Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Als jullie het goed vinden schrijf ik gezellig met jullie mee.

Wij hebben vorige week een paar keer een test gedaan (hoezo ongeduldig..)maar was elke keer een heel vage uitslag (wel een blauwe streep maar heel vaag).

Afgelopen vrijdag weer een gedaan en was nu wel heel duidelijk!

YESSSSSS we zijn zwanger!

Ben 1 april gestopt met de pil en nu al zwanger.

Ik vind het heel moeilijk om het al te bevatten en geloof het eigenlijk ook nog niet helemaal.

Alhoewel ik al wel (wat) zwangerschaps "kwaaltjes" heb.( zere borsten en heel erg moe...)

Op het moment ben ik dus heel onzeker en vraag me af of er nog meer aanstaande moeders zijn die zich zo voelen.

Ik ben trouwens 34 jaar, getrouwd en heb een zoontje van 3.

Het lijkt me heel leuk om met jullie de 9 maanden gezellig "vol" te kletsen!
Ja geen idee. Ik heb geen exceem dus dat is het niet. Kan me niet herinneren dat ik het bij Ties had... Had jij het bij Sjoerd ook niet? (dan worden het vast dames... meteen dealtjes sluiten en uithuwelijken? Of is Sjoerd al bezet?)
Oh ja Dok:

Wil je mij erbij zetten? Bridge, 28 jaar, 2de kindje, uitgerekend waarschijnlijk 12 feb of zo (gok ik vooralsnog...)
Welkom Bridges, phoenix;) en babybrabbel? (dementie is weer in alle hevigheid komen opzetten:D).

Wordt steeds gezelliger hier.

Die opvleigers heb ik ook wel eens maar eigenlijk alleen 's ochtends.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met sporten. Bij mijn vorige zwangerschap sportte ik niet echt maar nu wel 1x per week cardiofitness. Best wel intensief dus en merk wel dat ik nu toch wat licht in mijn hoofd ben met sporten.

Weet iemand tot wanneer je de rechte buikspieren mag trainen?

Wil het eigenlijk nog niet vragen op de sportschool.

uhm, wilde nog wat zeggen maar ja vergeten dus....
Welkom Bridges, phoenix;) en babybrabbel? (dementie is weer in alle hevigheid komen opzetten:D).

Wordt steeds gezelliger hier.

Die opvleigers heb ik ook wel eens maar eigenlijk alleen 's ochtends.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met sporten. Bij mijn vorige zwangerschap sportte ik niet echt maar nu wel 1x per week cardiofitness. Best wel intensief dus en merk wel dat ik nu toch wat licht in mijn hoofd ben met sporten.

Weet iemand tot wanneer je de rechte buikspieren mag trainen?

Wil het eigenlijk nog niet vragen op de sportschool.

uhm, wilde nog wat zeggen maar ja vergeten dus....
Oh 2x geplaatst, er ging hier iets mis.

bedoelde dus ook babbelbaby:$.

Ik heb trouwens nu al het idee dat mijn buik 's avonds wat opgezet is en dus wat begint te bollen. Niet dat je iets ziet in mijn gewone kleding maar wel in strakke (sport)kleding. 6 weken is toch wel erg vroeg?

Zit vast tussen de oren.
Haha uithuwelijken! :D Da's wel een goede Bridges, ik heb Sjoerd geloof ik al 3 keer uitgehuwelijkt ondertussen (dus hij heeft een bepaalde mate van keuzevrijheid :P) maar als wij allebei meisjes krijgen dit keer werkt dat wel heel makkelijk dan he? ;) Scheelt wel een keer schoonfamilie ontmoeten :P

Nicolette ik ben echt een geen sporter :$ Maar ik heb ook 's avonds echt een opgeblazen buik. Ik kan me niet herinneren dat dat bij Sjoerd al zo erg was. Ik heb nu echt al het idee dat ik een gigantische buik heb en dan voel ik me zo'n aansteller. Ik bedoel het is nog niet eens 6 weken, dat slaat toch nergens op? En ze zeggen wel dat je bij een tweede sneller groeit maar dit is wel erg snel. Misschien omdat je lichaam het al een keer heeft meegemaakt en nu denkt: *ping* dit kennen we! Nu moeten we een buik gaan kweken! Ja ik heb geen idee hoor.

Babbelbaby welkom bij de club!

Groetjes,

Phoenix

Hoi Phoenix, prettig kennis te maken ;). Heb je weleens voorbij zien komen, maar heb niet echt het idee dat ik je al ken. Komt vast goed.

(Ik heb je gemaild) Mijn dochter is 2 maanden jonger dan jouw zoon en 3 weken jonger dan die van Bridges. Ik heb ook regelmatig meegelezen op het januari-topic, hoewel ik me had aangesloten bij de feb.mama's. Dus Bridges ken ik al een beetje.

Babbelbaby; je staat er ook in. welkom! Ook al zo'n snelle meid! En na 3 of 4 positieve testen nog onzeker?? En je had er ook al eentje rondlopen? ;)

Guppie: heerlijk op vakantie!

Nico; sporten, was-da? :$ Misschien moet ik de computer laten werken op stroom van een home-trainer, dan gaat mijn conditie vast met sprongen vooruit...

Hoi meiden!

Van harte met jullie zwangerschap!

Mag ik ook meeschrijven? Ik ben Juul, 28 jaar en zwanger van de tweede. Ik ben waarschijnlijk rond 10 februari uitgerekend.

Groetjes 
Welkom bij de club Juul! Wat leuk dat het voor jou ook de tweede is. Hoe oud is je eerste kindje?
Hoi!

Ik heb op het moment erge hoofdpijn, tot misselijkheid aan toe.

Herkennen jullie dat?

Ik wil eigenlijk niks innemen maar heb vanmiddag toch maar paracetamol gehaald omdat ik het niet meer vol kon houden.

Haha heb ik inderdaad ook met mijn buik.

's avonds (en dat is zeer bijtijds want ben dan zo moe.zucht)lig ik in bed en lig ik te voelen of ik al wat voel..

Aan de ene kant kan ik niet wachten tot je het ziet maar aan de andere kant ben ik net met werken begonnen en heb nog geen contract..

Heel dubbel..voel me trouwens wel een verrader hoor..niks zeggen tot ik mijn contract heb.

Maar goed als ik het zo niet doe sta ik weer op straat..

Leuk trouwens om met jullie mee te praten.

Ik heb wel het idee dat jullie elkaar al kennen..

Ik ben trouwens 3 februari uitgerekend.. (afgelopen zondag 5 weken zwanger)
Babbelbaby, sommigen kennen elkaar al van vorige topics. Nicolette en Dok schrijven op een eerder februari topic ook al samen en ik schrijf al een tijdje samen met Bridges op een topic. Dus dat idee is niet heel vreemd van je :D

Ja die hoofdpijn en misselijkheid komen me helaas bekend voor. Ik heb er vandaag extreem veel last van. Er komt echt niets uit mijn handen ik heb vanmorgen zelfs samen met zoon op de bank voor de Teletubbies gehangen :$ Ik ben zoooo moe...

hoihoi

Ik wil me ook even melden. Afgelopen zondag een testje gedaan en zwanger! Uitgerekend op 5 februari. Ik ben 33 jaar en heb een zoontje van 1 jaar. Ik schrijf mee met de mei 2006 moeders. Daar hebben we een erg gezellig cluppie. Maar ik zal hier zeker meelezen en me regelmatig wel even melden.

Groetjes Ave
Hoi Ave!

Gefeliciteerd! Ik zag je toevallig net ook op het topic van Parelhoen en dacht he een nieuwe Februari mama :D

Welkom bij de club!

Groetjes,

Phoenix

Hoi hoi,

alle nieuwe zwangeren: van harte gefeliciteerd!

Opvliegers ken ik niet, maar merk nu wel aan het einde van de dag dat ik ontzettend moe ben en dat is wel nieuw voor me. Ik geef me er dan ook maar aan toe en ga dan braaf bankhangen....best moeilijk voor een actieveling.

Verder kijken we uit naar volgende week dinsdag en hopelijk kunnen we dan snel een termijnecho plannen. Dan pas is het ECHT voor ons en hopelijk kan ik dan iets rustiger gaan genieten. Of misschien blijf ik 9 maanden lang een stress-kip.

Als ik het goed begrijp kennen veel mensen elkaar hier al van een eerder topic? Hmmm, het hele forummen is nieuw voor mij, maar leer t vast snel.

Gr. Susan
Hallo allemaal en welkom bij dit topic nieuwe a.s. mama's.

Ik ken verder ook niemand hier hoor. Ik weet nog niet zeker of ik hier tot 9 mnd mee zal blijven schrijven aangezien ik misschien al half januari ben uitgerekend. Ik wacht dus i.i.g. tot de echo op 18 juni.

Ik herken dat aanstellerige gevoel ook wel. Een dikke buik lijken te hebben terwijl je nog maar net zwanger bent. En ik denk ook dat iedereen het al kan zien:)

Nou, ik ben ook zo moe. Pff, 's avonds echt kapot hoor! En vanmorgen ook voor het eerst een beetje misselijk bij het opstaan. (of zal dat ook verbeelding zijn?)

grz Yada
[fgcolor=#000000]Hoi!

Ik heb geloof ik geen last van ochtendmisselijkheid maar van middag/avondmisselijkheid. Wist niet dat dat ook kon. Bij de eerste had ik bijna nergens last van. Ach ik zal het maar van de positieve kant bekijken, nu voel ik me tenminste zwanger.

Ik ben trouwens net als jullie erg moe, heb van het weekend gewoon 's middags een dutje gedaan. 

Phoenix, mijn zoontje is van augustus 2006 en dus ruim 9 maanden nu.  

Ik weet niet mee wie het zei maar ik ben ook relatief nieuw op dit forum. Tenminste, ik lees al vrij lang mee, maar meeschrijven doe ik pas sinds een maand ofzo. 

Evt voor in het schema (als ik zo brutaal mag zijn:P), Juul, 28 jaar, 2e kindje, 10(?) feb uitgerekend, 20 juni vk.

[/fgcolor]

Fijne avond verder!

Hey Juul en Ave, welkom! Wordt steeds drukker hier. En veel dames dicht na elkaar uitgerekend. Hoewel dat op het eind nog heel anders kan uitpakken. Ik was 11 dagen te vroeg, anderen weer 1 of 2 weken later. (Dan ben je wel een 'voordringer' natuurlijk...)

Ik kan nu vanaf mijn laptop even niet het schema aanpassen voor jullie, morgen maar.

Ik ga zelf 19 juni voor het eerst naar de vk, maar die intake is niet erg nodig, is toch niks veranderd. (En ik weet alles toch al ;))

Helaas geen eerdere echo vanwege miskraam in maart, heeft weinig zin vinden ze hier. Dus daar moet ik nog op wachten tot over 4,5 week :(.

Goedemorgen dames

Ik ben uitgenodigd door dok71, bedankt voor de uitnodiging dok.

Ik ben Linda, ben 33 jaar, van de 1e zwanger. Nu ongeveer 6 weken. zal eind januari uitgerekend zijn maar weet het niet zeker omdat mijn cyclus een beetje onregelmatig was na het stoppen met de pil (de dokter rekent volgens het 28 dgn schema en dan zou ik 27 jan uitgerekend zijn, maar ik heb 2x een cyclus van 28 en 2x van 32 dgn gehad...). Ach, op de dag die ze zeggen, beval je toch niet, dus dat zal geen vaart lopen.

Ik heb vorige week de test gedaan en daarna een topic geopend: Net positief getest, wat nu?

Had me ook al een soort van aangemeld bij de januari mamas maar daar zijn al zoveel... ze zijn al heel lang aan het schrijven dat het misschien beter is om me hierbij aan te sluiten.

Ik ben een beetje misselijk (vanohctend ermee wakker geworden, heb het ook vaak overdag), ben een beetje moe, en heb nogal last van buikkrampen.

Grappig dat jullie al het idee hebben een buikje te krijgen. Ik ben juist al 2 kilo afgevallen. Doordat ik zo weinig eetlust heb, eet ik letterlijk de helft van wat ik normaal eet. Ben benieuwd vanaf wanneer ik weer ga groeien. Ga iedere dag op de weegschaal staan omdat ik het nauw in de gaten wil houden.

Ik vind het leuk om hier ook mee te schrijven, maar ik heb alleen geen idee hoe het werkt met dat schema....? Zou iemand die dat weet mij erin kunnen toevoegen? Alvast bedankt.

groetjes

Linda
Hoi Linda!

Welkom bij de februari club! En je bent niet de enige die niet precies weet of het nou eind januari of begin februari wordt hoor :D Ik denk zelf dat ik 2 feb uitgerekend ben, maar aangezien mijn cyclussen sinds de bevalling/borstvoeding van mijn eerste kindje varieren tussen 35 en 49 (:o) dagen kan het dus net zo goed ook eind januari worden. Maar zoals je al zei, de kans dat je op de uitgerekende datum bevalt is maar 4% ;)

Ik dacht je vivanaam al te herkennen maar ik heb je topic inderdaad even meegelezen, omdat ik dat gevoel zo goed herken van de eerste zwangerschap. Ik voelde me vooral die eerste weken zo aan mijn lot overgelaten. Het enige wat je kan doen is eigenlijk wachten. En ik had ook geen flauw idee (ja oke een beetje natuurlijk van horen zeggen) wat ik nou precies allemaal moest regelen en wanneer.

Maar er zijn hier nu heel veel dames die voor de tweede of zelfs derde maal zwanger zijn, dus ik zou zeggen vraag maar raak :D

Het schema wordt meestal aangepast door Dok, maar ik heb ook toegang gekregen. Dus misschien dat ik straks wel even kan kijken voor het schema.

Groetjes,

Phoenix

Hallo allemaal,

Ik ben Ellen, 25 jaar jong en 4 weken zwanger van de eerste.

Na 2 jaar proberen (1e potje zaad van mn man al naar het lab, zaad is overigens prima) en halfverwege de onderzoeken spontaan zwanger!

Vanmorgen om half 9 zaten we bij de dokter, en ja, ik ben toch echt zwanger. Had de test meegenomen (gisteren positief getest). Heb nog wat extra foliumzuur meegekregen want die van mij zijn bijna op.

Ik kan het nog bijna niet geloven.. heb zere borsten, last van mn darmen en alles stinkt. Ook ben ik misselijk bij vlagen.

Het is echt waar.... :) Er groeit een kindje in mij

ALLE ZWANGEREN VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

Ben toch nog wel een beetje bang voor een miskraam hoor...

Doei!
Ben trouwens volgens mn huisarts op 8 februari uitgerekend en volgens babybrabbel op 13 februari...
Welkom Ellen! Leuk dat je hier ook aanbeland bent! Wat geweldig dat je na 2 jaar proberen toch spontaan zwanger bent geworden! Echt helemaal fantastisch!

Groetjes,

Phoenix

Nou het is me gelukt om het schema aan te passen, dus even F5-en om hem te zien :)
Ha Phoenix,

Mooi hoor het schema. Moest alleen wel even lachen, je loopt een jaartje achter :o :D. Vk en echos staan in 2006 gepland!

Nu al een beetje last van zwangerschapsdementie:P?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven