Gezondheid alle pijlers

witte kring om moedervlek

06-08-2009 19:04 23 berichten
eerst maakte ik me niet zo'n zorgen en weet ik het aan het ontbreken van pigment in omringende huid. Maar weet iemand of dit per defenitie iets is om je zorgen over te maken??

De moedervlek zelf heeft geen rare vorm, en jeukt ook niet en doet ook geen zeer..

Wie o wie kan me iets vertellen?
Alle reacties Link kopieren
de dokter?
Maak even een foto en zet die hier neer, stelt de forum-dokter wel even een diagnose...

Zonder dollen: hup, afspraak maken met de huisarts morgen om die te laten kijken.

En je vanavond/vannacht niet gek gaan zitten maken: de kans dat het niets is is vele malen groter dan de kans dat het iets kwaadaardigs is.
Google?

1e google hit
Mijn dochtertje heeft dit ook. Ben naar de dermatoloog geweest. Maar zoals zij dat zei was het dat de moedervlek het pigment rondom aan het wegtrekken was om zelf op te lossen. Het was bij haar niks ernstigs

Maar haar vlek is natuurlijk de jouwe niet...
ik heb er ook zo een, al zeker 30 jaar.

in het begin zat er een moedervlek in het midden, maar die is nu inderdaad verdwenen.

de lichte vlek is gebleven, kan ik mooi checken hoe bruin ik al ben
Naar de huisarts, en een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog.

Het meest aannemelijke is een halo-naevus, zoals die Google hit ook al zegt van Lunax. Maar dit zal altijd door een dermatoloog beoordeeld moeten worden op mogelijke kwaadaardigheid. Je hebt bijvoorbeeld ook bepaalde vormen van melanomen (amelanotisch melanoom) waarbij de pigment in de plek juist verdwijnt. Terwijl het dan dus wel gaat om de kwaadaardigste vorm van huidkanker, maar er niet zo uitziet! Nou is dat echt heel zeldzaam, maar toch... Je kan er dan maar beter even naar hebben laten kijken, toch?

Succes.
thanx! Ik zal vd week inderdaad even naar de huisarts gaan, maak me niet heel druk erover, maar soms kan een ontnuchterende reactie van het vivaforum wel welkom zyn..
quote:danivo schreef op 06 augustus 2009 @ 19:17:

in het begin zat er een moedervlek in het midden, maar die is nu inderdaad verdwenen.

de lichte vlek is gebleven, kan ik mooi checken hoe bruin ik al ben Hier ook
Ik heb er vijf op mijn rug. De kinderarts/dermatoloog vertelde me destijds dat het foute boel was en dat mijn lichaam netjes alles had opgeruimd. En dat in dat proces mijn pigment was meegenomen. Vond het lang heel lelijk, maar nu hoort het gewoon bij me. Want ze zitten er al ruim 20 jaar en gaan vast niet meer weg. Wel irritant dat ze erg verbranden en vervellen.
quote:danivo schreef op 06 augustus 2009 @ 19:17:

de lichte vlek is gebleven, kan ik mooi checken hoe bruin ik al ben Ik heb in totaal drie van deze op mijn rug. Maar ik heb zoveel moedervlekken, niet te tellen. Ik laat er af en toe naar kijken door de huisarts.
groeit er een haartje uit???
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:Charly schreef op 06 augustus 2009 @ 19:36:

thanx! Ik zal vd week inderdaad even naar de huisarts gaan, maak me niet heel druk erover, maar soms kan een ontnuchterende reactie van het vivaforum wel welkom zyn.. Vooral als het kanker bleek te zijn en je er te laat bij bent want je luisterde naar die oh zo ontnuchterende en oh zo welkome reacties op het vivaforum.
nee zo naief ben ik nu ook weer niet hoor! Ik ga vd week wel even laten controleren/weghalen.
@ diaantje, nee,er groeit geen haartje uit. Het is een gewone moedervlek maar dan met een witte kring eromheen
quote:Charly schreef op 06 augustus 2009 @ 21:25:

nee zo naief ben ik nu ook weer niet hoor! Ik ga vd week wel even laten controleren/weghalen.

Laat je nog even weten wat erover gezegd is?

Succes!
Oke ,want als er een haartje uitgroeid, dan kan het geen kwaadaardig gezwel zijn
Maar evengoed gewoon naar de dokter gaan

Toen ik 12 was zijn er 2 op mijn rug weggehaald,later toen ik 16 was nog een paar

Ik ben zelf erg voorzichtig met moedervlekken en rare bultjes
Heeft mijn vriend ook. Trekken nu na tig jaar eindelijk eens weg. Ik noemde hem vroeger wel eens koetje boe . Op vakanties eerst de boel helemaal insmeren en dan de witte vlekken met lipsunblock. Draaien maar en aanstippen! Ze zitten-zaten nl op voor hem niet bereikbare plekken.
O ja, wij laten ons jaarlijks checken op vreemde vlekjes. Geruststellend. Dit jaar was er onduidelijkheid over een vlek bij mij (te donker dan weer..) en die heeft de dermatoloog weggehaald.
zo,ben bij de huisarts geweest, die zei dat het inderdaad zoals hier eerder genoemd een halo moedervlek is. Kan het wel laten weghalen, maar dan komt er een littekentje in mn decolete.. :( het kan ook vanzelf weggaan zei de dokter. Ben weer wat geruster..
quote:diaantje1971 schreef op 06 augustus 2009 @ 21:33:

Oke ,want als er een haartje uitgroeid, dan kan het geen kwaadaardig gezwel zijnis dat zo??
Nee dat is onzin Merder.

Bij mijn schoonvader zijn meerdere kwaadaardige plekjes weg gehaald en die hadden allemaal genoeg haren erop zitten om een pruik van te maken.

Heel gevaarlijk om dat soort uitspraken te doen Diaantje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven