Zwanger, maar (nog) niet blij

07-08-2009 22:38 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 4 miskramen kwam ik er deze week achter dat ik weer zwanger ben. Ik ben nu pas 3 dagen overtijd, maar al enkele dagen misselijk, pijnlijke borsten etc. Dit voelt in elk geval al totaal anders. (Ook de test was 1 dag overtijd al overduidelijk positief.)

Ik kan er echter nog niet blij om zijn. Natuurlijk is dat normaal, de kans dat het misgaat is groot. Ik betrap mezelf er echter op dat ik zelfs een beetje teleurgesteld was (zo van: het zal toch wel misgaan, zit hier totaal niet op te wachten).

Ik weet ook eigenlijk niet zo goed wat ik wil met dit topic, misschien even van me afschrijven.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:Aruba schreef op 15 augustus 2009 @ 12:06:

Roosvicee Laxo of lijnzaad.

Wat naar Polleke, weet je al meer ondertussen?Wat is Laxo? Roosvicee klinkt lekker, in de yoghurt bijvoorbeeld. Lijnzaad heb ik al geprobeerd, maar daar moest ik van spugen.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:Elmervrouw schreef op 15 augustus 2009 @ 12:06:

voor jullie, ik hoop dat alles goed gaat (en blijft gaan).Dank je wel! Dit is mijn laatste vakantieweekend, hopelijk gaat vanaf volgende week de tijd lekker snel.
Nou, nog 1 dagje en dan naar de gyn voor de 1e echo. Spannend! Voel me itt vorige keer nog op en top zwanger, dus wie weet gaat het deze keer wel goed.
Hoi Carrera,

Kwam toevallig je topic tegen. Wat spannend, hoe is het gegaan met de 1e echo? Hoop dat alles goed was. Veel sterkte en ik hoop dat je snel kunt gaan genieten van je zwangerschap!
.
Ik kopieer even vanuit een ander topic, scheelt me weer typen.quote:Carrera schreef op 27 augustus 2009 @ 11:35:

Vanochtend naar het zh geweest voor de 1e echo. Het hartje klopt, maar de grootte scheelt 3 dagen met wat de verloskundige had berekend. Niet heel dramatisch dus en alles zag er goed uit (baarmoeder, dooierzak etc.). Wel moet/mag ik van de gyn de verloskundige gaan afbellen, ik blijf voorlopig bij hem op controle komen ivm de vorige zwangerschappen. Heb over 3 weken alweer een echo, dus ben erg blij met deze lieve dokter die alle tijd voor mij nam.quote:Carrera schreef op 27 augustus 2009 @ 12:20:

[...]

Ja, was een hele geruststelling tot nu toe. Ook fijn dat ik om de paar weken een echo krijg voorlopig. Nu met 6w5d, straks met 9w5d en dan waarschijnlijk tussen week 12 en 14 de nekplooimeting. Ik keek er wel van op, omdat het niet gebruikelijk is om te doen. Maar kennelijk wil hij het goed in de gaten houden en bij mij zo de stress wegnemen. Hij probeerde zelfs om het hartje al te laten horen, maar daar was het nog echt te vroeg voor.

Leuk dat je even komt kijken hoe het ging vandaag trouwens!
Hoi carrera

Normaal ben ik niet zo'n schrijver maar wilde toch graag even reageren. Wat een spannende tijd voor je. Ook ik heb 4 miskramen gehad en was in alle staten toen ik zwanger bleek te zijn.Na 6 jaar proberen hadden we net de moed opgegeven. Chromosomenonderzoek wees niets uit en ik wilde niet steeds bezig zijn met wat ik niet had. Twee maanden later was ik zwanger, totaal onverwacht.Wat ben ik bang geweest. Prompt verloor ik steeds wat druppeltjes bloed en ook ik had last van menstruatiepijn. Ik kan je zeggen dat de angst negen maanden lang bij me is gebleven. Al verlegde ik wel steeds de grens voor mezelf. Maar steeds had ik de gedachte ": Als ik de kleine straks maar in mijn armen heb". Uiteindelijk ben ik bevallen van een kerngezonde zoon en beschouw ik hem nog dagelijks als een megagroot cadeau!

Probeer in ieder geval je angst niet weg te drukken. Praat erover en deel ze met je partner en of vriendinnen. In jouw geval is dat gewoon heel logisch. Je kunt niet van jezelf verwachten dat je onbevooroordeeld in een zwangerschap kunt zitten, Daarvoor heb je teveel verdriet gehad en teveel meegemaakt om je zomaar gerust te laten stellen.

Ik wens je heel veel sterkte toe en vooral een voorspoedige zwangerschap!

Liefs moeders
Wat een lief berichtje moeders, dat geeft moed! Ik vind het ook heel prettig dat ik nu niet bij de verloskundige loop, maar onder grondige controle van het ziekenhuis sta. Op de een of andere manier geeft me dat meer vertrouwen. Plus het feit dat er nu om de zoveel weken een echo gemaakt gaat worden.
Hi Carrera en ook Polleke die ik al elders tegen kwam!

Ik zit helemaal in hetzelfde schuitje als jullie. Is nu 4e keer dat ik binnen een kaar zwanger ben (zie ook het topic over downzwangerschap onder mijn vergrootglasje). Ben nu ca 5 weken en vind het doodeng dit afwachten. Elke keer dat ik op de wc ben check ik of ik geen bloed verlies. Elk krampje interpreteer ik als fout. Ruzie met man omdat hij er toch wel van uit gaat dat het weer fout zal gaan (hij neemt me daarmee alleen maar in bescherming, laatste miskraam (bij 14,5 weken) heeft er flink ingehakt. Maar nu dus onverwacht weer zwanger, ben niet ongesteld geworden na laatste curretage. Terwijl we intussen wel al allerlei onderzoeken ingegaan zijn. Dit gaan zulke lange 9 maanden worden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven