Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even snel voor LH,

wat ontzettend naar dat je zo misselijk bent! Ik kan me je gevoel en je zenuwen goed voorstellen, natuurlijk wil je niet naar het ziekenhuis. Maar je wilt ook niet zo misselijk blijven, da's geen doen.

Ik ben mijn vorige zwangerschap een maand of 4 erg misselijk geweest, hoefde gelukkig niet over te geven (dat maakt het voor jou juist 'gevaarlijk' nu).

Misschien stelt het je gerust dat het ziekenhuis niet de enige optie voor je hoeft te zijn. Als verloskundige en huisarts het nodig vinden, natuurlijk vooral gaan. Laat je alleen daar en/of bij de huisarts ook goed voorlichten over eventuele medicijnen die je thuis kan nemen. Er bestaat een middel tegen het overgeven dat voor jou misschien kan werken. Zelf heb ik van de huisarts een homeopatisch middel gehad dat me wel iets hielp. Ik heb toen ook accupunctuur gedaan en dat hielp ook echt.

Wacht niet te lang af, maar als je zo extreem misselijk bent, ga op zoek naar hulpmiddelen!

Ik ben zelf gisteren alweer naar de accupuntcurist geweest en voelde me daarna echt een stuk beter. Nu wel weer misselijk helaas, maar ik hoop die eerste maanden op deze manier iets dragelijker te maken.

Oja, wat bij mij verschil maakte was echt extreem veel rusten. In het begin wilde ik daar niet zo gaan, vond ik een uurtje eerder naar bed en na het eten bank hangen al flink rustig aan doen. Tot ik hele dagen kokhalzend op mijn werk zat, een keer huilend van ellende thuis ben gekomen, op 'bevel' van mijn moeder de verloskundige gebeld en van haar 2 weken 'bankarrest' gekregen. Het duurde een paar dagen, maar door al het bankliggen ging ik me wel wat beter voelen.

Heel veel sterkte!!

groetjes,

Branca
Hoi,

Hoi!

Ook welkom en van harte namens mij aan alle nieuwe zwangeren. Het wordt een flinke club!

Hier gaat alles goed. Afgelopen woensdag is hier iemand van MvM geweest. Ik heb bij de eerste niet mee gedaan, ik weet eigenlijk niet waarom, maar wilde het nu wel graag doen. Ik vond het idd ook spannend toen de mevrouw een testje deed. Het zal je maar gebeuren dat het tesje negatief blijft. Maar gelukkig, een vette streep!

Nog even over misselijkheid, ik heb er bij mijn vorige zwangerschap geen last van gehad en nu maar een beetje (kan nog komen natuurlijk), maar ik weet via mijn schoonzusje dat Emesafine tabletjes goed helpen. Ik geloof wel dat de huisarts het voor moet schrijven. Misschien iets om te proberen.

Wij hebben trouwens nog niemand van onze familie verteld dat ik zwanger ben. De vorige keer hebben we het wel al vrij vroeg verteld, maar mijn schoonvader kon het in zijn enthousiasme niet geheim houden. Aangezien wij in een dorp wonen, wist iedereen het toen al snel. Vond ik toch wat minder leuk. Nu wachten we dus, het liefst tot 12 weken. Ik hoop dat dat gaat lukken....

Groetjes,

Juul
quote:Hoi,

Hoi!

Huuuhh, 1x hoi was wel genoeg geweest;)

Hallo feb-mama's in spe!

Ook ik mag me tot de club joinen!

Ik ben Jean en heb een dochter Caithlin, die nu 5 zou zijn...Helaas is Caithlin overleden aan de gevolgen van wiegendood toen zijn 6 maanden oud was. 

Tja...wat kan ik erover zeggen...Van het gezegde een roze wolk ben ik afgestapt...Maar besef en weet heel goed,hoe fijn het is om zo een kleine hummel in je armen te sluiten. Het heeft even geduurd,maar ik ben er klaar voor!

Heb in februari een miskraam gehad,heel verdrietig...maar kin omhoog,schouders eronder en er weer voor gegaan! Met resulaat! Ik ben weer zwanger! Heb zitten rekenen, als het goed is een week of 5! (3 feb uitrekendatum) Mag volgende week vrijdag een echo laten maken!;) Zo super! Hoop iets moois druk kloppend te zien!

Lieve mama's geniet!

Liefs,Jean
Welkom Winterbeebie!

Ik heb je meteen in het schema erbij gezet. Wat vreselijk zeg, om je dochter na 6 maanden aan wiegedood te verliezen ;( Dat is toch je ergste nachtmerrie? Terwijl je toch juist het idee hebt bij een half jaar dat ze wat steviger worden en wat meer kunnen hebben.

Linda, wat vervelend dat je zo enorm misselijk bent en steeds moet overgeven. En dan ook nog met dit warme weer. Goed op jezelf passen hoor!

Pff ik zit hier weg te smelten, dus ik hou het kort. Ik pas het schema even aan en ga dan maar eens met zoonlief het zwembadje in plonzen.

Groetjes,

Phoenix

Hoi, mag ik ook meekletsen? Ik heb net ontdekt dat ik zwanger ben van onze 2e en zit nog helemaal te shaken!!! Ik heb een dochter van mei 2006 (Ave, ik lees ook mee op het mei2006 topic, alleen schrijf ik niet mee).

Jeetje..... ik ben nog helemaal van slag dat ik echt zwanger ben (kijk steeds of de test niet verandert in 'niet zwanger', slaat nergens op, weet ik ook wel).

Daarbij, ik voel me echt alsof ik elk moment ongesteld kan worden, vaak duizelig, behoorlijke buikpijn... Hopelijk blijft het allemaal zitten..

Ik vermoed dat ik half feb. ben uitgerekend. Het verbaast me trouwens echt dat ik zwanger ben op dag 9 van een gemiddelde cyclus van 28 dagen. We dachten dat we in de 'veilige zone' zaten, maar niet dus, desalniettemin erg welkom!

Nou, ik ga de rest even lezen. Oja, ik ben 34 jaar.
Vanmiddag ben ik naar de huisarts geweest. Ik moest meteen bloed laten prikken. Hij heeft ook mijn bloeddruk gemeten. Die was iets aan de lage kant, maar volgens hem hoort dat bij het begin van de zwangerschap.

Heb ook een verwijsbrief voor de verloskundige meegekregen.

Die heb ik vanmiddag geprobeerd te bellen voor een afspraak, maar ze was net daarvoor weggeroepen voor een bevalling, dus ik moet maandag even terugbellen. Het wordt steeds een beetje echter, alleen dringt het nog steeds niet helemaal door... Dat komt vast nog wel!
Hoi!

Gaaf dat ik ook in het schema sta nu, al is er nog weinig bekend

San: hoe voel jij je vandaag? Meer 'symptomen' dan gisteren? Ikke vandaag weer een niks aan het handje gevoel. Behalve trouwens toen ik opstond, een beetje misselijk was ik. En ik had geen zin in koffie. Ook voor het eerst in jaren!

En heeft de huisarts je trouwens ook nog een keer getest ofzo? Ik belde vandaag om te zeggen dat ik een positieve test in handen had . De assistente zei meteen: kom maandag maar langs. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is dus wel langs te komen bij de dokter. Ben benieuwd wat ze dan gaat doen. Iemand enig idee?

Babbelbaby: haha, ik heb hetzelfde... totaal geen zin in seks. Niet omdat ik moe ben, want daar heb ik (nog) geen last van, maar mijn hoofd staat gewoon naar hele andere dingen. Geen stomme vraag hoor!

Judat: hoi!! Spannend allemaal he?! Fijn dat je geen last hebt van kwaaltjes, ik ken het gevoel Heb voor vanavond wel een avondje stappen afgezet. 'Ben niet zo lekker'. Terwijl ik gewoon niet wil dat iemad doorheeft dat ik zwanger ben. Maar het valt nogal op: Lucybelle die geen bier of wijntjew drinkt. Dit lijkt me even de beste oplossing.

lh1974: wat rot dat je zo misselijk bent en steeds moet overgeven! Ik duim voor je!

Juul: vind je het ook zo lastig om niks te vertellen? Pfff... ik zou het het liefst nu al doen! Denk nu dat 10 weken wachten ook best oke is. Die twee weken verschil... of vinden jullie dat naief?

Winterbeebie: ook hoi! Wat een heftig verhaal zeg. Je komt op mij zeer positief en krachtig over. Ook voor jou natuurlijk alle geluk!

Dextro: ook welkom!

En verder iedereen die ik vergeten ben: het ga jullie hartstikke goed!!

Pfff, ik ga nu een ijskoud ijsje naar binnen werken!

xLucy
Babbelbaby, Ik slaap ook liever momenteel. Vanaf een uur of 6 's avonds ben ik kapot. Ik wil ook weer niet te vroeg naar bed, maar tegen manlief aanliggend op de bank, slaap ik in een mum van tijd. Hij (manlief) ligt zoooo lekker.

Judat, Gefeliciteerd! Mijn (sinds februari) man vindt het ook erg leuk dat het raak is en dat we een 2e krijgen.

LH, Wat klote zeg dat je zoveel moet kotsen. Af en toe kleine slokjes gewone cola helpt ook tegen de misselijkheid.

Juul, jammer dat je schoonvader zijn mond niet kon houden. De mijne vonden het toen ook erg moeilijk hoor. Toch heb ik het wel weer verteld. Ik heb hun steun misschien hard nodig als het mis gaat en ik vind het jammer om misschien dan pas aan te kloppen met: ik was zwanger maar heb nu een miskraam gehad.

Winterbeebie, gefeliciteerd! Wat gruwelijk wat er gebeurd is zeg!

Phoenix, hoe was je duik? Ik lag er vanmiddag ook lekker in.

Dextor, proficiat!

Volgens mij raakt manlief danig op me uitgekeken nu ik al dagen slapend op de bank lig.:) Geen lol aan mij te beleven. Morgen gaan we mijn andere zus vertellen dat we een 2e krijgen.

grz Yada
Wat een verschil in hoe iedereen zich voelt zeg!

@dextro; ik dacht ook dat we een beetje veilig zaten op dag 16 van mijn 28-dagen cyclus. Blijkbaar niet :D

@winterbeebie; heel veel succes, het zal wel spannend zijn voor je lijkt me.

@lh1974; dat klinkt niet goed zeg! Veel sterkte, ik duim voor je!

@Lucybelle; ik zit ook te twijfelen om de verjaardag van mijn zus haar

vriend af te zeggen, ze wonen ook een paar uur rijden hier vandaan en

ik was sowieso nog niet zeker of ik het ging redden. Ik ben alleen erg

bang dat ik me niet in kan houden tegenover mijn zusof dat ze het raadt

als ik geen wijntje meedrink enzo. We hadden net afgesproken om het nog

even voor ons te houden dus ik moet nog even zien. Kan me moeilijk nog

een maand blijven verstoppen!

Mijn ouders gaan morgen voor ruim 3 weken op vakantie en die zie ik niet meer voor die tijd en ik wil het eigenlijk eerst aan hun vertellen en dan pas aan de rest van de wereld. Dan ben ik een week of 10, lijkt me prima.

Over 2 weken hebben vriend en ik een familieweekend van zijn familie. Ook al zo'n ideale gelegenheid om het te vertellen, maar ik vind het echt nog te vroeg!

Weet iemand trouwens of je met zo'n prille zwangerschap nog gewoon in de achtbaan mag? Ik weet wel dat het later niet meer is, maar nu? Ik denk zelf dat baby nog beschermd genoeg zit maar ik weet het ook niet zeker. Familieweekend is namelijk in een pretpark en ik ben gek op achtbanen.

Leuk om hier mee te lezen en schrijven!
He meiden mag ik even inbreken voor LH1974?? Allemaal van harte gefeliciteerd!!

LH1974, ik dacht even spieken bij het februari topic, en toen zag ik jouw, nee ONS probleem. Ik ben 10 januari uitgerekend en ik ben morgen 3 weken lang aan het overgeven. Ik zit net als jij op het punt dat ze gaan kijken of ik opgenomen moet worden, ik moet overgeven van 7 uur 's ochtends tot 2 uur smiddags, daarna ben ik nog net zo misselijk maar kan ik wat binnenhouden.

Ik moest even op je reageren omdat ik dus weet hoe je je voelt, ik heb al een paar keer flink zitten janken, want dit is echt niet leuk, je hele dagen zo ziek voelen. Ik heb inmiddels zetpillen, emesafene, maar ik vind niet dat ze helpen.

Alle bekende trucjes werken bij mij ook niet, dus ik ben er behoorlijk hopeloos van. Ben benieuwd hoe het nu met je is, of je urine nog goed was. Ik moet maandag weer naar de verloskundige, dan ga ik het verder overleggen. Wil je een heeeeeeeele dikke knuffel geven en ga duimen dat het heel snel beter met je gaat. Heel veel sterkte!!

Veel liefs, elise
quote:

Wat een verschil in hoe iedereen zich voelt zeg!

@dextro; ik dacht ook dat we een beetje veilig zaten op dag 16 van mijn 28-dagen cyclus. Blijkbaar niet :D

@winterbeebie; heel veel succes, het zal wel spannend zijn voor je lijkt me.

@lh1974; dat klinkt niet goed zeg! Veel sterkte, ik duim voor je!

@Lucybelle; ik zit ook te twijfelen om de verjaardag van mijn zus haar vriend af te zeggen, ze wonen ook een paar uur rijden hier vandaan en ik was sowieso nog niet zeker of ik het ging redden. Ik ben alleen erg bang dat ik me niet in kan houden tegenover mijn zusof dat ze het raadt als ik geen wijntje meedrink enzo. We hadden net afgesproken om het nog even voor ons te houden dus ik moet nog even zien. Kan me moeilijk nog een maand blijven verstoppen!

Mijn ouders gaan morgen voor ruim 3 weken op vakantie en die zie ik niet meer voor die tijd en ik wil het eigenlijk eerst aan hun vertellen en dan pas aan de rest van de wereld. Dan ben ik een week of 10, lijkt me prima.

Over 2 weken hebben vriend en ik een familieweekend van zijn familie. Ook al zo'n ideale gelegenheid om het te vertellen, maar ik vind het echt nog te vroeg!

Weet iemand trouwens of je met zo'n prille zwangerschap nog gewoon in de achtbaan mag? Ik weet wel dat het later niet meer is, maar nu? Ik denk zelf dat baby nog beschermd genoeg zit maar ik weet het ook niet zeker. Familieweekend is namelijk in een pretpark en ik ben gek op achtbanen.

Leuk om hier mee te lezen en schrijven!

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik wilde even reageren op dat achtbanenstukje........ Ik weet het niet zeker maar heb het internet afgestruind voor hetzelfde onderwerp en daar gaven verschillende mensen op diverse fora aan dat het pas later in de zwangerschap kwaad kan.

Ik ben zelf maandag nog in de Efteling geweest en kwam er dinsdag achter dat ik zwanger was. Tot nu toe lijk ik er geen last van te hebben/

Groetjes Visje

Mèèèèn, wat is hier veel geschreven! Leuk om zoveel nieuwe namen te zien. Ik zal morgen nog wel even terugkomen om verder te reageren, heb het een beetje druk gehad deze week.

LH, wat vreselijk om zo misselijk te zijn!

Gefeliciteerd voor alle nieuwe mama's in spe die hier schrijven.

Wat leuk dat er elke keer weer nieuwe mama's bijkomen!

Sjonge jonge wat is het warm he..

Heb nergens zin in en kom ook nergens.

Kan alleen maar hangen en zweten..haha

'S ochtends ben ik juist het beste in vorm en 's middags zakt dat af.

Kan leuk worden want heb volgende week voor het eerst avonddienst op mijn werk..

Die vrouw van MvM is gisteren geweest en YES ook bij die vrouw werden de streepjes gelijk goed duidelijk!

Kan maandag gelijk beginnen!

Ach..ik vind het een "kleine" moeite..

Ik weet trouwens niet aan wie ik het moet vragen maar ik wil ook wel in het schema hoor..

Kijk er regelmatig naar en vind het best wel duidelijk!

Morgen 6 weken zwanger..pffff wat duurt het lang voordat je 13 weken bent en het van de daken kan schreeuwen..
Hier Ave weer even snel. alles is goed en ik voel me prima. Wat wordt hier veel geschreven zeg, ik kan het denk ik niet allemaal bijhouden maar ik zal me af toe wel even melden!

Dextro waarom schrijf je niet mee met de mei moeders? tis een gezellig cluppie!

En een *; voor alle zieke februari moeders. Is niet leuk, hopelijk wordt het allemaal snel een beetje minder!
quote:

Hier Ave weer even snel. alles is goed en ik voel me prima. Wat wordt hier veel geschreven zeg, ik kan het denk ik niet allemaal bijhouden maar ik zal me af toe wel even melden!

Dextro waarom schrijf je niet mee met de mei moeders? tis een gezellig cluppie!

En een *; voor alle zieke februari moeders. Is niet leuk, hopelijk wordt het allemaal snel een beetje minder! ja, mmm, kweenie... jullie schrijven al zo lang dat ik mezelf er niet tussen wilde wurmen.. Vandaar. Maar dit keer dacht ik: nieuwe ronden, nieuwe kansen..;-)

Balen dat er een paar zo misselijk zijn, lijkt me echt niet fijn!!

Ik zie in het schema dat iedereen al vroeg snel een echo krijgt. Meestal is dat toch met 12 weken? Wel leuk overigens! Misschien dat we dit keer ook eerder naar het echo-bureau gaan. Je wilt toch weten of er echt wat leeft in je buik (nu zo onwerkelijk..)

Fijn weekend allemaal!
Babbelbaby ik heb je al een tijdje terug in het schema erbij gezet. Misschien even F5-en?
Hallo

Ik zou graag mee willen kletsen!!

Ben nu 6 weken zwanger en 6 februari uitgerekend van de eerste!!

Super blij zijn wij!!
Hoi meis 1981!

Gefeliciteerd met je zwangerschap, je bent 2 dagen eerder uitgerekend dan mij .

Heb jij toevallig ook een zere onderrug?

Sinds vanmorgen heb ik een zere onderrug en mn borsten doen ook ongeveer met de dag meer pijn...

Voor de rest gaat alles goed, vaag misselijk en moe.

Heb jij al een afspraak met de verloskundige gemaakt??

Groetjes van Ellen
Hoi Ellen,

Jij ook gefeliciteerd!!

Ik sta met honger op en ben ''s avonds heel moe.

Verder  gelukkig nog geen kwaaltjes!

Leuk he die roze wolk?!

Ik ga volgende week bellen met de verloskundige, maar ik wil graag rond week 10 een afspraak. Mijn vriendinnen zeggen dat je er dan wat meer aan hebt.

Wel heb ik moeders voor moeders gebeld, om een afspraak te maken.
Hoi meis!!

Ja, dat heb ik ook gehad, dat ik rammelde van de honger. Donderdagavond nog: witlofschotel gegeten (gevreten zeg maar) gevolgd door een bord vol vla.

Resultaat: een klein uurtje later weer rammelen!!

Vandaag heb ik juist nergens zin in.  Ben echt lusteloos wat eten en energie betreft, nergens zin/trek in. Moet nog stofzuigen en dweilen en boodschappen doen maar heb er helemaal geen zin in. :P

De rugpijn wordt ook al wat minder en das fijn.

Verder niet zoveel bijzonders. Ik heb een sterk gevoel dat het allemaal goed zit vanbinnen bij me. Heel raar, ben nog nooit eerder zwanger geweest. Ik kijk ook heel erg uit naar de eerste echo. Maar hoezo heb je met 10 weken meer aan een afspraak met de verloskundige? De echo is toch meestal rond de 12e week of doen ze dat ook eerder dan????

Groetjes!
Ellen, Mijn vriendin had toen de echo en hartje luisteren in 1 keer.

Dus dat was wel heel leuk!!

Ik heb ook helemaal nergens geen zin in, maar ga toch maar even de stofzuiger te voorschijn halen
heej Meis,

Ja dat is zeker leuk, echo en het hartje horen .

Ga komende week ook maar eens bellen. Het is altijd leuk om informatie te krijgen, ben benieuwd hoe het allemaal gaat.

Heb net met moeite 2 crackers met kaas naar binnen geduwd. Nog wat drinken erbij en dan offline want er komt echt helemaal niks uit mn handen. Dus zometeen ff op mn gemakje stofzuigen en dan ziet alles er weer fleurig uit. Zit er sterk over te denken om dat dweilen te laten doen.. luilak dat ik ben. Of zijn het de hormonen ;)?

Groetjes een een fijn weekend!!
Hallo, ik waai even langs...

Ik merk dat ik er nog niet echt aan toe kom om hier actief mee te schrijven. Ook omdat ik het nog een beetje eng vind allemaal, het is nog zo vroeg... Ik kom vast later meer hoor, maar nu waai ik dus gewoon af en toe even langs...;)

LH: wat ontzettend vervelend dat je zoveel moet overgeven. Ik ben bij Ties wel 22 weken misselijk geweest maar heb slechts een keer moeten overgeven dus dat viel reuze mee gelukkig. Geen tips voor je, alleen maar heel erg duimen dat het goed gaat... Kop op meis!!!
Wat een drukte hier zeg! Leuk hoor. Gefeliciteerd alle nieuwe mama's

Hier alles prima, ik heb alleen erg last van mijn onderrug, maar lees dat dat ook met de zwangerschap te maken kan hebben geloof ik. Prettig is het niet in ieder geval, ik kan amper bukken.

@Visje28; bedankt voor je achtbaaninfo. Ik heb er zelf ook nog even op gezocht en lees ook wel tegenstrijdige berichten. De één zegt gewoon geen risico nemen, de bordjes staan er niets voor niets. De ander zegt dat er pas een probleem is als je een buik krijgt. Ik zie wel hoe het gaat als ik ervoor sta. Misschien wil ik gevoelsmatig wel helemaal niet meer.

Hoe is het met de rest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven