Mutsen II

24-07-2009 20:27 3397 berichten
Ik doe er ook 1 :

weet gewoon even niet wat te zeggen..
Alle reacties Link kopieren
thanx! lief van jullie
tis wel stil hier vandaag! maar ja, met pammie op vakantie

en ik heb alwéér bramenjam gemaakt; ik haalde er vanmorgen weer 'zoveel' af dat ik dacht dat het wel kon. het resultaat is 3 kleine potjes.

verder ben ik wel normaal, hoor

ben wel benieuwd hoe het gesprek met de internist met mijn moeder vandaag gaat.

Poek is nogal verkouden, ze sliep relatief lang, wilde nog even slapen en voelde wat warm. ik heb haar getemperatuurd, maar er was niks aan de hand (sinds haar ziekenhuisopname vorig jaar ben ik wat nerveus bij simpele verkoudheden)Zelf had ze echter bedacht dat ze 'zíek' was en wilde ze met een dekentje op de bank. Alleen had ze iets teveel energie om langer dan 10 seconden te blijven liggen
hhhmmm.... internist had uitslag nóg niet vond-ie zelf ook vreemd. en hij vond het feit dat ze zo doof werd ook heel vreemd. Woensdag belt hij weer (en wéét hij ook wat meer) Haar Hb is verder goed, dus ze hoeft geen bloed voorlopig
Wat lastig dat hij nog niets weet Sok. Was je moeder teleurgesteld?

Heb je een beetje geslapen?

Ik ben niet in mijn humeur. Eigenlijk zonder reden, was prima op het werk maar ineens heb ik er genoeg van. Ga dus lekker op tijd naar bed. Even lezen/tv kijken of zo.

Net cd van K3 gekocht via MP. Voor het eerst. Nu eens kijken of dat ding ook geleverd gaat worden.
Sokje, misschien werkt jam maken wel therapeutisch voor je? Ik vind koken altijd een soort rustgevend, lekker roeren in een pannetje, daar ontspan ik van .

Veel sterkte met je moeder, het lijkt me niet niks om je moeder te zien aftakelen.
Oh, Sok, wat duurt dat lang! Woensdag, weer twee dagen wachten... Ga jij de komende tijd vaak daarheen? Is Hb de enige reden dat je moeder bloedtransfusies zou krijgen? Ik dacht dat er nog iets anders speelde, maar dat heb ik dan misschien verkeerd begrepen.

Ik wist niet wat me overkwam, vanmiddag: ik legde Pluis in bed, hij zei "Dag," zwaaide en ging liggen. En vanavond weer. Daarna heeft hij allebei de keren nog wel heel lang tegen de figuren op zijn gordijnen liggen praten, maar kennelijk vindt hij zijn bedje ineens weer fijn.
Dat schiet ook niet op zeg, zitten jullie allemaal voor niets in spanning te wachten

Kan me voorstellen dat je Poek wat nauwlettender in de gaten houdt ook bij simpele verkoudheden hoor.

Esmee, sterkte met je humeur.

Limoen d'r loopoor is nog niet over, toch maar even KNO arts gebeld, ze krijgt nu druppels, hopelijk helpt dat. Ik zou zo blij zijn als ze eens een keer niets heeft geen pillen, druppels, zalven, spray's en andere toestanden.

Ze heeft ook weer eczeem, dat heeft ze heel lang niet gehad. Vraag me toch af of al die infecties ergens verband met elkaar houden, volgens huisarts niet.

De aanpak uit Pammie's boek lijkt nog niet heel erg veel geschreeuw van haar kant te kunnen voorkomen, maar het voorkomt wel (een beetje) dat ik me opgefokt ga voelen van het vele terugschreeuwen en ik kan me wel vinden in het idee erachter, het met respect benaderen van kinderen, het versterken van hun zelfvertrouwen ipv ze het idee geven dat ze niets goed kunnen doen, dus hopelijk gaat het wel een keer vruchten afwerpen.

Ik heb morgen een functioneringsgesprek, ben wel erg benieuwd eigenlijk wat ze te melden hebben.

Heb vandaag een koelbox en 2 luchtbedden besteld bij Hema, en geboden op een 2pits brander op MP. Ik dacht ik koop het gewoon en dan zien we wel of het in de auto past zoniet, dan euh.. zien we het ook wel
Dat zou heel mooi zijn Miffy, als ie zijn bedje weer fijn gaat vinden.

Man vond trouwens dat ik wel eens wat meer kon gaan consuminderen maar ja, op vakantie gaan zonder spullen is ook niet ideaal, vind ik.
Slimme Pluis, lekker slapen is veel fijner (vind ik dan haha).

Fijn dat je iets aan dat boek hebt Citro.

Succes met je functioneringsgesprek. Hoop je ook iets meer te horen of kunnen ze je geen duidelijkheid geven?

Mannie heeft ook ineens eczeem en hij heeft het open gekrabd, best sneu. Het zit in 1 knieholte en aan 1 binnenkant van zijn arm (kruislings). En hij wordt lek gestoken door muggen, dus ook dat kriebelt. De autan lijkt niet echt te helpen.

Nu echt naar bed. Niet echt vroeg meer voor mijn doen.
wat naar, Citro, dat Limoen ook weer eczeem heeft. en kan me voorstellen dat je wel eens uit de lappenmand wilt met haar. Bij 'orenkinderen' speelt vooral dat de buis van Eustachius te nauw is, waardoor de afvloed van vocht daar niet goed functioneert en de boel steeds ontsteekt. als ze groter worden, wordt ook de buis groter en speelt het probleem veel minder. en vermoedelijk zijn allebei je kinderen allergisch van aard, watn Mandarijn heeft toch ook eczeem?

en succes met je functioneringsgesprek; zal toch wel goed zijn? Ik neem aan dat je niet voor niets ook taken van je baas erbij mag doen, zal niet zijn omdat je het zo slecht doet, toch?

en wat fijn dat Pluis weer begrijpt waar een bed voor bedoeld is. wel schattig dat-ie zo tegen z'n beesten op het godrijn kletst. Ik hoor Slof ook geregeld keuvelen in z'n bedje en dan word ik helemaal wee.

Dank je trouwens, Morrie, voor je medeleven. en of jam maken therapeutisch werkt weet ik niet, maar ik ben altijd al dol geweest op eten dat je rechtstreeks uit de natuur kunt halen. (er zit toch 'boers' bloed in mij ) zo vind ik de tomaten uit eigen pot ook erg leuk en onze pompoenen ook.

ik weet trouwens niet of mijn moeder erg teleurgesteld was dat ze weer geen uitslag had; ik heb mijn zus gebeld. Die drukte me op het hart om donderdag toch vooral met de kinderen langs te gaan, omdat mijn moeder daar zo van geniet, ook al is het maar 10 minuten. Zuslief gaat trouwens toch thuiszorg aanvragen en moeders vond het niet eens erg. Mijn zus zat jankend op de fiets terug, omdat ze ervan schrok hoe snel mijn moeder in 2 (!) dagen achteruit was gegaan
wat naar Sok, zo hard achteruit gegaan in 2 dagen wel fijn dat zus het een en ander kan regelen, thuiszorg lijkt me geen overbodige luxe, fijn dat je moeder er geen bezwaar meer tegen maakt.
Goeiemorgen.

Had gister thuis geen internet, dus kom even vanaf werk kijken hoe het met Sok's moeder gaat. Geen nieuws vanaf internist dus, wat vervelend. En wat ontzettend naar dat ze zo hard achteruit gaat.

Denk dat Pluis het niet-slapen virus aan Kruimel heeft overgedragen, die heeft gister tot kwart voor negen liggen mekkeren, terwijl hij normaal, zeker na een dag op de creche, om half acht echt knock out is. Wel fijn voor jullie Mif, dat hij het principe in ieder geval lijkt te snappen!

Orenprobleem is inderdaad anatomisch, er is gewoon te weinig ruimte. Maar rottig is het wel, Limoen rolt inderdaad van het ene virus in het andere, hopelijk zal de vakantie haar goed doen. Luchtbedden passen altijd wel in de auto trouwens lijkt me. En koelbox moet dan maar op schoot Wanneer vertrekken jullie eigenlijk?

Esmee, heb jij echt nog nooit iets via MP gekocht? Wij kopen alles op MP, auto, tent, dakkoffer, kinderfietsjes, grasmaaier, fietskar. En arme Mannie met zijn jeuk. Heb je er iets tegen?

Ik moet dringend aan het werk, er moet nog een rapport af voor ik op vakantie ga (eind volgende week). Dus.
Pff Sok wat gaat het hard zeg. Wel fijn dat je moeder hulp 'wil'. Maakt het voor je vader ook wat makkelijker lijkt mij.

Wel dingen gekocht op MP maar dan cash afgerekend. Nu moet ik eerst storten en hopen dat het komt, dat voelt wat vreemd. Maar ik ben een muts hoor.

Wat een heerlijk weer is het zeg! Eens uitgebreid van genieten vandaag.
voor kleine dingetjes, kleren of een cd of zo, durf ik dat wel te proberen op MP, doe ik af en toe wel eens, duurdere dingen koop ik alleen maar als ik ze op kan halen

ik denk niet heel schokkende dingen te gaan horen, maar vind het tochaltijd wel spannend, beoordeeld worden, duidelijkheid over reorganisatie is er nog niet, dus daar verwacht ik ook niets van..

ik ben niet in een zonnige stemming, Limoen lag weer ontzettend dwars, en was niet vooruit te branden vanmorgen
Sok, wat een nare berichten allemaal voor je familie. Wat erg dat je moeder zich zo akelig is gaan voelen, en dat ze zo weinig meer kan. En het zal voor jou ook een hele act zijn: Zieke moeder, droevige vader, het hele familie-gedoe, de zorg voor de kinderen moet gewoon doorgaan, dan nog werken (neem ik aan) ... het is wel héél veel op je bordje. Een hele dikke knuffel ook vanuit hier.

Ik zou best willen proberen voor Pammie in te vallen maar ben niet zo goed in "Pammie's" - en hier ook het niet-in-slaap-willen-komen-s'avonds virus, dus weinig eigen tijd.

Zelf jam maken: Check. Momenteel blauwe bessen, en in de winter, als het spul op is, neem ik diepvries aardbeien. Gekochte jam komt er hier niet meer in - ook omdat ik maar 25% suiker erin stop en het zo veel lekkerder is.

Hier een anti-kampeerster. Maar ik zag zo'n leuke tenten, uit de hoes nemen, op de grond gooien en het spul gaat vanzelf staan. Gezien het feit dat we net op vakantie twee keer per dag zo'n ouderwetse windscherm op hebben staan bouwen (en weer af moesten breken), ga ik daar zeker zo'n windscherm van bestellen.
Thanx Nitro! en qua druk valt het gelukkig mee; omdat ik niet om de hoek woon, kán ik ook niet zoveel doen, zuslief doet het meeste. en die paar keer extra rijden naar mijn ouders overleef ik wel. emotioneel is het idd wat lastiger

zo'n windscherm wil ik ook wel!
Het windscherm is hier (http://www.decathlon.nl/NL/2-seconds-0-33655117/) te koop. Ze hebben hem ook een maatje groter (2 Seconds XL 0). Ik heb hem live bij de buren gezien, erg indrukwekkend, en ze beweren dat'ie op strand gewoon stabiel is (wat ik eerst een beetje twijfelachtig vond).
Windscherm, hmmm.. past niet meer in de auto

Ik kom even heel trots vertellen dat Mandarijn vandaag op het potje heeft gepoept, hij wil al een paar dagen op de pot, gewoon omdat ie het interessant vindt, dachten wij, en vanavond zei hij opeens poep, en jawel hoor, poep, dus

Knap he?

En Limoen heeft voor het eerst gedoucht (tot nu toe durfde ze niet). Ze mocht van mij niet in bad want haar eczeem breidt zich alleen maar uit, maar even snel onder de douche afspoelen wilde ze wel. Ben trots op allebei.
**breekt even in**

Anky, ik heb een vraag over het bedrijf waar A-man werkt. M-man heeft daar namelijk gesolliciteerd (maar dan op de locatie in de buurt waar A-man gestudeerd heeft). Zou ik je, i.v.m. herkenbaarheid etc., prive kunnen mailen? En zo ja, dat lukt dan niet omdat ik je e-mail adres kwijt bent. Dus zou je mij kunnen mailen op *mijnvoornaam*075@hotmail.com?

Mutsen, excuses voor het cryptische mailtje

**verlaat het pand weer snel**
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Geeft niet hoor, Mizuki

wat knap van Mandarijn en Limoen, Citro! Ik zat laatst te denken dat we met Slof ook wel eens iets kunnen gaan proberen, omdat hij standaard gaat piesen als de luier uitgaat (das gewoon een kwestie van een potje eronder schuiven ) en ik de laatste tijd merk dat-ie standaard pas gaat poepen als-ie een schone luier aanheeft. maar zover als Mandarijn is Slof nog lang niet; chapeau!

En Limoen zelfstandig onder de douche, ook al zo goed. Poek is panisch voor de douche; in het zwembad wil ze er nog wel eens onder staan, maar thuis echt niet! wel balen dat de eczeem uitbreid: hou je het goed vet? de hele dag smeren met basiszalf of -creme?
Wow, knappe Mandarijn! (En arme jullie die het schoon mochten maken.)

Mizuki, mocht je Anky heel dringend willen bereiken tijdens haar vakantie dan heb ik nog een 06 nummer. Of de bijbehorende telefoon aanstaat, weet ik verder niet, maar mocht je het nummer willen hebben: voornaamachternaam@ergens.com

(Wat een voormalige betadamesinvasie hier ineens )

Ik probeer te werken, maar man komt elke vijf minuten aan mijn hoofd zeuren zodat ik steeds weer uit mijn concentratie ben. Ga nu weer een poging doen.

Sok, hoop dat je moeder morgen meer hoort!
Is Anky op vakantie? Dat had ik nog niet door. Het is niet zo dringend dat ik haar op vakantie ga bellen hoor, meer dat wat achtergrondinformatie handig zou zijn, M-man heeft maandag een tweede gesprek. Ik zal eens bij LinkedIn gaan zoeken of ik nog een vage kennis kan vinden die iemand kent die daar werkt
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Knappe, knappe Mandarijn! En knappe Limoen. Hoe was je gesprek Citro?

Meisje deed gister trouwens ook iets heel knaps: we hadden de zijwieltjes van haar fietsje afgehaald, en ze fietste eigenlijk zo weg. Alleen nog wat moeite met het bochtenwerk. Dat scheelt behoorlijk met jongetje, die was niet zo getalenteerd, hij kan eigenlijk pas net fatsoenlijk los fietsen.

Windscherm ziet er heel praktisch uit inderdaad Nitro, maar iets te groot voor op de camping ben ik bang. Het is wel een crime om zo'n ouderwets windscherm (muurtje) op te zetten, laatste keer dat ik iemand een poging heb zien doen was het eerst een kwartier worstelen met steeds maar omvallende stokken, en toen werd het hele ding in de vuilnisbak gedonderd. Wij hebben van die zijluifels aan de tent, die helpen ook goed tegen de wind.

Snapt Pluis het nog steeds Mif?

Anky, wilde nog zeggen dat ik Neeltje Jans ook zo leuk vond vorig jaar. Vooral al die buitenspeelplekken met stromend water dat je zelf kunt sturen.

Ik moet even wat stomme klusjes gaan doen.
Maar Anky is wel regelmatig even hier toch? Ze leest het vast wel binnenkort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven