Scooter ook voor 40 plus?

07-08-2009 12:09 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai, ik ben 44 ik ben op vakantie geweest in Italie en ben zag daar veel Vespa's rijden. Het leek me geweldig ik bezit wel wel een kleine auto maar het lijkt me dus te gek om een Vespa of Look a like te hebben voor o.a woon-werkverkeer met mooi weer en voor tochtjes.

Maar in Ned zie ik alleen maar jeugd 16 plus op die dingen rijden.

Dus ik twijfel. Wie heeft er ook eentje en is het wat??? Ik voel me veel jonger maar ik ben natuurlijk wel 44.
Ik ben dan wel geen 40+ (ben 37) maarre ik heb gewoon een scooter hoor. het is 30km naar mijn werk, dat vind ik te ver om te fietsen (heb het wel eens gedaan). met de scooter ben ik eerder op mn werk dan met de auto. en het is leuk, rijden op zo'n ding. ik heb een peugeot vivacity sportline. leuk ding om te zien, doet het goed, is niet al te zwaar, helm kan in de bergruimte onder het zadel. heeft wel een echt peugeot-kwaaltje, bij koud weer wil ie niet in 1x starten.

in de grote steden rijden er vogels van allerlei pluimage op een scooter..

het zal mij overigens een worst zijn of iemand het raar of gek vind.
quote:kaatje_85 schreef op 07 augustus 2009 @ 12:49:

ik zie het nut niet in van een scooter. Voor kleine afstanden pak je de fiets en voor grote afstanden of als het regent pak je de auto.

En ik weet niet, maar de mensen boven de 20 die ik op een scooter zie zitten zijn toch vaak kampers simpelen volks

een bepaald slag mensen......

Jij bevestigt iig bij mij ook een vooroordeel. Neem aan dat 85 je geboortejaar is, ja, dan ben je nog erg jong en vol vooroordelen.

Ik heb geen auto, fietsen is vaak te ver voor me, dus scooter is ideaal.

Maar ik maak me dan ook totaal niet druk om wat anderen ervan vinden.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Toch lijkt een scooter wel een beetje hierop

quote:Talkinghead schreef op 07 augustus 2009 @ 13:01:

Heeft het Amsterdamse yuppenvolk (en niet te vergeten De Neus, hoewel ie achter de tralies niet veel ruimte heeft) de scooter niet allang hip gemaakt voor 20+ publiek? Hoewel ik me voor kan stellen dat je daar ook niet persé mee geassocieerd wilt worden ..Ja, dat dacht ik ook. Is dat dan niet in heel Nederland, dat vooral de self-proclaimed rich and famous op een Vespa rijden? Of heeft alleen Amsterdam self proclaimed rich and famous people? Ah nee toch?
hahaha ik moet wel lachten om jullie opmerkingen en foto's

Vooral de foto van Lapin en een scooter met een dakje afgrijselijk.

Kaatje85 heeft ook wel gelijk.

Misschien dan toch maar een motor???
Ik zie/ken steeds meer volwassenen die een scooter nemen!

(Heb zelf ook een snorscooter.)
Nee hoor. Een scooter kan echt niet meer, na je 43ste.
Juist leuk, een roze met bijpassende helm !
Dikke mensen zijn geen gezicht op een scooter/brommer/snorfiets omdat iedereen dan denkt: "ga eens fietsen vetso!"

De rest: prima, lekker zongebruind, mooie Vespa, eentje die stil is, en weinig vervuilt, dus niet zo'n oud stinkding, of zo'n Mocro model, lijkt me wel gaaf eigenlijk, even foto zoeken....:)
Na ja, die Vespa's zijn idioot duur, maar misschien is er wel een andere fabrikant die een veel betere prijs-kwaliteitverhouding heeft, met vrijwel dezelfde aantrekkelijke vormgeving?
Lekker voor gaan, joh! Laat modepikkies verder maar lullen...
Ik zit er zelf ook aan te denken eerlijk gezegd,ik ga nu altijd op de fiets en dat is geen probleem maar straks als het winter is en ik s'avonds moet werken en door het donker naar huis moet leek zo'n ding me ook wel handig.

Auto vind ik de afstand weer veel te kort voor want het is nog geen kwartier op de fiets..

Maar ach ik denk er nog even over na..
quote:quattro35 schreef op 07 augustus 2009 @ 16:32:

Dikke mensen zijn geen gezicht op een scooter/brommer/snorfiets omdat iedereen quattro35 dan denkt: "ga eens fietsen vetso!"
Toch bedankt voor jullie, soms toch wel, grappige leuke reacties.

Ik ben idd niet zo duidelijk. Wil eigenlijk wel een Sym Cello 45 km scheelt toch 1000 euro met de Vespa. Maar twijfel nog steeds, hoopte gewoon wat leuke reacties te lezen. Woon in een rustig dorp en heb ook een auto. Dus tja echt nodig heb ik hem niet.

Het lijkt me lekker om op rond te toeren en soms mee naar het werk te gaan.

Denk er nog even rustig over na,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven