VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Heb je al gekeken op happyhome?

Dan zit je voor 1300 euro in een huis (gedeeld zwembad) twee weken in Toscane?

Of zoek je niet zoiets?
Ik vind 2000 euro ook (te) veel! Ik begin nu langzaam te wennen aan het idee rond de 1300 euro uit te gaan geven....

Wat ik morgen ga doen ga ik niet verder beschrijven hier . Misschien valt het kwartje als je in de ak kijkt wat ik bij sluier heb geschreven, maar dat is wel al niet helemaal meer up to date.

Wind, ik vier de verjaardag van Schorrie zaterdag de 29e vanaf een uur of 14 (ben van plan de bbq aan te steken, dus laat het please mooi weer zijn) en dan doen we ook gelijk Knorrie zijn verjaardag. Jullie zijn uiteraard van harte uitgenodigd. Which reminds me dat ik nog steeds de uitnodigingsmail moet rondsturen.....

En dan doen we a.s. zaterdag Knorries verjaardag voor mijn ouders, broertje en een stel vrienden die de 29e met vakantie zijn. Ga ik pannenkoeken bakken voor iedereen, zal wel een hell worden zo lang als ik in de keuken moet staan. Misschien dan ook maar de bbq aansteken .
Happyhome! Ik sla hem meteen op en dan kijk ik vanavond even..

Morrie, ik heb even gekeken op de LP maar niet zo snel kunnen vinden.

Nu boodschappen doen en dan met een vriendin en haar kinderen bramen plukken in het park hier vlakbij.
Welkom terug Wind. Wat vervelen dat de aankomst tegenviel. Knap dat jullie er wat van hebben kunnen maken en fijn dat jullie zo genoten hebben!

Hoe gaat het nu met je schoonmoeder nu haar laatste broer is overleden?

Huis waar wij in zaten was vreselijk duur. Volgens mij is het alleen maar goed te doen als je bv met twee gezinnen gaat.

Wij kijken voor volgend jaar met mijn ouders, broer en nicht en haar vriend met dan pasgeboren baby. Dan is het wel te betalen. En ons huis was zo groot dat je elkaar niet in de weg zit dus dat gaat ook prima!

Heerlijk hoor Morrie, een weekje vrij zonder op vakantie te zijn. Helemaal in de opruim-modus?

Aap was vrijdag ook vrij en wij hebben ook veel aangepakt in huis. What's new zou ik bijna zeggen maar het huis raakt steeds meer af. Apie heeft nu een bureautje in haar kamer en de trapkast en schuur zijn helemaal netjes! Heerlijk!

En die Knorrie, dit weekend is hij alweer 1! Men dat gaat hard zeg!

Oeh Ely, wat spannend! Dat rommelen inclusief krampen kan toch een teken zijn? Ik dacht nl wel eens gehoord te hebben dat je lichaam vaak zorgt dat het helemaal leeg is voor je bevalling. Niet dat ik er ervaring mee heb, maar goed!

Binnen nu en korte tijd hebben jullie gewoon 4 kindjes! Wow!
hoi wind! ben je er ook
Wheee, ben mijn portemonnaie kwijt. Heel irritant. Sta ik bij de kassa bij het tuincentrum, zit hij niet in mijn tas. Ik naar huis om hem te halen, ik dacht dat hij op de eettafel zou liggen, ligt hij hier ook niet. En dat terwijl ik om 12 uur nog naar de slager en supermarkt ben geweest, met alleen mijn portemonnaie in de hand. Ik heb al 3 keer het hele huis omgekeerd en twijfel nu of ik aangifte moet gaan doen en mijn bankpassen moet gaan blokkeren :(.

Wind, er moet een topic zijn op de LP dat Sluier heet....

En anders kom je dr nooit achter .

Hmm, waar in hemelsnaam is die portemmonaie!!
Nou, ik ga hier vaker wat opschrijven. Portemonnaie is terecht. Slager kwam hem brengen, ze had hem gevonden beneden in het trappenhuis op de skelter van Schorrie. Hoe die portemonnaie daar terecht is gekomen, geen idee. Wat een opluchting zeg!
Vol met adrenaline dus heb gelijk op de LP maar even toelichting gegeven. Die energie had ik nu wel even .
Wij waren nu voor 2 weken vakantie aan verblijf ¤ 325,- kwijt en het zou me echt heel veel moeite kosten te accepteren om meer kwijt te zijn aan vakantie. Naar mijn idee (ik vind dit al duur, vergeleken met toen Pebblo en ik nog samen gingen zonder elektra) zijn de kosten dan echt buitenproportioneel. Dan zouden we er ook echt geld voor opzij moeten gaan zetten denk ik, doen we nu niet, we hebben het 'gewoon'. Moet wel zeggen dat we daar dan verder weer niet op de kleintjes letten en dus nog wel bijna 100,- per dag uitgeven aan (uit)eten, uitjes, kadootjes, bezine enzovoorts. Dat is onze luxe.

Morrie, het begint een beetje te jeuken, heb dus gisteren met mijn Postbank rentepunten een kinderwagen gekocht en zei al tegen Pebblo dat ik zo na de schoolvakantie van de jongens verder een beetje ga inslaan. Heb helemaal geen textiel nog dus ook geen hydrofielen. Welkom dus.

Fijn dat je portemonnee weer terug is zeg!

De piano is echt mooi vind ik.

Oh, en Ely, begrijp ik het goed als je Zootje echt bij de bevalling wilt hebben?

En wij gaan volgend jaar naar Noorwegen op vakantie. Bij mijn broertje logeren (huis heeft 2 verdiepingen en beneden is gastverblijf met eigen ingang) en van daaruit ook wat trekken. Zonder tent, maar er staan in Noorwegen veel trekkershutten heb ik begrepen. Wel met baby.
Vanmiddag bramen geplukt met vriendin en kinderen en daarna naar de kinderboerderij geweest. Echt heel leuk!

Als ik lees wat jullie kwijt zijn aan vakanties dan vind ik het ook echt abnormaal wat wij aan een vakantie uitgeven, maar wij zien het allebei in een tent niet zitten dus dan ben je sowieso al duurder uit. En daarnaast die bouwvak waar we aan vast zitten.Ja, dan ga je het met 325 euro niet redden. Dat waren we al kwijt aan de heenreis!

Nu heb ik (een halve dag later) in mijn kop dat ik wel naar de Wadden wil en lekker in Nederland blijf. Dan maar niet zon

zeker. Ook niet erg...

Oh, de piepers zijn klaar!
Al met al hebben we hier al weken mooi weer toch?

En volgens mij is bouwvak qua prijzen gewoon hoogseizoen en daar zitten we met schoolgaande kinderen sowieso aan vast. Ik heb in ieder geval nog nooit verschillende prijzen gezien voor hoogseizoen en bouwvak.

Nouja, wij hebben toen, in 2002, een hoop geld uitgegeven voor een solide tent (3.000 gulden), en die er in ieder geval al weer lang en breed uit.

Is een huisje op een park ook zo duur? Ik vind die prijzen voor ingerichte tenten of caravans enzo echt wel schrikbarend duur. Wij gingen vroeger altijd naar bungalowparken (in Duitsland).

De buurvrouw wacht het nog even af (het is dat ik er zelf over begon) maar de piano klinkt alsof hij bij haar in de kamer staat... Pebblo durft nu al niet meer te spelen.

Moet dus eigenlijk tegen muurtje uitbouw met buren die niet hebben uitgebouwd (want dan dus geen aangrenzend huis aan die muur) maar dan moeten we echt de hele kamer omgooien. Dan gaat zithoek meer in de uitbouw en de eethoek naar de kant van de kamer bij de keuken. Lijkt me ook niet slecht. Zou het nu al willen omgooien, maar piano en eettafel krijg je met zijn tweeën niet van zijn plaats!
Zou de muur het geluid niet geleiden Pebbles? Ik denk eerlijk gezegd niet dat het heel veel uitmaakt .

Ik zal een aantal hydrofielen voor je meenemen, daar kun je nooit teveel van hebben.

Volgens mij zijn huisjes ook erg duur. En een huisje in een bungalowpark is toch anders dan op een camping zijn, vind ik. Wij gingen vroeger ook soms in een huisje, maar ook geregeld (zeg maar bijna elk jaar....) in een stacaravan van een oom op de Veluwe. En als kind vond ik dat toch echt leuker dan op die bungalowparken.

Soms denk ik ook aan een tent aanschaffen maar je moet dan zoveel zelf meenemen, dat weerhoudt me ervan. Het zou makkelijk in onze auto passen, maar het in- en uitpakken geeft me nu al redelijk wat stress. Dat wordt dan alleen maar erger. Ik heb echt wel wat geld over voor minder stress. Daarnaast zijn wij niet echt zuinig op onze spullen, die tent zou niet lang meegaan bij ons.

Harrie heeft het overigens nog steeds over een vouwwagen.....

Wind, ga je nu volgend jaar ook in de bouwvak op vakantie? Dat zou nu toch niet hoeven? Of is bouwvak hetzelfde als zomervakantie? Ik heb geen verstand van bouwvak, eens even googlen zo meteen.

Vakantie, ik kan er uren over praten. Ik vind het echt zo leuk. Sommige mensen hoeven niet perse met vakantie. Nou ik vind het toch echt wel de kers op de taart van het jaar!

Ik had alweer een camping gevonden voor volgende jaar, eentje met een kruidentuin waar je zelf elke avond je kruiden voor het avondeten mag plukken!

O ja en Noorwegen. Dat wil ik ook heel graag een keer. Wij zeiden altijd dat zodra we in het hoogseizoen op vakantie moesten, we naar Noorwegen zouden gaan.

Gisteravond heb ik met Schorrie ook bramen geplukt. Ik was van plan om jam te gaan maken (ik las bij de Mutsen dat Sokje dat gedaan had) maar Schorrie en ik konden ons niet inhouden en aten de bramen direct onder het plukken op .

Wat heb je voor kinderwagen gekocht Pebbles?

Schorrie zojuist bij het naar bed brengen nadat ik zei dat ik het zo gezellig vind met hem:

'Ja, je bent zeker wel heeeeel blij dat ik geboren ben.'
Wind, wij zijn gaan kamperen toen Mannie 8 maanden was en dat ging prima (zijn gekots even buiten beschouwing gelaten ).

Ik schaam me bijna als ik bedenk wat wij aan vakanties uitgeven. Deze keer waren we ¤ 900 kwijt voor een tent 2 weken en dat was de helft van wat een Eurocamptent kostte in die periode. Vonden wij goedkoop De vakanties naar mijn moeder zijn duur (vlucht, huis en auto) en volgend jaar gaan we zeilen. Daar gaan we dan wel nu alvast voor sparen.
Trouwens, Pebbles, ik ben bezig in De stem van mijn Moeder. Maar ik kom er niet echt doorheen. Ben nu weliswaar op pagina 87, maar vraag me nog steeds af waar het nou over gaat, en waar het heen gaat. Herken je dat of vond jij het direct boeiend? Ik sla nu soms weleens stukjes over eerlijk gezegd....

Heb vorige week Paradios van Kees van Beijnum gelezen. Dat vond ik wel echt een aanrader.

En ik heb vorige week ook nog hardloopschoenen gekocht. Dat had ik jaren eerder moeten doen. Ik liep altijd op mijn fitnesschoenen maar die begonnen te piepen. Nu dus echte hardloop schoenen en ik heb het gevoel dat ik vlieg! Ik hoop dat Harrie een beetje op tijd thuiskomt straks, dan kan ik nog een stukje rennen. Ik verheug me er gewoon op, het moet niet gekker worden.
Nou Pammie, kom maar op met de link waar je dit jaar was. Als het leuk was tenminste . Ik vind 900 euro nog wel meevallen voor het hoogseizoen.
Ben je al aan het rennen, Morrie?

En wat lief dat Schorrie dat zei voor het slapen

Jeetje, wat vervelend dat de buren last hebben van de piano. Dat is echt balen! Ik denk hetzelfde als Morrie, namelijk dat het plaatsen van de piano op de uitbouwmuur niet veel zal uitmaken omdat het geluid zal geleiden door de muur die wel grenst aan de buren. Maar goed.. het is het proberen waard

Zomervakantie... ik vind het ook echt het hoogtepunt van het jaar en kan me niet voorstellen dat we niet gaan. Omdat GW nu geen baan heeft hebben we wel al besloten om buiten de bouwvak om te gaan. Daar gaan we nu geen rekening mee houden, maar dus wel met de schoolvakantie.

De bouwvak zijn (meestal) de middelste drie weken in de zomervakantie (basisscholen) en bij de meeste organisaties de duurste weken.

Ik vind 900 euro ook echt niet duur voor twee weken zomervakantie, maar volgens mij zat je in een tent, Pammie?

En ik zie er niet tegenop om met een baby op vakantie te gaan, maar ik wil niet naar de warme locaties en in de accommodaties die we normaal hebben.
Nee, Harrie is nog 'klusjes aan het kijken'. En het regent.

Ik zou ook buiten de bouwvak gaan. Als GW dan een andere baan krijgt, dan heeft hij die vakantie al geregeld dus dat nemen ze dan vast wel voor lief.
Ik vraag in sollicitatiegesprekken ook altijd of mensen al vakanties geboekt hebben en zal mensen nooit afwijzen op een geplande vakantie die niet in de bedrijfsplanning valt. Dus in die orde besloten gewoon te boeken.

In de regen rennen is juist lekker!

Ga even wat vakantiefoto's op Hyves zetten en een begin maken aan het album. Het zijn maar 700 foto's
Overal op internet wordt geadviseerd de piano tegen een muur te plaatsen die je niet deelt met de buren. De muur van de uitbouw delen we niet me de buren. Deze ligt wel in het verlengde van een gedeelde muur, maar is niet in die muur verankerd ofzo, staat er min of meer 'los' tegen aan. Wij denken dus dat de muur wellicht nog wel wat doorgeeft, maar veel minder dan nu. Daarnaast kunnen we geluiddempers (rubber doppen) onder de poten zetten en dan wordt er ook minder via de vloer doorgegeven. En als laatste de tijdstippen waarop gespeeld wordt zinnig houden en als nog overlast in overlegmet de buren. Volgens mij staat een piano wel in de top 10 van overlast veroorzakers. Pebblo wilde hem al in pakhuis zetten (net als drumstel) maar dat wil ik niet.

Ik vond de stem van mijn moeder direct goed maar vriend van ons die boek van mij had gekregen komt er ook (nog) niet doorheen. Pebblo is er nu in bezig en vond het ook direct goed.

De cursieve teksten zijn trouwens geschreven door de tweelingbroer. Dat had ik pas later door en verduidelijkte wel veel. Ik heb dit ook diect tegen Pebblo gezegd.
O, dus ik ben niet de enige die niet goed door het boek heen komt. Heb wel net besloten het toch maar uit te lezen. Op zich vind ik het gegeven namelijk wel interessant. Maar hij wijdt zo uit over onbelangrijke dingen, en het verspringt steeds in de tijd. Dan weer over die Zwarte Prinses oid, dan weer over zijn vader, dan weer over zijn tweelingbroer, en dan ook nog steeds verspringend in de tijd, van verleden naar heden en alles er tussenin.

Harrie had zijn geluidsinstallatie zaterdag even buiten aangesloten om te kijken of alle boxen en de microfoon het nog deden enzo. Dus heel even, ik denk minder dan 10 minuten, muziek aan buiten. Toen stond er al een buurman op de gallerij dat zijn zoon niet kon slapen (het was half 8). Groot gelijk hoor, Harrie heeft alles ook gelijk weer gedemonteerd, maar ik vond het best vlot.
Zooo, hardgelopen. Echt goed van mij .
Sporty Morrie

Zou jammer zijn Peb, als piano een probleem blijkt te worden voor de buren. Ik vind het gaaf een piano in huis!

heel misschien wel aktie vandaag.

Hele nacht voorweeen gehad, maar zet niet echt door. Beetje zoals bij Zeefje. Ook al flink bloedverlies enzo.

Mijn vaste verloskundige is vanaf morgen een paar dagen vrij en zij had zo gehoopt mijn bevalling nog te kunnen doen (ik ook natuurlijk!) Dus zij wil zeker en voelen en woelen

Hoop dat het daarna op gang komt! (werkte bij Zeefje ook heel goed)

We wachten het rustig af en als ik nieuws heb, kom ik me wel melden op een of andere manier.

Fijne dag iedereen en voor mezelf wens ik me fijne ontsluiting
Whaaaa Ely, wie weet. Wat spannend! Mocht je het nog lezen, en mocht je het nodig hebben: Heel veel succes, en zet hem op!
Wil je dat nooit meer doen Ely, dit soort dingen komen melden. Nu ben ik zenuwachtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven