks het werk.

@JJ heb je even via het forum een vriendschap gestuurd zodat we het in werking kunnen stellen.
@ JJ80 ach meid kalm aan en gooi het er aLLemaal maar uit. Dat kan enorm opluchten.En je komt ons maar beloeren hoor mijn ik zie je uitnodiging komen.

@snjokorn dat is aanpoten zeg en dat op je vakantie . Maar ik ben ook liever bezig in een vakantie. Kan namelijk niet goed stilzitten.Op naar septemeber dat is het zo . Voor je het weet staat het kippenhok ook

Rabarber crumble lekker hoor .Ik ben gek op rabarber en dit is de tijd . Ik heb vorige week een strawberry/rubarb gemaakt en dat is heerlijk en erg verfrissend. Ik vind het ook gewoon lekker opgewarmt met een beetje kaneel als gewoon tussendoortje.

@ Alle FB mensen bedankt voor de add. is zo leuk om gezichten bij de berichten te kunnen plaatsen.
Nou, ik maak het niet al te lang, het is hier toch weer warm geworden..ik ben helemaal klam..alles in huis is klam, maar goed. Man en zoon gaan morgen voor drie dagen met de boysscout op kamp..alles moet natuurlijk op het laatste moment gebeuren..

Dochter is klaar voor het nieuwe schooljaar..rug en lunch tas gekocht..echt leuk..nu nog even vijf weekjes wachten..

SFO..bedankt voor de mooie kaart..

Ik laat het hier eerst bij, heb nog veel te doen voordat ik naar bed kan.
@Raccoon graag gedaan meid, dacht dat je dat wel even verdiende.

Vanmorgen even met het baasje gewerkt en moest verdomd lachen. Wij zouden even bij een klant werken die aan de meest ongaanbare weg van Berkeley woont boven op de berg. Moest even aan Ine denken echter als je een slurpende Jeep rijdt dan zorg je wel dat je benzine tank minimaal half vol is en geen half liter benzine. Gevolg was dat meneer een lift van mij nodig had om verder omhoog te komen. Op de terugweg dropte ik hem af, liet hem achter uitsturen zodat hij kon draaien en niet de ravijn in zou draaien, plus achter hem aanrijden om bij een tankstation te komen.

Nu is het langzaam tijd voor mijn bed aangezien ik morgen weer rond 6uur mag vertrekken richting werk. Dus even hopen dat ik Spinnetje nog op zie floepen.
Gasten... Ik had juist met manlief een zware discussie waarin hij aangaf dat hij absoluut niet wilde hebben dat onze gasten alleen op pad zullen gaan (als we in LB zijn). Tenzij ze naar een gebied gaan waar hij 'toestemming' voor heeft gegeven (winkelcentrum met eettentjes en bioscoop etc.)

Verder de hele zondag bezig geweest met de uitnodigingen in elkaar zetten... iedere kaart bestaat uit 4 stukken die door 1 lintje bij elkaar gehouden worden. Enveloppen door de printer gehaald om er namen op te printen (mooi niet dat ik die met de hand ga schrijven!!!). En ik heb pas een heel klein stapeltje gedaan *snik*. Ben blij dat het er geen 300 zijn! Ga zo even zoeken voor een plaatje...

Gevonden:

Alleen met een ander (iets minder zwierig) lettertype en geprint in donkerbruin.

Aan de binnenkant staat dan rechts de uitnodiging en het adres. En aan de linkerkant zit ook zo'n klein kaartje (net als op de voorkant) met daarop contactgegevens voor RSVP en aantal genodigde gasten (welke we handmatig invullen). Sommige kaarten hebben geen regel voor genodigde gasten, die mogen met de hele familie komen.

Hele discussie over hoe te adresseren... In LB is het blijkbaar niet duidelijk dat wanneer je schrijft aan Mr. & Mrs. Achternaam, dat alleen die Mr. en Mrs. uitgenodigd zijn. Pfff... vandaar dus bij sommigen een regeltje voor aantal genodigde gasten, dat ze niet hun kinderen mee gaan nemen. (Manlief wilde niet dat ons feest gebruikt werd om een toekomstige man te vinden voor de tienerdochters van vrienden en collega's).

Kaartjes ogen wel luxe in het echt! Ben er eigenlijk best blij mee. Moet dus alleen alles zelf uit een geperforeerd vel drukken, gaatjes uitdrukken, pagina's vouwen en assembleren...
biebeltje wijzigde dit bericht op 03-08-2009 09:29
Reden: Plaatje gevonden
% gewijzigd
Nou Biebel, dat is me het knutselklusje wel! Succes, het klinkt wel heel prachtig. Wel slim van je man om jullie feest een beetje 'gesloten' te houden. Of lijkt het je zelf juist wel gezellig, als jan en alleman meekomt?

Ik heb het mijn moeder verteld hoor. Gister. (Nou ja, ik heb gezegd dat ik op 1 september naar NL kom. Dan krijg ik niet alle vragen over waarom ik het nog niet eerder heb verteld, want dat geeft weer zo'n negatieve lading aan wat toch eigenlijk goed nieuws zou moeten zijn.) Ze zij dat ze het fijn vond want dan kom ik vast weer gauw op bezoek. Nou, dat kon ik wel beamen. Want dat zit natuurlijk in de planning, het zijn de keren daarna waarbij ik goed moet uitkijken. Oftewel dat ik er niet elke week zit! Ze begon meteen met zorgen maken, over waar en hoe en Vent dan, en toen heb ik even haarfijn uitgelegd dat dat niet hoeft want ik kom toch al jaren netjes op mijn pootjes terecht? Het was zowaar redelijk positief allemaal, ik heb het er maar bij gelaten. De negatieve aanval zal gauw genoeg geopend worden, maar vooralsnog ben ik best tevreden. Viel alleszins mee!
Wow, Cara, dat is wel even een meevaller nu! Gelukkig viel de reactie van je moeder mee. Nu heel hard hopen dat het in de toekomst ook wat relaxter blijft gaan tussen jullie! (Mijn moeder heeft op een gegeven moment verklaard dat ze vond dat er van haar dochters maar niets terecht was gekomen... allebei een buitenlandse partner etc. Terwijl we toch allebei een HBO diploma op zak hebben en ook navenant werk doen, we een goede relatie hebben en ieder een eigen huis. Wel aan de andere kant van het land, maar toch... En mijn pa maar stralen als ze vragen of die twee dames op de foto zijn dochters zijn...)

Voor het feest vind ik het wel leuk als er mensen komen, maar dan wel mensenwaar wij iets mee hebben... En dus niet die oudoom van m'n schoonmoeder en daar weer de neven en nichten van die ik anders ook nooit zal zien... Maar er komen zo nu en dan nog wel wat mensen bij, vrienden en collega's etc.

Je betaalt per gast, dus het moet niet de spuigaten uit gaan lopen met partycrashers waar ik absoluut niets mee heb (of waar manlief niets mee heeft).

Het is een gezellig samenzijn met mensen waar wij iets mee hebben dus.

En wij willen het feest rookvrij hebben, maar volgens de drukker was het niet netjes om dat al op de kaart te zetten (beste vriendin van manlief is dan hoogzwanger, en voor ons hoeft dat roken ook niet). Dus we gaan overal niet-rokenbordjes neerzetten etc. In LB is het heel normaal dat je echt overal rookt...
Geweldig Cara, dat je moeder nu op de hoogte is en haar reactie nog meeviel ook.

Biebeltje, wat een schitterende uitnodigingen, heel stijlvol.

Wanneer is het feest?

JJ, fotoos volgen deze week. Ik heb ze al gemaakt maar moet ze nog op de Pc zetten en wil er eerst NOG meer maken.

Snjokorn, ijverige werkvakantieganger, welkom terug. Ik zit met verbazing te lezen wat je aan werk hebt verzet, grote klasse. Ik heb het idee dat je er van hebt genoten om zo actief bezig te zijn. Je vriendin zal wel dolblij zijn met de hulp die je hebt geboden.

*Elke keer als mijn vriendin Lapin bij mij logeert, doen we dat ook. De hele dag klussen, tussendoor bakken we taarten, braden vlees en poetsen het huis. Binnenkort tekenen en bouwen we een koeienstal voor mijn 3 koeien. Ik teken, zij bouwt en zet de koeien op stal. Daarna ga ik bij haar logeren om een hondenspeelterrein aan te leggen. Wij bouwen dan wat en de honden slopen het vervolgens, leuk he?*

Anais

Het feest is op 24 oktober, ben al aan het aftellen!!!

Maar moet nog heel veel regelen!!! Hoewel, we hebben een zaal, we hebben eten en drinken, we hebben de uitnodigingen voor de gasten en ik heb een jurk... Dus eigenlijk al bijna klaar

(alleen nog schoenen, accessoires, kapper, make-uppert, muziek, lichtshow en dansvloer, artiesten, vuurwerk, zaalaankleding, gastenbedankjes (heb ze wel al bedacht, moet ze alleen nog bestellen en maken), pak voor manlief... *zucht*)
Wat een werk, Biebeltje. Kun je nog wel slapen van de opwinding en geeft dit niet veel stress of geniet je ervan? Heb je lang naar een jurk moeten zoeken?
Zonde is dat he, Biebel, als je moeder je niet weet te waarderen. En zelfs al had je geen opleiding afgemaakt, dan nog! Laat staan HBO. Ik begrijp die kronkels niet, in de hoofden van zovele ouders. Ik kan me ook niet voorstellen hoe dat werkt. Iedereen die ik ken, die kinderen krijgt of jonge kinderen heeft, is apetrots op iedere scheet, waar verandert dat toch? Het is toch fijn als je kinderen de wereld als hun speelterrein zien, een leuke baan hebben, een mooi huisje betrekken, gaan trouwen? Waarom zien ouders dat alleen in hun eigen licht? Mijn moeder is precies zo, de wereld (en bij voorkeur ook de mijne) draait om haar. Geen haar op haar hoofd die daar anders over denkt. Blij zijn voor een ander, een ander accepteren, het zit er niet in.

Ik snap het hoor, van het feest, ik wilde bij mijn eigen bruiloft pertinent geen gasten van gasten. Zeker ook niet van familie en schoonfamilie; voor je het weet zit je met jan en alleman opgescheept. Als neef X komt, dan moet nicht Y ook, en iedereen's kinderen, en daar weer de aanhang van. Bleh. De buren van mijn schoonouders kwamen onuitgenodigd op mijn feest, zogenaamd om de schoonouders terug te rijden, nou, zo ongepast vond ik dat! Hoe durven ze. Lekker vieren met de mensen die JIJ erbij wil hebben, daar gaat het om. Bordjes op de tafel tegen het roken lijkt me een goed idee. Luisteren LBers daar wel naar?
Biebel, mooie kaart, heel stijlvol. En zo te lezen gaat het een heel leuk feest worden.

Anais debiel........

Maarre, zullen we de rollen omdraaien. Ik heb 2 linkerhanden

Cara, goed aangepakt. Nu heb je ook nog even tijd voor je haar gaat opzoeken.

Ik heb net een hele lange wandeling met de honden gemaakt in het bos. En zonder sigaretten dit keer. Ik ga me vast voorbereiden op een leven zonder sigaretten. *ik voel me zo gezond nu *
Hup Lapin! Je bent NU al gezonder dan gisteren! Wanneer ga je 'echt' beginnen, heb je een datum/dag in gedachten?
Ff tussen de bedrijven van het camping gebeuren door.... hebben het nl. voor ons doen het hele weekend al druk en de volgende auto met gasten is in aantocht. Heel gezellig allemaal!!

En ik loop op wolken want...... IK HEB EEN NIEUWE BAAN ben er erg blij mee, ondanks dat het ook nog veel poetsen is.... maar ach wat maakt dat uit, moet ook gebeuren toch?!!

Voel me heel opgeruimd van binnen, komt natuurlijk omdat we het financieel eindelijk weer eens ruimer krijgen. HEERLIJK!!

Ik ga nog ff wat tuinmeubels poetsen en dan lunchen met manlief. De kids zijn een dagje logeren.... dus lekker de handen vrij!!

Vanavond aan de plonge maar kan nu de keren aftellen.... eh....

nog 16x......
Choc gefeliciteerd. Alles wordt alleen maar beter. Mijn zus zit op het moment ook op een camping in Frankrijk die wordt beheerd door nederlandse mensen. Ze zit toch niet toevallig bij jou he? (man,vrouw, 1 dochter en 1 hond)

Caramella, 12 oktober is de dag. Op 11 oktober komen we terug van vakantie en een dag later stoppen we.
Hoera, Choc, gefeliciteerd! Fij-hijn! Wat voor baan is het?

Spannend Lapin. Succes met de mentale voorbereiding!
Choc: Gefeliciteerd!!!

Anais: Nah, heb niet echt heel veel stress... Ik draag alleen ideeën aan die manlief dan in werking moet zetten (ik ken de trouwmarkt daar niet zo goed en weet dus niet precies wat wel en niet kan allemaal). Maar manlief wil eerst de uitnodigingen de deur uit, zodat de secretaresse van zijn broer (ook 1 van de genodigden) voor ons van alles uit kan gaan zoeken.

En ik heb bij lange na niet lang genoeg gezocht voor een jurk. Heb er maar 1 gekocht om manlief een plezier te doen, maar sta er zelf eigenlijk (nog) niet helemaal achter. Dus het kan nog dat het een andere jurk gaat worden, maar dat vind ik dan weer zonde van het geld van deze jurk.

Cara; vermoeiend he zulke mensen? Ik snap ook niet waarom men niet gewoon blij kan zijn voor hun kind, ongeacht wat ze doen in het leven, als ze er zelf maar achter staan!

Geen idee of ons opgelegde rookverbod ook opgevolgd gaat worden door de gasten, maar anders sodemieteren ze maar lekker een eind op als ze al niet eens aan zo'n klein verzoek kunnen voldoen. Het weer schijnt nog prima te zijn en ze hoeven alleen even naar boven om gelijk buiten te staan.

En we hebben niet eens een dresscode opgegeven (ga er vanuit dat ze toch op chique gaan, de LB kennende....) En ook geen cadeaulijst/envelopje o.i.d. (maar ze mogen best een cadeautje meenemen hoor!)
Geweldig, Choc, wat is het voor werk en wanneer ga je beginnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven