ik wil geslacht weten, de vader in kwestie niet, en nu?

11-08-2009 16:45 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel van het topic zegt het al he

Ik wel, hij niet.

Al die bakerpraatjes, het gegis van mensen ongevraagd..en toch ben ik zo nieuwsgierig.

Bij mijn zoontje destijds wist ik het ook niet, maar had ik zo'n sterk instinctief gevoel van een jongetje.. dat de drang om bevestiging er niet was.

En nu... niets instinctiefs dat zegt J of M!!!

Mijn man heeft 2 meiden en van de jongste wist hij het en dat vond hij achteraf helemaal niet leuk.

Ga ik het stiekum toch doen?

En zo ja hoe hou ik zuks stil... twijfel alom

Liefs ST
Ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die het weten en hun partner dat dan niet vertellen. Dat gaat er bij mij niet in.
DTEEZ!
quote:fleurtje schreef op 11 augustus 2009 @ 17:18:

Ik vind in een geval als dit dat degene die het niet wilt weten, voor gaat.Ik ben het eens met Fleurtje.
DTEEZ!
Ik was zelf ook enorm nieuwsgierig en wilde het graag weten, heb het dus ook gewoon gevraagd. Ik denk dat je zelf best kunt weten wat het wordt, je zult het dan voor je partner geheim moeten houden omdat hij het niet wil weten. Dus voorzichtig met kleertjes, spulletjes, speelgoed etc.
Experience is something you don\'t get until just after you need it.
Ik kan ook niet goed verklaren waarom ik dat vind. Dat verhaal van 'ik vind dat de moeder moet beslissen omdat zij al het werk moet verrichten' echt zo enorm belachelijk.. Alsof de vader er iets aan kan doen dat de natuur besloot dat hij alleen zaad mocht doneren en meer niet. Het niet willen weten is zoals het is.... het wel willen weten is 'een keuze' en daarom denk ik dat degene die het niet wil weten voorrang heeft. Ongeacht of dit de moeder of vader is.
DTEEZ!
Maar dat jij meer weet dan je partner, dat het kindje waar je beiden zo naar verlangt, waar je over praat, fantaseert.... ik ben nu in verwachting, ik kan me niet voorstellen dat ik lekker tegen JG aanlig en samen praten over onze baby en dat ik dan weet dat het b.v. een meisje is en hij nog in het ongewisse is.... dat kan toch niet??

Nou ja, laat maar. Iedereen zijn mening.
DTEEZ!
Ik wilde het wel weten en man niet, maar toen kwamen we bij de echo en werd hij ineens ook wel heel nieuwsgierig. Dus je weet niet of het op dat moment misschien anders is!
Stressed is just desserts spelled backwards
Wij weten het geslacht, mijn man wilde het toch ineens graag weten.

Moet zeggen dat ik het erg moeilijk vind nu we het weten.

Ben een flapuit en verspreek mij snel en dat weet iedereen dus ze proberen constant te gissen.

En ik wilde het graag als verassing houden, dus bedenk goed of je het echt wilt weten.
djoels, ik vind ook niet dat omdat ik al het zware werk moet doen ik alles mag beslissen, maar voor mij gaat het meer om waar ik me fijn bij voel. En dat vind ik wel doorslaggevend. Voor mij voelt het makkelijker en fijner om te weten wie (of wat) er in mijn buik zit, dat maakt voor mij de band sterker en is voor mij heel belangrijk. Zo ook met de bevalling, ik wilde bijv mijn beste vriendin erbij, dat voelde voor mij erg fijn, terwijl als man zijn beste vriend erbij had gewild, nou nee, dat was dus niet gebeurd.
Off topic, Arwen, vertel
Dat was ook de reden dat ik het wilde weten, voor de band, het gevoel, ik sprak vaak liefdevol tegen mijn buik en dan aaide ik er even tegenaan. Ik vond het heel fijn om op een gegeven moment te weten dat het een jongetje was. Niet dat ik de naam al gebruikte maar het gaf mij een fijn gevoel te weten op wie ik zo lang aan het wachten was. Als mijn man het echt niet had gewild hadden we het niet gedaan, denk ik. Maar die werd zelf heel nieuwsgierig op het moment en daar was ik wel heel blij mee.
Stressed is just desserts spelled backwards
Even cryptisch star, maar ik moet nieuwe kleertjes gaan kopen zeg maar....
Leuk leuk leuk!
Ik snap uberhaupt niks van de geheimzinnigheid over geslacht en naam als je het als stel al weet.

Mijn dochter had al een naam voordat ze geboren was en dat was in haar geval maar goed ook. Iedereen wist op wie we wachtten met z'n allen. Ik snap niet waarom het een geheim zou moeten zijn.

Dat ik het niet snap zegt natuurlijk niks verder hoor, is gewoon zoals ik dat zelf zie en zag tijdens mijn zwangerschap.

Maar in dit geval denk ik; samen kind krijgen, nu een verschil van mening, allebei evenveel recht op het eigen standpunt, laat het lot beslissen als je er samen niet uitkomt en heb vrede met die oplossing.
@star, wel even wennen hoor, maar inderdaad leuk, ach, het andere was ook leuk geweest, het maakte me echt niks uit.

Ben je al erg aan het aftellen of vind je het nog wel even prima zo?
Een verse baby is sowieso leuk

Ik ben ontzettend aan het aftellen, kan het er wel uitkijken.
spannend, althans, ik vond dat aftellen echt spannend, maar ook oervervelend, werd je wakker, weer een nacht niks gebeurd...
Ik herken het gevoel ja
quote:arwen173 schreef op 11 augustus 2009 @ 22:05:

spannend, althans, ik vond dat aftellen echt spannend, maar ook oervervelend, werd je wakker, weer een nacht niks gebeurd...Oh ja! Dan weet je zeker dat het die nacht gaat gebeuren, je doet je ogen dicht en weer open en het is acht uur 's ochtends.
god nou, elke nacht voor het slapen gaan weer die mantra, vannacht gaat het beginnen, vannacht gaat het beginnen.... en nee hoor, niks van dat alles.
quote:arwen173 schreef op 11 augustus 2009 @ 21:53:

djoels, ik vind ook niet dat omdat ik al het zware werk moet doen ik alles mag beslissen, maar voor mij gaat het meer om waar ik me fijn bij voel. En dat vind ik wel doorslaggevend. Voor mij voelt het makkelijker en fijner om te weten wie (of wat) er in mijn buik zit, dat maakt voor mij de band sterker en is voor mij heel belangrijk. Zo ook met de bevalling, ik wilde bijv mijn beste vriendin erbij, dat voelde voor mij erg fijn, terwijl als man zijn beste vriend erbij had gewild, nou nee, dat was dus niet gebeurd.

Daar dacht ik later ook aan. Mijn eerste reactie was: degene die het niet wil weten gaat voor. Maar idd, als degene die zwanger is zich prettiger voelt als het wél bekend is, dan is daar ook heel wat voor te zeggen; zij moet die negen maanden (ok, de eerste maanden weet je nog niks) door komen.

Maar ik vind nog steeds 'moeder weet het wel en vader niet' geen optie...
quote:arwen173 schreef op 11 augustus 2009 @ 22:12:

god nou, elke nacht voor het slapen gaan weer die mantra, vannacht gaat het beginnen, vannacht gaat het beginnen.... en nee hoor, niks van dat alles.Het bizarste vind ik nog: elke nacht denk je het en dan gebeurt er niks. En hoewel het bij veertig weken allemaal toch vrij voorspelbaar wordt, gebeurde het toch nog 'onverwachts' :-)
quote:eleonora schreef op 11 augustus 2009 @ 22:00:

Ik snap uberhaupt niks van de geheimzinnigheid over geslacht en naam als je het als stel al weet.

Mijn dochter had al een naam voordat ze geboren was en dat was in haar geval maar goed ook. Iedereen wist op wie we wachtten met z'n allen. Ik snap niet waarom het een geheim zou moeten zijn.

Leoo van de Beoo, ik ben juist het tegenovergestelde! Ik snap niet dat je van tevoren al tegen iedereen vertelt wat het wordt en hoe het gaat heten,... Eén vriendinnetje van mij had het ook, ik krijg een dochter en ze heet zusenmezo.... Ik vond dat helemaal niet leuk om al te weten...

Inderdaad, meningen zijn zo verschillend.
DTEEZ!
nee, 1 van de 2 die het wel weet en de ander niet, lijkt me erg raar en nogal onmogelijk. Krijg je 1 groot toneelstuk met namen verzinnen enzo. Als je er echt niet uitkomt, dan maar kop of munt. Of 1 van de 2 moet gewoon toegeven aan de ander.
Wow wat een reacties al.. even lezen en dan reageren
Okee, duidelijke toelichting Arwen.

Ook kan ik me niet voorstellen dat mensen hun beste vriendin, moeder, zus etc. bij een bevalling willen hebben. Dit bedoel ik echt niet naar, begrijp me niet verkeerd.... ik begrijp dat gewoon niet.. Zelf zie ik dit zo als 'de geboorte van mijn gezin' (lekker zweverig) en kan me niet voorstelen dat anderen daarbij zijn behalve mijn partner en natuurlijk de vk... Eigenlijk best grappig dat iedereen het anders ziet / voelt.
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven