LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Yes yes yes Laal je bent er weer!!!!
Heel leuk geworden je kaartje Luus.
Laal, je hebt echt een wereldzoon gekregen, wat een prachtkind. Die neus! Super dat je er weer bent, we hopen gauw meer van je te lezen!

Pien, wat rot dat je je zo druk maakt om je baan. Is er bij dat bedrijf waar jij werkt helemaal niemand die jouw functie in deeltijd doet? Zou toch moeten kunnen als duo-functie, als je op elkaar ingespeeld bent, of niet? Jij 3 dagen, de ander 2 dagen. Dan kan het project gewoon 5 dagen doorlopen, moet je alleen steeds goed communiceren. Of denk ik nu heel raar? Ik hoop echt dat het gewoon kan hoor.
Oh ja, Luus, leuk kaartje! Gaaf idee dat je dat helemaal zelf hebt gemaakt..
Er is nu niemand die het deeltijd doet. En een duo baan is niet praktisch. Ik denk dat het in 4 dagen nog wel te doen is maar ik weet dus echt niet of ik dat wil de eerste jaren. Maar ja zoals jullie weten ben ik wel vaker aan het twijfelen aan het werk an sich dus dat zal er ook wel iets mee te maken hebben. En ik denk wel dat mijn gepieker en verdrietige gevoel hormoongestuurd is vandaag. Dus ik probeer er niet aan toe te geven.

Ik maak me eigenlijk nog het meest druk op het op tijd naar huis moeten.
Hé Laal!!!!!! Wat leuk dat je er even bent. Ik ga zo meteen even kijken.

Luus, dank je wel voor je kaartje! Is leuk geworden en inderdaad zo gaaf dat je het zelf hebt gemaakt.

Pien, mijn placenta lag ook voor, maar ik voelde Sproetekind vanaf 15 weken. Volgens mij heeft de ligging van de placenta alleen invloed op het voelen aan de buitenkant van je buik. Daarvoor zit het diep van binnen.

ok, ga even snel naar de groep
Mmmmm Chiek/Sproet voel af en toe wel een kriebeltje of een borrel maar dus echt geen idee of dat het kindje is. Ik denk er dan wel aan maar heb ook het idee dat het net zo goed mijn darmen of een gewone kriebel kan zijn.

Hoe wisten jullie zo zeker dan dat dat gevoel je kindje is?
Bij mij voelde het als een klein luchtbelletje dat kapot spatte. Heeeeel licht. Het voelde gewoon anders. Maar pas toen ik het vaker voelde wist ik zeker dat dat het was. Dus ik wist het achteraf eigenlijk, maar had wel de dag onthouden waarop ik dacht dat ik het voor het eerst voelde. Terugdenkend heb ik het waarschijnlijk zelfs al wat eerder gevoeld.
Nou dan weet ik bijna nog zekerder dat het de baby niet is. Maar goed het komt wel. Ik wil wel graag dat het maandag is.
laal......wat leuk dat je er weer eventjes bent!!

ga gelijk op de groep kijken!!
Programma over de jaren '80 nu op Nederland 3, leuk man!
Lalie, complimenten voor jullie prachtige zoon!!
Luus, dankjewel voor je kaartje! Hij is echt erg leuk geworden :D helemaal à lá Luus! Hoe gaat het met je/jullie? Volgens mij behoorlijk goed he? fijn hoor!!

Lieve Elev, wat ellendig dat je nu nog niet helemaal voluit kunt gaan genieten. Tuurlijk is vast en zeker alles goed met jouw kindje, ik heb een vriendin en daarbij hoorde de VK het hartje zelfs soms moeizaam toen ze al 20 weken was! Maar rottig is het wel natuurlijk, nu moet je nog even wachten. Wel fijn dat je voor het weekend al terecht kunt voor een echo. T zit vast goed meisje

en ook weer dáág! Ga gelijk douchen en dan mn nest in. Moehoeee...

Trouwens: dat klote tentamen moet ik dus echt echt echt opnieuw doen, volgende week donderdag mijn god ik was er gisteren echt ziek van. Vandaag heb ik mezelf wel weer bij elkaar geraapt... Docent leefde mee maar kon echt niets doen. Tsja, logisch ook wel natuurlijk.

Verder nog geen ei, inmiddels dag 20 dus ja

Maar goed, ons huis wordt echt zó mooi. Dus wie ben ik om te lopen zeuren

Mard hoe is het eigenlijk met jullie? Mis je!

Sproet, ga je nou zondag of maandag weg?
Goedemorgen.

Ik neem aan dat iedereen weer goed slaapt. Nooit meer nachtelijke verhalen over kopjes thee, gerimpelde billetjes, drinkende babies, rare dromen, 25x plassen. Nou gelukkig maar.

Neem wat superduper balen zeg dat je toch je tentamen over moet doen. Moet je nu opeens erg hard leren of is het met de inzichten van vorige keer (plus een vraag extra) ook nog net te doen?

En ook nog steeds een verstoppend ei. Pfffff!!!

Nou gelukkig kun je nog wel genieten van jullie paleis. Maar je weet het he een beetje zeuren mag best.

Nou verder is het hier zo rustig dat ik iedereen een geweldige dag wil wensen. Het ziet er zonnig uit buiten dus dat begint al goed.
Goodmorning!

Neem, wat een baggerzooi van je tantamen, dat het dus toch overnieuw moet.... hoop dat de stof nog een beetje in je hoofd zit, zodat je niet al teveel hoeft te leren. Maar leuk is het natuurlijk zeker niet Gelukkig schiet jullie droomhuis aardig op, dus kun je hopelijk de tijd vinden om te leren

Nope, geen nachtelijke internetsessies hier; ik heb geen behoefte om naar bejaarde billen te kijken en wil sowieso niet te wakker zijn 's nachts. Ik sluip in het donker met mn ogen nog half dicht naar de wc, om daarna zsm weer in slaap te vallen... en dat lukt tot nu toe! Hoef meestal nog maar 1 keer naar de wc 's nachts (waar je al niet blij mee kunt zijn ... voor ik zwanger was hoefde ik nooit naar de wc 's nachts)

Hoe ontwikkelt je buik zich trouwens pien, is er al enige groei te bespeuren??

Elev, morgen echodag, leuk leuk leuk!!
Hai meisjes, ik kom vast vandaag nog een paar keer langs gezwommen. Ik ga zo naar A'dam, inzage van het tentamen bij die docent en daarna moet ik (ja Pien, helaas, KEI-hard) gaan studeren. het punt is dat als ik hem nu nog niet haal, ik wéér een jaar vertraging op zou lopen. Ik geloof dat ik dan gek word...

Pienie, ik hoop zo dat je snel meer duidelijkheid gaat hebben over je mogelijkheden om minder te gaan werken. Het geeft zoveel onrust nu he?

Nou, ik ben weg! Dáág!
heej Chiek, jij ouwe slaapkop

Pfoe, ik kan me heel erg indenken dat je daar blij mee bent. Ik heb de hoop dat ik ook zo vast kan blijven slapen als jij tegen die tijd. Als er hier iemand een énorme slaapaddict is...

En, wat voor poets staat er op het programma vandaag?
Goedemorgen!

was wel wakker vannacht maar heb geen internet meer thuis...boehoeeeee Weet ook niet wanneer ik dat weer kan fixen, er is echt iets kapot. Dus dat wordt afkicken.

Veel plezier bij de echo morgen elev. Hopelijk heeft ze binnen 1 seconde het hartje te pakken en kun je dan genieten van wat je ziet. Eerst de geruststelling en dan genieten.

Ooh Caatje, wat een gedoe naar 't strand. Respect dat je het hebt gedaan.

Luus: bedankt voor je kaartje, leuk geworden hoor!

Balen van je tentamen Neem. En nog meer balen dat je nog geen ei hebt. Bahbahbah.

Had op hyves de foto's gezien van de vloer onbehandeld, dat vond ik al schitterend, maar nu de foto op de groep van de behandelde vloer. WOW. Echt super hoor.
Pienie, zal je even aan een extra berichtje helpen.... op naar de 3000!!
we zitten nog maar op de 369...
Goedemorgen!

Eindelijk weer eens een berichtje van mij... Wel lekker hoor dat het hier best rustig was dan hoef ik niet zoveel bij te lezen.

Elev wat een spanning Bij ons hoorde ze het hartje niet met 14 weken en mochten we meteen voor een echo, en die autorit was al zo spannend. Bij het echocentrum gaf die mevrouw ook aan dat 14 weken (en jij bent 12 toch) ook een hele lastige termijn is om te luisteren en dat ze elke week wel mensen hebben die dan dus een extra echo krijgen. Maar ondanks alle `positieve` verhalen blijft het heel erg spannend voor jullie. Ik duim tot morgen!

Caat, petje af voor je strandverhaal! En dan ook nog zwemmen met mini caat! Wow! Ik ben op zich wel van plan om binnenkort met ons wurmpje eventjes naar strand te gaan, maar dan meer op de Duft manier, even langslopen en lekker zitten bij vriendinnen en weer verderop, met de luiertas en de wagen als bagage

Pien ik hoop dat je je weer wat beter voelt en Beng ik hoop dat jij je positieve vibes vasthoudt!

Chiek ik vond het schrijven van die enveloppen ook heel leuk om te doen (al hadden wij stickers voor de grote bulk en dat was nog meer werk dan schrijven).

Duft voor alles stressmomenten van de afgelopen weken. Kan je het al een klein beetje van je afzetten? Vond Mien haar uitleg heel helder.

En Mien wat ben je onwijs aan het poetsen, was het zo vies of is dit de overtreffende trap van nesteldrang

Hier gaat alles gelukkig weer helemaal goed, lief kan weer een beetje uit de voeten en we genieten nu dus weer volop. Dat lukt extra goed omdat we blijkbaar een wonderkind (of net zo`n slaapkop als haar moeder ) gemaakt hebben dat nu al 4 dagen achter elkaar doorslaapt. De eerste drie keer van 22u. tot 05u. en gisteren van 23u. tot 7u. Die laatste hoop ik erin te kunnen houden

Ze krijgt nu wel een speentje, want `s avonds wil ze alleen maar aan de borst maar drinkt dan bijna niets want mevrouw wil lekker sabbelen. En dat was wel een beetje de pest voor mijn tepels natuurlijk, dus nu krijgt ze `s avonds een speentje en ze valt meteen niet meer in slaap aan de borst maar kan wakker haar bedje in en valt daar dna in slaap.

Daar maakte ik me een beetje druk over, was bang dat ze tot haar 5de op mijn borst in slaap moest vallen (idioot natuurlrijk, het wurm is twee weken) maar wist niet hoe ik het anders moest doen omdat ze gewoon in slaap viel aan het einde van de voeding. Maar nu ze zoveel zuigbehoefte heeft valt ze dus niet meer in slaap aan de borst maar wel lekker in haar wiegje met een speentje.

Kel en Luus genieten jullie ook zo van die eerste weken? Ik hoop het! En wat een lieve kaartjes van allebei jullie mannetjes!

Ik ga maar eens even douchen!
Zo, goedemorgen allemaal! Ja, Pien, heerlijk geslapen ook weer hier. Een paar dagen geleden sliep Sproetekind opeens weer heel slecht (overdag dan, 's nachts is het eigenlijk altijd goed), werd veel te vroeg wakker enzo, maar nu is het echt weer een slaapkoppie en hij is ontzettend aan het lachen tussendoor, zo lief! Vraag me af of hij dan een paar dagen geleden 'regeldagen' had ofzo, maar ik dacht dat dat alleen bij bv was.

Neem, wat ontzettend balen van je tentamen. Spreek met je lief af dat jij 1of 2 dagen 'vrij' krijgt om te leren, want als je dat 's avond na een vermoeiende dag klussen nog eens moet doen, wordt het niets.

Duft, ook al gaat het bij jou misschien ook niet helemaal vanzelf, het klinkt toch heel relaxt hoor, mini die dan ter plekke besluit te gaan zwemmen. Las net nog een oude column van iemand die in NY woont met kinderen, dat er zo'n enorm taboe is op bloot, dat zelfs baby-meisjes een bikini bovenstukje dragen. Ben blij dat mini gewoon in haar blote kont kan rondlopen zonder dat iemand daar raar van opkijkt (al heb ik het idee dat dat in onze kindertijd gebruikelijker was)

Ik heb net m'n teennagels gelakt, maar vind de kleur eigenlijk niet mooi, het is net een beetje té fel rood, beetje als goedkope rode lingerie (staat me ook niet). Laat het nu maar eerst uitharden, volgens mij wordt het echt een smeerboel als ik het er nu afhaal.

Vandaag ga ik nog maar een keertje naar de acupuncturist. Ik denk voor het laatst, want ik merk niet echt veel verbetering, althans, het gaat nu beter dan een paar weken terug, maar volgens mij ligt dat niet daar aan.

En verder nog wat laatste dingetjes kopen voor de vakantie, zoals van die zonneschermpjes voor de autoruiten achterin.

We vertrekken zondag. Wilden eerst zaterdag, maar Sproetman zag het niet zo zitten om na een stressweek meteen in de auto te springen. Bovendien wordt het zaterdag heel heet, dus dat is ook geen pretje. Heb zo'n zin om te gaan!!! Al zal ik wel een beetje van het forum af moeten kicken hoor, gelukkig staan er even geen heel spannende dingen op de agenda. Maar mocht Chiek of Mien voortijdig bevallen (hoop het niet hoor, zo wel heel vroeg zijn in elk geval voor Chiek), dan moet iemand me maar even sms-en.

Oh Pien en Elev, jullie zijn zo goed in samenvattingen. Kunnen jullie er eentje voor Laal maken? Hoeft ze niet al die pagina's door te worstelen. Hmmm, dat is misschien een beetje raar dat ik dat vraag, kan zelf natuurlijk ook best een poging wagen (maar vind die van jullie zo leuk om te lezen ). Goed, komt 'ie:

Chiek heeft eindelijk verlof! Laatste dagen waren zwaar, maar ze geniet er nu dubbel van (en haar huis ook ). Ze slaapt goed en over jeuk horen we haar niet meer (maar dat zegt niets, want Chiek klaagt natuurlijk zelden)

Mard kreeg aan het eind van haar eerste kraamweek te kampen met een geblesseerde man (ging van alle spanning door zijn rug), maar hij gunt haar nu af en toe rust door therapeutisch te wandelen met Mardmini.

Neem heeft het onwijs druk! Ze is hartstikke hard aan het klussen in haar nieuwe huis (en het wordt mooi!) en moet helaas tussendoor nog leren voor een hertentamen. Ze is begonnen met clomid, maar haar ei speelt nog even verstoppertje.

Sjip hoeft voorlopig niet meer naar het ziekenhuis want alles gaat goed met haar mini en zelf voelt ze zich ook goed. Ze wordt dus verder door de VK begeleid.

DD wipt ook af en toe weer even langs. Het gaat goed met haar zwangerschap.

Caatje is druk met schoonmoeders, schoon-schoonmoeders, neefjes die katapulten meesmokkelen, freelance opdrachten, dagjes strand, snottebellen wegvegen. Als vanouds dus flink in de weer!

Elev is nog vaak moe, maar dat is een goed teken! Morgen heeft ze een extra echo omdat de VK gisteren het hartje nog niet kon horen en Elev toch wel ongerust was. Morgen dus een spannende (en hopelijk hele leuke) dag. Oja, Elevmeisje is inmiddels op de hoogte en wil ook 'eventjes' de baby.

South geniet van het moederschap en denkt dat ze gestraft wordt voor haar geweldig verlopen bevalling omdat ze nu was post-bevallingskwaaltjes heeft. Wij weten natuurlijk wel beter.

Pien krijgt een buikje en denkt Pienimieni nu ook te voelen. Verder wacht ze met spanning op een reactie van haar baas op het verzoek minder te gaan werken straks.

Duft is enorm aan het genieten van haar gezinnetje! Ze hebben een paar vervelende dingen meegemaakt afgelopen weken maar dat is gelukkig allemaal goed gekomen. Ook zit ze veel beter in haar vel dan na de vorige bevalling.

Mien heeft ook verlof (of had ze dat al voor de bevalling van Laal?). Haar moeder is vandaag voor de 2e of 3e dag al als een Razende Roeland haar huis aan het schoonmaken. Ook heeft ze ein-de-lijk haar 40 (!) rompertjes gewassen!

Beng lijkt zich iets beter te voelen dan een paar weken terug. Maar ze heeft dan ook al de magische 3 maanden grens bereikt! Motor bijna verkocht (maar daarvoor in de plaats heeft ze heel veel positiekleren van MP)

Luus is bevallen van een prachtige zoon! Het gaat heel goed met moeder en kind, de bv is goed op gang gekomen (al hoorde ik gisteren dat het even wat minder gaat, ik zet het even op de groep) en Luus is erg verliefd.

Ben ik nog iets belangrijks vergeten?
Top samenvatting Sproetje!
Sproetje wat een goede bondige en leuke samenvatting !

Kan me zo indenken dat je zoveel zin hebt om op vakantie te gaan! Héérlijk! Zeg, hebben jullie toevallig niet nog een plekje vrij voor een baby-sitter

Wordt het zaterdag echt zo heet joh? Pfff, hoeft van mij niet..

Vandaag heb ik een über-dip-dag. Vanmorgen naar de inzage geweest en helaas kon ik het niet droog houden. Ik ben er echt zó kapot van... Het is een beetje alsof het de laatste druppel was. Alsof ik nu instort en het besef van allerlei dingen heel hard binnenkomt. Ik wil rust, niet meer studeren, gewoon rust. Toen ik net op de fiets zat en een zwangere vrouw voorbij zag fietsen begon ik spontaan weer te huilen. En nu ik het zo opschrijf ook weer. Mijn handen/polsen doen vreselijk zeer, ik wil een baby en ik wil rust (okee deze combinatie klopt niet helemaal, dat zie ik in ) maar gewoon rust in mijn hoofd. Daarnaast voel ik me ook nog eens schuldig dat ik zo verdrietig ben, voornamelijk om het vreselijke nieuws dat ik gisteren op school hoorde. Daarbij valt al het verdriet in het niets. De vader van 3 van onze leerlingen heeft afgelopen week zelfmoord gepleegd. Ik ben er kapot van, zó verschrikkelijk... Arme vrouw, arme kinderen... Zulke lieve mensen, zo'n leuke vader. Onvoorstelbaar

Ik denk dat ik heel even mn bed inkruip om zo fris te gaan studeren. Man wat ben ik kapot.
Ach Neempie, ik wilde net komen vertellen dat ik ook zó hard moest huilen net, maar als ik jou stuk lees valt dat gelijk in het niet. Lieffie lieffie lieffie toch

Je hebt ook zo ontzettend veel op je bord op het moment, dat tentamen is écht even teveel, dat snap ik best. Onderschat ook niet hoeveel invloed het op je gemoedstoestand heeft om steeds tussen dozen te wonen en in een half-af huis. Als er geen plek is waar je lekker thuis bent en kunt relaxen (zonder dat je het werk overal om je heen ziet) ontneemt je dat ook gelijk zoveel rust, zelfs al heb je geen tijd om te rusten.

Dus lieve schat, probeer in elk geval uit te zien naar wanneer jullie huis bewoonbaar is, je weer een plekje voor jezelf hebt, dat scheelt denk ik al een boel. En ja, dat jouw ei maar niet komt is ook gewoon heel kut (maar ik ben de laatste die nu iets relativerends daar over mag zeggen, want ik heb dus net heel hard zitten huilen omdat mijn borsten kleiner zijn geworden en ik dat zag als teken dat mijn voorgevoel klopt). Maar het komt hoor, om met lieve laaltje te spreken: het komt goed, omdat het moet.

Oh, nou begin ik alweer. Anders mag je vanmiddag elevmeisje wel even lenen, die zegt dingen als 'maar ik ben er toch?' en 'zal ik je papa zijn?' als je huilt. Ze ging ook over mijn buik aaien, 'want je hebt buikpijn' (dit is geen voorspellende gave hoor, maar projectie. Zij had eens zoveel buikpijn dat ze er steeds van moest huilen en het hielp als ik over haar buik wreef).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven