Raad de lokatie deel 2
woensdag 5 augustus 2009 om 21:46
Deel twee van dit fotospel! Het eerste topic hadden we al helemaal vol...
Plaats een foto van een plek, gebouw, wat dan ook, en laat de ander raden waar dit is... mocht het te lang duren, is een hintje natuurlijk wel op z'n plek!
Degene die het geraden heeft, post een nieuw plaatje. And so on and on and on...
Voor degene die niet weet hoe je plaatjes post: je pakt een leuk plaatje, kopieert dit onder een rare naam naar je bureaublad (anders kunnen we namelijk in de url zien wat het plaatje voorstelt), gaat naar www.tinypic.com , uploadt het plaatje en pakt de tweede url van boven. Knippen, plakken, klaar!
Plaats een foto van een plek, gebouw, wat dan ook, en laat de ander raden waar dit is... mocht het te lang duren, is een hintje natuurlijk wel op z'n plek!
Degene die het geraden heeft, post een nieuw plaatje. And so on and on and on...
Voor degene die niet weet hoe je plaatjes post: je pakt een leuk plaatje, kopieert dit onder een rare naam naar je bureaublad (anders kunnen we namelijk in de url zien wat het plaatje voorstelt), gaat naar www.tinypic.com , uploadt het plaatje en pakt de tweede url van boven. Knippen, plakken, klaar!
donderdag 6 augustus 2009 om 12:07
quote:ElCid schreef op 06 augustus 2009 @ 11:56:
[...]
Inderdaad, het is de Khaju Bridge in Isfahan.
[...]
Helaas niet, al staat Isfahan (en Iran) hoog op mijn (oneindige) lijstje
Helaas ben ik zelden buiten Europa geweest (eenmaal Marokko, eenmaal Gambia).
Had ik het geld maar *zucht*
Je komt over als een doorgewinterde wereldreiziger !
Ik heb iets meer van de wereld gezien, maar ook niet zó veel meer.
Kenia, Cuba, Domin.Rep., Canada (2x), USA (4x).
In Europa niet veel, ben bijv. nog nooit in Spanje of Italië geweest. En zelfs in NL nog nooit noordelijker dan Paterswolde
Edit: mijn plaatje is inderdaad in Nederland !
[...]
Inderdaad, het is de Khaju Bridge in Isfahan.
[...]
Helaas niet, al staat Isfahan (en Iran) hoog op mijn (oneindige) lijstje
Helaas ben ik zelden buiten Europa geweest (eenmaal Marokko, eenmaal Gambia).
Had ik het geld maar *zucht*
Je komt over als een doorgewinterde wereldreiziger !
Ik heb iets meer van de wereld gezien, maar ook niet zó veel meer.
Kenia, Cuba, Domin.Rep., Canada (2x), USA (4x).
In Europa niet veel, ben bijv. nog nooit in Spanje of Italië geweest. En zelfs in NL nog nooit noordelijker dan Paterswolde
Edit: mijn plaatje is inderdaad in Nederland !
donderdag 6 augustus 2009 om 12:23
"De kus van de kamelen" in Rotterdam?
Ik vermoedde al dat het Rotterdam of Den Haag zou zijn, gezien de nieuwbouw.
Zoeken op 'oud muurtje rotterdam' en het was de eerste hit!
quote:Het is een monument dat ons herinnert aan de deportatie van de Rotterdamse joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Loods 24 was het verzamelpunt van mensen die op transport werden gesteld. Elfduizend Rotterdamse joden werden weggevoerd naar de kampen. Tienduizend van hen kwamen niet meer terug.Saillant detail is dat ik net op wikipedia over de 'Endlösung' aan het lezen was
Ik vermoedde al dat het Rotterdam of Den Haag zou zijn, gezien de nieuwbouw.
Zoeken op 'oud muurtje rotterdam' en het was de eerste hit!
quote:Het is een monument dat ons herinnert aan de deportatie van de Rotterdamse joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Loods 24 was het verzamelpunt van mensen die op transport werden gesteld. Elfduizend Rotterdamse joden werden weggevoerd naar de kampen. Tienduizend van hen kwamen niet meer terug.Saillant detail is dat ik net op wikipedia over de 'Endlösung' aan het lezen was
donderdag 6 augustus 2009 om 12:35
(Offtopic: Mijn moeder's moeder vertelde op haar sterfbed dat ze eigenlijk Joods was. Ergens in WO2 (ofzo, weet niet de details) had ze haar naam veranderd en nooit iemand verteld dat ze van Joodse afkomst was, zelfs mijn moeder wist het niet!
Een nare gedachte om te beseffen dat als mijn oma niet haar naam had veranderd én het verzwegen had tegen iedereen, dat ik misschien niet zou bestaan...)
----------------------------------------------------------------
Hier een nieuwe, wederom een muur, maar ik wil een/de (bij)naam van deze boom weten
Een nare gedachte om te beseffen dat als mijn oma niet haar naam had veranderd én het verzwegen had tegen iedereen, dat ik misschien niet zou bestaan...)
----------------------------------------------------------------
Hier een nieuwe, wederom een muur, maar ik wil een/de (bij)naam van deze boom weten
donderdag 6 augustus 2009 om 12:38
Ik was in Maastricht en Den Bosch aan het zoeken. Knap ElCid.
Wat betreft Iran:
Wij zijn een week geweest (op de terugweg vanuit Thailand met 3 volwassenen en 1 kind), de kosten van de visa en de stopover in totaal 400 euro waren veel meer dan de reis- en verblijfskosten in Iran (inclusief 1 binnenlandse vlucht).
Wat betreft Iran:
Wij zijn een week geweest (op de terugweg vanuit Thailand met 3 volwassenen en 1 kind), de kosten van de visa en de stopover in totaal 400 euro waren veel meer dan de reis- en verblijfskosten in Iran (inclusief 1 binnenlandse vlucht).
donderdag 6 augustus 2009 om 12:49
quote:amarna schreef op 06 augustus 2009 @ 12:41:
Cid,
Ik weet ''m al. Sycamore Gap bij Hadrian's wall in Noord-Engeland.Helemaal goed!
Deze boom figureerde in Robin Hood: Prince of Thieves en is bekend als de Robin Hood Tree.
(De Sycamore Gap is eigenlijk het 'valleitje' zelf.)
quote:Iemand anders mag een plaatje plakken. Ik ben door mijn voorraad heen en ga er even tussenuit.
Succes verder !Gelukkig ben ik een oneindige bron van inspiratie
Nieuwe:
Succes
--------------------------------------------------------------------
Jeetje, Koppel, weer goed en weer te laat, je hebt wel pech, zeg!
Cid,
Ik weet ''m al. Sycamore Gap bij Hadrian's wall in Noord-Engeland.Helemaal goed!
Deze boom figureerde in Robin Hood: Prince of Thieves en is bekend als de Robin Hood Tree.
(De Sycamore Gap is eigenlijk het 'valleitje' zelf.)
quote:Iemand anders mag een plaatje plakken. Ik ben door mijn voorraad heen en ga er even tussenuit.
Succes verder !Gelukkig ben ik een oneindige bron van inspiratie
Nieuwe:
Succes
--------------------------------------------------------------------
Jeetje, Koppel, weer goed en weer te laat, je hebt wel pech, zeg!
donderdag 6 augustus 2009 om 13:38
Koppel, het is handiger om een plaatje eerst op te slaan op je computer en dan te uploaden op bijv. www.tinypic.com, anders kunnen we aan de url van het plaatje zien wat het is.
(Leuke opdracht, helaas weet ik hem nu, dus doe deze ronde niet mee )
(Leuke opdracht, helaas weet ik hem nu, dus doe deze ronde niet mee )
donderdag 6 augustus 2009 om 14:40