's Nachts overmatig zweten.... Overgang?
zaterdag 9 mei 2009 om 19:14
Normaal zweet ik niet of nauwelijks.. Niet tijdens het sporten en een beetje tijdens een saunagang.
Sinds een paar maanden heb ik soms dat ik 's nachts wakker word en helemaal nat van het zweten ben. De druppels staan gewoon op mijn armen en benen en het t-shirt is zeikenat.
Ik heb geen baarmoeder meer en ook geen PMS meer dus daaraan zal ik niks merken maar zou dat een teken zijn dat ik al in de overgang zit? Ik ben pas 43...
Ik slik wel al 2.5 jaar een anti-depressiva die nachtelijk zweten kán veroorzaken maar nu pas last daarvan hebben vind ik ook zo vaag.
Iemand een idee?
Sinds een paar maanden heb ik soms dat ik 's nachts wakker word en helemaal nat van het zweten ben. De druppels staan gewoon op mijn armen en benen en het t-shirt is zeikenat.
Ik heb geen baarmoeder meer en ook geen PMS meer dus daaraan zal ik niks merken maar zou dat een teken zijn dat ik al in de overgang zit? Ik ben pas 43...
Ik slik wel al 2.5 jaar een anti-depressiva die nachtelijk zweten kán veroorzaken maar nu pas last daarvan hebben vind ik ook zo vaag.
Iemand een idee?

donderdag 23 juli 2009 om 17:37
Sporten? Alleen het woord haat ik al.
Dus dat gaat 'm niet worden
Ik moet er zo'n 10 kilo af. De laatste keer dat jij mij zag, Kookie, was ik een stuk slanker, vrij slank, geloof ik. En aangezien ik klein en tenger ben (niet meer, die buik haalt alle tengerheid eraf) zie je bij mij al 2 kilo als ik aankom of afval.
Het enige waar ik nog tevreden over ben zijn mijn borsten. Klein, rond en stevig. De zwaartekracht doet zijn werk, maar laat mijn borsten met rust.
Dus dat gaat 'm niet worden
Ik moet er zo'n 10 kilo af. De laatste keer dat jij mij zag, Kookie, was ik een stuk slanker, vrij slank, geloof ik. En aangezien ik klein en tenger ben (niet meer, die buik haalt alle tengerheid eraf) zie je bij mij al 2 kilo als ik aankom of afval.
Het enige waar ik nog tevreden over ben zijn mijn borsten. Klein, rond en stevig. De zwaartekracht doet zijn werk, maar laat mijn borsten met rust.
Geen bijzonderheden
vrijdag 24 juli 2009 om 07:40
Nou, ik doe echt vreselijk mijn best en kom gewoon 1.5 kilo in een week aan, wat een domper!
En ik lijn dan ook nog, he!
Hartkloppingen zijn heavy,naar hoor.
Slaap slecht en dus elke dag brak en moe maar voor de rest gaat het eigenlijk wel!
Zal effe aan mijn vent vragen of ik wel te pruimen ben, vind het zelf nog wel meevallen maar vanavond gaat ie weer weg. Zou het toch aan mij liggen?
Yas, exyasman is ook van de partij, dan snap je het wel!
Hartkloppingen zijn heavy,naar hoor.
Slaap slecht en dus elke dag brak en moe maar voor de rest gaat het eigenlijk wel!
Zal effe aan mijn vent vragen of ik wel te pruimen ben, vind het zelf nog wel meevallen maar vanavond gaat ie weer weg. Zou het toch aan mij liggen?
Yas, exyasman is ook van de partij, dan snap je het wel!
maandag 27 juli 2009 om 11:35
quote:Kookie schreef op 24 juli 2009 @ 07:40:
Nou, ik doe echt vreselijk mijn best en kom gewoon 1.5 kilo in een week aan, wat een domper!
Niet te veel sporten en lijnen tegelijk! Dat kan echt averechts werken. Hou ongeveer een verschil van 500 kcal tussen inname en verbruik. Als het (veel) meer is, ga je gelijk op de spaarbrander.
En ik blijf het zeggen: intervaltraining! kost weinig tijd, en is zeer effectief.
Niet te veel sporten en lijnen tegelijk! Dat kan echt averechts werken. Hou ongeveer een verschil van 500 kcal tussen inname en verbruik. Als het (veel) meer is, ga je gelijk op de spaarbrander.
En ik blijf het zeggen: intervaltraining! kost weinig tijd, en is zeer effectief.
dinsdag 28 juli 2009 om 17:11
quote:Melpomene schreef op 28 juli 2009 @ 12:25:
Slender You... Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een onzinnige methode. Maar ieder zijn meug.
Het menselijk lichaam is helaas niet gemaakt voor inactiviteit....
O, maar begrijp me niet verkeerd. Ik doe dat echt niet voor de inspanning maar voor de ontspanning.
Ben het helemaal met je eens dat het dikke flauwekul is maar ik vind het zo relaxt!
Slender You... Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een onzinnige methode. Maar ieder zijn meug.
Het menselijk lichaam is helaas niet gemaakt voor inactiviteit....
O, maar begrijp me niet verkeerd. Ik doe dat echt niet voor de inspanning maar voor de ontspanning.
Ben het helemaal met je eens dat het dikke flauwekul is maar ik vind het zo relaxt!
dinsdag 28 juli 2009 om 17:19
Een vriendin van me deed het ook. En ik vroeg haar, waarom ze niet gewoon naar de sportschool ging (tja, ik ben een sportfanaat ).
Toen zei ze een beetje zenuwachtig: tja, die zit zo ver weg.
Twee weken later reed ik naar haar toe, en toe zag ik dat er eentje naast Slender You zat. Ik kwam niet meer bij van het lachen.
Toen zei ze een beetje zenuwachtig: tja, die zit zo ver weg.
Twee weken later reed ik naar haar toe, en toe zag ik dat er eentje naast Slender You zat. Ik kwam niet meer bij van het lachen.
woensdag 29 juli 2009 om 15:33
Wandelen naar de kroeg
Is 5 min. Om me daarna vol te gieten met bier.
Fietsen: band is lek
Stofzuigen: doet mijn lief.
Ik heb overal smoesjes voor.
En ik heb zittend werk, ik zit aan een bureau naar mijn beeldschermen te loeren, 8 uur per dag, 5 keer per week.
Ik doe veel denkwerk, en dat vreet best energie dus ik kan de moed niet opbrengen om 'savonds te gaan bewegen.
Is 5 min. Om me daarna vol te gieten met bier.
Fietsen: band is lek
Stofzuigen: doet mijn lief.
Ik heb overal smoesjes voor.
En ik heb zittend werk, ik zit aan een bureau naar mijn beeldschermen te loeren, 8 uur per dag, 5 keer per week.
Ik doe veel denkwerk, en dat vreet best energie dus ik kan de moed niet opbrengen om 'savonds te gaan bewegen.
Geen bijzonderheden
woensdag 29 juli 2009 om 16:24
Denkwerk vreet energie, maar weinig calorieën, helaas.
Wij hebben twee stamkroegen, beiden op 20 minuten fietsen. Dus dat is wel lekker.
En speciaal voor jou:
http://www.net5.nl/web/show/id=478593/langid=43
Alle afleveringen van "Move that Body', op Net5. Kun je 's ochtends al doen, of in de pauze!
Wij hebben twee stamkroegen, beiden op 20 minuten fietsen. Dus dat is wel lekker.
En speciaal voor jou:
http://www.net5.nl/web/show/id=478593/langid=43
Alle afleveringen van "Move that Body', op Net5. Kun je 's ochtends al doen, of in de pauze!
vrijdag 31 juli 2009 om 11:07
Hoi dames
ik denk dat ik ook inde overgang ben,heb heel veel dezelfde klachtenals jullie
Ben nu bijna 47 en slaap slecht, zweten ,rare menstruatie
mijn taille ""verdwijnt"' als het ware en buik lijkt meer en meer te bollen
die buik hoe kan dat nu dat die dikker word???
ik eet nietanders sport nog steeds 3 x p week.maar komtoch aan
ik ben niet groot en op mijn borsten na [cup e] heel petit maar die buik..... das balen
en is er iets aan te doen .....meer eiwiten, minderkoolhydraten of zoiets
en je hebt die reclame ymea slihouet of zoiets met een dame met slanke taiile
en niet iedereen die in de ovegang is krijgteen dikkere buik toch???
ik denk dat ik ook inde overgang ben,heb heel veel dezelfde klachtenals jullie
Ben nu bijna 47 en slaap slecht, zweten ,rare menstruatie
mijn taille ""verdwijnt"' als het ware en buik lijkt meer en meer te bollen
die buik hoe kan dat nu dat die dikker word???
ik eet nietanders sport nog steeds 3 x p week.maar komtoch aan
ik ben niet groot en op mijn borsten na [cup e] heel petit maar die buik..... das balen
en is er iets aan te doen .....meer eiwiten, minderkoolhydraten of zoiets
en je hebt die reclame ymea slihouet of zoiets met een dame met slanke taiile
en niet iedereen die in de ovegang is krijgteen dikkere buik toch???
zondag 9 augustus 2009 om 01:44
hier nog zo,n buikje.
ik zit al 3 jr in de overgang wat begon met kou aan vallen,altijd koud,ook in de zomer
na n 1/2 jr begon ik t warm te krijgen,vest aan vest uit,dekbed erop en weer eraf ik werd er iebelig van..
menstruatie bleef maanden weg dat was wel fijn,maar toen de stemmingswisselingen begonnen was ik t al snel zat.
ik had namelijk gehoord dat n overgang soms wel 10 jr kan duren,dat is toch vreselijk!
toen ben ik naar iemand gegaan die een bach-bloesem mixje voor me maakte dat ik nog steeds iedere dag gebruik.
en dat is voor mij het wondermiddel ik heb nergens geen last van,heb geen moordneigingen of huilbuien gewoon niets.
behalve dat buikje dan, sporten een abtronic anders eten,niets helpt.ik moet t gewoon accepteren,het hoort erbij.
maar ach als ik andere vrouwen zie,iedereen heeft n buikje en vaak zijn die nog jonger als ik.
ik zit al 3 jr in de overgang wat begon met kou aan vallen,altijd koud,ook in de zomer
na n 1/2 jr begon ik t warm te krijgen,vest aan vest uit,dekbed erop en weer eraf ik werd er iebelig van..
menstruatie bleef maanden weg dat was wel fijn,maar toen de stemmingswisselingen begonnen was ik t al snel zat.
ik had namelijk gehoord dat n overgang soms wel 10 jr kan duren,dat is toch vreselijk!
toen ben ik naar iemand gegaan die een bach-bloesem mixje voor me maakte dat ik nog steeds iedere dag gebruik.
en dat is voor mij het wondermiddel ik heb nergens geen last van,heb geen moordneigingen of huilbuien gewoon niets.
behalve dat buikje dan, sporten een abtronic anders eten,niets helpt.ik moet t gewoon accepteren,het hoort erbij.
maar ach als ik andere vrouwen zie,iedereen heeft n buikje en vaak zijn die nog jonger als ik.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
zaterdag 22 augustus 2009 om 22:44
Vind mezelf hartstikke zielig, menstruatie is heftig, ben wat jankerig, houd liters vocht vast, ben dood en doodmoe en zit mezelf heftig in de weg. Ben onherkenbaar voor mezelf en zal wel onuitstaanbaar zijn voor de rest van de familie.
En ook nog geen chocolade in huis, dat is toch verschrikkelijk?
Van pure ellende maar een scheut pure hagelslag genomen, nou dat is `em dan ook weer niet, bah.
En waar zijn jullie, lotgenoten?
En ook nog geen chocolade in huis, dat is toch verschrikkelijk?
Van pure ellende maar een scheut pure hagelslag genomen, nou dat is `em dan ook weer niet, bah.
En waar zijn jullie, lotgenoten?
zondag 23 augustus 2009 om 10:40
Boksbal? Daar heb ik de kracht niet meer voor maar was anders wel een hele goede optie geweest.
Heb vannacht heerlijk geslapen en daar wordt je dan meteen weer een ander mens van.
Enne, chocolade komt er vandaag, hoe dan ook!!!!!!!
Ook voor jou een lekkere zondag, bosaapje.
Het is hier schitteren weer. Hopelijk bij jou ook! Geniet ervan!
Heb vannacht heerlijk geslapen en daar wordt je dan meteen weer een ander mens van.
Enne, chocolade komt er vandaag, hoe dan ook!!!!!!!
Ook voor jou een lekkere zondag, bosaapje.
Het is hier schitteren weer. Hopelijk bij jou ook! Geniet ervan!
zondag 21 februari 2010 om 17:37
Geloof me, het prille begin van de overgang is het ergst! Maar op www.overgangstergirls.nl kunnen we er soms best om lachen. Zie : http://www.overgangstergi ... beste-overgang-songs.html