Raad de lokatie deel 2
woensdag 5 augustus 2009 om 21:46
Deel twee van dit fotospel! Het eerste topic hadden we al helemaal vol...
Plaats een foto van een plek, gebouw, wat dan ook, en laat de ander raden waar dit is... mocht het te lang duren, is een hintje natuurlijk wel op z'n plek!
Degene die het geraden heeft, post een nieuw plaatje. And so on and on and on...
Voor degene die niet weet hoe je plaatjes post: je pakt een leuk plaatje, kopieert dit onder een rare naam naar je bureaublad (anders kunnen we namelijk in de url zien wat het plaatje voorstelt), gaat naar www.tinypic.com , uploadt het plaatje en pakt de tweede url van boven. Knippen, plakken, klaar!
Plaats een foto van een plek, gebouw, wat dan ook, en laat de ander raden waar dit is... mocht het te lang duren, is een hintje natuurlijk wel op z'n plek!
Degene die het geraden heeft, post een nieuw plaatje. And so on and on and on...
Voor degene die niet weet hoe je plaatjes post: je pakt een leuk plaatje, kopieert dit onder een rare naam naar je bureaublad (anders kunnen we namelijk in de url zien wat het plaatje voorstelt), gaat naar www.tinypic.com , uploadt het plaatje en pakt de tweede url van boven. Knippen, plakken, klaar!
donderdag 6 augustus 2009 om 17:18
Dit zou ik graag een keer met eigen ogen willen zien:
Fujian, zuid China. Tulou in Nanjing and Yongding, Fujian:
http://www.englishcafe.co ... ritage-site-tulou-1-15086
http://www.englishcafe.co ... ritage-site-tulou-1-15086
donderdag 6 augustus 2009 om 17:22
quote:Koppel schreef op 06 augustus 2009 @ 17:18:
http://www.englishcafe.co ... ritage-site-tulou-1-15086Goed genoeg
Om precies te zijn is dit de Tianluokeng Tulou cluster, onderdeel van de Fujian Tulou cluster
http://www.englishcafe.co ... ritage-site-tulou-1-15086Goed genoeg
Om precies te zijn is dit de Tianluokeng Tulou cluster, onderdeel van de Fujian Tulou cluster
donderdag 6 augustus 2009 om 17:38
Is dat niet in Hong Kong, een enorme opeenstapeling van mensen, op een gegeven moment zelfs compleet wetteloos omdat de politie er niet meer durfde te komen?
Op een gegeven moment hebben ze het schoongeveegd, geloof ik.
Edit:
Kowloon Walled City?
Edit2:
Zo te lezen schoongeveegd en met de grond gelijk gemaakt
Op een gegeven moment hebben ze het schoongeveegd, geloof ik.
Edit:
Kowloon Walled City?
Edit2:
Zo te lezen schoongeveegd en met de grond gelijk gemaakt
donderdag 6 augustus 2009 om 17:43
Heel goed.
Kowloon Walled City was een enclave binnen Hong Kong. Tijdens de 2e Wereldoorlog was het nog een Chinees fort. Maar aangezien China er nooit kwam, werd er al snel illegale bebouwing neergezet. Grondwater was al snel zwaar vervuild, dus werden tunnels gegraven om illegaal water te tappen van het waterleidingstelsel van Hong Kong, maar ook elektra.
Inmiddels is het met de grond gelijk gemaakt en is er nu een park.
Kowloon Walled City was een enclave binnen Hong Kong. Tijdens de 2e Wereldoorlog was het nog een Chinees fort. Maar aangezien China er nooit kwam, werd er al snel illegale bebouwing neergezet. Grondwater was al snel zwaar vervuild, dus werden tunnels gegraven om illegaal water te tappen van het waterleidingstelsel van Hong Kong, maar ook elektra.
Inmiddels is het met de grond gelijk gemaakt en is er nu een park.
donderdag 6 augustus 2009 om 17:48
Heb het net weer gelezen, bizar verhaal, hoor!
Het was niet dat de politie er niet durfde te komen, maar de Britten vonden dat het China's verantwoordelijkheid was en China vond dat de Britten het moesten fixen, zodoende kwam er niemand.
Een nieuwe:
(Ik ben even weg, dus kan voorlopig even niet reageren, ik hoop dat het niet te moeilijk is)
Het was niet dat de politie er niet durfde te komen, maar de Britten vonden dat het China's verantwoordelijkheid was en China vond dat de Britten het moesten fixen, zodoende kwam er niemand.
Een nieuwe:
(Ik ben even weg, dus kan voorlopig even niet reageren, ik hoop dat het niet te moeilijk is)
donderdag 6 augustus 2009 om 20:03