Braamstruik/-plant
maandag 3 augustus 2009 om 22:08
Ik heb 2 braamstruiken/-planten die groeien als gekken. Maar buiten groeien gebeurt er weinig. Ze zijn behoorlijk lang en hebben een boel doorns.
Volgens de beschrijving die erbij zat zouden ze in september moeten bloeien en kunnen we dan oogsten Maar dat zie ik niet zo gebeuren.
Iemand ook bramen? Of gehad? Klopt het dat je nu nog niet ziet dat er ergens aan de plant bramen komen of komt dat wellicht echt pas in september?
Volgens de beschrijving die erbij zat zouden ze in september moeten bloeien en kunnen we dan oogsten Maar dat zie ik niet zo gebeuren.
Iemand ook bramen? Of gehad? Klopt het dat je nu nog niet ziet dat er ergens aan de plant bramen komen of komt dat wellicht echt pas in september?
maandag 3 augustus 2009 om 22:20
Mmm daar kan het wel eens mis gegaan zijn. Heb niks gesnoeid, want dit jaar pas geplant. Het duurde heel lang voor ze gingen groeien en nu zijn het eigenlijk gewoon lange slierten tak met doorns en blaadjes.
Ik kan het geen struik noemen. Zijn echt slierten.
Ik denk dat het niks wordt. Jammer had me zo verheugd op lekkere bramen uit eigen tuin.
Ik kan het geen struik noemen. Zijn echt slierten.
Ik denk dat het niks wordt. Jammer had me zo verheugd op lekkere bramen uit eigen tuin.

maandag 3 augustus 2009 om 22:37

maandag 3 augustus 2009 om 22:56
http://www.tuin-wiki.nl/Main/BramenSnoeien
ik zie bramen altijd meer als een onkruid....
ze groeien naast ons in een bos en we moeten wel eens hardhandig te werk gaan om te zorgen dat ze onze tuin niet insluipen...
ik zie bramen altijd meer als een onkruid....
ze groeien naast ons in een bos en we moeten wel eens hardhandig te werk gaan om te zorgen dat ze onze tuin niet insluipen...