Kaetje en de prikbitches

05-08-2009 21:42 1221 berichten
Alle reacties Link kopieren
IEDEREEN DIE OOK EEN KLAP VAN DE MEDISCHE MOLEN HEEFT GEHAD EN MEE WIL SCHRIJVEN IS WELKOM

Superstoere meisjes:

* Kaetje: 31 jaar. na 8 IUI nu bezig met afvallen, daarna verder met IVF

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, 6e IUI gehad. Nu even pauze tot na de zomervakantie.

* Merel29: Korte rustpauze.. Eerst vakantie en dan op voor de laatste keer..Dat zal eind 2009 worden..

* Fleur: 3e IVF/ICSI poging aan het eind van het jaar.

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, Start IVF november.

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI mislukt + 2xIVF mislukt. Nu afwachten hoe we verder gaan.

*Watson: start april 2008, Onlangs kijkoperatie gehad met positieve uitslag. Deze cyclus beginnen met 1e IUI

*Dolfijntje: mei 2006 begonnen, 3 x IUI, endometriose weggelaserd in mei 2009, nu in afwachting van vervolgtraject

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, goede kijkoperatie maar verminderd vruchtbaar zaad, begonnen met IUI in maart 2009. zwanger na IUI nr.2 maar een miskraam in juni.

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Lynn80: begonnen in mei 2007, nu 8e (en laatste) IUI poging. Start IVF per september 2009

*Kanarie: #

3 jaar geleden begonnen met proberen; een jaar geleden een miskraam gehad; sinds twee maanden bezig met IUI

*MagiC:# 36 jaar, begin 2008 begonnen, 10 september 2009 laparoscopie gepland.

*Bankie 34 jaar, Dochter van 3 gekregen na 8 IUI, nu op voor de tweede, via IUI

*Heidss 28 start jan met eerste ICSI poging...

Zouden eerst deze maand al starten maar zijn net alle 2 begonnen bij een nieuwe baas, Daar eerst ff rust mee opbouwen en dan het nieuwe jaar nieuwe kansen

*Yamunamamma van yammini, in afwachting van kaakoperatie en begin 2010 . daarnaweer naar ZH voor een yammini-broertje/zusje.

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test, 24 november uitgerekend

* Sophy: 2 jr bezig, 3 keer ICSI in eigen cyclus, 3e keer raak! Positieve test op 3 mei. Echo op 19 mei

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI). Op 8 juni positieve test! spontane zwangerschap!!

*Zitah: IUI uitgerekend januari 2010

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: zwanger via IUI Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, 06-01-'09. Dochtertje!

* Nicks: Bevallen van een zoontje op 13 april 2009.

* Suzzel: ICSI,

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. zoon

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes op 20 mei een jongetje en een meisje!

* Debgirl1984: PCO 20 mei dochtertje.

* Nicky22: meisje geboren op 06-06-09

* Rebels: Kind 2 jr, Dochtertje geboren op 12 juni.

* Maria 52 (Pierel): Zoontje geboren op 3 juli 2009.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging.

* Blogbabe: IUI Op 10 juli mama geworden van een meisje.

* Carpe Diem: ICSI. Op 14 juli bevallen van een meisje.

* Tornapart: IVF /CRYO 20 augustus een zoon

* Peggysue2: IVF 14 okt bevallen van een tweeling

zoon en dochter. beide kindjes nog in het ziekenhuis.

hier is het oude topic
Soof: wat kan jij je gevoel toch altijd goed verwoorden. En wat doe jij het goed, zeg! Idd, day by day.... verder kan je toch niet kijken! Heel veel sterkte met alles. Je bent een kanjer!
Wat een verdrietjes hier! Allemaal een dikke knuffel!
Merel, gaat het weer een beetje met je? Kan me voorstellen dat het weer even extra hard aankomt als je net hebt opgepast. Dat word je weer even met je neus op de feiten gedrukt zeg maar. Ik heb dat ook hoor als ik vriendinnen met kindjes op bezoek krijg. Dan zie je wat je mist.

Dolfijntje, is wel goed om van te voren te vragen of er zwangeren/kids zijn. Ik vind het erg moeilijk als wij een van de weinige of de enige zonder kids zijn op een feestje. Ik voel me dan zo 'eenzaam'.

Moet zeggen dat als iemand 'opeens' bij ons op bezoek wil komen dat ik dan al nerveus ben. Ben dan gelijk bang dat ze zwanger zijn, erg he .

Soof, wat klote dat het slecht gaat met je moeder. Big hug.
Een dikke knuffel voor iedereen hier die het nodig heeft.

Heel herkenbaar dat je voordat je naar feestjes gaat, bedenkt wie er misschien weer een aankondiging gaat doen.... Dat deed ik ook altijd. En opletten wie er geen alcohol drinkt enzo. Echt jezelf indekken zodat de klap minder groot is. Ik merk ook dat het nog steeds een beetje in mijn systeem zit. Zo vond ik het belachelijk dat een vriendin laatst al meteen aan de ovulatietesten ging toen ze na 2 maanden niet zwanger was (2 maanden later was ze zwanger). Moet ze natuurlijk helemaal zelf weten! En opmerkingen als 'in 1 maand raak' steken ook nog steeds een beetje, hoewel ik echt iedereen een kindje gun.

Soof, wat ontzettend balen dat morfine niet helpt bij je moeder. Heeft het blokkeren van een zenuw nog andere vervelende bijkomstigheden? Juist jij zou extra veel van je zwangerschap moeten kunnen genieten. Maar heel begrijpelijk dat het door situatie met je moeder naar achtergrond verdwijnt. Erg dubbel allemaal. Veel sterkte!

Even een vraagje: bij onderzoeken in ziekenhuis krijg je toch min of meer standaard een uitstrijkje voor baarmoederhalskanker of niet? Ik heb nu al tweemaal een oproep voor bevolkingsonderzoek gehad maar het telkens genegeerd omdat ik in veronderstelling ben dat ik dit een jaar geleden nog heb gehad.
Sophy wat is het voor jouw moeilijk zeg.. Ook ik heb geen woorden voor jouw waardoor je beter kan voelen.. Wees alert op jezelf. Neem tijd voor je zelf als je dat nodig hebt. Ook als het niet uitkomt.

Slim Dolfijntje dat je van te voren weet of er zwangere rondlopen.. Er is me 1 keer van te voren aangegeven dat er iemand zou zitten met een baby en of ik dat vervelend vond. Zolang het niet iemand is die ik niet leuk vind heb ik er niet echt probleem mee. Ik vind het moeilijker om iemand zwanger te zien die ik niet zo leuk vind dan iemand die ik wel leuk vind. Uiteraard blijft het gevoel en ik dan maar dan kan ik er beter mee omgaan..

Momenteel ben ik niet zo heel erg bezig met onze laatste cryo's.. Eerst as dinsdag een echo van mijn spatader en horen wanneer dat verholpen kan worden en dan gaan we weer aan de slag..

Gisteren toch mijn bh afgemaakt en ik moet zeggen ik ben redelijk tevreden.. Hier en daar zit nog een foutje maar voor een 2e ben ik toch redelijk tevreden..
Maria, ik zou het eerlijk gezegd niet weten.. Ik zou even (nou ja ons ziekenhuis kennende) het ziekenhuis bellen of dat ook daadwerkelijk zo is.. Dan weet je het maar zeker en kan je of nog mee doen aan het bevolkingsonderzoek of niet..
oh sophy ik heb t zo met je te doen meissie, het is zo vreselijk oneerlijk dan ben je verdorie eindelijk zwanger en dan word je zo geconfronteerd met de dunne scheidingslijn tussen leven en dood. hoe groter en sterker julie kindje word, de slechter je moeder gaat , t lijkt me vreselijk als je daar zo elke dag mee geconfronteerd word.
Sophy, bedankt voor je lieve woorden. Nu ik weer huilend achter mijn laptop zit lees ik al je bemoedigende woorden echt woord voor woord. Probeer het tot me door te laten dringen in de hoop dat het me beter laat voelen. Ik weet dat je gelijk hebt maar ik kan er nog niet goed mee omgaan. Ik heb het nu net aan m'n moeder verteld en die reageerde heel goed en lief. Ik moet echt proberen het een plekje te geven en het te accepteren in bepaalde zin. Ik raakl anders alleen maar gestresst en straks is dan niet alleen mijn vriend degene bij wie het niet helemaal snor zit maar ook bij mij! ik moet blij zijn dat er wat gaat gebeuren...ik zoek alleen zo naar de zekerheid of en wanneer dat dan gaat zijn. Dat ik zwanger ben....

Maar dank voor je troostende woorden en helemaal nu ik lees in wat voor schuitje jij zit met jouw moeder. wat heftig! Ik vind het sneu voor je dat je je zwangerschap niet zo beleeft zoals je zou willen omdat je een zieke moeder hebt. Lijkt me heel zwaar. Twee zulke verschillende belangrijke ontwikkelingen in je leven die tegelijkertijd nu plaatsvinden en je moet beide aandacht geven natuurlijk. en dat wil je ook! Als er iemand hier sterk is ben jij het wel!

Dolfijntje dat is wel een goede tip! van tevoren even checken of er buiken rondlopen...maar dan moeten ze het dus eerst wel weten. Ik geloof graag dat het een opluchting is. We weten het nu vanaf dinsdag en een vriendin en m'n moeder heb ik het nu verteld. En inderdaad dat voelt fijn. m'n vriend is toch een man...en hij is echt heel lief en doet wat ie kan maar voelt niet helemaal wat ik bedoel. ik weet het zeker! hij denkt van wel..ha ha ha..en kan dan soms zulke onhandige knullige troostende opmerkingen plaatsen dat ik er alleen maar van in de lach schiet. Dus dat doet ie dan weer goed he?

Maar toch..ik voel me alleen en dus besloot ik het vanochtend te vertellen aan twee mensen. daar laat ik het nu wel mooi bij want ik vind het al een hele stap. ik zie wel hoe deze behoefte zich ontwikkelt. Ik ben nooit zo van me helemaal blootgeven en kwetsbaar opstelleb. Vind ik ergens eng. het gaat toch altijd goed met me?? nou niet dus...maar geef dat maar eens toe in het openbaar...
Neem je tijd lieve marlon, je doet het heel goed en jouw tempo is het enige juiste...

Tanx voor jullie support! Xxx
Soof, dikke voor jou. Ik vind het allemaal zo verdrietig voor je. Je bent dapper!

Marlon, "toegeven" dat het niet goed met je gaat. Mag ik vragen waarom je dat als "toegeven" ziet? Misschien kun je er ook eens zo naar kijken: ik vind het altijd heel sterk en fijn als mensen eerlijk zeggen hoe het met ze gaat. Als ze dan zeggen dat het goed gaat, weet ik ook dat het echt zo is. Als iemand altijd zegt dat het goed gaat, vind ik het heel moeilijk om zo iemand te peilen en te steunen als dat nodig mocht zijn. Waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat je, door je altijd stoer voor te doen, mensen die van je houden ook de kans ontneemt om naar je te luisteren en je te steunen.

Lieve meid, ik snap best dat je dit nieuws nog niet aan de grote klok wilt hangen, dat hoeft ook helemaal niet en als je het wel wilt al zeker op je eigen tijd. Maar probeer idd niet zo streng voor jezelf te zijn; het is echt niet zwak als het niet goed met je gaat. Jullie kunnen hier niets aan doen!!! Het is al erg zat.... Dikke voor jou!
P.S. Ik bedoel het lief hoor! Weet niet of het helemaal zo overkomt...
Merel, ik ken niemand die haar eigen BH's maakt! Vind het zo grappig dat je dat doet! Ook jou gun ik alle goeds en ik kan hier wel blijven huggen. Nou, nog maar één dan:
Heb hier al een tijdje niet gepost, maar lees heel trouw mee. Het gaat hier sinds deze week goed, al ben ik zelf behoorlijk labielerig. Jank om alles, zeg maar... (maar dan ook echt alles, hè?! Bijv. als de hagelslag op is... geen grapje!)

Onze lieve kleine B. is sinds deze week een stuk rustiger, de krampjes en andere onrustige factoren in haar lijf lijken wat minder te zijn geworden en dat is heel fijn. Dinsdag is ze alweer 2 maanden.
Sophy wil je even op de hyves kijken bij het onderwerp meeten? Je kan/mag/moet nog even iemand uitnodigen..

Rebels, ik doe het inmiddels al weer een tijdje. Ik ben met gewoon naailes begonnen toen ik middenin de iui's zat.. Van daaruit ben ik begonnen met het maken van lingerie. Het probleem was alleen dat de lerares die we toen hadden eigenlijk niet helemaal wist wat ze deed, beetje weg gegooid geld.. Nu heb ik afgelopen juli een tekencursus gevolgd en nu kan ik zelf mijn eigen bh tekenen.. Wel moet ik nog even goed oefenen met tekenen maar online krijg ik genoeg hulp..

Hier mijn nieuwste aanwinst

Nog niet helemaal naar mijn zin maar wel weer beter dan de vorige..
mn complimenten merel !

heel mooi gedaan !
Even een dikke knuffel voor iedereen hier op het forum, zoveel verdriet allemaal samen! En een extra dikke knuffel voor soof, vind het zo erg voor je maar tegelijkertijd vind ik je ook zooooo vreselijk sterk!!!

Hier gisteren met mn mond vol tanden gestaan. Hadden alle onderzoeken ondergaan (nieuw ziekenhuis dus alle onderzoeken opnieuw) altijd met het idee om IVF te starten per medio september (was ook nooit iets anders gezegd) sprak ik gisteren een andere gynn en die zegt nu dat ik met Clomid nooit een goede kans gehad heb..... Gezien het feit dat er niet altijd follikels groeiden en ik veel last had van de bijwerkingen had mn vorige arts dus mij over moeten laten stappen op spuiten met Gonal F.

Lekker dan...... aan de ene kant blij dat ik nog niet met IVF hoef te beginnen (want dat is ook meteen de eindstreep zoals zij vertelde) maar nu dus nog een paar maanden met gonal F injecties mag proberen. De 1e vier maanden gewoon tussen de lakens (manlief blij), daarna 4 maanden met IUI. Pas als dat niet lukt dan gaan we aan de IVF. Schijn dus Clomidresistent te zijn (wist niet eens dat dat kon) en heb dus eigenlijk (plat gezegd) een jaar weggegooid omdat de kans blijkbaar sowieso nihil was dat ik zwanger kon raken..... tja,.... wat moet je nou met die info. Ben boos (dat ze me zo hebben laten aanpoten in het vorige ziekenhuis) en blij, met de nieuwe kans, tegelijkertijd. Over 1 week begint mn volgende cyclus en dan op dag 3, 4 of 5 naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho en uitleg hoe ik moet spuiten.... Ben gewoon zenuwachtig en het duurt nog zo lang!!! Heeft iemand trouwens ervaring met deze manier van trachten zwanger te worden? Ik wil namelijk op mn 12e cyclus dag op vakantie maar ik weet niet of dat kan of dat er rond die tijd nog een echo gemaakt moet worden.... Iemand een idee??

Oh Merel, echt knap dat je dat kunt en Ideaal!! Kun je het helemaal naar je eigen idee maken en met hele originele bh's rondlopen. Niet dat veel mensen daarvan kunnen genieten (behalve jijzelf en je man natuurlijk) maar het gaat om het idee, jij weet dat je en uniek exemplaar aan hebt!
Lynn, wat raar zeg dat je nu toch ineens IUI moet/mag gaan doen. Lekker verwarrend en tegenstrijdig allemaal. Hopelijk gaat het je lukken! Het is natuurlijk wel positief dat je kans maakt met IUI en niet gelijk door hoeft naar IVF. Heb geen ervaring met Gonal-F, alleen met Puregon (lijkt er geloof ik op). Ik had rond de 12e dag idd wel een echo/folikelmeting. Dus ik denk dat het of vakantie voor je wordt, of IUI. Maar ik zou het even navragen als ik jou was.
quote:rebels schreef op 07 augustus 2009 @ 14:36:

Heb hier al een tijdje niet gepost, maar lees heel trouw mee. Het gaat hier sinds deze week goed, al ben ik zelf behoorlijk labielerig. Jank om alles, zeg maar... (maar dan ook echt alles, hè?! Bijv. als de hagelslag op is... geen grapje!)

Onze lieve kleine B. is sinds deze week een stuk rustiger, de krampjes en andere onrustige factoren in haar lijf lijken wat minder te zijn geworden en dat is heel fijn. Dinsdag is ze alweer 2 maanden.

Ach Rebels, ze zeggen dat dat er allemaal bij hoort, huilen om (later als je erop terug kijkt) wellicht hele kleine, soms zelf onzinnige dingetjes. Maar op dat moment voelt het gewoon zo en moet het er even uit en dat is helemaal niet erg.

Goed om te horen dat het met kleine B beter gaat! Wat gaat dat hard he! Ongelofelijk.... nou geniet er maar goed van, voor je het weet begint ze te kruipen, krijgt ze tandjes, ga zo maar door! :-))
quote:blogbabe schreef op 07 augustus 2009 @ 21:53:

Lynn, wat raar zeg dat je nu toch ineens IUI moet/mag gaan doen. Lekker verwarrend en tegenstrijdig allemaal. Hopelijk gaat het je lukken! Het is natuurlijk wel positief dat je kans maakt met IUI en niet gelijk door hoeft naar IVF. Heb geen ervaring met Gonal-F, alleen met Puregon (lijkt er geloof ik op). Ik had rond de 12e dag idd wel een echo/folikelmeting. Dus ik denk dat het of vakantie voor je wordt, of IUI. Maar ik zou het even navragen als ik jou was.

Ja vond het ook al raar. Ben overigens wel bekend met IUI maar dan dus met Clomid. Mocht ook meteen IVF doen (omdat ze het er alleen maar over hadden) aangezien ik tijdens het spreekuur begon te huilen omdat ik het allemaal even niet meer snapte. Mocht dus nu zelf een keuze maken maar uiteindelijk moet mij dit meer kansen geven dus ja, dan ga ik daar natuurlijk voor. IVF is niet mijn uiteindelijke doel, dat is het krijgen van een kindje maar gynn werd een beetje angstig omdat ik zo begon te huilen en niet meer kon stoppen. Oh echt, hmmm dat is balen. Ben dan weer geneigd om te zeggen, nou ja dan maar geen vakantie dan maar IUI maar ik weet dat dat niet het juiste uitgangspunt is. Ontspannen moet ook gebeuren en sta nu zo strak als een snaar, dus dat werkt ook niet. Bedankt voor je info en de tip, ga het zeker even navragen

,
Rationeel gezien brengt IUI jullie meer kansen natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat dit weer een enorme geestelijke omschakeling is voor jullie

Teleurstellend he om te merken dat ze in het ziekenhuis soms gewoon niet weten wat ze doen en je laten aanmodderen. Wij hebben met man ook zoiets gehad. Hij moest stoppen met bepaalde medicatie van een behandelend arts. Hier reageerde hij heel slecht op en dat hebben we aangegeven. Werd afgedaan als onzin en weggewuifd.

We hebben het er niet bij laten zitten en zijn naar een andere arts gegaan (zijn eigen vaste arts) en toen bleek dat hij helemaal niet had mogen stoppen....En daar sta je dan met je verspilde tijd en verslechterde gezondheid en een sterke kinderwens....

Hopelijk reageer je goed op de gonalF en gaat jullie lang gekoesterde wens straks in vervulling!
Jeutje Lynn, dat is even schakelen zeg.....man o man....kan me voorstellen dat het je even boven je pet ging. Wel heel fijn van deze nieuwe kansen, maar toch!

Vwb op vakantie op dag 12, ik zou voor vakantie gaan. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er dan (of later in je cyclus) geen echo's gemaakt hoeven worden en bovendien ben je dan nog aan het spuiten, waarschijnlijk. Weet niet wat voor een vakantie je gepland hebt, maar die tjak moet gekoeld bewaard en op het juiste tijdstip gespoten worden.....lijkt me niet superrelaxt......

Die vakantie heb je echt verdiend meid, ik zou daar voor gaan (overleg het idd sowieso even). Kun je lekker uitgerust beginnen aan je nieuwe kansen......

Succes met je beslissing!

Yam, had nog niet gereageerd op je tegenslag......bah, bah, bah.....zit er al vebetering in? He wat balen, ik heb met je te doen!

Bengal: zo zie je maar he: altijd je gevoel volgen. Artsen zijn ook maar mensen, met alle onhebbelijkheden die daar bijhoren Ál-tijd je gevoel volgen......

Wanneer krijg je uitslag van de nekplooimeting? Of heb ik daar overheen gelezen?

Marlon: knap hoor dat je het verteld hebt. Take your time.....het is ook lastig om je kwetsbaar op te stellen, maar je zult zien dat het je ook mooie dingen oplevert. In ieder geval steun die je nu heel erg goed kan gebruiken. Ik heb er nooit spijt van gehad dat wij heel open zijn geweest, al vond ik het soms ook heel eng.

Rebels: wat fijn dat het met B zo goed gaat! En dat huilen....ik ben nog niet bevallen, maar herken het wel hahah heb tijdens de vakantie ook eens een keer een huilbui gehad omdat de kaas op was én vervolgens ruzie met man omdat hij niet direct aanbood het te gaan halen Hormonen én nog alles verwerken wat er binnen zo'n korte tijd gebeurt.....komt vanzelf goed! Laat maar lekker gaan die tranen, ben je maar kwijt
*Even een mini inbraak Sophy...*

Omdat het leven tegelijkertijd zo raar, mooi, oneerlijk, vreemd, bijzonder en dubbel kan zijn Hoop dat je mams gauw wat minder pijn heeft...

*Breekt weer uit*
Wat een lieve post van jou voor Sophy Enigme!

Geen idee wanneer we de uitslag van de nekplooimeting krijgen. Bloedprikken is pas een dag later gebeurd en dat wordt opgestuurd. Ik denk de 18e pas, dan ga ik weer naar de VK. Maar alles zag er goed uit, dus ik vertrouw er maar op dat het goed is.
Oh wat lief Enigme.....dank je

Bengal: spannend hoor, maar als alles er goed uit zag, kun je maar beter vertrouwen hebben! Je doet het goed jonge!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven