~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou zijwieltjes eraf maar fiesten ho maar, nu wil mevrouw er niet meer op...

Maar even kijken hoe het volgende week gaat.

Ze is nu nl logeren bij opa en oma! Gezellig voor haar. Heb nu alleen Lotje thuis. Ook heerlijk. Net naar het strandje geweest op de fiets en nog even bij een vriendin langs die we toevallig tegen kwamen.

Doet haar goed even alleen te zijn zo lijkt het. Al was het wel brullen toen Marit met opa en oma weg reed.... ze wilde ook mee.

Straks gaat ze haar bedje in en dan heb ik even tijd voor mezelf! Woh dat is lang geleden. Ga ook niet de hele tijd iets in huis doen maar genieten van een tijdschrift in de tuin. Zeker nu het nog droog is!!
Iedereen aan het genieten van de zonnestralen en de laatste week dat de kids thuis zijn (althans hier). Volgende week zit de eerste schooldag erop. Gaat echt snel.

Suzanne net bij opa en oma gebracht. Ze mag 1 nachtje logeren.

Szuanne vond dat we te lang bleven "hangen" en vroeg wanneer wij naar huis toe gingen. Zolang wij er nog waren, was het niet logeren. Nou lekker dan, wordt gewoon weg gekeken door mijn dochter. Ze kon nog wat tijd vrij maken voor een kus en een zwaai.

Morgen een dagje met Mellanie, ga even bedenken wat we zullen gaan doen.
En al bedacht wat je met Mellanie gaat doen vandaag Truusje?

Marit heeft het heerlijk gehad bij opa en oma. Met de trein geweest en naar Sprookjeswonderland. En geslapen op een kermisbed... (= een matras op de grond)!

Feest voor haar.

Lotje heeft ook genoten. Even aandacht voor haar alleen.

Gisteren een vriendinnetje van Marit te spelen, was gezellig, kon mn vriendin even dingen regelen voor haar zwangerschap. Das toch fijn als je dicht bij elkaar in de buurt woont. Samen met de meiden spelletjes gedaan. Kroko loco vonden ze heeel errug leuk!

Hoe is Bikkel zijn verjaardag verlopen Madootje? Kon hij echt het feestvarken zijn?

En nu naar mn werk!
Lekker hoor, kindjes uit logeren.

Bikkel vond het feestje helemaal leuk. Helaas bleek het wel te druk voor hem, want hij sloeg wel een beetje door. Kindjes slaan en duwen enzo Dat is eigenlijk altijd een teken dat het teveel is voor hem. Hij slaat dan door in zijn spel en enthousiasme en heeft dan helemaal niet door dat hij de ander zeer doet.
Hoi allemaal,

even een *zwaai* naar iedereen.

Heb echt nul tijd om hier te lezen en te schrijven, komt volgende maand wel weer goed.

Nu zoooooooooooo druk, maar goed ook he in het hoogseizoen!

Dus tot snel maar weer
Zwaai terug!

Goed teken toch dat je zo druk bent!
Het zal voor jullie lastiger zijn om Bikkel te laten logeren he Madootje.

Je moet dan wel echt mensen in je buurt hebben die je vertrouwd maar ook die fijn met hem om kunnen gaan.

Dat vertelde mn moeder nog; als kind waren mn zusje en ik veel ziek. Altijd dunne poep, veel krampen, heel veel huilen. Ze sliepen hierdoor heel slecht. Alleen 1 zus van mn moeder (1 van vele) bood aan om op te passen zodat zij even konden bij tanken...

Vandaag Marit haar laatste dagje KDV. Er nemen vandaag 3 kindjes afscheid....

Heb gisteren nog voor alle juffies een klein boekje gekocht en daar iets in geschreven en een groter voorleesboek voor de groep. Leek me wel een leuk kado voor iedereen.

Wel raar he maar ze heeft heel veel zin om naar school te gaan, al zegt het haar toch ook niet zo heel veel. Ze kan zich geen voorstelling maken van hoe het zal zijn. Heel veel kinderen, heel veel ouders... is ook niet altijd iets voor haar...

Nou we zullen zien.

Ga zelf ook anders werken vanaf volgende week. Het worden de ma/di en do. Vaste dagen en niet meer 3 achter elkaar. Nu werkte ik wel eens di/wo/do maar de ma/wo/do vond ik fijner. Komt nu dus mooi uit.

Fijn dat jullie het druk hebben Barrel!

En nog leuke dingen kunnen doen Truusje?

Lotje ligt al te zingen in bed... aapje, aapje heb je itte ol... de S en de W daar heeft ze wat mooie mee..! Klinkt wel heel schattig!!
Grappig Lot, ik heb hetzelfde gekocht voor het afscheid vanT. op het KDV. Ik dacht ook een voorleesboek is veel leuker dan de zoveelste taart. Ik heb er een foto van T. ingeplakt en wat leuks ingeschreven, kunnen ze nog eens aan hem denken

Voor de kids heb ik een bellenblaas, hierop een hand van T. (geschilderd...) met een klein fotootje en de tekst: dag allemaal, ik ga naar de basisschool.

Zijn erg leuk geworden al zeg ik het zelf

T. is er ook al heel erg mee bezig, zegt op het KDV ook steeds hoevaak hij nog komt en dat hij dan naar de sport BSO gaat.

Hij moest eens weten wat er straks allemaal gaat veranderen....

Omdat hij naar het KDV gaat in de plaats waar ik werk en straks natuurlijk naar school gaat in onze woonplaats is alles nieuw: allemaal nieuwe kindjes, onbekende juffen op de BSO en dan ook nog 2 verschillende BSO's.

We zullen zien hoe het gaat.
Morgen afscheid op het kdv. Suzanne gaat ijsjes uitdelen. Ook hier is school een hot item. Morgen nemen 4 kinderen afscheid. Suzanne heeft 1 vriendje waar ze al heel goed mee op kan schieten en zit al vanaf de babygroep bij elkaar.

Vind het zelf wel leuk als ze elkaar straks nog zien, dus ga dat even bespreken met zijn ouders.

Morgen op de valreep nog even een weekendje weg. De school begint met een studiedag, dus dinsdag de eerste officiële eerste dag.

Ik ga niet anders werken, moet Suzanne zelf naar de nso brengen, ben wel benieuwd hoe dat gaat. Ze gaat naar een nso die geen contract heeft met de school. Helaas heeft die nso een wachtlijst van "god mag weten hoelang" in ieder geval geen plek voor dit schooljaar.

Dus op school andere kinderen dan bij de opvang. Gelukkig kan Suzanne zich snel aanpassen dus verwacht geen problemen.

Charly: 2 verschillende BSO's lastig zeg. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Bellenblaas wordt hier door iedereen uitgedeeld, de kast puilt er mee uit. Suzanne wilde zelf heel graag ijsjes uitdelen, lekker makkelijk, zo gekocht.

Wat betreft de dag alleen met Mellanie was heerlijk. Veel aandacht gegeven en lekker thuis gebleven, ze was zo leuk in haar eentje aan het spelen dat de dag voorbij gevlogen is.
Wij zijn nog even lekker aan het genieten van een weekendje weg.

Zaterdag naar de dierentuin geweest en gisteren naar een indoor speelparadijs. Wat was het rustig daar. Er waren wel geteld 2 gezinnen!!!! Dus de kids hadden alle ruimte.

Vandaag beginnen we met een studiedag.

Hoe is het jullie kids verlopen de eerste schooldag?

Inmiddels de schoolnieuws via de post ontvangen, met de schoolvakantie's , studiedagen en schoolreisje erin vermeld. Heb gelijk maar een agenda aangeschaft, want dat kan ik toch echt niet onthouden.

Woensdag ook met de nso de studiedagen bespreken of Suzanne dan de hele dag daar terecht kan.

n het huis waar we zaten, hadden we heel heel heel veel muggen. Mellanie is echt helemaal lek gestoken, zoveel bultjes heeft ze. Ondanks de anti muggen creme is ze toch heel vaak gestoken. Gelukkig krabt ze er niet aan.

Er was een jacuzzi aanwezig, daar heeft Suzanne heel vaak ingezeten, onze waterrat.
Vanochtend met zn allen Marit weggebracht naar school!

Toen ik Marit wakker maakte had ze er gelijk al heel veel zin in. Leuk om te zien. Nieuwe rugtas om, beker en broodtrommel mee. Marit was er klaar voor.

In school , in de klas vond ze het toch wel spannend. Kindjes in de kring die ze niet kende...

Gelukkig was daar de juf die Marit op weg hielp. Luizen tas voor de jas, tas voor de gymspullen en haar eigen rugtas aan een haakje, ze mocht zelf een plaatje kiezen. Dat duurde even.... uiteindelijk koos ze voor een koe (vanwege het Frankrijkhuis).

Weer in de kring naast de juf, wij zwaaien....

Ben heel benieuwd hoe ze het heeft...als je toch een zo zou kunnen kijken he...

Ik had er heel veel moeite mee, was zenuwachtig en terug naar huis een kleine traantje.

Terwijl ik het ook geweldig vind, Marit naar school, nieuwe fase!

Nou ja, ben benieuwd, hoort er vast bij... ga haar zo weer op halen voor een broodje!

Marit zei overigens; mama ik kan toch ook broodjes meenemen en op school opeten

Lieverd.
O als ik dat lees de eerste kindjes naar de basisschool kan ik al spontaan gaan huilen!

Afgelopen donderdag ook een traantje gelaten op het kinderdagverblijf. Een nieuwe fase. pffff wat worden ze snel groot. Hier nog 1 weekje vakantie en dan is het toch echt zover.

Wij zitten nu in Zeeland en Nikki is al erg met school bezig. Maakt zich erg zenuwachtig en is constant aan het poepen en spugen. Echt heel zielig. Ik vind het zelf ook moeilijk hoe ik hier mee om moet gaan. Afleiden lukt vaak wel even als we wat leuks gaan doen, maar in het huisje gaat ze weer zitten nadenken. De kilo's vliegen er weer af zo!

Laten jullie even weten hoe het was op school. Lijkt me leuk om te lezen.
Zo hier ook de 1e schooldag overleefd.

Ook hier een mama die er meer moeite mee had dan T.

De kinderen hadden allemaal een plaatsje toegewezen gekregen: T. mocht achter de computer en dat vond ie wel erg leuk.

Na een dikke knuffel mocht ik zonder problemen gaan.

De juf vertelde bij het ophalen dat hij alle nieuwe dingen wel heel spannend vond, hij heeft ook weer in zijn broek geplast (thuis ook weer), maar hij is verder heel vrolijk en zegt dat hij het leuk vindt.

Morgen een heel drukke dag: voorschools, tussenschoolse en na schoolse opvang, ben benieuwd hoe het gaat. ben wel vrij en ga van een afstandje bekijken of het allemaal loopt zoals het moet lopen. Deze dag ga ik nog spannender vinden dan de 1e.

Ik vond de tijd tussen de middag ook zo kort, had sowieso steeds het gevoel constant op de klok te moeten kijken: voor je het weet is het weer tijd om te brengen/ halen... En dan te bedenken dat het vanaf nu tot aan dat ze zelfstandig naar school kunnen elke dag zo is.....pffff

Maar ik ben trots op mijn manneke en hij zal snel nieuwe vriendjes krijgen.
Wat leuk zeg, de eerste kindjes al weer naar school. Hier is de laatste vakantieweek ingegaan. Volgende week mag Bikkel dus ook. Ik begin het ook steeds spannender te vinden. Bikkel vindt het volgens mij vooral heel erg leuk. Maandag ga ik hem zelf halen en brengen, dinsdag wordt het voor het eerst met de taxi. Helaas weten we nog steeds niet hoe laat de taxi komt. Als het goed is neemt de taxichauffeur deze week contact met ons op om kennis te maken.

Logeren gaat hier inderdaad niet zo makkelijk. Mijn schoonouders lijken het niet te zien zitten. Daar kunnen ze alleen terecht als we echt wat hebben. Zo tussendoor niet. Ik moet zeggen dat dat af en toe wel wat begint te steken aangezien mijn nichtjes daar wel heel veel logeren. Ook toen ze kleiner waren. Bij mijn ouders kan het wel, maar dat is vaak lastig in te plannen aangezien veel van hun weekenden vol zitten met andere dingen. Ze mogen ook naar Meave, maar dat zien we zelf niet zitten. Daar zijn inmiddels 6(!) kinderen (en niet echt de rustigste ). Bikkel vindt het er erg gezellig, maar wij merken achteraf aan hem dat het teveel is voor hem.
Tomaatje, wat sneu trouwens voor Nikki dat ze zo gespannen is. En dan ook nog zo veel afvallen. Ik kan me voorstellen dat je je daar zorgen over maakt. Ze heeft al zo weinig om bij te zetten.
Grrr. mijn slechte gedachten lijken uit te komen....

anochtend T. weggebracht naar de voorschoolse opvang. Er was toe alweer onduidelijkheid wie hem naar school zou brengen (T. moet naar een dependance, andere scholen liggen naast de BSO), maar werd mij verzekerd dat ze hem persoonlijk tot in de klas zouden brengen.

Kom ik thuis lees ik net de mail dat het dus is misgegaan: T. is naar de hoofdlocatie van zijn school gebracht, verkeerde school dus , uiteindelijk wel op de goede plek aangekomen, maar T. wel in verwarring....

Ben benieuwd hoe de rest van de dag zal gaan.

Huilen staat mij nader dan het lachen
Madootje: Meave 6 kinderen????
Charly: Balen zeg dat de dag zo slecht begint. Hopenlijk gaat de rest wel goed. Hoe heeft T. het ervaren? Heeft hij er zelf wat over verteld??

Suzanne stond helemaal te juichen om naar school te gaan. Rugzak, broodtrommel en drinken mee. Op de fiets naar school. In de klas even zoeken naar je eigen stoel en al vrij snel gevonden, naast de juf. Nog geen 2 tellen later vraagt ze of ik al weg ga. Even gevraagd of ik echt weg moest, ja dus. Kus gegeven en weggegaan. Zonder problemen, eigenlijk iets té makkelijk. Had iets meer weerstand verwacht.

Hier blijven ze verplicht over en kan haar om 14:30 uur weer ophalen.

Morgen een andere beproeving. Suzanne naar school en Mellane naar kdv brengen. Suzanne ophalen en naar de nso brengen. 's avonds eerst Mellanie ophalen en daarna Suzanne. Een nieuwe uitdaging en ritme vinden.

Madootje: Meave 6 kinderen??? Tjee wat veel zeg. Hoe jong is de jongste. Als ik me het goed herinner is nr. 3 van juli 2005 toch??

Vervelend dat je schoonouders niet willen dat de kids blijven slapen, en helemaal frustrerend als andere dat wel mogen.
Charly, wat een rotstart. Ik kan me voorstellen dat dit je niet lekker zit. Ik vond het ook wel een blunder van jewelste hoor. Hopelijk lukt het om het vertrouwen weer terug te vinden.

Meave is gescheiden en haar nieuwe vriend heeft 3 kinderen. Zo kom je dus samen op 6.
Gisteren heeft alles heel veel van T. gevraagd: hij heeft het heel moeilijk gehad.

Eerst die verkeerde start met de voorschoolse opvang, komt hij een klas binnen waar alle kindjes in de kring zitten dus alle ogen gericht op hem....drama.

Tussenschoolse opvang was ook nog geen succes, ook allemaal spannend en nieuw. Bijna niets gegeten en wederom huilen.

Na school werd hij opgehaald om naar het centrale punt gebracht te worden vanwaar ze naar de sport BSO lopen.

Ik heb vanaf een strategisch punt gespioneerd , hij werd iets eerder uit de klas gehaald en dat vond ik ook wel weer raar...

T. liep keurig met die man aan de hand naar de pleinen.

Daar kende hij gelukkig 2 meisjes die zich over hem hebben ontvermd. Samen hebben ze ook hand in hand gelopen naar de sportvelden (mama nog steeds in spionagestand..).

Ik heb toen de man maar even aangesproken die T. had opgehaald: hij zei dat T. er erg veel moeite mee had en veel had moeten huilen: hij wilde naar mama .

Op de sportBSO was hij ook erg timide geweest en heeft ook erg moeten wennen.

Thuis vertelde T. dat hij de man die hem had opgehaald eng vond.

Vanochtend was het eerste wat hij zei: ik wil niet meer met die meneer mee.... Maar ja, hij zal hem de rest van de tijd wel gaan ophalen. gelukkig maar 1 dag.

Vanochtend op school was het afscheid ook drama: huilen, vasthouden,mama mocht niet weg.

Fijn hoor je kind naar school......
Hoi,

De eerste kindjes zijn al naar school Ines is volgende week maandag aan de beurt en ze ziet het ook helemaal zitten.

De vakantie was super, we zijn heerlijk bijgekomen en Ines heeft het heel erg naar haar zin gehad.

Morgen is het haar laatste dag op de creche. We trakteren op ijsjes omdat het dan zo vreselijk warm wordt en de groep krijgt ook een of twee voorleesboeken. Ik heb er al leuke gezien dus dat wordt niet moeilijk. Maar Ines moet morgenochtend ook eerst naar het consultatieburo. Ze weet dat ze gemeten en gewogen wordt en de prikken, daar is ze nog even een struisvogel in

Gisterochtend is Ines twee uurtjes gaan wennen op de BSO, dat vond ze erg leuk. Ze keek wel eerst erg de kat uit de boom, maar de leiders waren erg aardig en stelden haar op haar gemak. Helaas is er op de dinsdag nog geen plek op de BSO, wel op de donderdag dus manlief moet voorlopig op dinsdag 4 uurtjes werken zodat hij Ines kan ophalen uit school, zucht. Volgende week donderdag gaat Ines voor het eerst echt naar de BSO en ik loop mee met de groepsleiding. De groepsleiding komt de kinderen ophalen uit de klas en ze weten ook welke groep en welke juf,dat vind ik wel prettig. De BSO maakte een goede en prettige indruk op mij. Beneden is voor de onderbouw en boven is voor de bovenbouw,dat is wel fijn, dan zijn er niet gelijk alle kleintjes en groten door elkaar.

Maar ik merk ook dat het af en toe allemaal wat veel wordt voor Ines al die veranderingen. En dan lassen wij een rustig dagje in zodat ze weer tot rust kan komen. Volgende week ben ik nog vrij dus kan ik Ines goed begeleiden in haar eerste week op school, vind het ook heel spannend allemaal.

Nu moet ik opschieten, boodschappen doen en vanmiddag naar het zwembad vanwege dat warme weer.

greetz groenoogje
Charly, wat een toestand met de opvang van T. Kan me voorstellen dat hij er van in de war was. Hopelijk gaat het volgende week beter.

Het is sowieso erg wennen voor de kids in groep 1, maar die blunders maken het er niet makkelijker op.
Jammer Madootje dat je schoonouders het niet zo lijken te zien zitten qua oppassen. Zal een dubbel gevoel geven zeker tav je nichtjes.

Tjee Charly wat een rotbegin. Hopelijk is dit niet iets voor de rest van de tijd.

Fijn dat Inez het naar haar zin had op de NSO, Groenoogje! Heerlijk ook dat je nog een week vrij hebt, kan je het even bekijken allemaal.

Moet nu weer beginnen (had ma en di vrij). Vriedlief heeft vandaag de beproeving, Marit brengen, dan Lotje brengen (in een andere plaats) en onder de middag weer Marit halen en brengen. Ben benieuwd hoe hem dit af gaat...

Alles goed doorgenomen anders weet ik het al, gaat mn telefoon

Succes Truusje vandaag, pff...!!

Moet vanmiddag weer met Marit bloedprikken. Get, dachten we net dat we het weer gehad hadden voor een half jaar. Belt de arts dat het toch niet helemaal goed is (niet verontrustend). Een enkele keer zit er een foutje in de lapuitslag dus voor de zekerheid nog een keer prikken. Arme meid. Ze zat er bij toen de arts belde en ik afsprak om vandaag weer te prikken. Ik wil niet, zei ze...

Tja... Als het weer niet goed is, moeten we w's de medicatie verhogen.

Nou ga richting mn werk, zal wel druk zijn op de weg!!

Hoe is het bij jullie gegaan Findi? Of hadden jullie nog vakantie?
Gisteren is het heel goed goed verlopen. Ik heb Suzanne naar school gebracht en manlief Mellanie naar het kdv.

Tussen de middag Suzanne opgehaald en naar de nso gebracht. Zonder problemen bleef ze daar en zwaaide naar me, en een paar handkussen rijker vertrok ik weer naar het werk.

Einde werkdag, Mellanie opgehaald en manlief Suzanne.

Wat is het dan een voordeel dat je in de plaats woont waar je ook werkt. Ik ging op de fiets en manlief met de auto. En dan te bedenken dat we elkaar op het werk weer treffen.

De school is erg indrukwekkend voor Suzanne. Na het eten (verplicht overblijven) heeft ze het gehad. In overleg met de leerkracht vandaag 1/2 dag.

Zo het wordt vandaag de warmste dag, en dat is wel te merken zeg. Het is nu al warm, hoe moet dat vanmiddag dan niet zijn. Tijd voor waterpret.
Charly, wat moeilijk zeg zo'n start voor T. Dat zal voor jullie ook moeilijk zijn zeg. Je weet dat hij hier doorheen moet, maar liever wil je hem het verdriet en de verwarring besparen. Hopelijk weet hij snel zijn plekje te vinden op school en op de BSO.

Hier gingen de kindjes die na de vakantie voor het eerst naar school gaan begin van de zomervakantie al over naar de BSO. Aan de ene kant vond ik het wel jammer dat Bikkel nou zijn verjaardag niet meer op de dagopvang kon vieren. Maar groot voordeel is natuurlijk dat ze al 6 weken hebben kunnen wennen op de BSO voordt de volgende verandering (school) eraan

komt.

Groenoogje, hopelijk heeft Inez een leuk afscheid vandaag en vallen de prikken een beetje mee.

Truusje, fijn dat Suzanne het zo naar haar zin heeft gehad en lekker dat je de optie hebt om haar 's middags lekker even thuis te houden als ze zo moe is.

Ik ben benieuwd of je telefoon stil blijft vandaag Lot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven