linnen broeken te wijd: hoe krijg ik ze weer passend?

04-08-2009 08:56 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandje geleden heb ik twee dunne linnen broeken gekocht. Toen ik ze kocht zaten ze mooi aansluitend. Nu wordt linnen natuurlijk altijd wijder als je het draagt, maar dit is een beetje absurd. Vooral die ene zakt nu letterlijk van mn kont en kan ik dus eigenlijk niet meer aan.

Hoe krijg ik ze terug in model? Gewoon toch wat heter wassen? Of zijn er andere trucks voor?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik geloof dat je linnen best heet mag wassen en anders krimpt het misschien ook nog wat als je het in de droger gooit.

Mij is ooit aangeraden om een linnen broek altijd een maat te klein te kopen (qua taille dan).
Poep, wie heeft jou gescheten?
Je kunt ze laten innemen.
Strijk je ze nat? Met nat/vochtig strijken rekt de stof uit.
Ik strijk helemaal niet Daar kan het in ieder geval niet aan liggen!

Ik was wel in de vooronderstelling dat je met linnen voorzichtig moet zijn, dus wassen op 30 graden en niet in de droger. Maar dat is dus onzin? En hoe heet mag het dan wel?

Louise, ik had ze echt niet kleiner kunnen kopen! Ik weet dat je linnen altijd behoorlijk strak moet kopen, dus ze zaten echt straks en na de eerste dag dragen zaten ze helemaal goed. Nu zijn het flodderbroeken :(
Daarom koop ik geen linnen broeken meer, al vind ik ze meestal mooi en lekker zomers.

Maar dan heb je eerste dag(en) en mooie broek, maar daarna zo'n floddergeval.

60 graden wassen/droger helpt dan weer even, maar zodra je ze wat langer aan hebt, flodderen ze toch weer.
Ik zou de broek niet te heet wassen! Een broek kan ook in de langte krimpen.
Misschien dat het met wassen anders is (staat vast op het labeltje) maar strijken kan heel heet. Ik geloof ook zo uit mijn blote hoofd dat de heetste strijkstand op linnen staat.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Op een strijkbout is de hoogste stand speciaal voor linnen. Witte linnen broeken kunnen zelfs wel op 90 graden. Linnen met een kleurtje zou ik op 60 graden wassen.

En ik zou linnen altijd strijken, juist linnen.

Maar van linnen broeken is inderdaad bekend dat het zakken worden en dat ze verscrikkelijk kreukelen -> Voor mij geen linnen broeken.
Linnenbroeken zijn gestreken veel mooier!!!
quote:Silvy schreef op 04 augustus 2009 @ 09:19:

Ik zou de broek niet te heet wassen! Een broek kan ook in de langte krimpen.

Maakt niet uit, ze zijn ook te lang. Ik moest ze nog inkorten maar van mij mogen ze lekker krimpen, ben ik daar ook weer vanaf.

Maar jullie vinden dus allemaal dat ik moet strijken? Ik bezit eerlijk gezegd niet eens een strijkbout, en om die nou helemaal te gaan kopen voor twee linnen broeken uit de outlet... Eeeeeh dat weet ik nog niet.

Heet wassen dus. Mooi, ze zijn wit, dus ze gaan lekker heet de was in vandaag. Als ik me morgen weer meldt op het prikbord met wit linnen kinderbroekjes in de aanbieding hou ik jullie verantwoordelijk :-)
Hier hetzelfde, 2 broeken gekocht en ze zijn me nu veel te groot. Ik heb ze al heet gewassen en de droger geprobeerd, maar helaas......na een uurtje of 2 ziet het er niet meer uit en zakken ze van mijn kont
Welke maat heb jij Lola? Misschien kan ik ze nu aan? Ik heb maat 38, en bezit nu twee linnen broeken in (geschatte maten) 40 en 42. Misschien een linnenbroekdoorschuiftopic opstarten?
Hihi, idee is leuk, maar mijn broeken zijn een tikkie groter dan jij nodig hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven