uitmaken om zijn moeder?

06-08-2009 15:45 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 22 en heb 5 jaar een relatie.

Al sinds het eerste begin van onze relatie werd duidelijk

dat de moeder van mijn vriend de controle over hem wilde houden.

Ik mocht niet bij hem slapen ( terwijl we 17 waren!)

en in het begin heeft ze hem ook enkele keren verboden om naar mij toe te komen. Op een gegeven moment ( na ongeveer 1 jaar) was ik het zat en heb ik met hem afgesproken dat ik onze relatie zou beëindigen wanneer zijn moeder zich nogmaals met onze relatie zou bemoeien. Sindsdien is het wel redelijk goed gegaan. Zijn moeder is normaal gesproken vriendelijk tegen mij en heeft ( naar mijn weten) bijna nooit meer iets lelijks over mij achter mijn rug om gezegd. ( in het eerste jaar deed zij dat wel). Wel bemoeit ze zich nog steeds veel met mijn vriend. ZO belt zij hem meerdere malen per week op en als hij bij zijn ouders thuis is doet ze alles voor hem: van zijn bed opmaken tot zijn drinken inschenken. Hij verblijft 2 dagen per week bij zijn ouders, de rest van de week woont hij op zichzelf ( hij studeert, net als ik). Uiteraard vind ik het wel vervelend dat mijn vriend nog zoveel laat doen door zijn moeder en ook dingen die hij eigenlijk zelf wil doen, door haar laat doen omdat zij dat graag wil. Hij durft niet tegen haar in te gaan.

Nu heeft mijn vriend, toen wij ruzie hadden, daarover ( in paniek) met zijn moeder gepraat. Zijn moeder heeft toen weer vervelende dingen over mij gezegd en zich met ons bemoeit.

Ik zou het nu uit moeten maken omdat mijn vriend heeft beloofd dat dit niet meer zou gebeuren. En ik ben het ook echt heel erg zat dat zin moeder zich overal mee bemoeit. Maar aan de andere kant houd ik nog heel veel van hem.

Ik hoop dat iemand mijn verhaal wil lezen en haar mening /advies wilt geven.
Speciaal voor meiskes zoals jij zet ik nu iedere maand al een klein bedrag op zij waarmee ik mijn zoons kan trakteren op een weekje Salou als ze later onder de plak terecht dreigen te komen groot zijn.

Overigens kun je dit niet winnen op deze manier hoor. Want als hij zich door jou de wet laat voorschrijven en zijn moeder links laat liggen betekent dat alleen maar dat hij een zak hooi is die voortaan zijn ruggegraat bij jou zal lenen. En als het gewoon een lekkere frisse zelfstandige kerel is zal hij zich gaan storen aan je kinderachtige gestamp omdat je je zin niet krijgt. Dus tel uit je winst...
Ik heb niet alles gelezen, wel ervaring qua nare schoonmoeders. de jouwe klinkt zo slecht nog niet.

Vertel je vriend dat je liever niet hebt dat hij jullie ruzies uitgebreid met zijn moeder bespreekt, omdat jij dat echt heel vervelend vindt. Maar ik vind dat je vriend best mag zeggen dat ie net ruzie heeft gehad met je, als zijn moeder hoort dat ie niet zo lekker in zijn vel zit. Maar verder stel ik het niet op prijs dat mijn vriend dan meer vertelt.

Dat zijn moeder hem vertroetelt als ie bij hen is, dat is helemaal niet jow zaak. Als je vriend en zijn ouders dat fijn vinden is dat toch prima? Jij bent er dan toch ook niet bij, als je zijn ouders niet geweldig vindt?

Uitmaken omdat zijn moeder zich met jullie realtie bemoeit, vind ik wat voorbarig in een verder goede realtie.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Gun iemand gewoon z'n moeder.
quote:Your_Wake_Up_Call schreef op 06 augustus 2009 @ 21:23:

Gun iemand gewoon z'n moeder.
quote:Chatterly schreef op 06 augustus 2009 @ 16:47:

Ik ben zo'n schoonmoeder.

Mijn zoon heeft met zijn vriendin ook pas een huis gekocht en ik moet me inhouden om me niet overal mee te bemoeien. Gelukkig lukt me dat goed. En gelukkig is mijn schoondochter niet achterdochtig als ik haar een tip oid geef. Omdat haar eigen moeder in het buitenland woont heeft ze juist gevraagd of ik haar wilde helpen met spullen te kopen. We hebben een paar hartstikke leuke dagen gehad en ik heb haar niks geprobeerd op te dringen. Smaken verschillen nu eenmaal.

Dat jij problemen hebt dat jouw schoonmoeder het bed van je vriend opmaakt of iets te drinken inschenkt vind ik heel vreemd. Ik doe die dingen ook, en weet je...het is gewoon goed bedoeld. Een moeder maakt het haar kinderen graag naar de zin. Enne....ik ben dol op mijn schoondochter!

Ik ben ook zo'n [schoon]moeder.Vind het heerlijk als mijn volwassen kinderen er zijn en loop mij rot om drankjes ed te geven ,heerlijk vind ik dat .Van te voren koken ,gewoon erg gezellig .Ik merk duidelijk dat mijn schoondochter dit waardeert .

Mijn zoon en schoondochter wonen in Spanje ,we zien elkaar meestal een week .Als we daar zijn doen zij het zelfde ,gewoon gezellig .Mijn zoon zijn schoonmoeder zorgt ook nog steeds graag voor haar volwassen kinderen ,prima toch .Het is gewoon heel erg lief bedoeld en fijn als je op die manier met elkaar omgaat .

Misschien moet jij hier aan wennen ,maar vind je vriend zijn moeder niet buiten proporties zich met jullie bemoeien.

Raad je aan om dit te accepteren en dan kun je het zelfs misschien gaan waarderen
Vindt iedereen het hier normaal dat zijn moeder zo vaak belt en zijn drinken inschenkt? Die jongen is 22! Ik zou het ook kotsbeu worden.
Oke, na het lezen van de rest ben ik nog steeds van mening dat ik het kotsbeu zou worden. Niet per se (alleen) door de moeder maar inderdaad ook door je vriend zelf. Ik zou het 3x niks vinden als mijn vriend zijn moeder zou bellen als we problemen hadden..

Maar toch hij = niet zo zelfstandig maar zij belt ook vaak + de hele tijd drinken inschenken. Ik zou er ook niet zo goed tegen kunnen.
quote:Jeanjacq schreef op 07 augustus 2009 @ 11:51:

Vindt iedereen het hier normaal dat zijn moeder zo vaak belt en zijn drinken inschenkt? Die jongen is 22! Ik zou het ook kotsbeu worden.Veel bellen zou inderdaad als vervelend en bemoeiachtig opgevat kunnen worden. Mijn zoon staat op het punt om het nest te verlaten. Ik zal dat zeker niet gaan doen. Heb ik ook totaal geen behoefte aan. Maar iets te drinken inschenken bijv. vind ik heel normaal. Als mijn zoon iets te drinken neemt vraagt hij of ik ook iets wil. Niks betuttelen, gewoon attent gedrag, zoals het hoort m.i.
Ik spreek mijn moeder ook meermaals per week en als ik daar thuis komt schenkt mijn moeder ook koffie in e.d. voor mij. Immers ik ben daar op visite en het is haar huis. en het mooiste is.... ik kan en mag daar gewoon 'kind' zijn. En zij mijn ouders. Heerlijk. En ik ben al in de veertig. Oh, en als mijn ouders bij mij zijn... dan schenk ik hun drinken in. En mogen zij lekker blijven zitten.

Waarom zou ZIJ er beu van zijn dat als die knul bij zijn ouders is dat moeder drinken voor hem pakt? Je kunt je ook druk maken om helemaal niks vind ik.
"Vindt iedereen het hier normaal dat zijn moeder zo vaak belt en zijn drinken inschenkt? Die jongen is 22! Ik zou het ook kotsbeu worden."

Waarom mag een moeder geen drinken inschenken? Als ze 'savonds met het gezin een bakje koffie/thee drinken, moet ieder gezinslid dan zijn eigen kopje koffie gaan zetten? Of mag moeder wel inschenken voor haarzelf en haar man en kind overslaan? Ik ben 28 en als ik bij mijn ouders ben schenken ze ook drinken voor me in. Vriend is 31 en heeft elke dag contact met zijn ouders. Tja, moet hij weten toch?
ik denk dat TO probeert aan te geven dat haar vriend niets zelf doet als hij thuis is.

Heb ook eens een keer samen gewoond met zo'n moederskindje. Lieve moeder trouwens hoor, maar ze verwende hem. Het resultaat was igg dat hij hetzelfde verwachte van mij. Wij werkte beide, maar het huishouden moest ik doen. En hij had daarvoor ook op zich zelf gewoond, maar een vrouw betekende dat hij dus in de watten gelegd moest worden. Hij zorgde wel voor het geld (net als zijn vader). Hij nodigde rustig mensen uit en verwachte dan dat ik ging koken (deed zijn moeder immers ook altijd).

Hij kreeg het ook heel moeilijk toen ik dus meer begon te verdienen dan hij. Kon hij gewoon niet aan. En ik vond natuurlijk dat hij het huishouden evenredig verdeelt moest worden.

Het werd veel gezeur en getrek, na een jaar samenwonen heb ik de handdoek in de ring gegooid. We zijn uit elkaar gegaan.

Een half jaar later belde hij me op met de vraag welke huisarts we ook alweer hadden (hij zat op de ehbo en had dat soort dingen dus nog steeds niet zelf geregeld).

Weer een halfjaar later belde hij op om te vertellen dat hij een nieuwe baan had en dus veel meer verdiende. Ik zou hem dan vast wel weer terug willen.

Hij had er dus echt naar mijn idee helemaal niets van begrepen.

Mijn punt is eigenlijk (het wordt een beetje lang zo) dat jij misschien nog wel eens meer voor dit moederskindje zou moeten gaan zorgen als jullie samen gaan wonen. Wil je dat?
Heb net al gepost,maar dat bellen is idd wel erg veel .Heb mijn kinderen nooit elke dag gebeld,maar zij mij wel
quote:Oriane schreef op 07 augustus 2009 @ 11:57:

Ik spreek mijn moeder ook meermaals per week Soms reken ik weleens uit hoeveel keer ik mijn moeder al niet gesproken heb. Ik ga dan ook uit van zo'n keer of drie/vier per week. Maar eigenlijk zou er nog wel een paar keer bij moeten, denk ik, heb nu kinderen.
Ik zou er vooral niet kunnen mee lachen dat mijn schoonmoeder mij zou naar benden halen in zijn ogen/bij de familie. Zoiets doe je gewoon niet.
quote:fleurtje schreef op 07 augustus 2009 @ 12:23:

[...]

Soms reken ik weleens uit hoeveel keer ik mijn moeder al niet gesproken heb. Ik ga dan ook uit van zo'n keer of drie/vier per week. Maar eigenlijk zou er nog wel een paar keer bij moeten, denk ik, heb nu kinderen. Dat is gewoon kut.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Paddle schreef op 07 augustus 2009 @ 15:22:

Ik zou er vooral niet kunnen mee lachen dat mijn schoonmoeder mij zou naar benden halen in zijn ogen/bij de familie. Zoiets doe je gewoon niet.Dat is volgens mij alleen in de gedachten van TO, daar hebben we nog geen voorbeelden van gelezen toch?
Natuurlijk is er verschil tussen 'iets te drinken inschenken' (dat is normaal) en 'zijn drinken inschenken'.

Bij het eerste stel ik me een kopje koffie of thee voor omdat hij op bezoek is. Bij het tweede stel ik me voor: 'Mam ik heb dorst'. 'Oh schatje, ik pak het wel even voor je.'

Ik denk dat TO het tweede bedoelt. Als ze het eerste bedoelt moet ze zich niet aanstellen
Meid, raap jezelf bij elkaar en doe niet zo kinderachtig.

Jullie wonen niet samen. Waarom bemoei jij je dan met hoe vaak zijn moeder hem belt? Mijn schoonmoeder belt ook regelmatig, gewoon om te weten hoe het met ons gaat. Pure belangstelling, heeft niks met bemoeienis te maken.

Vriend is ook niet zo'n beller, maar zal echt nooit tegen zn moeder zeggen dat ze maar niet meer moet bellen. En al helemaal niet omdat ik dat wil!

Je hebt het over uitmaken! En waarom? Omdat je vriend zijn problemen met zijn moeder (schijnbaar de persoon die hij het meeste vertrouwt) heeft besproken? In het begin van je post zeg je trouwens dat ze vrijwel nooit iets slechts over je te zeggen heeft. Daarna zeg je dat ze WEER vervelende dingen over je gezegd heeft. Meid, wat denk je dan? Dat schoonmoeder haar eigen zoon zal afvallen? Denk het niet he!

Kortom, ik denk dat wat jij je schoonmoeder verwijt, dat je daarvoor eens naar jezelf moet kijken. Ik vind jouw nogal controlerend en bemoeierig overkomen. (vriend mag niks tegen zn moeder zeggen anders maak je het uit, moeder mag niet zo vaak bellen, moeder mag zoon niet verwennen, etc etc)

Ps, op mn 17e hoefde ik ook niemand mee naar huis te nemen om te blijven slapen hoor. Das dus echt heel normaal!
Ik kan me wel voorstellen dat het je frustreert als je allebeide op kamers zit en je vriend wil elk weekend terug naar z'n ouders ipv lekker bij elkaar zijn. Zeker als je zelf al wat zelfstandiger bent. Als hij vrijdagavond weggaat en maandagochtend teruggaat, zou het meerdere keren per week bellen voor mij ook wat te veel van het goede zijn. Maar goed, als hij daar gelukkig van wordt... ben ik iig blij dat hij een goede relatie heeft met z'n ouders.

Wat betreft een ''familielid'' die al vijf jaar lang de pest aan je heeft en daar naar handelt... yikes!

Als je besluit het uit te maken, doe je dat denk ik eerder omdat jullie uitelkaar lijken te groeien en niet om een oude belofte.
quote:wohman schreef op 07 augustus 2009 @ 15:53:

Daarna zeg je dat ze WEER vervelende dingen over je gezegd heeft. Meid, wat denk je dan? Dat schoonmoeder haar eigen zoon zal afvallen? Denk het niet he!

Hmm, in mijn familie komt geen partijdigheid voor naar de eigen familieleden. (Vind ik ook wel eens jammer hoor.)
fleurtje schreef op 07 augustus 2009 @ 12:23[/message]:[/b]

[...]

Soms reken ik weleens uit hoeveel keer ik mijn moeder al niet gesproken heb. Ik ga dan ook uit van zo'n keer of drie/vier per week. Maar eigenlijk zou er nog wel een paar keer bij moeten, denk ik, heb nu kinderen.[/quote]

Wat kut Fleur, die rekensom had ik nog nooit gemaakt. Ik vind het missen zonder rekensom al zo groot.

Hier was het ook 3 keer per week wel contact. Toen oudste er was nog wel vaker (ze heeft na de kraamhulp ook nog een week gekraamd hier). En als ik ruzie had met man besprak ik het ook met haar. En pissig dat ik werd als ze vond dat hij eigenlijk gelijk had.
En Madelief, ik vind het overkomen alsof jij je nog meer bemoeit met dingen dan die schoonmoeder. Ze is zijn moeder, ze mag hem bellen en drinken inschenken en zijn sokken stoppen als ze dat wil doen. Daar is ze moeder voor. En jij hebt niet heel veel te willen over de band tussen hun twee.

Je mag er wat van zeggen als ze onaardige dingen over jou zegt, maar heb je daar dan ook concrete voorbeelden van? Of is het meer je gevoel? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je vriend later vertelt dat hij met zijn moeder erover heeft gesproken en ook nog eens zegt wat ze dan voor onaardigs over jou zei. Dat zou wel heel stom van hem zijn. Ik denk zelf, dat het jouw interpretatie is, dat ze onaardige dingen zegt.

In plaats van je schoonmoeder zo weg te duwen en dingen te eisen van je vriend en haar omgang met jouw vriend, zou ik mezelf eens wat vriendelijker en warmer op gaan stellen. Waardeer dat hij een belangstellende en verzorgende moeder heeft. Wees blij dat zij die was doet en jij het niet hoeft te doen voor hem (maar zorg dat hij wel weet hoe de wasmachine werkt voordat je gaat samenwonen ). What goes around, comes around. En mijn ervaring is dat het met schoonouders zeker zo werkt. Eerst eens zelf gaan investeren, dan zal je echt vanzelf ook wat terug krijgen.
Als je schoonmoeder vervelende dingen tegen haar zoon zegt over jou kan ik me voorstellen dat je dit niet leuk vind. Ik vind dit ook niet netjes, schoonmoeders moeten objectief blijven. Is je vriend wel voor je opgekomen tegen zijn moeder voor wat betreft de vervelende dingen die ze zegt over jouw tegen haar zoon, komt hij voor je op,staat hij achter je ?

Ik kan het me heel goed voorstellen, mijn schoonmoeder had ook vaak commentaar over me en dat zei ze dan tegen mijn man, mijn man kwam wel altijd voor me op.Hij heeft gezegd, ik wil niet dat je meer vervelende dingen over Leeuwenwelp tegen mij zegt, zeg het anders tegen Leeuwenwelp zelf ! Dit vind ik wel belangrijk, het lijkt mij als dit niet gebeurd dat je je dan echt alleen kunt voelen. Ik heb een hekel aan de moeder van mijn man. ( zie topic )

Sterkte !
Je bent erg kinderachtig. Je gaat het nog moeilijk krijgen.

Koop een poedel, die is echt alleen van jou.
quote:Brown_Eyes schreef op 07 augustus 2009 @ 18:49:

Je bent erg kinderachtig. Je gaat het nog moeilijk krijgen.

Koop een poedel, die is echt alleen van jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven