Help, vakantie en mijn kat zit opgesloten

13-08-2009 02:09 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben sinds gisteren met korte vakantie, en kom zondagmorgen weer terug. Mijn goede vriend past vaker op mijn kat als ik op vakantie ga en zo ook deze week. Ik heb een bosje sleutel extra laten maken en..........die blijken niet te passen. Help, mijn kat. Dinsdagochtend heb ik hem 2 blikjes gourmet gold gegeven, hij heeft 2 bakken vol brok en 2 waterbakjes....hij kan niet naar buiten. En ik ben niet in NL. En het idee dat hij geen aandacht krijgt en gestrest is vind ik niet relaxt. Hoelang kan een kat alleen zijn? zonder vleesvoer en met 2 bakken water en hopelijk nog een schaal brokjes.

Baal zo van de sleutel, en omdat mijn goede vriend altijd veel aandacht besteedt aan mijn kat ( laat hem naar buiten, spelen etc..) Dat wordt of de deur eruit breken, ticket eerder boeken.....
quote:Djoels schreef op 13 augustus 2009 @ 08:20:

Nou als er niets te vreten en te drinken is, vreten zelfs decadente katten na een aantal dagen gewoon eten wat er al staat... Jouw kat is niet kieskeurig, jouw kat is verwend. eh...ja, dat ook...allebei..
.
Een sleutelmaker geeft, als het goed is, ook garantie. Ze moeten dus passen. Ik zou de vriend vragen de sleutelmaker te bellen en hem verzoeken om je vriend te hulp te komen wegens een 'benauwde' kat!
Wie zegt dat de kat de wc in kan? Misschien zit de deur dicht of kunnen jullie katten deuren open maken?

Ik zou wel wat ondernemen. 4 dagen is echt te lang. Is er niemand anders die een sleutel heeft? Als mijn buren onze kat te eten geeft, geef ik ook altijd de telnrs van onze ouders, die ook een sleutel hebben. En andere buren hebben ook een sleutel. Ik vind de tip om te achterhalen wie eventueel bij je bovenburen de planten/dieren verzorgt, wel een goede. En anders de slotenmaker.
Slotenmaker bellen en snel een beetje.

Ben je nou helemaal besodemieterd. Je neemt een beest en dan heb je de verplichting er voor te zorgen. Tuurlijk leeft hij nog wel als je thuis komt. Maar is dat het criterium?
ik ben 1 keer weg geweest van maandagochtend tot vrijdagmiddag zonder dat er iemand langskwam (niks liep zoals gepland)

ik had toen 3 grote bakken water staan en 2 grote bakken brokjes.

en alles was voor de helft op toen ik weer terugkwam en die hoeveelheid klopte ook met wat ze anders eet en drinkt.

verder had ik ook de badkamer open gelaten zodat ze altijd uit de wc kon drinken.

hoe laat ben je dinsdag vertrokken en zondag weer terug?

het idee van de pakketdienst vond ik wel een goede.

sja, en anders kun je erop wagen. ik weet niet of je een glasverzekering hebt, maar je vriend kan een ruitje intikken en dan de glasman bellen en zeggen dat er zo maar een baksteen door de ruit was gevlogen toen hij aankwam.
quote:Tijger32 schreef op 13 augustus 2009 @ 09:17:

Wie zegt dat de kat de wc in kan? Misschien zit de deur dicht of kunnen jullie katten deuren open maken?

En de WC-bril deksel -ofhoenoemjedat- omhoog doen, kunnen katten ook heel goed...

Maareh hebben je ouders (of nog anderen) geen sleutel?

En als je sleutel laat bijmaken MOET hij passen neem ik aan, dus terug naar de slotenmaker die regelt het maar. Heeft jouw orginele sleutel natuurlijk niet meer, maar dan doet ie maar nieuw slot ja, ALLES VOOR DE KAT!!! Dagje kan best, maar dit is wel lang, arm beesie :(
quote:tilalia2 schreef op 13 augustus 2009 @ 08:18:

Dat overleeft je kat trouwens wel hoor

Mijn Lief is een keer van een anderhalve week durende vakantie teruggekomen. Bij thuiskoms was kat erg enthousiast en hongerig. Een uurtje later kwam de kattenoppas binnen: "Hè? Jij zou toch vanmorgen al weg zijn gegaan?"

Kat had erge honger en zich in leven gehouden met pleewater.

Dus 5 dagen weg met 2 bakken water en 2 bakken brokken, dat redt ie wel. Misschien dat ie je een dag niet aankijkt als je thuiskomt... Dat denk ik ook ...Heeft water genoeg om te overleven
Je eigen sleutel per koerier opsturen?
Wat zou JIJ willen dat je baasje zou doen als jij die kat was?!

Kom op zeg, dat je hier nog over na moet denken. Niet te geloven zeg.....
Vriend nogmaals sleutels laten proberen. Beetje olijfolie in het slot ofzo. Doet bij mij wonderen als het allemaal wat stroevig gaat.

En anders eerder terugkomen van vakantie lijkt mij. Weet niet hoe het met jou zit, maar ik zou niet rustig vakantie meer hebben. Bovendien zou ik het niet kunnen verteren dat ik mijn vakantie belangrijker zou vinden dan het welzijn van mijn katten.

Ga zelf in september 3 weken op vakantie naar Amerika. Mijn ex-lief past dan op mijn katten (hij geeft veel om ze en ik vertrouw ze aan niemand liever toe dan aan hem). Een vriendin is achtervang. Jouw verhaal heeft me wel aan het denken gezet. Ik ga flink wat extra sleutels laten bijmaken. Bijtijds en ik ga ze ook eerst testen.
quote:kaatje_85 schreef op 13 augustus 2009 @ 09:27:

Kom op zeg, dat je hier nog over na moet denken.Dat was inderdaad ook mijn vraag. Jij vind je vakantie belangrijker dan het welzijn van je kat?
Die kat overleeft het wel hoor, maar ik zou gewoon vandaag ( donderdag ) je eigen sleutel opsturen zodat je vriend er morgen in kan.
Voor deze vakantie had je dus helemaal geen reservesleutels? Je vriend had zichzelf ook buiten kunnen sluiten. Dus deur achter zich dicht trekken en sleutel binnen laten liggen. Je moet dus sowieso altijd zorgen voor achtervang.
quote:Booyahh schreef op 13 augustus 2009 @ 08:34:

ik zou me eerder zorgen maken over die gore indringende kattenbak meur die straks in je huis hangt. Een kat kan heus wel een tijdje zonder eten en de plee kan ie uit drinken. Je vriend de slotenmaker laten bellen of je eigen sleutels terug fedexen. De deuren/ramen intrappen is niet handig, tenzij je een neiuwe deur/raam wil aanschaffen (duur geintje). Slotenmaker heeft het zo voor mekaar. No offence, maar dat je daar zelf niet opkomt zeg....

Tssssssssssss hoop dat jij geen katten hebt. Die stank is wel het minste probleem nu. Waar andere me net al even voor zijn, wie zegt dat de wc deur open is, wie zegt dat de wc bril omhoog is?

Ik was gister even weg maar een van de katten had de waterbak omgegooid. Nou heb ik voor reserve ook boven nog een extra bak water en de wcbril omhoog daar, maar wie zegt dat het bij TO ook zo is.

En dat iedereen maar denkt dat die kat bakken met eten heeft, nou ik hoop niet dat jullie op zo weinig eten kunnen leven, zo'n mini blikje is net genoeg om een toastje lekker met een laagje paté te besmeren. Tsssss.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Zolang er genoeg water is, overleven ze 't wel voor die paar dagen. Zou me er in elk geval niet al te druk over maken en hooguit die vriend de sleutelmaker laten bellen dat die maar voor 'n werkende sleutel moet zorgen.
hij heeft toch ook nog 2 bakken vol brokjes?

ik hoorde wel een keer dat een kat zichzelf dood kan hongeren en dat dat al na 1 a 2 weken kan gebeuren. als een kat niet eet kan hij dus al snel eraan doodgaan in tegenstelling tot veel andere dieren.
Ik zou me niet zo druk maken hoor. Er is voldoende water en van een paar dagen zonder eten is nog niemand dood gegaan.

Maar misschien kan vriend nogmaals de sleutel een beetje laten afvlakken. Zitten vast een paar scherpe randjes aan die de sleutelmaker vast weg kan halen.

Heb ik nl ook wel eens gehad.
quote:mylenevalerie schreef op 13 augustus 2009 @ 09:33:

[...]

Tssssssssssss hoop dat jij geen katten hebt. Die stank is wel het minste probleem nu. Waar andere me net al even voor zijn, wie zegt dat de wc deur open is, wie zegt dat de wc bril omhoog is?

Ik was gister even weg maar een van de katten had de waterbak omgegooid. Nou heb ik voor reserve ook boven nog een extra bak water en de wcbril omhoog daar, maar wie zegt dat het bij TO ook zo is.

En dat iedereen maar denkt dat die kat bakken met eten heeft, nou ik hoop niet dat jullie op zo weinig eten kunnen leven, zo'n mini blikje is net genoeg om een toastje lekker met een laagje paté te besmeren. Tsssss.

Het beest heeft ook 2 bakken met brokken!

Eens dat de plee wel open moet zijn, maar qua eten, dat overleeft ie wel.

(Misschien ben ik hardvochtig, ik ben aan het crashdieten en heb honger als ik het kan, kan de kat het ook, toch?)
Ik vraag me af wie van de mensen met een ach-die-kat-overleeft-het-wel-reactie zelf ook een kat/huisdieren hebben?
Die kat gaat er echt niet dood van. Ik denk wel dat jij half dood gaat van de stank van de kattenbak
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Christiane04 schreef op 13 augustus 2009 @ 09:38:

Ik vraag me af wie van de mensen met een ach-die-kat-overleeft-het-wel-reactie zelf ook een kat/huisdieren hebben?Als je had gelezen, had je geweten dat ik ook katten heb gehad.

(Ja, gehad, ja, ze zijn nu dood, nee, niet van de honger en ja, ze zijn best heel oud geworden: 17 en 9)
quote:HoiPippiLangkous schreef op 13 augustus 2009 @ 09:38:

Die kat gaat er echt niet dood van. Ik denk wel dat jij half dood gaat van de stank van de kattenbak Valt ook wel mee hoor, ze is niet eens een week weg!
quote:Christiane04 schreef op 13 augustus 2009 @ 09:38:

Ik vraag me af wie van de mensen met een ach-die-kat-overleeft-het-wel-reactie zelf ook een kat/huisdieren hebben?Ik vraag me af wie er allemaal zo stom is dat ze niet eerst ff de reservesleutels proberen? En dat er niet nog ergens anders een reservesleutel is?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Over die geur komt ze wel heen hoor...maar ik had i.p.v. te gaan internetten, dit probleem zelf proberen op te lossen: slotenmaker (want sleutels moeten gewoon passen, daar betaal je voor)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven