Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

quote:rebbel schreef op 10 augustus 2009 @ 13:05:

ter compensatie voor het feit dat man er niet was.Waar was hij dan? Hij was er toch wel op moment supreme...?
Gezelligheid hier. Alles gelezen maar ga niet teruglezen en dan reageren want dan gooit Internet mij er weleens uit dusse uit de losse hand .

Ik heb ook harde buiken en menstruatieachtige pijnen ook onderin mijn rug. Weet alleen niet of dat gewoon af en toe rugpijn is of ook krampjes? Mijn moeder vertelde dat ze bij mijn zusje ook al vrij vroeg allerlei voorweeen had en zusje is ook 14 dagen te laat geboren dus zegt weer geen bal. Straks naar vk...kunnen ze niet alvast kijken of het wat gedaan heeft ?

Au Star rugweeen, die lijken mij zo pijnlijk. Ik heb het een beetje gehad en ook lekker vuisten in mijn rug maar niet zo veel...hopelijk nu niet voor jou/jullie.

Ga zo even foto kijken van Ely. Dat onrustige en niet kunnen slapen is volgens mij ook teken. Meldplicht wordt uitgebreidt met minimaal 3 keer op een dag. Het kan vast niet lang meer duren.

Vorige keer lag beeb bij mij ook opeens met rug naar de andere kant. Wist ook niet dat ze nog kunnen draaien terwijl is ingedaald maar ja dus....

Rebbel lekker met Mama relaxen, genietse en het duurt vast niet lang meer. We hebben allemaal zo 'n gevoel bij jou.

Gympy vanaf nu af aan alleen nog maar melden dat het slecht gaat dan werkt het vast weer andersom .

Lala dat herken ik wel met pijnbestrijding. Vorige keer uiteindelijk gehad omdat het niet meer ging (persdrang) maar ben nu weleens bang dat ik niet meer zonder wil. Nou ja, zien we dan wel....

Nala gek idee he, straks allemaal mooie kindjes in de wagens. Inderdaad nog gefeliciteerd!

Pauwie, is het in de buurt oma? Lastig hoor, wie weet hoef je inderdaad geen keuze meer te maken.

Vanochtend op de fiets naar kinderboerderij geweest en boodschappen gedaan. Was echt helemaal kapot, dat is echt niet leuk maar goed net samen dutje gedaan en nu weer frisser. Ga aankeutelen hier, ciao
Dier, leuk naar kinderboerderij. Wel vermoeiend, maar toch ook fijn om samen te doen.

Pijnbestrijding, misschien niet eens nodig bij 2e? Het gaat dan toch bijna altijd wel veel sneller, dus misschien ben je sowieso al te laat dan. Op zich wel makkelijk, hoef je niet zelf een keuze te maken.

Hij was wel bij de geboorte, hoor, Aruba. Maar in het zh hadden ze ingeschat dat het nog wel lang zou duren en man om 23u naar huis gestuurd. Vk ontdekte bij de eerste keer toucheren dat ik al 8 cm ontsluiting had, dus toen was het wachten met persen tot man er was.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH dan ga je stofzuigen en dan besluit vriend dat het leuk is hond te laten zwemmen met als gevolg 1 grote witte pluisboel hier binnen nu
Hoe gaat hij dat nu oplossen? (voordat jij gaat gillen of huilen? )

Ow gelukkig Rebbel. Dat was zeker ook niets niks dat je moest wachten met persen?

Voor de liefhebber:

Vanavond NL 3 (of 1/2) "Ik omhels je met duizend armen"

Morgenavond NL 3 "All Stars the Movie"

Donderdag RTL 8 "The English Patient"

Ik ben van de week alleen thuis dus vandaar de movieplanning.
Zo dus dat was haasten voor Rebbelman! Gek hoe het dan kan gaan...Kinderboerderij zeker leuk. Hartstikke druk in de zomermaanden maar wel gezellig. Komen vaak het kdv tegen, Nesta helemaal in zijn sas

Ook nog even gekeken bij huttendorp hier. Zo grappig al die kinderen helemaal blij en druk bezig. Ze deden samen een liedje en Nesta deed mee achterop fiets, heeft het nergens anders meer over.

Star was dat een test van Starreman of je direct de stofzuiger zou pakken zodat hij je terug kon fluiten ? Is het weer schoon?

Thanks Aruub! Ben vooral in the mood voor films waarbij je je niet hoeft te concentreren, dat lukt niet zo goed haha. All stars al weleens gezien maar kan nog wel een keer toch :-)

Ben weer goedgekeurd bij vk, bloeddruk nog steeds netjes (opluchting). Nog even rechtervoet geopperd maar omdat andere voet ook wel iets opgezwollen is dacht ze dat beeb daar de boel en beetje blokkeerde.

Genoeg geouwehoerd eens kijken of ik EINDELIJK op Hyves kan.

Volgen jullie het aug topic ook? Daar is het al echt begonnen met bevallingen....
Nee het was geen test van Starreman Dier, hij dacht gewoon even op z'n mans niet na

Ik kijk af en toe mee bij augustus ja, leuk dat ze daar al werpen.
Gympy, vanmiddag nog ff kunnen slapen? Hoop dat het vannacht ook beter gaat.

Ik heb vanmiddag ook ff een uurtje op de bank gelegen.

De kleine meid in mijn buik is ook zo aan het bewegen! Dan voel ik links weer een bult en dan rechts weer.

Pauwie, dus je was bij je schoonouders varend corso aan het kijken? Wonen ze daar ook, waar je hebt gekeken?

Dan zijn het ws ook tuinders.

Wel lache om iemand te “zien” praten over Westlandse dingen.

Vis, ik ben me ook wel ervan bewust dat ik straks de bewegingen in mijn buik wel ga missen.

Maar aan de andere kant lijkt het me ook weer heerlijk om weer de dingen te kunnen doen, die je wilt doen.

Elyane, diarree beetje gezakt?

Zag een leuke foto op je Hyves met de kids!

Rebbel, zijn dat gewoon Rennies die je neemt voor het slapen gaan? Ga ik dat ook eens proberen.

Die zeurende menstruatiepijn voel ik ook af en toe. Maar das zo 1 keer per dag nog maar.

Ik kan helaas nog geen filmpje op bed kijken. Kabel moet eerst nog doorgetrokken worden.

Irritant is dat hè Star. Dan kan je ze wat aan doen!

Aruba, ik ben ws ook de hele week alleen thuis ’s avonds. (is feestweek in het oude dorp)

Maar ik ga lekker pokeren op internet. En hopelijk nog 1 of 2 keer ff een uurtje naar de feestweek.
Nala; schoonouders zijn geen tuinders. Schoonvader heeft altijd op de vrachtwagen gezeten. Man werkte als klein jongetje al bij verschillende tuinders. Nu zit hij bij een groot bedrijf dat groente en fruit in- en exporteert. Dus absoluut wel raakvlakken met dat wereldje. We hebben ook nog steeds veel vrienden in het Westland.

Was vandaag en gisteren erg moe, ik hoop dat ik morgen weer wat vitaler ben. Ik koester mijn ligbed in de tuin. Ik word alleen steeds zo oververhit wakker.

Moet morgen weer naar de vk. Ik wil niet meer!!!

Ik dacht trouwens dat rugweeen er gewoon wel bij hoorden.

Heb ook nog nooit nagedacht over pijnbestrijding. Was ook niet nodig... Gelukkig
Ik wil ook niet meer Pauwie, bedacht me dat ik misschien nog wel 6 keer naar de vk moest
4 keer max voor mij?!

Klinkt ook als veel te veel.

Ik ben ook altijd na 5 minuten weer buiten. Ik zit langer in de wachtkamer dan binnen.

Ga ook altijd alleen of met een van de kids. Man is dit keer helemaal niet mee geweest. Vind het zonde van de vrije uren die hij er voor op moet nemen.

Heb morgen pas een afspraak aan het einde van de middag. Dan heb ik meestal ook echt geen zin meer....
Hé grappig, ben dus niet de enige die vk-bezoekjes maar saai vindt. Ik ben ook altijd met 5 min. weer buiten, behalve laatste keer dan. Toen moest er wel 4 keer bloeddruk gemeten worden. Ik hoop dat woensdag mijn laatste bezoekje wordt.

Man is één keer meegeweest, maar was eigenlijk gewoon totaal nutteloos, dus maar niet meer gedaan. Dochter gaat bijna altijd mee, die weet nu precies hoe het gaat: eerst bloeddruk en gewicht meten bij assistente, dan spelen in de wachtkamer en dan naar de baby luisteren, waarbij ze op het krukje mag staan en op de knopjes van de Doppler mag drukken.

Nala, ik heb Maalox genomen, na tip van schoonzusje die zh-apotheker is. Maar Rennies mogen ook en er was er nog één. Bij de drogist of anders de apotheek kunnen ze je vast ook wel helpen.

Buik missen, ik geloof niet dat ik daar last van ga krijgen. Ben hem echt wel zat.

Net krukje gescoord bij Ikea voor onder de douche en ik mag nog wat aankomen, er mag 100 kilo op!

Las in de Mama een artikel over Unassisted Childbirth. Had er nog nooit van gehoord, maar komt uit Amerika nu ook naar Europa. Vrouwen die daar aan doen, bevallen thuis zonder hulp van wie of wat dan ook. Las een verhaal van een vrouw die pas 2 dagen na de geboorte de vk belde! Raar toch?
voor mij ook zeker nog 5 keer misschien, blegh blegh!
Bij Nesta had ik Maalox beviel me goed maar omdat ik dit keer te lui was om naar drogist te lopen heb ik Rennies meegenomen uit supermarkt. Ze werken bij mij echt veel slechter dan Maalox en sinds vorige week dus weer aan de Maalox. Tot zover mijn maagzuur verhaal :-)

Ik ga buik ook niet missen....

Diereman wil perse mee naar de vk.

Bizar zeg, die vrouwen bevallen zonder hulpverlening? Dat is toch best link of niet?
Lijkt mij wel ja, als bv placenta niet helemaal eruit komt ofzo, of als je teveel bloed verliest... dan is er niemand die direct ingrijpt. Maar aanhangers zeggen dat door medische hulp er meer angst en stress bijkomt ( je lichaam reageert bv op toucheren door vk) en er daardoor sneller complicaties optreden. Klopt wel een beetje als je cijfers ziet van aantal bevallingen in zh tegenwoordig en bv 30 jaar geleden. Maar toch... pas na 2 dagen vk bellen. Die mensen hadden de placenta vergeleken met foto's van complete placenta en zo besloten dat het wel goed zat. Zou ik niet zo snel op vertrouwen.
Haha klinkt wel heerlijk nuchter, even wat foto's ter vergelijking en klaar.

Kan mij er wel iets bij voorstellen ja maar toch, groot risico zeg.
Sommige vrouwen in de USA bevallen om religieuze redenen zonder medische hulp. Ze laten de navelstreng dan ook zitten tot die er af valt.

Zie hier een filmpje over een moeder van een happy big family die heilig gelooft in de positieve uitwerking van 'free birth' zoals zij dat noemt:

http://www.youtube.com/watch?v=rtl3Rb4ebZo&feature=fvsr

No worries, er zijn geen beelden van de bevalling te zien .
Ik denk dat ik over een paar uurtjes ga kijken. Nu nog te vroeg.
Gatver, zonder verloskundige bevallen lijkt me wel heel tricky!

heel misschien wel aktie vandaag.

Hele nacht voorweeen gehad, maar zet niet echt door. Beetje zoals bij Zeefje. Ook al flink bloedverlies enzo.

Mijn vaste verloskundige is vanaf morgen een paar dagen vrij en zij had zo gehoopt mijn bevalling nog te kunnen doen (ik ook natuurlijk!) Dus zij wil zeker en voelen en woelen

Hoop dat het daarna op gang komt! (werkte bij Zeefje ook heel goed)

We wachten het rustig af en als ik nieuws heb, kom ik me wel melden op een of andere manier.

Fijne dag iedereen en voor mezelf wens ik me fijne ontsluiting

Hahahaha een fijne onsluiting. Nou je bent een topper om zo netjes de tabel te volgen Veel succes de komende uren. En hou ons op de hoogte, zolang je kan
He Ely! Hoop dat het wat gaat vlotten zo... Spannend joh!
Oeh spanennd!! Misschien wel actie Ely!

Ik wens jou dan ook een fijne ontsluiting ;-)!! Zou geweldig zijn als je eigen verloskundige het nog zou kunnen doen en vandaag is ook een mooie dag om een kind te krijgen!
Ik heb sinds gisteravond 'menstruatiekramp' in buik en onderrug. Maar begrijp uit Dier's verhaal dat dat wel 2 weken kan duren Dus vooralsnog geen plannen om voor te dringen.

Vriendin is vandaag naar de Aran Islands. Ik vond het niet zo'n prettig idee om mee te gaan, want het is anderhalf uur varen en er zijn weinig boten terug. Lijkt me bijzonder onpraktisch als de weeën ineens daar zouden beginnen .

Man hoorde gisteren op het werk dat een collega van hem werd ontslagen ivm bezuiniging. Hij en z'n vrouw hadden net een huis gekocht en verwacht in oktober een baby. Man was er best van onder de indruk. Zijn leidinggevende benadrukte dat er geen plannen bekend zijn om nog meer mensen weg te bezuinigen, maar dit soort beslissingen worden elders genomen, dus zeker weten doe je het natuurlijk nooit.

Anyway, voorlopig moeten we er maar even niet aan denken.
Aaaaaaaaah, de tribune moet opgebouwd worden voor vandaag zie ik. Zet 'm op Ely!

Wel heel idyllisch Vis, op zo'n eiland bevallen
Ely ; succes, hoop echt dat het nu door gaat zetten en dat het kindje door je eigen vk gehaald kan worden.

Weer heerlijk geslapen.

Besloten dat ons meisje uit logeren gaat vanavond.

Oudste wilde eigenlijk zelf niet.. Die (5 jaar) heeft denk ik echt door dat er iets zou kunnen gebeuren.

Zometeen nog even naar de kapper..

De afspraak van vanmiddag bij de vk heb ik omgezet naar aanstaande donderdagochtend. We gaan een huis kijken, maar helaas is tie al onder voorbehoud verkocht.

Bevallen zonder vk hebben wij ook een keer gedaan, maar je wil toch inderdaad van die placenta en navelstreng verlost worden!! Jakkie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven