Gezondheid alle pijlers

afscheiding uit maar 1 tepel?

02-08-2009 10:53 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb sinds een tijdje doorzichtige afscheiding uit mijn linkertepel. Niet echt storend, of heel veel. Het zijn maar druppels en soms een klein nat plekje op mijn BH. Toch een beetje raar, dus heb ik wat op internet gelezen. Dat had ik misschien beter niet kunnen doen, want dan kom je al snel op allerlei vreselijke ziektes uit. Vooral dat het maar uit 1 tepel komt en niet uit beide verontrust me. Verder ziet en voelt mijn borst heel normaal aan. Zou ik toch maar naar de dokter gaan? Of nog even afwachten, zo'n dokter die aan je borsten gaat zitten is niet echt leuk, en zeker niet als iemand me kan vertellen dat ik me een beetje druk maak om niks??
Ik zou zeker naar de huisarts gaan. Met dit soort dingen moet je echt het zekere voor het onzekere nemen en gaan.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik had echt al veel eerder de dokter gebeld.

Better safe than sorry...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Niet om je ongerust te maken, maar afscheiding uit tepels (wanneer je niet in verwachting of recent bevallen bent) kan(let op KAN, er zijn nog duizende andere mogelijkheden) een teken van borstkanker zijn. Dus zeker even naar de huisarts. Liever dat hij na 5 mnuten aan je borsten zitten zegt dat het niets is, dan dat je later denkt, had ik maar.
Een paar jaar geleden heb ik ongeveer hetzelfde gehad, alleen was bij mij de afscheiding licht geel van kleur! Voor de rest deed het geen pijn, maar ben toch maar naar de huisarts gegaan! Je weet maar nooit.... en inderdaad het is een beetje raar als zo'n arts aan je borst en tepel gaat zitten...maar goed even je gedachten opzij. Je wilt toch immers weten of er niets aan de hand is. Bij mij was het een kleine ontsteking in een klier, en er was niks om me zorgen over te maken! Heb er geen medicijnen voor gekregen, maar als het binnen een week nog niet over was moest ik terugkomen! Gelukkig verdween het na een paar dagen. Ik zeg hiermee niet dat het bij jou hetzelfde geval is, dus laat er voor de zekerheid maar naar kijken! En denk maar zo voor die man/ vrouw is het echt niet de eerste borst die die ziet of aan moet raken!
Dank jullie wel voor de snelle reactie!

Morgen toch maar de dokter bellen, idd, je kan maar beter zeker dat er niks aan de hand is of er op tijd bij zijn.

Ik vind het zo raar/ gênant om hiermee naar de dokter te gaan, maar ik voel me nu wel gesteund. Thanx!
Waarom genant?

Overal wordt ons vrouwen juist verteld dat we daar goed op moeten letten.

Denk dat je huisarts het alleen maar verstandig vind als je komt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb het ook gehad enkele jaren geleden bij mij was het groenig-geel

Uiteindelijk een foto gemaakt daar is niets uit gekomen

Heb het nu nog zolang het niet verandert van kleur kon het bij mij athans geen kwaad

Maar ga alsjeblieft naar de dokter!!!!!
Ben laatst ook naar de huisarts geweest vanwege pijnlijke borst en een paar verhardingen. Niks eng aan behalve natuurlijk dat je hoopt dat er niks aan de hand is.

Gelukkig was het bij mij niets ernstigs, maar heb genoeg borstkanker in mijn omgeving gezien om niet lang te wachten met dit soort dingen.

Daar zijn dokters toch voor?
Ik heb het ook gehad, echo van mijn borsten gemaakt en later nog bloedonderzoek, maar er was niks aan de hand.

Enne het is niet genant hoor! Een huisarts heeft alles al gezien en gaat je echt niet in je gezicht uitlachen oid
Ik zou er maar mee naar de huisarts gaan, is dit niet een van de dingen die kunnen wijzen op borstkanker?
Ik vind het genant dat er mensen zijn die dit genant vinden. Ik vind het genant als je straks in een kist ligt omdat je het genant vond om naar een dokter te gaan. Maar dat vind ik. Huisarts bellen dus.
Ik ben net bij de dokter geweest. Moet over een uur in het ziekenhuis zijn voor mammografie en echo. Ook heb ik zo'n glazen plaatje voor onder de microscoop meegekregen, waar ik wat van de afscheiding op moet smeren, zodat ze kunnen kijken of er kwaadaardige cellen in zitten.

Het gaat ineeens wel snel en ernstig nu. Toch blij dat ik gegaan ben; ze kunnen maar beter het nu goed uitzoeken, dan dat ik over een jaar te laat ben.

Ik hou jullie op de hoogte, word vervolgd...
Heel goed van je dat je toch bent gegaan! Beter het zekere voor het onzekere! Heel veel sterkte zodadelijk!
ik had wel een jaar of 4 afscheiding uit de tepels,wat doorzichtig en soms wit.dit tesamen met korrelige knobbeltje

hallo dat was schrikken!

heb een onderzoek gehad met mammo en echo waar uitkwam dat ik lastige klieren had.

voor de zekerheid heb ik na n jaar het onderzoek nog eens laten herhalen en weer kwam er t zelfde uit.

het kon geen last,het schijnt dat er veel vrouwen zijn die dit hebben zolang ze vruchtbaar zijn.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Immie, hoe gaat het nu? Weet je al meer?
hoi hoi,

Ik weet nog niet zoveel. Ik heb de mammografie laten maken. Die was goed, gelukkig. Ze hebben geen echo gemaakt. Ik was superblij, maar de doktersassistente zei, toen ik haar het goede nieuws vertelde: "oh, da's raar, dat ze geen echo hebben gemaakt, want op jouw leeftijd is een mammografie alleen niet echt betrouwbaar omdat het klierweefsel nog te compact is"...

Daar ging mijn goede humeur.

Maar toch blijf ik wel positief, ik bedoel; een arts heeft naar die foto gekeken, dan moet het toch wel goed zijn?

Verder is dinsdag dat monster van het spul uit mijn borst opgestuurd. En daar heb ik nog geen uitslag van! Ik vind dat erg lang duren, nu al 4 werkdagen. Heeft iemand enig idee hoelang zo'n uitslag meestal op zich laat wachten? Balen is dat het nu over het weekend heen wordt getild. Ik heb een leuk weekend hoor, maar het zit wel in mijn achterhoofd, niet fijn.

Maandag hoef ik nog niet te bellen, maar kan dinsdag weer bellen met de dokter voor de uitslag, hoop ECHT dat die er dan is.

Ik laat de uitslag nog weten!

Dank jullie voor de belangstelling, dat doet me erg goed.
Hebben ze je bloed ook onderzocht? BIj mij is in 2002 een kleine tumor ontdekt bij mijn hypofyse die dit veroorzaakte, mijn prolactine spiegel was idioot hoog, wat dus werd veroorzaakt door een prolactinoom. Nu met medicatie goed onder controle al blijf ik mijn hele leven medicatie slikken en onder controle.
nee, ze hebben mijn bloed niet onderzocht. De dokter had gezegd dat we eerst deze onderzoeken afwachten en daarna kijken of er nog aanvullend onderzoek gedaan moet worden.
quote:fleurtje schreef op 02 augustus 2009 @ 14:23:

Ik vind het genant dat er mensen zijn die dit genant vinden. Ik vind het genant als je straks in een kist ligt omdat je het genant vond om naar een dokter te gaan. Maar dat vind ik. Huisarts bellen dus.Tja dit. Als de sodemieter naar je huisarts.
Wat je dus al hebt gedaan dus mosterd
En? Hoe is het afgelopen TO?
Ik heb de uitslag binnen. Alles goed gelukkig!!

Er zaten geen celkernen in het vocht, dus ook geen kwaadaardigen. Wat het wel is, weten ze niet, maar dat maakt me nu even niet zoveel uit, het is i.i.g. niks ernstigs, joepie!

Ik maak misschien volgende week, als ik het wat rustiger heb met werken, nog een afspraak met de dokter, zo van: kan dit gewoon blijven voortduren totdat het vanzelf weggaat, of is er toch iets tegen te doen.

Maar nu; OPLUCHTING!!!!
Hallo Immie0

Gelukkig ben je alweer een eind op weg met de diagnostiek en kwam er niets uit de mammografie en het cytologisch onderzoek. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je jong bent, zou ik zeker aandringen op een echo van de borst als dit blijft bestaan.

het probleem is dat deze uitvloed door allerlei dingen kan ontstaan, van goedaardig tot kwaadaardig. Komt er overigens borstkanker bij jou in de familie voor?

Hormonaal is ook mogelijk hoewel je dan vaak uitvloed uit twee tepels zult zien in plaats van éen zoals bij jou het geval is. Ik zou ook vragen om een test om het prolactine gehalte te bepalen eventueel. Overleg dit eens met jouw huisarts als het langer bestaat.

Maak ook een dagboek om bij te houden wanneer het gebeurt, zodat je weet of er samenhang is met menstruatie of andere dingen.

En... klinkt gek, maar niet te veel 'proberen' of er nog iets komt.

Sterkte ermee!
Ik ben 31 jaartjes jong. En idd, borstkanker komt in mijn familie voor. Mijn oma van moederskant heeft voor haar 40e borstkanker gekregen. Mijn moeder heeft een goedaardige tumor ooit uit haar borst laten halen.

Het is misschien idd slim nog eens met de dokter te praten. Mijn vriend zei ook al: Dus het is niet kwaadaardig, maar ze weten niet wat het is, hoe kunnen ze dan wel weten dat het niet kwaadaardig is?

Sowieso, is het een beetje onrustig; ik ben steeds bang dat het dadelijk toch door mijn T shirt heen komt. Het lijkt ook niet minder te worden, eerder meer.

Het hangt volgens mij niet samen met mijn cyclus, het is nu al een paar maanden stabiel (= elke dag). Maar aankomende zondag komt mijn menstruatie, dus ik zal het eens goed in de gaten houden de komende weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven