Zwanger, maar (nog) niet blij

07-08-2009 22:38 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 4 miskramen kwam ik er deze week achter dat ik weer zwanger ben. Ik ben nu pas 3 dagen overtijd, maar al enkele dagen misselijk, pijnlijke borsten etc. Dit voelt in elk geval al totaal anders. (Ook de test was 1 dag overtijd al overduidelijk positief.)

Ik kan er echter nog niet blij om zijn. Natuurlijk is dat normaal, de kans dat het misgaat is groot. Ik betrap mezelf er echter op dat ik zelfs een beetje teleurgesteld was (zo van: het zal toch wel misgaan, zit hier totaal niet op te wachten).

Ik weet ook eigenlijk niet zo goed wat ik wil met dit topic, misschien even van me afschrijven.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Natuurlijk ben je niet direct blij, dat is toch heel logisch na 3 miskramen. Ik zou me ook eerder angstig voelen dan blij.

Ik denk dat het vertrouwen moet groeien in deze zwangerschap. En dat het voor jou eerder uitzitten is tot de eerste (hopelijk goede) echo.

Ik wens je alle goeds toe en ik hoop dat je over 9 maanden een prachtige baby in je armen hebt!
Oh ja nu vergeet ik nog je te feliciteren en je een te geven. Sterkte de komende tijd!
Dank je!

Tja, ik denk dat het nog wel even duurt voor ik er vertrouwen in heb dat het nu wel goed af gaat lopen. (Heb ook 2x een goede echo mogen zien, dus dat zegt mij niet veel meer.)

Ook zoek ik nu overal iets achter. Had last van mijn darmen, dus buikpijn. Daar krijg ik dan meteen de kriebels van. Stom, dat weet ik. Ik maak mezelf nu al helemaal gek.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Oeh dus een echo is helaas ook geen geruststelling meer voor je. Ben bang dat het dan dus gewoon bikkelen wordt voor je om de komende weken goed door te komen!
Ten eerste: toch een voorzichtige van harte!

Heb je onderzoeken laten doen naar een eventuele oorzaak voor de miskramen?
quote:Enigme schreef op 07 augustus 2009 @ 22:56:

Ten eerste: toch een voorzichtige van harte!

Heb je onderzoeken laten doen naar een eventuele oorzaak voor de miskramen?Nee, nog niet. Ik was net aan het nadenken of dat niet verstandig zou zijn.
carrera, ik ben bang dat niemand die angst bij je weg kan nemen. kon je maar en winter(zomer)slaap houden en over 8 maanden wakker worden met een gezonde baby in je armen

al zou je natuurlijk verschrikkelijk van je zwangerschap moeten gaan genieten, dat heb je wel verdiend met zo'n achtergrond. kan alleen maar meeduimen met je!!!
Hi, zit in precies hetzelfde schuitje. Drie miskramen en nu ruim 5 weken zwanger. Op zich blij dat dat in ieder geval gelukt is, maar ja. Het onbevangene is weg, kan er ook nog niet echt blij mee zijn. Snap je gevoel dus goed. Schiet je ook niks mee op, maar soms helpt het om te weten dat je niet alleen bent. Laten we heel hard hopen dat ze blijven zitten waar ze zitten nu!
quote:Polleke1978 schreef op 08 augustus 2009 @ 00:00:

Hi, zit in precies hetzelfde schuitje. Drie miskramen en nu ruim 5 weken zwanger. Op zich blij dat dat in ieder geval gelukt is, maar ja. Het onbevangene is weg, kan er ook nog niet echt blij mee zijn. Snap je gevoel dus goed. Schiet je ook niks mee op, maar soms helpt het om te weten dat je niet alleen bent. Laten we heel hard hopen dat ze blijven zitten waar ze zitten nu!Gefeliciteerd! Ik zal ook voor jou duimen. Schrijf jij toevallig nog op een topic mee hier? Ik zit erover te denken, maar weet niet of het verstandig is.
Zit al sinds okt/nov bij een 'gewoon' zwangerschapstopic. En er was een topic over herhaalde miskramen (3 miskramen in 1,5 jaar) maar daar schrijft niemand echt meer actief.

Aan het eerste topic heb ik steun en das vooral omdat we elkaar nu al een tijdje kennen. Gelukkig is er daar maar 1 ervaringsdeskundige.

Wij hebben inmiddels ook een chromosomenonderzoek gehad, waarvan we de uitslag eind september verwachten. Laten we hopen dat het niet meer van toepassing is. Wij hebben het gedaan, omdat het niet goed voelde om helemaal niks te doen. Baadt het niet, dan schaadt het niet, zeg maar.
Waarom vraag je je af of het verstandig is om te gaan schrijven?

Ben je bang dat je er dan nog meer mee bezig gaat zijn?
quote:Polleke1978 schreef op 08 augustus 2009 @ 01:44:

Waarom vraag je je af of het verstandig is om te gaan schrijven?

Ben je bang dat je er dan nog meer mee bezig gaat zijn?Nee, meer dat ik bang ben dat ik het dan over mezelf afroep dat het misgaat. En heb vorig jaar ook meegeschreven, Toen ging het mis en bleef ik mezelf kwellen door het topic stiekem toch te volgen.
"Vroeger" waren wij: Een wondertje in 2009? eigenlijk het herhaalde miskramen topic. Vind het nog vreemd om het zo op te schrijven want de meesten hebben nu na meerdere miskramen al een kleintje of deze is onderweg. Kan me voorstellen dat je je misschien niet helemaal thuisvoelt bij ons. Maar je bent welkom. En mocht je vragen hebben over onderzoeken e.d ook daar hebben veel meiden ervaring mee.
Toch alvast gefeliciteerd, al voel je je er nog niet naar!

Ik heb zelf "maar" 1 miskraam gehad, maar toen ik daarna weer zwanger was heeft het ook heel lang geduurd eer ik blij durfde te zijn. Ik was zelfs kwaad toen iemand 't raadde. Bij de eerste zwangerschap (mk) hadden we het gelijk ook aan iedereen verteld, maar dat wilde ik per sé niet bij de tweede zwangerschap, gewoon omdat ik er niet op vertrouwde. Pas rond de 9 à 10 weken durfde ik langzaam aan heel voorzichtig wat blijer te worden. Gelukkig was beebje een enorme schopper en voelde ik 'm al vanaf 14 weken. Later, wat verder in de zwangerschap, voelde ik 'm ook gewoon iedere dag een paar keer. Dat was al een enorme geruststelling, dat heeft me veel geholpen om van mijn zwangerschap te kunnen genieten.

Hopelijk gaan de komende weken snel voorbij voor je, want hoewel je blij zou moeten kunnen zijn, het is gewoon geen fijne periode nu.
Hoi Aruba, ik herinner me jou nog uit een ander topic (ook over miskramen). Ik zal eens een kijkje nemen in het topic waar je het over hebt.

Verder vind ik het in zekere zin wel fijn om wat gelijkgestemde tegen te komen op deze manier. Het wordt dus even doorbijten. Niks aan te doen.
Ik heb even gekeken, maar jullie zijn een echt groepje. Bovendien zijn de meesten (bijna) bevallen, dus ik weet niet of dat het juiste topic voor mij is!

(Ik kreeg trouwens nogal de rillingen van een van de eerste posts die ik zag, over inknippen... Dat wilde ik nou echt niet weten! )
Nee dat snap ik. We zijn toch al weer een tijd verder maar we herkennen het wel! Dus mocht je toch eens vragen hebben of iets...

Maar hopelijk stemt het zien van onze bijna geheel gevulde tabel je een beetje positief? Als je nagaat dat veel van die meiden je verhaal herkennen omdat ze meerdere miskramen hebben gehad. Misschien geeft dat je wat hoop/positiviteit.
@ Drommels; wij vertellen het nu wel vrij snel. Vind het wel prettiger als mensen weten waarom ik niet zo lekker in mijn vel zit, mocht het misgaan. En het is nu niet eens meer de losse miskraam ervaringen, maar het gegeven dat het al drie keer is misgegaan als geheel.

Ik heb gisteren en vandaag wat bloed verloren. Heel weinig en het zet niet door (gisteren beetje *sorry* bruine afsch. en vandaag een paar helderrode duppels bij het plassen), maar ik ben in alle staten! Met de voorgeschiedenis is het zo moeilijk om moed te houden en positief te blijven, dat zul jij als geen ander begrijpen. Tranendal hier, maar we moeten afwachten. Morgen mag ik de gyn weer bellen, echo heeft nu nog geen zin natuurlijk, maar misschien kunnen ze iets anders doen. Niet dat je het tegen kunt houden, maar als het mis is weet ik het het liefst zo snel mogelijk.

Hoe gaat het bij jou, Carrera?
He bah Polleke, wat naar dat je (licht) bloedverlies hebt. Ik kan me voorstellen hoe het voelt. Tja, dat is afwachten natuurlijk. Dat is gewoon het nare van alles, je hebt er geen invloed op.

Bij mij gaat het nog steeds goed, maar ik klop het af.
Ik klop mee!

Kan zo het ziekenhuis bellen en dan zien we weer verder. Inderdaad geen invloed op, we wachten af.
Polleke, ik hoop dat het goed gaat met je.

Ik had vandaag wel even een naar momentje, had de hele ochtend al kramp (soort menstruatiekramp, maar dan drukkender). We waren niet thuis en ik had het eigenlijk niet meer, was er zo van overtuigd dat het mis was. 's Middags thuis, meteen gechecked en niets aan de hand. Wel nog steeds kramp, maar dat kan komen omdat ik heel veel last van verstopping heb. Iemand de gouden tip toevallig?
Niemand?
Roosvicee Laxo of lijnzaad.

Wat naar Polleke, weet je al meer ondertussen?
voor jullie, ik hoop dat alles goed gaat (en blijft gaan).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven