Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een drukte hier zeg! Leuk hoor. Gefeliciteerd alle nieuwe mama's

Hier alles prima, ik heb alleen erg last van mijn onderrug, maar lees dat dat ook met de zwangerschap te maken kan hebben geloof ik. Prettig is het niet in ieder geval, ik kan amper bukken.

@Visje28; bedankt voor je achtbaaninfo. Ik heb er zelf ook nog even op gezocht en lees ook wel tegenstrijdige berichten. De één zegt gewoon geen risico nemen, de bordjes staan er niets voor niets. De ander zegt dat er pas een probleem is als je een buik krijgt. Ik zie wel hoe het gaat als ik ervoor sta. Misschien wil ik gevoelsmatig wel helemaal niet meer.

Hoe is het met de rest?

quote:Wat een drukte hier zeg! Leuk hoor. Gefeliciteerd alle nieuwe mama's

Hier alles prima, ik heb alleen erg last van mijn onderrug, maar lees dat dat ook met de zwangerschap te maken kan hebben geloof ik. Prettig is het niet in ieder geval, ik kan amper bukken.

@Visje28; bedankt voor je achtbaaninfo. Ik heb er zelf ook nog even op gezocht en lees ook wel tegenstrijdige berichten. De één zegt gewoon geen risico nemen, de bordjes staan er niets voor niets. De ander zegt dat er pas een probleem is als je een buik krijgt. Ik zie wel hoe het gaat als ik ervoor sta. Misschien wil ik gevoelsmatig wel helemaal niet meer.

Hoe is het met de rest?

Hoi Judat!

Ja, ik heb ook last van mn onderrug. Echt heel laag net boven mn billen. Vanmorgen was het best zeurderig, nu wordt het echt weer wat minder. Het lijkt ook wel te komen als ik lang in een houding zit, met bukken heb ik niet echt meer pijn. Heb dus net lekker de was opgehangen, en dat voelt een stuk beter dan lang achter elkaar zitten. Heb net dus 2 crackers op en voel misselijkheid opkomen, jammer!

Ik ga nog even verder hier. Nog stofzuigen en boodschappen doen en misschien toch nog maar even dweilen.

Merk wel dat ik de behoefte heb om meer te zeuren, voel me nogal zielig haha!!! Nu ga ik mn powerknopje aanzetten want er moet echt iets gebeuren.

Groetjes!!
@lh: hoe gaat het met je? Ik hoop dat je je al beter voelt en de misselijkheid snel minder wordt! *;

@lucybelle: dat van die koffie is herkenbaar. Op mijn werk begin ik 's ochtends altijd met een kop koffie, maar dat hoef ik nu echt niet meer! Van de week heb ik meer dan de helft weggegooid en daarna de koffiepot ook niet meer aangeraakt. Ik ben nu maar overgeschakeld op een kopje thee 's ochtends. De rest van de dag drink ik water ( 1 1/2 liter). Niet raar dus dat ik zo vaak naar de wc moet! :P

Verder heb ik nog maar weinig last van zwangerschapskwaaltjes. Ik ben bijna niet misselijk. Af en toe even een vlaag, maar dat is nauwelijks misselijkheid te noemen. Ik heb nog niet hoeven kotsen, alleen soms even kokhalzen. Overigens maak ik me daar wel een beetje druk om: die dingen horen er gewoon bij, maar ik heb er geen last van. Het zal toch allemaal wel goed zijn? Gelukkig is dit forum er en lees ik dat anderen ook nog geen last van deze kwaaltjes hebben.

Vandaag was ik wel erg moe. 's Ochtend ben ik gewoon vroeg wakker en sta ik redelijk fit op. Vanochtend ook, maar om half 11 was ik al weer helemaal op. Vanmiddag heb ik op de bank een paar uurtjes liggen slapen. Vanoavond ga ik het denk ik ook niet lang volhouden... Volgens de huisarts moet ik er gewoon aan toegeven, dus dat doe ik dan maar braaf. Ik duik lekker vroeg mijn bedje in!

Liefs, San
Hoi allemaal!

Leuk dat het hier zo druk is steeds, werkt redelijk verslavend. Sowieso zit ik ineens uren achter de computer om alleen maar te lezen over zwanger zijn en wat er allemaal bij komt kijken. Beetje geobsedeerd. Herkenbaar? Aan de andere kan ook kneiter onzeker: gaat het wel goed met de 'rijstkorrel'? Ik vind het zoooo spannend. Net als vriend trouwens, die zit steeds zenuwachtig te doen. Schattig... :)

Vandaag last van een opgeblazen gevoel. Heb dikke buik en kan 'm nauwelijks inhouden. Behoor sowieso niet tot de slanksten, maar voel me vandaag wel heel erg pafferig. Ook een zwangerschapsverschijnsel? Het zal wel...

Meer kwaaltjes hebt ik (nog steeds) niet. Wel is mijn eetgedrag bizar. Ik kan echt niet 's ochtends zeggen waar ik 's avonds zin in heb. Merk wel dat ik vooral neig naar vette happen. Moet me echt inhouden.

Hoe is het met de rest?

xLucybelle
Hallo ik kom ook nog even voorbij waaien vandaag!

Jeemig ik ben toch MOE MOE MOE :o Ik heb vandaag zelfs na de lunch op bed gelegen zo moe was ik. En ik werd wakker toen het al weer half 5 was :o Dat is me bij mijn eerste zwangerschap nooit gelukt om overdag te slapen.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar over die vroege echo's. Bij mijn eerste moest ik toen 11 weken en 1 dag wachten voor ik een echo kreeg, maar toen was veel duidelijker hoe lang ik zwanger was (ik voelde mijn eisprong en had 2 weken later een positieve test). Maar door de borstvoeding had ik nu hele rare cyclussen varierend tussen 35 en 49 (!) dagen. En ook nu was ik weer in een extreem lange cyclus aanbeland, dacht ik... Alleen toen werd de test +. Dus toen ik de verloskundige belde om een afspraak te maken kon het op dat moment alles tussen 4 en 8 weken in zijn. Dus de verloskundige vond het verstandig om zo snel mogelijk te weten hoe lang ik nu eigenlijk precies zwanger ben en stelde voor om snel een echo te plannen. En als dan dalijk blijkt dat ik helemaal nog niet zo ver zwanger ben dan plannen ze nog een echo om later weer te kijken. Nou mij hoor je daar niet over klagen :D Dus dat is de reden waarom er bij mij zo vroeg al 1 plaats vind.

Zelf denk ik dat ik tijdens de echo nog net geen 7 weken ben en zou dus wel enigzins shocked zijn als nou dalijk blijkt dat dat toch ineens al 12 blijkt te zijn :P

Sorry ik weet niet meer zo goed wat de rest heeft geschreven, echt vrij irritant dat je hier niet tegelijk met reageren terug kunt lezen zonder een extra scherm te openen...

Bovendien is het tijd om mijn bed op te zoeken dus ik spreek jullie later weer!

Truste!

Hoi meiden,

Er wordt idd druk gekletst hier, wel gezellig maar veel om bij te houden!

Alle a.s. mama's die de site vaderschap.org nog niet kennen: snel gaan kijken en bij het onderdeel 'progress' je eigen gegevens invoeren. Dan kun je steeds kijken hoe je garnaaltje er nu uitziet en hoe groot en zwaar hij is.

Grappig om te lezen dat eigenlijk iedereen onzeker is. Ik ook hoor en het is mijn tweede. Misschien komt het ook door de miskraam hiervoor maar tot de echo weet je gewoon niets zeker. Je voelt wat en weet niet of dat zo hoort, dat heb ik nu minder want herken erg veel van de eerste zwangerschap.

Pas als er bewegingen te voelen zijn heb je het gevoel er wat meer controle over te hebben, nou ja controle.

Hier ook heel erg moe, soms word ik er misselijk door en moet ik eigenlijk even liggen, dat helpt wel. Wilde gisteren ook even slapen op de bank maar dat ging niet, zoon kwam knuffelen en over mij heen klimmenO+, toch is alleen liggen wel fijn. Ik merk wel dat ik er nu sneller aan toe geef dan bij de vorige zwangerschap, anders wordt het alleen maar erger. Ben toen af en toe een dag ziek thuisgeweest omdat ik zo moe was dat ik alleen kon janken. Dus nu netjes vroeg naar bed, veel op de bank hangen (zoveel mogelijk) en tot nu toe gaat dat heel goed.

Lh, hoe gaat het met jou? Was je urine nog goed? Wel balen als je het ziekenhuis in moet maar wel beter voor jou want uitdrogen is ook niet de bedoeling.

Ik ga even naar mijn mannen en nog even wat doen in huis. Straks komt een vriendin en dan moeten we even studeren.

Fijne dag!
Wat leuk om elke keer weer te lezen hier.

Ik herken zoveel dingen!

Inderdaad bij mijn vorige zwangerschap heb ik overdag ook weinig geslapen, maar nu...pfff

Ik hoef mijn ogen maar dicht te doen en ik slaap!

Maar mijn zoontje van 3 laat dat niet altijd toe en gelijk heeft hij...

Op het moment gaat het goed meestal krijg ik 's middags een dip..(tot aan 's avonds toe..hihi)

Zie ook erg tegen komende week op want dan moet ik van 13.00 uur tot 21.30 uur werken..is een hele poos geleden dat ik zolang achter elkaar gewerkt heb.

En nu ook de avond..pfff heb al tegen mijn man gezegd als ik om 23.00 uur nog niet thuis ben moet je me maar komen halen want dan lig ik ergens te slapen..hihi
hi lieve februari en januari moeders!!!!

Is er nog een plaatsje mee om mee te kletsen.

Ik zal me even voorstellen, ik ben Maartje 29, en net getrouwd

Twee weken voor de bruiloft komen lief en ik erachter dat het echt zo is zwanger!!!!!! Helemaal verbaasd, we hadden nl niet bedacht dat het de eerste keer raak zou zijn ;) Ik kom nu pas voor het eerst op het forum om te kijken of er al een topic was.

Ik ben uitgerekend op 14 januari maar aangezien het de eerste is wordt het vast februari....Ik heb morgen mijn eerste controle en ben HeeL ERG benieuwd. Ik weet niet of jullie dat gevoel kennen maar ik vraag me af, of het echt zo kan zijn dat er een kindje in me groeit. Zo´n streepje op zon test maakt het niet echt tastbaar.

Hoe is dat bij jullie? Ik probeer het nog echt wel voor me te houden maar soms lukt het echt niet... valt ook niet mee als je af en toe groen aanloopt van de misselijkheid

Nou dames ik hoop dat ik er nog bij pas in jullie forum en ik kijkernar uit om jullie allemaal te leren kennen
Judat, ik las gisteren in het boekje van de verloskundige dat je gerust in de achtbaan kunt gaan. Je kind zit beschermd in je buik en zal er geen last van hebben. De enige reden dat die bordjes daar hangen is dat je er niet meer in mag als je een buik krijgt. Dan kan de beugel nl. niet meer goed dicht en zit je niet veilig meer. Ze zeiden daar dat dat wellicht rond de 13 weken zou zijn, maar dat is natuurlijk per perzoon verschillend.

Mamaartje, gefeliciteerd met je zwangerschap.

quote: mamaartje78 reageerde

Ik ben uitgerekend op 14 januari maar aangezien het de eerste is wordt het vast februari....

Mijn 1e kindje kwam 3 weken te vroeg. Vergis je dus niet, anders zul je straks enorm verrast kunnen zijn:)

Hier ben ik weer eventjes.

Ik kan nog niet teveel lezen want ook daar word ik misselijk van.

Donderdag had ik wel 10x overgegeven.

Toen ik vrijdagochtend om 10u de VK belde, had ik nog niet overgegeven. Daarom zei ze me het weekend af te wachten.

Vrijdag heb ik slechts 7x gehoeven. Zaterdag erg misselijk maar wel eten binnen kunnen houden. Gewoon hele kleine dingen een paar x per dag (beschuitje, crackertje, stukje fruit).

Vandaag kon ik al wat meer bewegen zonder misselijk te zijn, maar weer maar weinig eten, anders komt het weer. En avondeten lukt niet.

(wel geprobeerd)

Hopelijk blijft de stijgende lijn erin zitten en gaat het nu alleen maar de goede kant op. De VK zei dat ik hier weken last van kan houden, laat ik het maar niet hopen. Ben er wel bang voor dat ik morgen weer doodziek wakker wordt.

Heb me nooit gerealiseerd dat het zo heftig kan zijn om zwanger te zijn. De 1e paar weken gingen zo goed (op de buikkrampen na), dat ik dacht; hier teken ik voor.

Leuk om te zien dat er nieuwe dames bij blijven komen. Het wordt echt al een grote club he. Wel wat lastiger om alles te onthouden,maar zodra ik me beter voel, zal ik alles lezen en ook reageren.

Bedankt voor jullie medeleven, dat doet een mens erg goed.

Liefs,

Linda
Linda, het lijkt erop dat het toch een klein beetje beter met je gaat. In elk geval goed dat je toch wat eten binnen kunt houden. Ik hoop voor je dat deze vooruitgang doorzet!

Afgezien van wat buikkrampjes en vreselijke moeheid gaat het hier goed. Heb vanochtend wat op internet rondgesnuffeld en toch weer wat wijzer geworden. Helaas ook wel wat angstiger: ik las ergens dat vrouwen die niet misselijk zijn in de eerste drie maanden meer kans hebben op een miskraam... Ben dat trouwens maar op 1 site tegengekomen, zal het maar met een flinke korrel zout nemen. Als ik komende week de verloskundige bel zal ik toch maar wel even vragen, gewoon ter geruststelling...

Groetjes, san
Jemig Linda... gelukkig lijkt het iets beter te gaan maar het blijft dus nog even spannend... sterkte meid...

Hier even iets minder. Zoonlief heeft de waterpokken en dat kan gevaarlijk zijn voor het kindje. Dus ik mag absoluut niet in aanraking komen met het vocht uit de blaasjes... Dus niet knuffelen/ aan en uitkleden/ naar bed brengen etc... Best pittig dus allemaal, ook qua opvang... Hopelijk gaat het heel snel over. Morgen moet ik hiervoor naar de huisarts en die neemt telefonisch contact op met de gyn en dan hoor ik meer...

Het lukt me echt niet om hier uitgebreid te reageren hoor, sorry... Ik zal wel kijken of het lukt om mee te schrijven, anders meld ik me wel af... Groep is al zo groot (wat natuurlijk wel erg leuk is) maar daardoor is het nog lastig! Maar ik lees wel mee hoor, dus ben er nog wel gewoon!!!
Hoi!!

Bridges, ik snap wat je bedoelt hoor. Ik vind het ook best moeilijk om op iedereen te reageren. Merk nu aan mezelf dat ik vooral ego-berichtjes aan het schrijven ben. Omdat ik blijkbaar echt een uitlaatklep nodig heb. Denk er steeds meer aan om het toch maar snel te vertellen aan vrienden en familie... De tijd sluipt werkelijk voorbij.

Verder voel ik me redelijk. Vandaag wel erg onzeker en zelfs een beetje somber. Ben gewoon bang dat ik een miskraam krijg. Nog geen twee maanden gestopt met de pil en nu al zwanger... ik kan het gewoon niet geloven. En ben bang dat het misgaat, bang voor de toekomst... heel vermoeiend. Heb verder ook nauwelijks lichamelijke klachten. En dat is aan de ene kant natuurlijk volop genieten, maar aan de andere kant word ik hier juist ook weer bang van.

Ondanks alles probeer ik positief te blijven denken hoor! Want, hoe ik me ook voel, er overheerst een dikke glimlach op mijn gezicht.

:R
hallo, ik voel me alleen heel moe maar verder super goed!

Ik lees expres geen nare verhalen, wil graag heel positief blijven...
Dat is een goede meis!!! Het straalt er ook vanaf :D
quote:Hoi meiden,

Er wordt idd druk gekletst hier, wel gezellig maar veel om bij te houden!

Alle a.s. mama's die de site vaderschap.org nog niet kennen: snel gaan kijken en bij het onderdeel 'progress' je eigen gegevens invoeren. Dan kun je steeds kijken hoe je garnaaltje er nu uitziet en hoe groot en zwaar hij is. Hoi Dok71 net gekeken!! heel leuk, ga het zeker in de gate houden
@Ellen; "fijn" (niet voor jou natuurlijk!) dat jij ook last van hebt van je rug, want ik lees er niet zo heel over. Inderdaad net boven de billen zuert het. Het is nu alweer een stuk minder dan 2 dagen geleden, het helpt als ik in beweging blijft merk ik. We zijn trouwens op dezelfde dag uitgerekend, grappig!

@Lucybelle; dat van die uren achter de computer voor info herken ik! Ongelofelijk hoeveel er te vinden is online...

@1s9a7n7; ik begon me ook al bijna zorgen te maken dat ik niet ik misselijk en moe ben maar je leest ook vaak genoeg verhalen over vrouwen die nooit kwaaltjes hebben gehad dus alles kan blijkbaar. Ik maak me er maar niet meer druk om en geniet ervan. O wacht ik lees nu dat de moeheid je inmiddels tepakken heeft. Hopelijk is die bron over die miskraam fout!

@Bridges6; sterkte, het moet moeilijk zijn om je eigen zoontje niet eens te kunnen knuffelen. Hopelijk duurt het niet te lang!

@Phoenix; leuk dat je al zo snel een echo krijgt! Dan lijkt het me toch echter worden.

@dok71; bedankt voor de link! Erg mooi om te zien hoe dat wurmpje in mij er nu ongeveer uitziet. Ik ga hem meteen doorgeven aan mijn vriend.

@Yada2; Heel erg bedankt voor je achtbaaninfo. Zo'n boekje is toch wat betrouwbaarder dan internet vaak. Ik denk dat ik gewoon in 1 of 2 ga, en niet de hele dag.

@lh1974; Goed weer van je te lezen. Hopelijk houd de stijgende lijn aan!

Ik heb het gisteren aan mijn zus verteld die helemaal in tranen was. Ze had het niet verwacht (wij zelf ook niet...) maar vond het erg leuk. Ze wilde me al meeslepen de Etos in om spullen te kopen maar die was dicht, haha. Ik wil ook eigenlijk nog geen dingen kopen tot het wat veiliger is, maar heb toch wel stiekum een rompertje gekocht om het wat tastbaarder te maken. Elke keer als ik die zie wordt ik blij.

Poeh, lastig om op iedereen te reageren, maar ik ga een poging wagen met 2 schermen open..

Lucybelle: herkenbaar om alle info die je tegen komt over zwanger zijn op te slurpen... Ik had het met de 1e ook heel erg, was ook bang dat het mis zou gaan. Vond het gewoon erg spannend allemaal. Nu bij de 2e heb ik het iets minder, maar nog voelt het allemaal heel onwerkelijk. Je hebt nog geen hartje horen kloppen, geen guppie op een echo gezien en de klachten die je hebt, tja, komt dat nou door de zwangerschap? Je bent je opeens meer bewust van je lichaam, tenminste, zo ervaar ik het.

Winterbeebie: wat ontzettend heftig zeg. Je kindje verliezen, en daarna een miskraam. Lijkt me dat je een zwangerschap dan ook anders beleeft. Ben je ook onzekerder?

Judat: jij zat dus kennelijk ook in je onveilige periode! Was het een verrassing om toch zwanger te zijn?

Elise en Linda: gaat het beter met jullie? Wat zei de VK?

Babbelbaby: goed dat je meedoet met MvM. Doet de rest dat ook? Ik heb het bij de 1e wel gedaan, maar doe het nu niet. We krijgen zeer binnenkort de sleutel van ons nieuwe huis. Lijkt me erg lastig om het dan verborgen te houden met alle mensen die komen helpen... Dus ik sla het maar over.

Bridges: hoe is het met de waterpokken van je zoontje? Pffft, lastig zeg!!

Iedereen heeft volgens mij last van vermoeidheid. Ik zelf ook, maar ik heb ook pfeiffer, dus lastig te beoordelen waar wat door komt zegmaar. Vandaag de dokter maar even bellen, just in case. M'n bloed zag er weer redelijk normaal uit en zwanger zijn schijnt alleen mogelijk een probleem te vormen als je net pfeiffer hebt, maar ik ben al een paar maanden onderweg, dus maak me geen zorgen.

Maargoed, dochterlief slaapt, dus ik ga ook eventjes op de bank...

Als ik mensen vergeten ben: gefeliciteerd met de zwangerschap!!
Net de verloskundige gebeld. Ik moet morgen even terugbellen om een afspraak te maken, maar ze heeft wel al mijn gegevens genoteerd.

Ik heb ook maar even gevraagd hoe dat zit met verband tussen geen misselijkheid en miskraam, maar daar had zij nog nooit van gehoord. Wat dat betreft ben ik dus wel wat gerusgesteld. Volgens haar moest ik gewoon heel blij zijn dat ik (nog) niet misselijk ben. het zou wel nog kunnen komen, maar dat zien we dan wel.

Groetjes, san
Hoi,

ik heb vandaag een afspraak gemaakt met de verloskundige en het ziekenhuis voor een echo.

spannend allemaal!!

straks komt er een mevrouw voor MvM, ben benieuwd.
Dag (aanstaande) mama's,

Ik zie in het schema dat er al behoorlijk wat een afspraak bij de VK hebben staan. En ook best al snel vind ik.

Ik ga morgenochtend ook maar eens bellen naar de VK en kijken of we op een niet al te lange termijn (dat wachten duurt zo lang hihi) een afspraakje kunnen maken.

Krijgen jullie dan ook een echo? Ik neem aan dat het hartje dan nog niet hoorbaar is maar hopelijk al wel zichtbaar?

Vandaag niet zoveel bijzonders te vertellen, heb heel de dag gewerkt. Morgen heb ik vrij genomen (ik werk op dinsdag alleen smorgens) dus dan ga ik lekker uitslapen en de VK bellen.

Behoorlijk last van borsten, gisteren vooral, en ik zie dat mn tepels groter en donkerder worden :P. Is vast een heeel goed teken :P.

Dat wachten he, ik haat dat wachten zo. Was het maar 10 weken verder, dan heb ik hopelijk een mooi echofootootje en misschien al een klein bol buikje. Ik wil zo graag weten dat het allemaal goed gaat daar vanbinnen....

Groetjes!!
Dames, waar zijn jullie??

Owww, ik kan zo slecht mn mond houden he, daar baal ik soms van.

Er zijn al een paar mensen die het weten, en dat vind ik achteraf toch niet zo leuk. Waarom duurt het wachten toch zo lang :P?

Hoe houden jullie het geheim dan??
quote:

Dames, waar zijn jullie??

Owww, ik kan zo slecht mn mond houden he, daar baal ik soms van.

Er zijn al een paar mensen die het weten, en dat vind ik achteraf toch niet zo leuk. Waarom duurt het wachten toch zo lang :P?

Hoe houden jullie het geheim dan?? Ik heb het ook al aan een paar vriendinnen verteld, kan ook echt m'n mond niet houden. Anders blijft het helemaal zo onwerkelijk... Aan familie vertel ik het wel pas na een hopelijk goede echo.

En ik vind het ook echt leuk om het met vriendinnen te delen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven