Relatie

03-08-2009 17:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voor de verandering een keer een man die een bericht plaatst. :-)

Graag wil ik iets met jullie delen en hoop op een paar mooie en bruikbare reacties...

Ik ben onlangs de vrouw van mijn leven tegengekomen terwijl ik nog in een relatie zat en zelfs op het punt stond om te gaan trouwen. Zij heeft veel in mij losgemaakt en op een gegeven moment kon ik niet anders dan mijn relatie verbreken. Deze keuze stond zoveel als mogelijk los van gevoelens voor deze prachtige andere vrouw. Omdat ik mij heb opengesteld voor deze gevoelens, ben ik namelijk gaan nadenken over mijn relatie en tot de conclusie gekomen dat er een aantal essentiele zaken ontbraken.

De relatie is nu voorbij, maar al het geregel uiteraard nog niet... Ik loop echter wel met mijn hoofd in de wolken, en denk de hele tijd aan mijn nieuwe liefde. Ik ben veel bij haar en ze weet wat ik voor haar voel en inmiddels ook wel wat ik te bieden heb. Ik kan zelfs te zeggen dat ik na een relatief korte periode al zielsveel van haar houd. Nu is het zo dat zij mij al vanaf het begin heeft verteld dat ze niet gemaakt is voor relaties en dat niets voor eeuwig is. Desondanks heeft mij dit er niet van weerhouden om mijn gevoel de vrije loop te laten gaan.

Ik zie liefde in haar ogen als ze naar me kijkt... Kan het zelfbescherming zijn?

Ook geeft ze aan dat ze ruimte nodig heeft en mij nog niet met de buitenwereld wil delen. Dat kan ik mij wel voorstellen, want we hebben natuurlijk ook samen een hectische tijd achter de rug waarin we (heel) intens en langdurig samen zijn geweest, mede omdat er thuis spanningen heersten i.v.m. het beeindigen van mijn relatie. Alles moet nu weer zijn 'gewone' plekje gaan vinden.

Gisteren hadden wij weer een gesprek over 'ons'. Ze heeft al eerder relaties gehad en is al eerder gehuwd geweest en heeft nog steeds een sterke band met een aantal van haar ex(en). Ook is er een andere man met wie ze smst. Ze geeft stellig aan, net als bij het niet geschikt zijn voor relaties en dat niets voor eeuwig is, en dat ze vreemd zal gaan... Misschien niet vandaag of morgen maar het kan gebeuren.... Ze vraagt me of ik het lastig vindt over wat ze zegt en met wie ze smst. Ik vertelde haar dat ik vooral nieuwsgierig ben naar deze berichten, maar eigenlijk doet het me zeker wat. Ben ik niet genoeg, kan ik je niet gelukkig maken? Ik heb met een schuin oog wel eens een bericht gelezen en deze hebben soms een seksueel geladen inslag... Wat moet ik hiermee...? Ik heb namelijk zoveel liefde te geven!

Het enige wat ik op dit moment kan doen, is haar laten zien wat ik voel, maar haar ook de de ruimte te geven die ze nodig heeft en elke keer als ik bij haar ben te genieten alsof het de laatste keer is... Ik zoek bevestiging van mijn gevoel en dat geeft ze me ook als ik bij haar ben, maar wordt soms zo onzeker als ik er niet ben...

Ik ben namelijk wel gemaakt voor een duurzame relatie en zoek daarbij niet de spanning van het smsen met een andere vrouw. Zeker niet in de fase als je nog smoorverliefd bent, en dat ben ik... Uiteindelijk zoek ik wel commitment van mijn partner...

We hebben in de afgelopen periode ook (gekscherend) over toekomstplannen gehad en ze is toe aan kinderen, en ik hoop van mij.... Om in deze toekomst te geloven, heb ik uiteindelijk wel meer nodig dan wat ze me op dit moment vertelt....

Wat vinden jullie hiervan? Doe ik goed zo? Moet ik van mijn hart geen moordkuil maken, of stoot ik haar daarmee alleen maar weg?

Groetjes,

(Op zoek naar...) Liefdesgeluk.
Eerlijk gezegd denk ik dat je het liefdesgeluk met deze dame niet gaat vinden.

Zij is zo eerlijk en duidelijk als het maar zijn kan. Ze kent zichzelf, weet dat ze ooit vreemd zal gaan en dat ze je geen trouw kan beloven en ook niet van plan is haar andere contacten voor jou op te geven.

Dat wil niet zeggen dat ze niks voor je voelt, maar dat ze wel een heel duidelijk beeld heeft van hoe voor haar een relatie er uit ziet.

Jij zoekt uiteindelijk wel commitment, haar contacten met anderen kwetsen jou, Jij bent wel gemaakt voor een duurzame relatie.

dat maakt dat jij waarschijnlijk doodongelukkig gaat worden als je hiermee doorgaat. Geloof maar dat ze ment wat ze zegt en dat dit geen zelfbescherming, bindingsangst of ander excuus van haar is. maak jezelf niet wijs dat ze vast wel gaat inzien dat jij haar grote ware liefde bent en dat als jij haar maar genoeg liefde geeft, zij als vanzelf ook gaat inzien dat ze toch een duurzame monogame relatie wil en wel met jou.

Je weet wat ze je te bieden heeft, het is nu aan jou om je keuze te maken of je onder die voorwaarde toch voor haar wilt gaan of niet. ( en dan niet gaan piepen als over ee poosje blijkt dat ze idd meende wat ze zei over niet geschikt zijn voor een duurzame relatie).
wie weet kan ze zich even aan je binden... lang genoeg om samen te wonen, een kindje te maken, maar dan... gaat ze vreemd en groeit je kind op tussen twee huizen...
Je zegt nu al te houden van deze vrouw, terwijl zij dingen doet waar jij je behoorlijk aan stoort. Ze wil vrijheid, tijd en ruimte voor zichzelf, terwijl jij haar volledige exclusiviteit wil. Ze zegt dat ze niet gemaakt is voor relaties, terwijl dit is wat jij juist wel wil met haar. Zij smst met een man, je weet dat er erotisch getinte teksten tussen zitten en jij verwacht dat dit wel zal gaan veranderen. Je aanvaardt de kwelling van geduldig afwachten, terwijl je weet dat zij al vooraf te kennen heeft gegeven dat vreemdgaan iets is wat zij niet zal schuwen.

Een echt antwoord of je het goed doet kan ik je niet geven. Je doet dingen vanuit je gevoel nu. Mogelijk als je wat realistischer naar jullie 'relatie' kijkt, dat je ook gaat beseffen dat zij absoluut niet toe is aan het soort relatie wat jij wil hebben. Zij heeft dit je al gezegd, alleen jij wil het niet horen.
Vergeet het maar haha...je zegt het zelf al jullie hebben beiden andere plannen.

Geloof me als ik zeg dat iemand die verliefd op je is dit soort dingen echt niet tegen je zal zeggen.

Volgens mij moet je je heetgebakerde gevoelens even in de ijskast parkeren en je gaan richten op je eigen leven.
Deze vrouw is heel duidelijk in wat ze wil en ze maakt jou daar deelgenoot van. Ga haar alsjeblieft niet bestoken met dat het anders kan en zal zijn, daarmee respecteer je haar grenzen niet. Dus of je zet door met de wetenschap dat wat ze zegt uit kan komen of je trekt voor jezelf de grens en maakt een einde aan het contact.
lieverd,

jij bent.... te lief voor haar en die verhouding zal nooit veranderen.

wanneer zij al tíjdens!!!! jullie 'affaire' of nu 'relatie' sexy smsjes naar anderen stuurt.

sorry. dit gaat er bij mij niet in. kom van de roze wolk af, ze wil zich niet aan je binden!

(klinkt hard maar het is wel zo, je klinkt mij als een romanticus maar zet die roze bril eens af en lees wat je schrijft...!)

harde feiten lijken jou niet van je roze wolk af te kunnen schoppen..
Dat krijg je als je denkt iemand anders gevonden te hebben, terwijl je eigenlijk op het punt stond om te trouwen met je vriendin.
quote:Liefdesgeluk schreef op 03 augustus 2009 @ 17:25:

Hallo allemaal,

Voor de verandering een keer een man die een bericht plaatst. :-)

Graag wil ik iets met jullie delen en hoop op een paar mooie en bruikbare reacties...

Ik ben onlangs de vrouw van mijn leven tegengekomen terwijl ik nog in een relatie zat en zelfs op het punt stond om te gaan trouwen. Zij heeft veel in mij losgemaakt en op een gegeven moment kon ik niet anders dan mijn relatie verbreken. Deze keuze stond zoveel als mogelijk los van gevoelens voor deze prachtige andere vrouw. Omdat ik mij heb opengesteld voor deze gevoelens, ben ik namelijk gaan nadenken over mijn relatie en tot de conclusie gekomen dat er een aantal essentiele zaken ontbraken.

De relatie is nu voorbij, maar al het geregel uiteraard nog niet... Ik loop echter wel met mijn hoofd in de wolken, en denk de hele tijd aan mijn nieuwe liefde. Ik ben veel bij haar en ze weet wat ik voor haar voel en inmiddels ook wel wat ik te bieden heb. Ik kan zelfs te zeggen dat ik na een relatief korte periode al zielsveel van haar houd. Nu is het zo dat zij mij al vanaf het begin heeft verteld dat ze niet gemaakt is voor relaties en dat niets voor eeuwig is. Desondanks heeft mij dit er niet van weerhouden om mijn gevoel de vrije loop te laten gaan.

Ik zie liefde in haar ogen als ze naar me kijkt... Kan het zelfbescherming zijn?

Ook geeft ze aan dat ze ruimte nodig heeft en mij nog niet met de buitenwereld wil delen. Dat kan ik mij wel voorstellen, want we hebben natuurlijk ook samen een hectische tijd achter de rug waarin we (heel) intens en langdurig samen zijn geweest, mede omdat er thuis spanningen heersten i.v.m. het beeindigen van mijn relatie. Alles moet nu weer zijn 'gewone' plekje gaan vinden.

Gisteren hadden wij weer een gesprek over 'ons'. Ze heeft al eerder relaties gehad en is al eerder gehuwd geweest en heeft nog steeds een sterke band met een aantal van haar ex(en). Ook is er een andere man met wie ze smst. Ze geeft stellig aan, net als bij het niet geschikt zijn voor relaties en dat niets voor eeuwig is, en dat ze vreemd zal gaan... Misschien niet vandaag of morgen maar het kan gebeuren.... Ze vraagt me of ik het lastig vindt over wat ze zegt en met wie ze smst. Ik vertelde haar dat ik vooral nieuwsgierig ben naar deze berichten, maar eigenlijk doet het me zeker wat. Ben ik niet genoeg, kan ik je niet gelukkig maken? Ik heb met een schuin oog wel eens een bericht gelezen en deze hebben soms een seksueel geladen inslag... Wat moet ik hiermee...? Ik heb namelijk zoveel liefde te geven!

Het enige wat ik op dit moment kan doen, is haar laten zien wat ik voel, maar haar ook de de ruimte te geven die ze nodig heeft en elke keer als ik bij haar ben te genieten alsof het de laatste keer is... Ik zoek bevestiging van mijn gevoel en dat geeft ze me ook als ik bij haar ben, maar wordt soms zo onzeker als ik er niet ben...

Ik ben namelijk wel gemaakt voor een duurzame relatie en zoek daarbij niet de spanning van het smsen met een andere vrouw.Zeker niet in de fase als je nog smoorverliefd bent, en dat ben ik... Uiteindelijk zoek ik wel commitment van mijn partner...

We hebben in de afgelopen periode ook (gekscherend) over toekomstplannen gehad en ze is toe aan kinderen, en ik hoop van mij.... Om in deze toekomst te geloven, heb ik uiteindelijk wel meer nodig dan wat ze me op dit moment vertelt....

Wat vinden jullie hiervan? Doe ik goed zo? Moet ik van mijn hart geen moordkuil maken, of stoot ik haar daarmee alleen maar weg?

Groetjes,

(Op zoek naar...) Liefdesgeluk.

En wat heb je dan bij de vrouw gedaan met wie je eigenlijk zou trouwen???
En haar woorden als 'ik mis je', 'ik ben verliefd op je' en 'ik hou van je' dan...?

Ze wil mijn ouders ook ontmoeten... Dat zegt toch iets...

Misschien zit ik wel op een roze wolk en wil ik geloven dat ze ook voor mij kiest... Misschien donder ik er binnenkort wel knetterhard vanaf en misschien, misschien ook niet...

Ik respecteer haar grenzen, ik heb mijn hart nog niet laten spreken over mijn ware gevoelens over wat ze zegt omdat ik bang ben dat ik hiermee een prematuur einde maak aan wat we nu hebben... Je mag het zwak noemen, maar ik geniet nog teveel van haar...

Het is niet zo dat ik me afzet tegen jullie reacties, want ik heb om eerlijke reacties gevraagd....
quote:lichtpuntjes schreef op 03 augustus 2009 @ 17:57:

[...]

En wat heb je dan bij de vrouw gedaan met wie je eigenlijk zou trouwen??? Daar kon hij dat duurzame niet mee opbouwen. Er miste te veel naar zijn eigen gevoel.
Onderzoek of je bijvoorbeeld geschikt bent voor polyamorie. Indien niet; blijf zoeken naar een vrouw die net als jij exclusiviteit wil en verlaat die niet vlak voor een huwelijk voor een ander.
Bij de vrouw met wie ik eigenlijk zou gaan trouwen, zijn we er samen achter gekomen dat we genoegen hebben genomen met minder, we zijn maatjes geworden, en daar wilden we allebei geen genoegen mee nemen...

De keuze om niet te trouwen hebben wij samen gemaakt...
Liefdesgeluk, dat kan allemaal waar zijn wat ze zegt. Dat andere wat ze zegt is OOK waar. Dus misschien is het een vrouw die verliefd kan zijn op meerdere mannen of dat ze niet gelooft in een gesloten relatie.

Op het moment dat iemand beweert van mij te houden dan zou ik toch wel willen weten wat dat 'houden van' voor die persoon dan betekent. Vergeet niet dat we soms hetzelfde zeggen maar totaal iets anders bedoelen.

Dus niks zwak, maar spreek je uit. Vertel waar je staat in je gevoel en je mag best uitleg vragen als zij zulke uitspraken doet. Laat je gevoel niet zo afhangen van wat zij wel/niet doet.
Dank je wel voor de schop achter mijn kont, sensy12!

Ben inderdaad behoorlijk reactief, het wordt misschien wel tijd om wat proactiever te worden... Met alle consequenties van dien...
de dame in kwestie is duidelijk in wat ze wil en het is nu aan jou om te onderzoeken of je daarmee kunt leven. Zij gelooft niet in monogamie en dat moet je respecteren, net zoals dat zij zal moeten respecteren dat jij daar wel in gelooft. Het lijkt mij vrij onmogelijk om hier een compromis in te vinden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:lichtpuntjes schreef op 03 augustus 2009 @ 17:57:

[...]

En wat heb je dan bij de vrouw gedaan met wie je eigenlijk zou trouwen??? Ik heb een keuze gemaakt!
quote:Liefdesgeluk schreef op 03 augustus 2009 @ 17:59:

En haar woorden als 'ik mis je', 'ik ben verliefd op je' en 'ik hou van je' dan...?

Ze wil mijn ouders ook ontmoeten... Dat zegt toch iets...

Niemand zegt dat ze geen gevoel voor je heeft. alleen zeggen we hier allemaal dat ondanks alle signalen die jij wilt zien, je het andere signaal niet moet negeren namelijk dat hoeveel ze NU ook voor je voelt, ze weet dast ze uiteindelijk aan jou niet genoeg heeft en naast jou dus ook sexueeel contact met anderen zal willen op den duur. ZIj wil geen duurzame monogame relatie meer en is daar eerlijk over. Geloof haar.

Misschien zit ik wel op een roze wolk en wil ik geloven dat ze ook voor mij kiest... Misschien donder ik er binnenkort wel knetterhard vanaf en misschien, misschien ook niet...

Ik respecteer haar grenzen, ik heb mijn hart nog niet laten spreken over mijn ware gevoelens over wat ze zegt omdat ik bang ben dat ik hiermee een prematuur einde maak aan wat we nu hebben... Je mag het zwak noemen, maar ik geniet nog teveel van haar...

Daarmee laat je vooral zien dat je je eigen grens niet respecteert. En je houdt jezelf voor de gek. je weet dat zij je niet kan bieden wat je eigenlijk echt wilt, en jij laat haar in de waan dat je ietaa anders wilt dan je wilt, omdat je weet dat ze jou zal loslaten uit respect voor jou en jouw grenzen, omdat zij je niet kan bieden wat jij echt wilt. je wilt dus inderdaad niet horen wat ze zegt en dan gaat meestal op dat "wie niet horen wil, moet maar voelen".

Het is niet zo dat ik me afzet tegen jullie reacties, want ik heb om eerlijke reacties gevraagd....
Wie weet waardeert ze het wel als jij ook zo open en eerlijk bent over je gevoelens en verwachtingen. Dat is ZIJ tenslotte ook!
Hoe lang heb je al iets met je nieuwe vriendin? Moet ik denken aan 3 weken of 3 maanden?

Misschien is zij ook verliefd op jou en mist ze jou echt maar dat betekent helemaal niet dat zij dezelfde relatievorm wil als jij.
quote:wanda_p schreef op 03 augustus 2009 @ 18:15:

Hoe lang heb je al iets met je nieuwe vriendin? Moet ik denken aan 3 weken of 3 maanden?

Misschien is zij ook verliefd op jou en mist ze jou echt maar dat betekent helemaal niet dat zij dezelfde relatievorm wil als jij.Bijna 3 maanden....
quote:frizzy schreef op 03 augustus 2009 @ 18:10:

Wie weet waardeert ze het wel als jij ook zo open en eerlijk bent over je gevoelens en verwachtingen. Dat is ZIJ tenslotte ook!Daar heb je helemaal gelijk in....
Ik denk niet dat zij zal veranderen.

Dan is dus de vraag of jij jouw ideale relatie (monogaam) wilt opgeven om met haar te zijn.
Hoe eng het ook is (hier spreekt ook een held op sokken wat dit soort situaties betreft): OPENGOOIEN! Heb je snel duidelijkheid, en wat ik al zei: zij is ook erg open. Beter nu op je bek dan over een half jaar.
Lieve TO,

Ik denk dat er weinig mensen die aan het begin van iets (want echt na 3 maanden kan ik het nog geen relatie noemen) al zo eerlijk is over haar gevoel.

Ze geeft heel duidelijk haar grenzen aan.

Jij doet dat niet, jij buigt je grenzen naar haar toe

En dat mijn beste man gaat je echt uiteindelijk opbreken.

Tuurlijk zal ze iets voor je voelen, maar zeg nou eens eerlijk.

Als je doldwaas verliefd bent op elkaar ga je toch geen seksueel getinte smsjes sturen naar een ander?

Ik geloof dat zij met de beste bedoelingen hierin staat

Leuk voor zolang het duurt, daar is ze eerlijk en oprecht in.

Wat FRizzy zegt vind ik een goeie

Vertel ook aan haar dat jouw toekomstplaatje er toch anders uitziet

Dat jij wel commitment verwacht van je partner.

Dat jij wel de enige voor iemand wil zijn.

Ik denk namelijk dat jullie visies over relaties zo vere uit elkaar liggen dat jullie niet op 1 lijn kunnen komen te liggen, hoe graag je dat ook zou willen.

Jij bent niet fout bezig, zij ook niet, het zijn alleen twee totaal verschillende belevingen van iets.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven