Borstvoedingspop!

06-08-2009 21:39 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit al gelezen?

Ben pro-borstvoeding maar gaat mij wel wat te ver...(denk ik)

http://www.hln.be/hln/nl/ ... e-borstvoedingspop-.dhtml
Mag je vinden fleurtje, misschien leg ik het niet goed uit. Ik weet ook niet goed hoe ik het moet verwoorden. Het gaat mij erom dat ik vind dat, als je hiervoor een pop moet gaan ontwikkelen, dan het einde een beetje zoek is. Een beetje zoals rollergirl het in een van haar posts omschreef. Wat moet je dan nog meer voor poppen gaan maken?

Ik vind het gewoon erg 'ver' gaan. Niet omdat het borstvoeding betreft, daar gaat het helemaal niet om, maar waarom moet daar zoveel aandacht aan besteed worden door het maken van een speciale pop hiervoor. Kinderen bedenken zelf wel wat met een gewone pop als ze hun moeder willen nadoen. Wat moeten ze dan nog allemaal gaan nabootsen met speciale poppen? Hoe ver gaat het dan? Misschien is dat voorbeeld van mij wat raar ja, daar heb je gelijk in.
quote:Mamasaar schreef op 07 augustus 2009 @ 15:02:

Tja, ik vind het ook vreemd. Ben absoluut pro-bv maar dit vind ik een beetje onder dezelfde noemer vallen als bijv. menstruatie-kitjes met mini tampons en mini maandverbandjes, inclusief de mini pijnstillers en mini chocolaatjes tegen de pms.

Laat die kinderen toch lekker met/in hun fantasie spelen dat ze borstvoeding geven. Die hint naar borsten hoeft voor mij niet. Komt allemaal al vroeg zat.Dat is wat ik bedoelde maar ben nu eenmaal een belabberde uitlegger
Hmm, zo begrijp ik je idd wat beter!
Ik vind ook niet dat er per se zoiets zou moeten bestaan als een borstenset ofzo, inderdaad heb je dat niet nodig om borstvoeding geven na te spelen.

Maar dat er altijd te pas en te onpas wél flesjes voor poppen zijn, en dat iedereen dat veel normaler lijkt te vinden dan een kind dat een pop aan de borst legt, vind ik toch te denken geven.

Toen ik zwanger was van mijn tweede en wist dat ik weer een jongetje kreeg, heb ik een jongenspop (dus met piemel) gekocht om mijn oudste van toen een jaar beetje voor te bereiden. Af en toe deed ik hem bij de pop voor wat ik straks met de baby allemaal zou doen. Luiertje om, in badje, aankleden en dus ook de borst geven. Mijn zoontje speelde dat af en toe na, tilde dan zijn truitje op en hield de pop tegen zijn borst.

Iemand schreef dat ze ook jongens heeft en zich 'dus' niet hoeft af te vragen welke pop ze zou moeten kopen. Mijn zoontje vond die babypop erg leuk en toen er niet meer mee gespeeld werd, is-ie naar ons neefje gegaan die er nu, bijna acht jaar oud, nog steeds graag mee speelt.

En jazeker, mijn jongens en ons neefje ook trekken graag jurken aan en ze hebben wel zes prinsessenjurken.

Ook brandweerpakken en smurfenpakken en piraten enzovoort, maar favoriet blijven vooralsnog de jurken.

Tot slot vind ik het persoonlijk heel stom dat barbies en aanverwanten en ook de meeste poppen geen geslachtsdelen hebben. Ik vind het nergens voor nodig die lichaamsdelen te ontkennen, maar ik ben me ervan bewust dat dit voor veel andere mensen anders ligt.

xx lisa.
Ik zie eigenlijk het nut van zo'n pop niet. Op zich leuk dat fabrikanten eens een keer niet een flesje bij een babypop doen, maar een speciaal hesje met bloementepels?? Kinderen doen toch wel na wat ze zien, en als dat borstvoeding is doen ze dat. Ook zonder speciale pop.
quote:fleurtje schreef op 07 augustus 2009 @ 13:46:

Jezus wat ziek zeg.

Zijn dat de ouders die ook altijd met de deur op slot douchen enzo?

En neigt het nu naar incest dat ik bloot slaap met mijn dochter naast me?!Ik slaap ook naakt met naakte kinderen naast ons. Jezus het is focking heet man, dan maar incest, lekker boeiend, tssssss. Nogmaals, diegene die die associatie maakt is zélf ziek, niet ík!!
dubbel
quote:borodini schreef op 07 augustus 2009 @ 07:58:

Prima pop.

Het gaat over iets natuurlijks doen met een baby. itt een flesje in een kind proppen. Je kan beter je kinderen vroeg laten zien dat er niets mis met borstvoeding is, dan dat je kind er zo een wordt die stomend een terrasje af rent omdat er een moeder haar kindje op geheel natuurlijke wijze aan het voeden is.Dit vind ik echt een rare reactie. BV bij een baby is normaal, een baby een flesje geven niet!!??? Lijkt me dat beide manieren van voeden normaal zijn.
Een baby een bord met een biefstuk erop voorzetten en dan de baby het steakmes aangeven, dat is abnormaal.
Of een baby je autosleutels geven en de boodschappenlijst en dan zeggen:' en neem ook wat lekkers voor jezelf mee'. Dat is abnormaal.
quote:Rollergirl schreef op 07 augustus 2009 @ 20:19:

[...]

Dit vind ik echt een rare reactie. BV bij een baby is normaal, een baby een flesje geven niet!!??? Lijkt me dat beide manieren van voeden normaal zijn.

Sorry, ik had het mss toe moeten lichten, ik had vanwege de reacties dat het een nare pop zou zijn e.d. dat stukje wat overdreven.

Verderop kan je lezen dat ik mijn eerste kind ook de fles heb gegeven
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:Mamasaar schreef op 07 augustus 2009 @ 15:02:

Tja, ik vind het ook vreemd. Ben absoluut pro-bv maar dit vind ik een beetje onder dezelfde noemer vallen als bijv. menstruatie-kitjes met mini tampons en mini maandverbandjes, inclusief de mini pijnstillers en mini chocolaatjes tegen de pms.

Laat die kinderen toch lekker met/in hun fantasie spelen dat ze borstvoeding geven. Die hint naar borsten hoeft voor mij niet. Komt allemaal al vroeg zat.een gat in de markt denk ik!
Whatever, I do what I want
Oooohh, moet ik snel patent aanvragen dan maar
Ja, dat vind ik echt.
quote:Star schreef op 07 augustus 2009 @ 14:47:

[...]

Tot zover de genuanceerde bijdrage van Crini Nouhou, ik heb ook nog een uiterst serieuze 'barbie-bijdrage' gepost hoorr!
Whatever, I do what I want
quote:Zoyla schreef op 07 augustus 2009 @ 18:53:

[...]

Ik slaap ook naakt met naakte kinderen naast ons. Jezus het is focking heet man, dan maar incest, lekker boeiend, tssssss. Nogmaals, diegene die die associatie maakt is zélf ziek, niet ík!!Ik vind het ook niet meer dan normaal hoor, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat not done vinden.
Alle openminded moeders verzamelen

wij slapen ook naakt. ( dwz , ik zou op dit achterlijke tijdstip moeten slapen natuurlijk, maar geniet van de rust in mijn huis ) en de kinderen kruipen regelmatig ( al dan niet nakend ) naast ons. Ik douche ook gewoon met welk kind het op dat moment uitkomt. Zelfs met (stiefzoon) A.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Naakt als in ook geen broekje of hempdje? Ik heb dat nooit fijn gevonden. Als ik naakt (na een vrijpartij, met vriend geen kids involved) in slaap val wordt ik altijd midden in de nacht wakker en wil ik mijn onderbroek en hempdje aantrekken, anders slaap ik heel onrustig.
dames niet afdwalen
Ja, waar kwam dat naakt slapen nou ineens vandaan? Omdat die bloementepels niet leuk staan?
quote:Rollergirl schreef op 07 augustus 2009 @ 20:19:

[...]

Dit vind ik echt een rare reactie. BV bij een baby is normaal, een baby een flesje geven niet!!??? Lijkt me dat beide manieren van voeden normaal zijn.Lees goed de post van Boro. Normaal en natuurlijk zijn 2 verschillende dingen. In onze maatschappij is het geven van een flesje heel normaal. Maar is het onze natuur?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven