Raad de lokatie deel 2

05-08-2009 21:46 3022 berichten
Deel twee van dit fotospel! Het eerste topic hadden we al helemaal vol...

Plaats een foto van een plek, gebouw, wat dan ook, en laat de ander raden waar dit is... mocht het te lang duren, is een hintje natuurlijk wel op z'n plek!

Degene die het geraden heeft, post een nieuw plaatje. And so on and on and on...

Voor degene die niet weet hoe je plaatjes post: je pakt een leuk plaatje, kopieert dit onder een rare naam naar je bureaublad (anders kunnen we namelijk in de url zien wat het plaatje voorstelt), gaat naar www.tinypic.com , uploadt het plaatje en pakt de tweede url van boven. Knippen, plakken, klaar!
Infojunk, je had de brug in Hoi An goed hoor! Al wist je dat zelf ook al .
Alle reacties Link kopieren
okee een nieuwe....laatst een documentaire over gezien.

Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Hmmm.. is het een soort offerplaats? Van bv oude volkeren in Midden-Amerika?
Het eerste niet, met het tweede zit je warm...hoewel je wel meer naar het zuiden moet.....
The Terraces of Moray in Peru. Het is geloof ik een oud amfitheater, een verzonken amfitheater nog wel.

edit: nee, ze hebben daar meerdere van dit soort terrassen. Deze zal ws. zijn gebruikt voor agricultural purposes?
met Moray in Peru zit je helemaal goed. Het is echter niet een theater, absoluut niet. Wil je nog raden naar wat het is? Het is in ieder geval van de Inca's

Edit. Dat klopt. De inca's deden aan terasbouw. Omdat ze in de bergen woonde bedachte ze op welke hoogte, ze welk gewas konden verbouwen. (mais, vele soorten aardappels) en op hele hoge hoogte, een soort gras, voor hun lama's.

Op een gegeven moment bedachten ze dat een soort van agrarisch laboratorium handig zou zijn. Ze hebben dus in het klein de verschillende terassen nagebouwd (zelfde grondsoort) om uit te vogelen welk gewas het best op welke hoogte verbouwd kon worden.
De Inca's gebruikten het om zeldzame plantensoorten te kweken?

Edit: Oh, haha, mosterd. Tegelijkertijd ging jij het al heel uitgebreid uitleggen!

Dan maar een nieuwe:

Is dit in Jordanie? Petra de roze stad....
Papua, dat is helemaal goed! Deze trap loopt van het "lage" gedeelte van de stad naar de hoger gelegen gedeelten, waaronder de offerplaats. Met een temperatuur van tegen de 40 graden is het behoorlijk afzien! Maar ik ben blij dat ik m gelopen heb, was een indrukwekkend bezoek.
Ik gokte je foto een beetje op de kleur! Maar toch goed. De luchtvaartmaartschappij waar ik voor werk gaat naar Jordanie vliegen in de winter.
Mooie trap, teigera....sta je zelf op de foto?
@papua: mocht je leuk met korting die kant op kunnen gaan ofzo, dan moet je het echt doen. Geweldig land, vriendelijke mensen, heerlijk eten en vooral veel cultuur en natuur om van te genieten.

@Lin: nee, ik sta er niet zelf op, had deze foto gewoon van internet geplukt (zit bij ElCid thuis en heb dus niet de beschikking over mijn eigen foto's / computer).
lastige die nieuwe foto, als het nou een kruis was op die rots, kon ik nog google-en op :"rots met kruis erop" ....nu zie ik geen aanwijzingen
Ik zit ook al even te zoeken. Heb t vooral gezocht in de richting van een merkteken dat je het hoogste punt van een berg of gebied hebt bereikt, of een soort monument voor overleden bergbeklimmers. Beiden levert me nog niets op!
Is het in Ierland of Engeland?
Ik zat ook te denken aan highest point mark, of zoiets....levert ook al niet op.
ik heb echt wat input nodig, anders kom ik niet verder...
nee, het is niet in Ierland of Engeland. Je moet het verder van huis zoeken.
Sorry, ik had visite.

Hint: Het is er warm.
Hint: Het is het hoogste punt van dit eiland.....
dus daarmee zat ik in ieder geval goed.....

er zijn natuurlijk wel heel veel eilanden waar het warm is, even nadenken..
zoek het in de caribean. Ik ga er morgen (heel kort) naartoe...... Vandaar dat je het zo wel moet raden, want ik ben t/m dinsdag weg.
Nou ik heb Aruba, Bonaire, Curacao, Saba, Sint Maarten, Sint Eustatius gehad.....met google afbeeldingen, en google earth....niets, nakkes, nada...
Ik heb ook wikipedia er al bij gepakt voor de Caribische eilanden, maar niets gevonden... overigens ook Jamaica, Puerto Rico, Dominicaanse Republiek e.d. meegenomen in de zoektocht. Niks gevonden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven