Gezondheid alle pijlers

geschokt

11-08-2009 21:05 600 berichten
Ik heb een andere nick aangemaakt, wil anoniem blijven.

Ik verkeer in shock, ondanks dat er niet in die richting gedacht werd is er bij een bloedtest bij mijn man "ter uisluiting" toch een HIV test gedaan.

Positief.

Hij kan dit alleen opgelopen hebben tijdens onze relatie. Is dus ook vreemd geweest (heeft het naar eigen zeggen altijd veilig gedaan.)

Ik wacht nog op mijn uitslag. Maar die zal ongetwijfeld ook positief zijn, wij hebben het de laatste 15 jaar niet meer veilig gedaan. Als ik positief ben moeten de kinderen getest.

Dit is een nachtmerrie, altijd monogaam en trouw, en dan word ik genaaid op alle fronten!!!! Ik ben ontzettend kwaad op hem hij kan sowiso vertrekken, maar ik zit nu nog tussen hoop en vrees voor de toekomst.

Hoop dat ik de dans ontspring maar ik ben bang.
Alle reacties Link kopieren
quote:eveneenanderenick1 schreef op 12 augustus 2009 @ 19:56:

[...]

Als je er om vraagt wel.

Voordat ik besloten heb om niet te testen heb ik uitgebreid gesproken met allerlei artsen over dat wel of niet testen. Ik gaf geen borstvoeding meer, er waren in die periode geen grote bloeddrama's geweest enz. Onverantwoord wil ik mezelf dus niet noemen. Ik hou zielsveel van ze, maar testen terwijl er geen risico's gelopen zijn en er ook geen enkele gezondheid aanleiding is vind ik overdreven, dan zou ik ze iedere drie maanden moeten laten testen, want mijn manier van omgaan met hen is nu weer net zoals voordat ik mijn status wist.

(overigens ben ik niet desenchante, dus weet ik niet zo goed waarom je blij voor mij bent)Oh, ik dacht dat ze weer een nieuwe nick had aangenomen. Dubbel-dubbel-nicken of zo.

Tja...persoonlijk vind ik dat ze de kinderen dient te testen. Zie ook geen enkele goede reden waarom niet eigenlijk...
quote:rosanna08 schreef op 12 augustus 2009 @ 19:51:

psssst Min, je reactie is niet voor TO nuJa, dacht dat ze weer een nieuwe nick had.

Maar tis allemaal anoniem troef hier blijkbaar.
Lees al de hele dag mee. Wat ben ik blij voor je dat je negatief bent.Zou mezelf wel over 3 maanden opnieuw testen als ik jouw was, en na 6 mnd weer. Ben je dan nog steeds negatief is er denk ik weinig reden om je kids ook te testen. Want wat je niet hebt, kan je niet doorgeven aan de kinderen. Grootse risico is tijdens de geboorte, omdat daar bloed van moeder en kind in contact komen.

De situatie van een wondje op een lip en een kapotte knie...tja, dat is echt niet genoeg voor overdracht van hiv. Daarbij, speeksel inactiveert het virus. Grote schaafwonden, veel vers bloed, en dan inwrijven, dan loop je risico. Maar zelfs bloed op een 'vers' wondje, is niet genoeg voor het virus om binnen te komen. Je hebt nl ook zoiets als tegendruk van bloedvaten en weefsels, een afweersysteem, etc. Echt, hiv is echt niet zo makkelijk over te dragen. Begrijp me niet verkeerd, het is vreselijk als je het hebt, maar het is veel lastiger door te geven dan bijvoorbeeld hepatitis B of C. Met normale omgang, niets aan de hand. Dus mensen doe alsjeblieft niet zo panisch! Middeleeuwse praktijken zeg (buiten de stadspoorten!!!).

Sorry voor de lange post, nogmaals heel blij voor je, maar sommige post deden mn tenen krommen.
Waarom niet testen? Wat voor schade breng je toe als je een testje doet? Wat voor schade breng je toe als je het niet doet en het blijkt wel zo te zijn, jaaaaren later? Het zijn zomaar een paar vragen...
Als zij het niet heeft, dan is de kans toch superklein nihil zo goed als nul, dat haar kinderen het wel hebben? Wat zij zelf niet heeft, kan ze ook niet doorgeven (bij bevalling is risico het grootst, of via borstvoeding). Dus als ze zelf na 6 mnd nog steeds negatief is, is het toch niet nodig? Of heb je het over eveneenanderenick1? Dat vind ik helemaal zinloos want als ze gewoon een mama is een geen rare dingen doet kan ze echt niets overbrengen hoor. Tenzij ze in de ongelukkige situatie terecht komt dat zij en haar kind allebei een grote wond hebben en druppels bloed op elkaar lekken, dan zou ik mn kind testen als ik haar was. Maar ik denk dat ze dit zelf ook wel zou doen dan.
En nog steeds zie ik geen goede reden waarom er niet even een testje gedaan zou worden, gewoon voor de zekerheid.
quote:dokusje schreef op 12 augustus 2009 @ 20:23:

Tenzij ze in de ongelukkige situatie terecht komt dat zij en haar kind allebei een grote wond hebben en druppels bloed op elkaar lekken, dan zou ik mn kind testen als ik haar was. Maar ik denk dat ze dit zelf ook wel zou doen dan.

Ja, als er een dubbel bloedbad zou ontstaan dan gaat er getest worden. Testen zonder dubbel bloedbad is echt overdreven èn zou dan iedere drie maanden moeten. Want jongetjes hebben nu eenmaal de neiging veul en vaak met open knieën thuis te komen. Verder drinken ze regelmatig wat uit een glas waar ik ook uit gedronken heb, gaan we naar hetzelfde toilet, eten ze wel eens een hapje van mijn vork, snij ik wel eens met mijn mes hun eten. Enz. Allemaal zaken waar je gèèn hiv van kunt krijgen.

En verder ga ik de discussie hier niet meer over voeren. Dan maar een onverantwoorde moeder.
Och TO, zie je topic net pas. En bijna met ingehouden adem doorgelezen. Wat een schok heb je gister gekregen en wat ontzettend fijn dat de test negatief is. Kreeg er kippenvel van toen ik het las.

En wow, wat een heftige situatie zit je in zeg. Heel veel sterkte met beslissingen nemen.
Wat ben ik blij voor je Desenchante!!!

Heel veel kracht en wijsheid gewenst nog de komende tijd. Maar nu eerst even het goede nieuws laten bezinken zo tussen alle ellende door.

Van harte gefeliciteerd!

Ik ben erg blij voor je!
Desenchante, ook van mij van harte gefeliciteerd met de goede uitslag. Ik ben heel blij voor je.

En nu stapje voor stapje verder.
Wat beroerd zeg...

Heel veel sterkte. Ik kan er niks beters van maken. Ik hoop dat je steun vind bij geliefden, vrienden. En dat je kinderen gezond mogen zijn.
Oh, beter dat ik alle pagina's lees.
Gefeliciteerd Des!

De kans op overdracht is nihil, maar een keer testen is geen belasting voor kinderen hoor. En daar gaat de gezondheidszorg ook niet onbetaalbaar van worden (wat zal Hermione nu van mij denken daar ik mij om de zoveel maanden test op alle SOA's?). Wat 'n gelul.
Wat een geweldig nieuws! Ook ik heb de hele dag aan je gedacht en geduimd. Veel geluk.
Wat een ontzettend fijn bericht zeg!!! Geweldig!!!
Iets anders
AH! Super nieuws. Gefeliciteerd!
Ik zou persoonlijk wel mijn kinderen laten testen. Simpelweg omdat ik anders geen nacht meer rustig zou slapen...Ik zou er altijd aan moeten denken dat, al was de kans nihil, er toch een kans was.
Lieve desenchante,

Met ingehouden adem heb ik jouw hele verhaal gelezen..... wat een drama..... ..... maar wat ontzettend blij dat jij geen HIV hebt!! Nu alles rustig laten bezinken... neem er de tijd voor... misschien toch iemand irl in vertrouwen nemen? Kan je veel goed doen misschien... Desnoods een maatschappelijk werker ofzo? Wel fijn dat jij hier (het forum) jouw steun vandaan hebt kunnen halen!!! Doe alleen wat wat jij denkt wat goed is, ook voor jouw kinderen. Velen hebben er een mening/gevoel over, maar dat hoeft niet jouw mening of gevoel te zijn...

Van mij krijg je extra dikke !!! Ik vind je dapper en ik hoop dat het leven je straks weer voor de wind mag gaan... al gaat dat nog wel even duren... gezien de situatie met jouw man... want dat is en blijft ook niet niks... Hij heeft je bedrogen in de grootste zin van het woord! Hij heeft niet alleen zijn eigen leven (HIV) op het spel gezet, maar ook dat van jou en jullie kinderen..... heel erg triest..... helaas kom je er vaak te laat pas achter.

Liefs van Dreadlokje
Met kippenvel op mijn armen en tranen in mijn ogen zit ik hier op de bank je topic te lezen. Wat ben ik blij voor je dat de test negatief is. Ik wens je veel sterkte en wijsheid voor alles wat nu bij jouw thuis nog komen gaat!
Jongens, volgens mij was TO gewoon van plan om haar kinderen te laten testen, dus het wordt een beetje theoretische discussie zo. Bovendien maakt ze haar keuze in overleg met de artsen en die weten echt wel waar ze het over hebben.

Ik zou denk ik ook laten testen, maar hoop voor TO dat ze wel kan blijven relativeren. De kans op besmetting door normaal contact is zo ontzettend ongelofelijk klein en toch iets waar ze mee zal moeten leren leven, er vanuit gaande dat de kinderen toch gewoon contact met hun vader zullen blijven hebben. Ik denk dat je het jezelf heel moeilijk maakt als je dan iedere 3 maanden gaat testen en in de zenuwen zitten.

Maar goed, bovenal denk ik dat TO prima in staat is voor haarzelf een afweging te maken zonder de veroordelende discussie hier...
Gelukkig maar dat je vrij bent !
Wow, wat een goed nieuws! Wat een opluchting. Laat het eerst allemaal maar bezinken en dan jullie leven weer opnieuw vorm geven. Heel veel sterkte en kracht.
Ooooh, ik heb alle pagina's doorgelezen op zoek naar goed nieuws van jou persoonlijk (kon even niet meer bijlezen na gisteravond en moest dus heeeel wat pagina;s doorspitten ).

Mèn, wat een opluchting! Hier dik dik kippenvel. Hele dikke knuffel voor jou!

En dit zijn gelukstranen hoor!!!

Pffff...
Gelukkig!! He, wat ben ik opgelucht voor je... Moest er de hele avond aan denken.

Wens je veel kracht en wijsheid de komende dagen, weken, maanden. Wat iemand hier al schreef, misschien wel goed om ook irl iemand(en) in vertrouwen te nemen want dit kan je niet allemaal alleen torsen. Weten mensen al van de breuk met je man?

Wilde ook nog even zeggen: Eenanderenick, ik vind jouw verhaal en je reacties hier heel bijzonder, dankjewel - ook al zit ik niet in een vergelijkbare situatie, ik leer er veel van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven