NCOI - ervaringen?
vrijdag 31 juli 2009 om 22:48
Is er iemand die ervaring heeft met studeren via de NCOI?
Mijn eerste ervaring is dat ze het niet zo nauw nemen met terugmailen. 1,5 week terug een mail gestuurd met een aantal vragen. Automatische reply gekregen dat mijn mail binnen 4 werkdagen beantwoord zou worden. Nog niks gehoord.
Blijkbaar telt zomervakantie niet mee als werkdagen bij NCOI. Ik vind t een beetje slordig.
Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze opleider.
Mijn eerste ervaring is dat ze het niet zo nauw nemen met terugmailen. 1,5 week terug een mail gestuurd met een aantal vragen. Automatische reply gekregen dat mijn mail binnen 4 werkdagen beantwoord zou worden. Nog niks gehoord.
Blijkbaar telt zomervakantie niet mee als werkdagen bij NCOI. Ik vind t een beetje slordig.
Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze opleider.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
woensdag 12 augustus 2009 om 17:22
Nee, ik ga verder met mijn research
Ik word niet blij van alle negatieve ervaringen hier, maar wil in ieder geval een voorlichting bijwonen van de opleiding zelf. Het verschilt m.i. enorm per studierichting.
Ik heb tot op heden eenzelfde studie nog niet bij een andere opleidingsinstantie gevonden, helaas.
Ik word niet blij van alle negatieve ervaringen hier, maar wil in ieder geval een voorlichting bijwonen van de opleiding zelf. Het verschilt m.i. enorm per studierichting.
Ik heb tot op heden eenzelfde studie nog niet bij een andere opleidingsinstantie gevonden, helaas.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
woensdag 12 augustus 2009 om 17:30
Hoi Moonlight,
ik doe bedrijfskunde HBO bij NCOI en het bevalt me goed. Ietsje specifieker:
- lesmateriaal is altijd ruim op tijd binnen
- volg nu al drie jaar lang op dezelfde lokatie en dezelfde dag mijn lessen, dus nooit een wijziging gehad
- studiewijzer is prima (wel veel spelfouten....)
- uitslagen examens ruim binnen de tijd vermeld op E-connect
- de nieuwe E-connect is ronduit slecht
- docenten niveau verschilt aanzienlijk, al heb ik gehoord en merk ik wel dat NCOI hier de laatste tijd meer aandacht aangeeft. De evaluaties die je als cursist moet invullen worden serieus behandeld.
- communicatie met NCOI is goed, alleen ik bel altijd en mail nooit.
Wat ik wel begrepen heb is dat NCOI de afgelopen periode erg is gegroeid en deze groei niet kon bijbenen.
Frappant is dat ik juist negatieve ervaringen heb met ISBW. Dit was het instituut waar ik zou starten met bedrijfskunde, maar na 2 lessen had ik nog steeds geen boeken, was zonder overleg de dag en plaats veranderd. Ik kreeg nog wel een bos bloemen met excuses, maar had toen al besloten om over te stappen op NCOI.
Welke richting overweeg je te doen?
Groeten
ik doe bedrijfskunde HBO bij NCOI en het bevalt me goed. Ietsje specifieker:
- lesmateriaal is altijd ruim op tijd binnen
- volg nu al drie jaar lang op dezelfde lokatie en dezelfde dag mijn lessen, dus nooit een wijziging gehad
- studiewijzer is prima (wel veel spelfouten....)
- uitslagen examens ruim binnen de tijd vermeld op E-connect
- de nieuwe E-connect is ronduit slecht
- docenten niveau verschilt aanzienlijk, al heb ik gehoord en merk ik wel dat NCOI hier de laatste tijd meer aandacht aangeeft. De evaluaties die je als cursist moet invullen worden serieus behandeld.
- communicatie met NCOI is goed, alleen ik bel altijd en mail nooit.
Wat ik wel begrepen heb is dat NCOI de afgelopen periode erg is gegroeid en deze groei niet kon bijbenen.
Frappant is dat ik juist negatieve ervaringen heb met ISBW. Dit was het instituut waar ik zou starten met bedrijfskunde, maar na 2 lessen had ik nog steeds geen boeken, was zonder overleg de dag en plaats veranderd. Ik kreeg nog wel een bos bloemen met excuses, maar had toen al besloten om over te stappen op NCOI.
Welke richting overweeg je te doen?
Groeten
woensdag 12 augustus 2009 om 17:35
woensdag 12 augustus 2009 om 18:26
[quote]GKaatje schreef op 12 augustus 2009 @ 17:30:
Hm, dit excuus gebruikte ze al toen ik pak m beet 4 jaar geleden bij het NCOI mn opleiding deed. In 4 jaar zou je toch een hoop moeten kunnen regelen lijkt mij.
Hm, dit excuus gebruikte ze al toen ik pak m beet 4 jaar geleden bij het NCOI mn opleiding deed. In 4 jaar zou je toch een hoop moeten kunnen regelen lijkt mij.
vrijdag 14 augustus 2009 om 11:08
quote:niesie schreef op 12 augustus 2009 @ 18:26:
Klopt, die smoes heb ik de afgelopen 2 jaar ook tig keer gehoord.
Als ze zo doorgaan, zullen ze eerder krimpen. Is het probleem wel meteen opgelost.
Klopt, die smoes heb ik de afgelopen 2 jaar ook tig keer gehoord.
Als ze zo doorgaan, zullen ze eerder krimpen. Is het probleem wel meteen opgelost.
vrijdag 14 augustus 2009 om 11:59
quote:GKaatje schreef op 12 augustus 2009 @ 17:30:
Maar wel doorgaan met TV-reclames...
Ik volg zelf een bachelor Management voor Supportmanagers, en herken veel van wat ik hier lees. Mijn persoonlijke ervaring: organisatie intern een warboel, lessen en contact met medeleerlingen leerzaam. Succes met je overwegingen!
Maar wel doorgaan met TV-reclames...
Ik volg zelf een bachelor Management voor Supportmanagers, en herken veel van wat ik hier lees. Mijn persoonlijke ervaring: organisatie intern een warboel, lessen en contact met medeleerlingen leerzaam. Succes met je overwegingen!
vrijdag 21 augustus 2009 om 00:18
Ik heb een paar jaar geleden de HBO Zorgmanagement gedaan en ik ben erg tevreden. Lesmateriaal altijd op tijd binnen, deskundige docenten, leerzaam om met mensen uit het werkveld ervaringen te delen, prima locaties, uitslagen op tijd binnen.
Een vriend van mij heeft er net zijn eerste half jaar bedrijfskunde opzitten en ik ook uitermate tevreden. En hij gebruikt deels dezelfde boeken als ik bij mijn studie aan de Universiteit gebruik dus daar zit geen verschil in!
Een vriend van mij heeft er net zijn eerste half jaar bedrijfskunde opzitten en ik ook uitermate tevreden. En hij gebruikt deels dezelfde boeken als ik bij mijn studie aan de Universiteit gebruik dus daar zit geen verschil in!
woensdag 26 augustus 2009 om 19:41
Ik ben een opleiding aan het volgen bij de NCOI en ben erg tevreden. Ze hebben goede locaties, zijn aan de telefoon erg duidelijk. Misschien beter bellen dan mailen want ik had ook veel vragen voordat ik begon, over stages lopen etc.
Ben nu even bezig en ze hebben goede richtlijnen over in te leveren werkstukken en wanneer het moet zijn nakeken.
Bij mijn studie scheelde de prijs ook. NCOI was de goedkoopste. Nou hoeft dat niet het beste te zijn, maar het was ook nog eens de dichtstbijzijnde en ze waren duidelijk in hun antwoorden over de telefoon.
Een aanrader dus!
Ben nu even bezig en ze hebben goede richtlijnen over in te leveren werkstukken en wanneer het moet zijn nakeken.
Bij mijn studie scheelde de prijs ook. NCOI was de goedkoopste. Nou hoeft dat niet het beste te zijn, maar het was ook nog eens de dichtstbijzijnde en ze waren duidelijk in hun antwoorden over de telefoon.
Een aanrader dus!

dinsdag 1 september 2009 om 20:26
Ik heb absoluut slechte ervaringen met NCOI, echter weet ik niet of ik een goede graadmeter ben (NCOI heeft fouten toegegeven en hebben mij nu gekoppeld aan een adviseur zodat er geen fouten meer gemaakt kunnen worden).
Van mijn studiegenoten begrijp ik ook dat niet iedereen even tevreden is. Ze zijn simpelweg te snel te groot geworden waardoor organisatorisch eea niet goed verloopt.
En ze zijn erg duur, voor iedere module die je niet haalt moet je 150 euro betalen om de opdracht opnieuw in te leveren. En dat bij een opleiding van ongeveer 5000 per studiejaar...
Van mijn studiegenoten begrijp ik ook dat niet iedereen even tevreden is. Ze zijn simpelweg te snel te groot geworden waardoor organisatorisch eea niet goed verloopt.
En ze zijn erg duur, voor iedere module die je niet haalt moet je 150 euro betalen om de opdracht opnieuw in te leveren. En dat bij een opleiding van ongeveer 5000 per studiejaar...
woensdag 2 september 2009 om 08:47
woensdag 2 september 2009 om 22:15
Ik heb een paar jaar geleden hbo Officemanagement gedaan en over het studiemateriaal was ik wel tevreden. Maar als ik alle negatieve reacties hier lees, krijg ik het idee dat ik het getroffen heb. Ik heb ook eens een training gedaan bij ISBW en dat vond ik echt helemaal niks. Bij het NCOI moest ik het wel hebben van de studieboeken, want de bijeenkomsten stelden niet veel voor. Docent 'uit het bedrijfsleven', maar ik vraag me af of ze nou echt kennis van zaken had. Het verplichte arrangement voor een hoop geld was ook overbodig.
dinsdag 22 september 2009 om 18:02
quote:niesie schreef op 05 augustus 2009 @ 19:42:
Ik heb bij het NCOI kwaltiteits en procesmanagement gedaan. Had weinig ervaring in die richting, zou de opleiding echt als eerste kennismaking met procesmanagement gaan doen, zodat ik daarna eventueel een nieuwe functie binnen het bedrijf waar ik destijds werkte kon krijgen.
Ik kwam in een groep terecht met mensen die al wat meer ervaring hadden, docent paste zijn lessen daarop aan, met als gevolg dat ik eigenlijk wat achterbleef. Pas de 3e module, toen ik een andere docent kreeg, ging het beter.
Locatie was ok, docent was op zich wel goed, maar kon niet zo goed met niveauverschil in de groep omgaan. Communicatie met het NCOI heb ik nauwelijks gehad, dus kan ik niet over oordelen.
Ik heb bij het NCOI kwaltiteits en procesmanagement gedaan. Had weinig ervaring in die richting, zou de opleiding echt als eerste kennismaking met procesmanagement gaan doen, zodat ik daarna eventueel een nieuwe functie binnen het bedrijf waar ik destijds werkte kon krijgen.
Ik kwam in een groep terecht met mensen die al wat meer ervaring hadden, docent paste zijn lessen daarop aan, met als gevolg dat ik eigenlijk wat achterbleef. Pas de 3e module, toen ik een andere docent kreeg, ging het beter.
Locatie was ok, docent was op zich wel goed, maar kon niet zo goed met niveauverschil in de groep omgaan. Communicatie met het NCOI heb ik nauwelijks gehad, dus kan ik niet over oordelen.
dinsdag 22 september 2009 om 21:56
Ik heb bij NCOI een training leidinggeven aan professionals gevolgd. Ik heb het als positief ervaren. De belangrijkste factor daarbij was de trainer. Hij was erg kundig en inspirerend. Hij werkte op freelance basis, niet alleen voor NCOI. De groep bestond uit acht personen en dat was precies goed. Het lesmateriaal zag er keurig uit en was precies voldoende voor de duur van de training. De locatie was erg goed en er was een goede balans tussen theorie en praktijk. Mijn HR-manager heeft destijds meegekeken naar een goede training en een aantal vergelijkbare trainingen naast elkaar gelegd. We waren het erover eens dat NCOI de meest geschikte training voor mij had. Ik ben erg tevreden over de training en heb er veel geleerd.
dinsdag 23 maart 2010 om 23:40
verhouding prijs/ kwaliteit is natuurlijk volledig zoek bij dit soort instellingen, als je even verder zoek dan vind je heus wel een opleiding in het reguliere onderwijs waar je voor minder geld een waardevoller papiertje krijgt.
Kijk ook altijd of je opleiding wel geaccrediteerd is bij de NVAO. Veel NCOI opleiding zijn nl. niet geaccrediteerd, waardoor je diploma eigenlijk waardeloos is
Kijk ook altijd of je opleiding wel geaccrediteerd is bij de NVAO. Veel NCOI opleiding zijn nl. niet geaccrediteerd, waardoor je diploma eigenlijk waardeloos is
dinsdag 6 april 2010 om 11:57
Dit topic even up.
Meds, soms zijn er redenen waardoor een reguliere opleiding moeilijk of onmogelijk is.
Bij opleidingen als kinderopvang ben ik echter van mening dat je je kennis niet uit een boek kunt halen.
Meds, soms zijn er redenen waardoor een reguliere opleiding moeilijk of onmogelijk is.
Bij opleidingen als kinderopvang ben ik echter van mening dat je je kennis niet uit een boek kunt halen.