In de war!

10-08-2009 20:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals mijn titel al zegt, ik ben in de war!

Het wordt waarschijnlijk een lang verhaal maar ga mijn best doen om het kort te houden...

Ik heb 2,5 jaar een relatie gehad die sinds maart over is. We woonden bijna een jaar samen maar sinds januari ging het bergafwaarts, we konden elkaar niet meer vinden en groeiden heel hard uit elkaar. We hebben het heel hard geprobeerd omdat we het ook heel erg leuk met elkaar hadden maar we begrepen elkaar niet meer. We hebben samen besloten dat ik weer op mezelf ging wonen om te kijken of we elkaar door wat afstand te nemen weer konden vinden. We bleken alleen op te zijn en door die bewuste afstand voelden we ons allebei beter en dus besloten om er een eind aan te maken.

Begin april had ik met een vriend afgesproken om te gaan eten, waarbij hij mij vertelde heel graag te willen uitzoeken wat er nu tussen ons was.

Extra info: Ik kende deze jongen al jaren en al die jaren was er een soort van aantrekkingskracht. Hier hebben we alleen nooit wat mee gedaan omdat 1 van ons 2 altijd in een relatie zat. We zijn wel al die tijd als vrienden met elkaar omgegaan (geen bedreiging voor mijn relatie geweest nooit, en ook absoluut niet de reden waarom het is uitgegaan met mijn ex).

Ook ik was hier wel nieuwsgierig naar, al was het alleen maar om die aantrekkingskracht tussen ons nu eens uit te zoeken (soms is het alleen maar spannend omdat het nooit kon). Heb wel aangegeven dat ik er nu niet echt op zat te wachten omdat ik net uit een relatie kwam en het me niet verstandig leek.

Lang verhaal kort te maken, dat is toch niet helemaal gelukt en we zijn behoorlijk snel een relatie aangegaan.

Dit duurt nu al een aantal maanden maar heb al een aantal keren hele erge twijfels gehad waarbij ik zelfs heb voorgesteld er mee te stoppen.

Ik miste mijn ex, en hij was niet mijn ex en dus bracht dat verwarring met me mee want ik was toch klaar met mijn ex.

Het was ook allemaal wel een beetje te snel dat besefte ik me ook wel dus wilde er rustig de tijd voor nemen om mijn ex een plekje te geven.

En nu komt het, dat lukt dus niet! Ik was echt klaar met mijn relatie en mijn ex en ik waren goed uit elkaar gegaan. We zagen elkaar ook nog geregeld als vrienden wat altijd heel goed ging, gewoon gezellig.

Maar de laatste tijd is er wat veranderd we hebben veel gepraat en dat heeft geresulteerd dat ik nu in de war ben!

Ik ben er wel achter dat de man met wie ik nu ben niet is wat bij mij past, wij zijn geen match, te verschillend en dus einde verhaal. Voor hem heel sneu want hij is wel heel erg gek op mij maar ik... nou ja laten we het er maar op houden dat dit niet werkt voor mij.

Maar ja mijn ex heb hem zeer kort geleden weer gezien en het voelt gewoon nog zo goed met hem. De spanning tussen ons is weer aan het bloeien en en en...

Maar nu... Mis ik hem zo erg dat ik het weer zou willen proberen (in de toekomst want wil nu eerst een tijdje alleen zijn) of mis ik hem gewoon omdat die andere jongen niet de eigenschappen heeft die hij wel heeft en waar ik me zo goed bij voel. Het vreemde is dat ik hem wel echt mis, hem dus niet iemand. Ik mis onze gesprekken onze knuffels, elkaar pesten, samen genieten etc etc.

Ik kan nog wel veel meer vertellen maar dan wordt het echt een oneindig verhaal. haha.

Ik hoop dat ik hier met jullie over kan kletsen om erachter te komen wat ik nou eigenlijk wil.

Dus kom maar op met de feedback, positief of opbouwend!

Liefs

Ps. Het maakt even niet uit wat mijn ex wil.
Volgens mij moet jij gewoon even niks. Geen ex en geen nieuwe; eerst weer even tot jezelf komen.
idd, helemaal met Haley eens!
wat Haley zegt.
Ik denk dat je, omdat je tóch nog het een en ander te verwerken had betreffende je ex, niet in je huidige relatie vindt wat je hoopte te vinden.

De relatie waar je nu in zit heeft geen kans van slagen, daar zou ik zo snel mogelijk mee stoppen, eerlijk van jou en eerlijk voor je vriend.

Je komt heus over je ex heen maar zult hem waarschijnlijk makkelijker een plek geven ergens in je harde schijf historie als de herinneringen aan hem niet overlapt worden met nieuwe ervaringen met een nieuwe man. Dan gaat een mens vergelijken en als de nieuwe man dan niet lijkt op de oude man, dan heeft de relatie met de nieuwe man geen schijn van kans en de voormalige man blijft hinderlijk aanwezig in je leven en belevingswereld.

Kortom: je huidige vriend is níet je ex, zal dit niet worden en je bent pas toe (jij specifiek dus, geldt niet voor iedereen) als je over je ex heen bent en dat was je nog niet, al denk je van wel.
Ik ben het helemaal eens met jullie!

Ik moet even niets met niemand... Heb er nu ook echt behoefte aan om alles op een rijtje te zetten en lekker in mijn eentje de balans om te maken.

Het is ook absoluut niet dat ik er nu aan denk om weer iets met mijn ex te beginnen. Daarom had ik er ook bij gezet dat het er niet toe deed wat mijn ex wel of niet wil.

Het is alleen allemaal zo lastig :S Gevoel!
quote:eleonora schreef op 10 augustus 2009 @ 20:46:

Ik denk dat je, omdat je tóch nog het een en ander te verwerken had betreffende je ex, niet in je huidige relatie vindt wat je hoopte te vinden.

Dat denk ik ook, eigenlijk weet ik dat wel zeker!

De relatie waar je nu in zit heeft geen kans van slagen, daar zou ik zo snel mogelijk mee stoppen, eerlijk van jou en eerlijk voor je vriend.

Ook dat vind ik, mijn (nu nog vriend) verdiend iemand die echt helemaal voor hem gaat en die hem leuk vind om wie hij is. Niet iemand die zich alleen maar aan hem irriteert.

Je komt heus over je ex heen maar zult hem waarschijnlijk makkelijker een plek geven ergens in je harde schijf historie als de herinneringen aan hem niet overlapt worden met nieuwe ervaringen met een nieuwe man. Dan gaat een mens vergelijken en als de nieuwe man dan niet lijkt op de oude man, dan heeft de relatie met de nieuwe man geen schijn van kans en de voormalige man blijft hinderlijk aanwezig in je leven en belevingswereld.

Niets aan toe te voegen.

Kortom: je huidige vriend is níet je ex, zal dit niet worden en je bent pas toe (jij specifiek dus, geldt niet voor iedereen) als je over je ex heen bent en dat was je nog niet, al denk je van wel.

Klopt ook en dat besef ik nu heel erg goed, alleen heel jammer dat die man daar nu de dupe van is. Moet wel zeggen dat ik zeker weet dat als ik wel klaar was geweest met mijn ex dit ook niet had gewerkt, het zijn echt zijn basis karakter eigenschappen die niet matchen met die van mij.

Dank je wel voor je uitgebreide reactie.
Lieve meid, zo'n relatie wordt een 'rebound' relatie genoemd. Een relatie om je vorige relatie te verwerken.

Dat gebeurt heel vaak en het gaat vaak na verloop van tijd uit omdat een van beiden er nog niet klaar voor is. Helemaal niet erg maar hou het zuiver en zeg je vriendje van nu eerlijk dat het niet gaat werken voor jou en waarom. Hard maar oprecht.

Pas daarna, na die relatie, ga je de relatie met je ex goed verwerken. Niet iedereen duikt meteen in de rijstebrijberg van het liefdesverdriet, bij bijvoorbeeld jou duurde het even voor je zo ver was en nu denk ik dat je daar nog even door moet.

Maar wie weet valt het mee. Omdat je na het beëindigen van je relatie niet meer zo veel van die 'vergelijkingsprikkels' krijgt de hele tijd, wordt het rustiger voor je. Let maar op!

Je komt er wel.

quote:eleonora schreef op 10 augustus 2009 @ 21:03:

Lieve meid, zo'n relatie wordt een 'rebound' relatie genoemd. Een relatie om je vorige relatie te verwerken.

Dat gebeurt heel vaak en het gaat vaak na verloop van tijd uit omdat een van beiden er nog niet klaar voor is. Helemaal niet erg maar hou het zuiver en zeg je vriendje van nu eerlijk dat het niet gaat werken voor jou en waarom. Hard maar oprecht.

Pas daarna, na die relatie, ga je de relatie met je ex goed verwerken. Niet iedereen duikt meteen in de rijstebrijberg van het liefdesverdriet, bij bijvoorbeeld jou duurde het even voor je zo ver was en nu denk ik dat je daar nog even door moet.

Maar wie weet valt het mee. Omdat je na het beëindigen van je relatie niet meer zo veel van die 'vergelijkingsprikkels' krijgt de hele tijd, wordt het rustiger voor je. Let maar op!

Je komt er wel.

Wat een ontzettend lieve tekst!

Ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen, voel me namelijk zo schuldig naar mijn vriend toe.

Heb het gevoel zo'n ontzettende puinhoop van mijn leven te hebben gemaakt de afgelopen maanden. Moet nu dus aan de grote schoonmaak!

Gevoel en verstand, verstand en gevoel. Het gaat allemaal zooo door elkaar heen, heel verwarrend.

Dank je wel eleonora!
Het slimste is een tijd alleen te zijn, alles in je eigen leven weer op orde. Weer gelukkig zijn, zelf. En als je dat alleen kunt, dan kun je dat ook met een ander gaan proberen.

Niet met een ex, een relatie gaat niet voor niets uit en ook al mis je die ander, of eigenschappen van een ander. Als het over is, is het over en moet je zelf verder (kijken).

Sterkte hoor.
quote:PKT schreef op 10 augustus 2009 @ 21:07:

[...]

Wat een ontzettend lieve tekst!

Ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen, voel me namelijk zo schuldig naar mijn vriend toe.

Heb het gevoel zo'n ontzettende puinhoop van mijn leven te hebben gemaakt de afgelopen maanden. Moet nu dus aan de grote schoonmaak!

Gevoel en verstand, verstand en gevoel. Het gaat allemaal zooo door elkaar heen, heel verwarrend.

Dank je wel eleonora!

Het ís nu ook een beetje een bende

Dat komt omdat je zo ontzettend veel na moet denken en je wil het goed doen, de ander in je leven niet te kort doen terwijl je weet dat je dat wel doet. Dat voelt rot en ellendig.

Die grote schoonmaak heb je inderdaad even nodig nu. Een kwakkelende liefde is heel vervelend, dat is dus stap één die je gaat nemen en dan zou ik, als ik jou was, eens proberen om een tijdje rust in te lassen in je leven. Leven, van alles doen (of even weinig doen, kan ook) zonder op zoek te zijn naar een nieuwe partner. Eerst eens leuk worden met jezelf en je ex uit je systeem zien te krijgen.

Kalm aan en dan komt het goed. Echt, ik ben al bijna 41, ik heb pas ná mijn 30ste geleerd dat het werkt maar ik maak er nu reclame voor wanneer ik maar kan
quote:Madhe schreef op 10 augustus 2009 @ 21:16:

Het slimste is een tijd alleen te zijn, alles in je eigen leven weer op orde. Weer gelukkig zijn, zelf. En als je dat alleen kunt, dan kun je dat ook met een ander gaan proberen.

Niet met een ex, een relatie gaat niet voor niets uit en ook al mis je die ander, of eigenschappen van een ander. Als het over is, is het over en moet je zelf verder (kijken).

Sterkte hoor.Mooie avatar heb je Madhe!
quote:eleonora schreef op 10 augustus 2009 @ 21:42:

[...]

Mooie avatar heb je Madhe!Dankje :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven