Gas, water, licht
woensdag 5 augustus 2009 om 22:01
Ik ga binnenkort verhuizen en moet dan dus ook een gas-, water- en elektriciteit aansluiting regelen. Dit heb ik voorheen nog nooit hoeven te regelen en ik heb dus geen idee waar te beginnen!? Hoe kies ik een aanbieder, zijn er nog interessante prijsverschillen, is het nog aan te raden om voor een vaste of variabele prijs te kiezen en hoe zorg ik ervoor dat ik ook tijdens het verhuizen al kan koken, douchen en een lampje aan kan doen? Kortom: HELP!
woensdag 5 augustus 2009 om 22:06
Meld je 2 weken van te voren aan bij een elektra en gasleverancier van je keuze. Voor water heb je niks te kiezen en is de leverancier afhankelijk van je woonplaats.
Er zijn diverse vergelijkingsites waar gas- en elektraleveranciers met elkaar vergeleken worden, maar de prijzen liggen niet heel ver uit elkaar.
Als ik jou was zou ik niet naar Oxxio of de nederlandse energiemaatschappij gaan, verder maakt het allemaal niet heel veel uit. Ik zou nu nog even je nergens vast leggen, dus variabele prijzen en geen vast contract. Je kan dan, als je er wat langer woont en weet wat je verbruik is, er wat meer in gaan verdiepen en dan misschien een goedkopere leverancier kiezen.
Er zijn diverse vergelijkingsites waar gas- en elektraleveranciers met elkaar vergeleken worden, maar de prijzen liggen niet heel ver uit elkaar.
Als ik jou was zou ik niet naar Oxxio of de nederlandse energiemaatschappij gaan, verder maakt het allemaal niet heel veel uit. Ik zou nu nog even je nergens vast leggen, dus variabele prijzen en geen vast contract. Je kan dan, als je er wat langer woont en weet wat je verbruik is, er wat meer in gaan verdiepen en dan misschien een goedkopere leverancier kiezen.
donderdag 6 augustus 2009 om 23:33
www.gaslicht.com is een fijne site. variabele tarieven zou ik ook doen inderdaad. en je wordt over het algemeen op een voorschot gezet aan de hand van het verbruik vd vorige bewoner. als dat een bejaarde was die de hele dag stookt en allemaal oude apparaten heeft, dan kun je ook vragen om samen een lijstje door te nemen met apparaten in huis en dan kom je vaak op een wat reeler bedrag.
ik zit bij greenchoice. dat is "groen" en het bevalt me prima.
ik zit bij greenchoice. dat is "groen" en het bevalt me prima.