ik wil geslacht weten, de vader in kwestie niet, en nu?
dinsdag 11 augustus 2009 om 16:45
De titel van het topic zegt het al he
Ik wel, hij niet.
Al die bakerpraatjes, het gegis van mensen ongevraagd..en toch ben ik zo nieuwsgierig.
Bij mijn zoontje destijds wist ik het ook niet, maar had ik zo'n sterk instinctief gevoel van een jongetje.. dat de drang om bevestiging er niet was.
En nu... niets instinctiefs dat zegt J of M!!!
Mijn man heeft 2 meiden en van de jongste wist hij het en dat vond hij achteraf helemaal niet leuk.
Ga ik het stiekum toch doen?
En zo ja hoe hou ik zuks stil... twijfel alom
Liefs ST
Ik wel, hij niet.
Al die bakerpraatjes, het gegis van mensen ongevraagd..en toch ben ik zo nieuwsgierig.
Bij mijn zoontje destijds wist ik het ook niet, maar had ik zo'n sterk instinctief gevoel van een jongetje.. dat de drang om bevestiging er niet was.
En nu... niets instinctiefs dat zegt J of M!!!
Mijn man heeft 2 meiden en van de jongste wist hij het en dat vond hij achteraf helemaal niet leuk.
Ga ik het stiekum toch doen?
En zo ja hoe hou ik zuks stil... twijfel alom
Liefs ST
dinsdag 11 augustus 2009 om 16:51
waarom vraag je bij de ego niet of ze het op een briefje schrijven en aan jou geven. Dan kan jij het lezen en het briefje weggooien. Zo doe je niks achtyer zijn rug om, en je weet het toch. Je moet het dan natuurlijk wel stil houden en niet in eens allemaal roze kleertjes gaan kopen (als het een meisje is natuurlijk).
dinsdag 11 augustus 2009 om 16:52
Hier ook geen ervaring..al moet ik zeggen dat het idd wel heel lastig lijkt om niks te verklappen aan je partner..
Moet nog wel even iets kwijt over die partner: moest wel even de topictitel tweemaal lezen. omdat er stond 'de vader in kwestie' dacht ik dat er misschien meerdere potentiele vaders waren Maar nu snap ik hem beter.
Succes met de beslissing....
Moet nog wel even iets kwijt over die partner: moest wel even de topictitel tweemaal lezen. omdat er stond 'de vader in kwestie' dacht ik dat er misschien meerdere potentiele vaders waren Maar nu snap ik hem beter.
Succes met de beslissing....

dinsdag 11 augustus 2009 om 16:54
Ik zou het niet doen. Als een het niet wil is het naar mijn mening gewoon dan beide niet.
Wat heb je er aan het te weten maar er vervolgens niets mee te kunnen doen? Geen stoere jongenskleren kunnen kopen of schattige meisjeskleren. Dat lijkt me niets aan, dan kun je het volgens mij beter alle twee niet weten.
Wat heb je er aan het te weten maar er vervolgens niets mee te kunnen doen? Geen stoere jongenskleren kunnen kopen of schattige meisjeskleren. Dat lijkt me niets aan, dan kun je het volgens mij beter alle twee niet weten.
dinsdag 11 augustus 2009 om 16:54
Nou dat ga je echt niet geheim houden hoor, zo iets.
Je zult nader tot elkaar moeten komen in deze en dus of jouw zin of zijn zin.
Ik bedoel heb je er een ruzie of 4 voor over, wil je heel graag je zin doordrukken of kan je leven met het feit dat je misschien nog wel een paar maandjes je nieuwsgierigheid moet bedwingen.
Het is moeilijk hoor maar bedenk je dat zo iets geen drama waard is.
Je zult nader tot elkaar moeten komen in deze en dus of jouw zin of zijn zin.
Ik bedoel heb je er een ruzie of 4 voor over, wil je heel graag je zin doordrukken of kan je leven met het feit dat je misschien nog wel een paar maandjes je nieuwsgierigheid moet bedwingen.
Het is moeilijk hoor maar bedenk je dat zo iets geen drama waard is.
dinsdag 11 augustus 2009 om 16:55
Dat kun je toch niet geheim houden? Ik zou het niet kunnen althans. Smolman wilde het ook niet weten, ik wel, ik heb gewonnen en hij vond het achteraf toch ook prettig om het wel vooraf te weten.
Enne Renaat, ik moest jouw post een keer of wat lezen. Maar ik begrijp nu dat je met ego echo bedoelt...
Enne Renaat, ik moest jouw post een keer of wat lezen. Maar ik begrijp nu dat je met ego echo bedoelt...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
dinsdag 11 augustus 2009 om 17:01
Vriendin van mij zat in hetzelfde parket. Uiteindelijk hebben ze overlegd dat zij het dan wel zou weten en voor hem geheim zou houden. Bij hen werkte dat, hij is er nooit over begonnen tijdens de zwangerschap en zij heeft het inderdaad voor zichzelf gehouden.
haley wijzigde dit bericht op 11-08-2009 17:02
Reden: spelvaut
Reden: spelvaut
% gewijzigd
dinsdag 11 augustus 2009 om 17:06
Oei, wat een dilemma. Hoe belangrijk is het voor jou om het te weten? Vind je de verrassing te groot?
Ik zou er voor kiezen het zelf dan ook niet te weten. Bij twijfel niet doen. Dit wondertje is van jullie beiden. En hij wil het echt niet, ook omdat hij het al een keer heeft ervaren inclusief de teleurstelling achteraf.
Niet doen!
Ik zou er voor kiezen het zelf dan ook niet te weten. Bij twijfel niet doen. Dit wondertje is van jullie beiden. En hij wil het echt niet, ook omdat hij het al een keer heeft ervaren inclusief de teleurstelling achteraf.
Niet doen!
Volg je hart. Dat klopt.

dinsdag 11 augustus 2009 om 17:14
dinsdag 11 augustus 2009 om 17:15
quote:babado schreef op 11 augustus 2009 @ 17:12:
Lijkt me niet echt handig, je verspreekt je vast gauw door de baby hij of zij te gaan noemen... Of je zegt niks en komt met allemaal roze kleertjes thuis : DHad beter even 2 minuten kunnen wachten met posten zie ik... maar inderdaad... Wat babado zegt!! haha.
Lijkt me niet echt handig, je verspreekt je vast gauw door de baby hij of zij te gaan noemen... Of je zegt niks en komt met allemaal roze kleertjes thuis : DHad beter even 2 minuten kunnen wachten met posten zie ik... maar inderdaad... Wat babado zegt!! haha.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!

dinsdag 11 augustus 2009 om 17:16

dinsdag 11 augustus 2009 om 18:08
Hoi,
Ik heb dit ook aan de hand gehad.
Mijn man wilde het niet weten en ik wel.
Uiteindelijk wist ik het wel en hij niet,en geloof me het was echt heel leuk dat ik het wist en hij niet want hij zou alles wel roze versieren maar ik heb het geheim zo goed voor me kunnen houden en dat bleek toen we een jongetje kregen,dan is de pret echt dubbel zo leuk!
groetjes esmee
Ik heb dit ook aan de hand gehad.
Mijn man wilde het niet weten en ik wel.
Uiteindelijk wist ik het wel en hij niet,en geloof me het was echt heel leuk dat ik het wist en hij niet want hij zou alles wel roze versieren maar ik heb het geheim zo goed voor me kunnen houden en dat bleek toen we een jongetje kregen,dan is de pret echt dubbel zo leuk!
groetjes esmee
dinsdag 11 augustus 2009 om 18:27
Bij zo'n topic weet ik weer helemaal waarom ik alleenstaand moeder ben. Zou echt geen rekening houden met mijn partner in dit soort zaken. Ben te egoïstisch voor een relatie. Niet dat je verder wat hebt aan deze post, maar ik dacht: ik meld het even.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 11 augustus 2009 om 18:34
Mijn man wilde het niet weten, ik oorspronkelijk wel, maar heb me bij zijn wens neergelegd. Omdat mijn moeder nu ongeneeslijk ziek is, hebben we toch besloten het te vragen, zodat zij het in ieder geval zou weten en we het met haar kunnen delen.
Nu weten we dat het een meisje wordt en het bevalt ons beiden prima om dat te weten
Één van jullie zal inderdaad moeten 'toegeven' in deze.....de vraag is in hoeverre je hier inderdaad een halszaak van wil maken. Ik ken ook mensen waarvan de één het wel weet en de ander niet. Als je dat prima lijkt, moet je dat doen. Ik zou het alleen nooit achter mijn partners rug om tóch gaan vragen en geheim houden. Alleen al niet omdat je dan op het moment dat het geboren is wél een hele goede actrice moet zijn om je verrassing te spelen
Maar misschien lees ik je openingspost niet goed en ben je dat laatste niet van plan....
Succes met beslissen!
Nu weten we dat het een meisje wordt en het bevalt ons beiden prima om dat te weten
Één van jullie zal inderdaad moeten 'toegeven' in deze.....de vraag is in hoeverre je hier inderdaad een halszaak van wil maken. Ik ken ook mensen waarvan de één het wel weet en de ander niet. Als je dat prima lijkt, moet je dat doen. Ik zou het alleen nooit achter mijn partners rug om tóch gaan vragen en geheim houden. Alleen al niet omdat je dan op het moment dat het geboren is wél een hele goede actrice moet zijn om je verrassing te spelen
Maar misschien lees ik je openingspost niet goed en ben je dat laatste niet van plan....
Succes met beslissen!
dinsdag 11 augustus 2009 om 21:11
wens van de moeder gaat voor vind ik, zoals met alles wat met de zwangerschap en bevalling te maken heeft (behalve dan dingen als naam keuze en hoeveel kinderen etc, maar dit soort dingetjes wel).
Hier zelfde overigens, man wilde het niet weten, ik wel, man vond ook dat ik dan mocht beslissen. Tijdens de echo was het echter zo overduidelijk, dat de beslissing gemaakt was. Dat kan ook nog dus.
Hier zelfde overigens, man wilde het niet weten, ik wel, man vond ook dat ik dan mocht beslissen. Tijdens de echo was het echter zo overduidelijk, dat de beslissing gemaakt was. Dat kan ook nog dus.
dinsdag 11 augustus 2009 om 21:41
Ik vind niet dat een van beide meer recht heeft, ik denk dat je óf moet afspreken dat de een het weet en de ander niet, en dat dan volhouden (zou voor mij persoonlijk een mission impossible zijn overigens) óf je moet er samen uit zien te komen. Als het met overleg écht niet lukt, tja, dan misschien inderdaad die munt?
Heb je niet nog wat leuks om in de strijd te gooien, zo van "als ik mag weten wat het wordt mag jij de naam kiezen"
Heb je niet nog wat leuks om in de strijd te gooien, zo van "als ik mag weten wat het wordt mag jij de naam kiezen"