Help, vakantie en mijn kat zit opgesloten

13-08-2009 02:09 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben sinds gisteren met korte vakantie, en kom zondagmorgen weer terug. Mijn goede vriend past vaker op mijn kat als ik op vakantie ga en zo ook deze week. Ik heb een bosje sleutel extra laten maken en..........die blijken niet te passen. Help, mijn kat. Dinsdagochtend heb ik hem 2 blikjes gourmet gold gegeven, hij heeft 2 bakken vol brok en 2 waterbakjes....hij kan niet naar buiten. En ik ben niet in NL. En het idee dat hij geen aandacht krijgt en gestrest is vind ik niet relaxt. Hoelang kan een kat alleen zijn? zonder vleesvoer en met 2 bakken water en hopelijk nog een schaal brokjes.

Baal zo van de sleutel, en omdat mijn goede vriend altijd veel aandacht besteedt aan mijn kat ( laat hem naar buiten, spelen etc..) Dat wordt of de deur eruit breken, ticket eerder boeken.....
Nou Tila, toen ik nog katten had (voor ze verhongerd waren dus ) verschoonde ik de bak dagelijks, stinkzooi.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
ik zou trouwens ook veelste bang zijn dat de kat in de wc pot glijd en er niet uitkomt haha, lees hier veel dat jullie ze daaruit laten drinken... knappe beesies! Mijne kon wel deuren open maken maar wc bril omhoog niet nee

Ben benieuwd hoe TO dit oplost, zie haar niet meer dus hopelijk is ze wat aan regelen snel!!!!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 13 augustus 2009 @ 09:40:

Nou Tila, toen ik nog katten had (voor ze verhongerd waren dus ) verschoonde ik de bak dagelijks, stinkzooi.Goed eten en goeie korrels maakt een wereld van verschil in de extreme meur die die beesten kunnen veroorzaken
MV, dinsdag heeft ie Gourmet gold op. Op woensdag heeft ze 2 bakken met brokken en twee bakken water neer gezet. Wat ik op zich wel weer raar vind. Waarom zoveel eten en drinken klaar zetten als er iemand voor je beestje komt zorgen? In dit geval gelukkig maar. Hij zal het idd wel overleven, maar is dat het criterium?
Door schade en schande wordt men wijs. Echt, ik heb al zo vaak gehad dat bijgemaakte sleutels niet werken, CHECK DIT DUS ALTIJD EERST! Anders zit je in een situatie als dit!

Je hebt woensdag al dat eten neergezet, dus je kan ervan uitgaan dat dat vanavond op is (afhankelijk van hoe snel hij eet, de mijne zou alles binnen 5 minuten op hebben). Dan zit ie dus eigenlijk alleen vrijdag en zaterdag zonder eten. Maar ik weet ook niet of ik dat zou gokken...

Ik zou de slotenmaker laten komen. Kost wat, maar minder dan een vliegticket neem ik aan, en zo krijgt ie weer eten en zit jij lekker op je vakantie.
God zeg er zijn ergere dingen dan een kat die een beetje honger heeft.
Ja, die zijn er uiteraard altijd, maar dit is het probleem waar TO nu even mee zit...
Het is geen probleem. Die kat overleeft het wel.
quote:Mik schreef op 13 augustus 2009 @ 09:43:

ik zou trouwens ook veelste bang zijn dat de kat in de wc pot glijd en er niet uitkomt haha, lees hier veel dat jullie ze daaruit laten drinken... knappe beesies! Mijne kon wel deuren open maken maar wc bril omhoog niet nee

Ben benieuwd hoe TO dit oplost, zie haar niet meer dus hopelijk is ze wat aan regelen snel!!!!En daarom de tip voor vakantiegangers: laat altijd de wc-bril omhoog. Want je weet niet wie er nog uit de pot moet drinken
quote:emaille schreef op 13 augustus 2009 @ 09:46:

Door schade en schande wordt men wijs. Echt, ik heb al zo vaak gehad dat bijgemaakte sleutels niet werken, CHECK DIT DUS ALTIJD EERST! Anders zit je in een situatie als dit!

Je hebt woensdag al dat eten neergezet, dus je kan ervan uitgaan dat dat vanavond op is (afhankelijk van hoe snel hij eet, de mijne zou alles binnen 5 minuten op hebben). Dan zit ie dus eigenlijk alleen vrijdag en zaterdag zonder eten. Maar ik weet ook niet of ik dat zou gokken...

Ik zou de slotenmaker laten komen. Kost wat, maar minder dan een vliegticket neem ik aan, en zo krijgt ie weer eten en zit jij lekker op je vakantie.Je gaat niet dood van 'n paar dagen niet eten. Zeker goeddoorvoede beesten (of mensen)
Ik heb me door de dierenarts wel eens laten vertellen dat een kat nooit langer dan 3 dagen zonder eten kan, omdat er dan al schadelijke leververanderingen optreden! Katten die enkele dagen niet eten komen in een vicieuze cirkel terecht door lever vervetting. Deze vervetting treedt op omdat vetten gemobiliseerd worden naar de lever en daar opgeslagen,dit gebeurt omdat de kat niet eet. Een kat gaat in tegenstelling tot mensen dus veel sneller dood als hij niet eet!

Als een kat niet eet worden de vetten uit zijn lichaam afgebroken en opgeslagen in de lever, een zogenaamde leververvetting. Hierdoor verdwijnt ook de eetlust zodat er een vicieuze cirkel ontstaat. Een kat kan hieraan al overlijden zodra hij twee dagen niet eet.

Dus ik begrijp niet waarom sommigen hier er zo luchtig over doen!!
quote:MrsJones schreef op 13 augustus 2009 @ 09:53:

Ik heb me door de dierenarts wel eens laten vertellen dat een kat nooit langer dan 3 dagen zonder eten kan, omdat er dan al schadelijke leververanderingen optreden! Katten die enkele dagen niet eten komen in een vicieuze cirkel terecht door lever vervetting. Deze vervetting treedt op omdat vetten gemobiliseerd worden naar de lever en daar opgeslagen,dit gebeurt omdat de kat niet eet. Een kat gaat in tegenstelling tot mensen dus veel sneller dood als hij niet eet!Daar trok Oudste Kat zich niet zoveel van an hoor, die heeft na het vakantie-oppas-debacle nog zo'n 15 jaar vrolijk doorgeleefd. Het is dus geen wet van meden en perzen als 'van een niet behandelde slagadrelijke bloeding ga je dood' .
En als de bak water omgaat, sterft je kat dus van de dorst.

Als je beesten hebt, dan heb je er verantwoordelijkheid voor te nemen Ik snap niet dat je zo stom kunt zijn om je sleutel niet te testen en vervolgens niet in actie komt om je kat te redden.

Neem dan geen kat als het je allemaal te moeilijk is!

En voor de mensen die zeggen "ik kan hongeren dus de kat ook": het maakt wel wat uit of je zélf bij machte bent om er wat aan te doen, nietwaar?

En afgezien daarvan: honger is niet het enige probleem. Water omgevallen, water vervuild, kat ziek, etc.

Dus laat die vriend teruggaan met die sleutel, beetje bijvijlen oid, en anders maar een ruit intikken (en niks niet liegen tegen de verzekering, gewoon je eigen verantwoordelijkheid en eigen kosten). En lukt dat niet, dan eigen sleutel per expresse of teruggaan.
dubbel
Even om het beeld goed te krijgen, dinsdagochtend heeft die kat voor het laatst eten gehad, niet woensdag. Of ik moet natuurlijk verkeerd lezen maar ik lees dat ze woensdagnacht hier post dus met "ik ben sinds gister weg" bedoelt ze dat ze dinsdag op vakantie is gegaan.

En waarschijnlijk zal die kat het met honger en dorst wel overleven, ik kan gewoon echt oprecht niet begrijpen dat mensen zo stom zijn. Je checked toch ook als je op vakantie gaat of je je paspoort mee hebt en de deur op slot is? Nou die levende wezentjes staan voor mij nog even boven de materiele spullen.

Maar oke, fouten maken is heel menselijk hoor. Maar ik zou wel aktie ondernemen ipv hier een topic openen of het niet erg is dat de kat geen aandacht krijgt.

En ja, ik weet dat ik met sommige dingen een andere mening heb dan andere forummers hier. Maar ik heb een bedrijf gehad die de dieren verzorgde tijdens de vakantie van mensen, en je wil niet weten wat je meemaakt. Ik kan mij er gewoon kwaad om maken hoe sommige gewoon zo met hun beesten omgaan. Neem dan geen dieren als die verantwoording je teveel is. Dit in het algemeen hoor, dit is niet naar TO gericht. Maar een domme aktie vind ik het wel. En ook slap dat het dinsdag al gebeurd is en nu op donderdag nog geen aktie? Of wel TO?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:MrsJones schreef op 13 augustus 2009 @ 09:53:

Ik heb me door de dierenarts wel eens laten vertellen dat een kat nooit langer dan 3 dagen zonder eten kan, omdat er dan al schadelijke leververanderingen optreden! Katten die enkele dagen niet eten komen in een vicieuze cirkel terecht door lever vervetting. Deze vervetting treedt op omdat vetten gemobiliseerd worden naar de lever en daar opgeslagen,dit gebeurt omdat de kat niet eet. Een kat gaat in tegenstelling tot mensen dus veel sneller dood als hij niet eet!

Als een kat niet eet worden de vetten uit zijn lichaam afgebroken en opgeslagen in de lever, een zogenaamde leververvetting. Hierdoor verdwijnt ook de eetlust zodat er een vicieuze cirkel ontstaat. Een kat kan hieraan al overlijden zodra hij twee dagen niet eet.

Dus ik begrijp niet waarom sommigen hier er zo luchtig over doen!!

Klopt helemaal, deze post. Dit heb ik ook van mijn dierenarts gehoord. Om deze reden mag je een kat die te zwaar is zelfs niet eens rigoreus minder laten eten.

Misschien dat jouw kat een gelukkige uitzondering was Tila, maar de meeste katten lopen hier dus wel schade van op of overlijden eraan.

TO: vandaag actie laten ondernemen door vriend en slotenmaker. Sleutels opsturen is nu al te laat, want tegen de tijd dat die aankomen is het vrijdag.
Nou ik zou in ieder geval wat regelen ipv mn tijd bestede aan een forum.. zijn zat dingen te bedenken, zo zie je maar!

Zal nooit te nimmer mijn kat zo lang zonder laten.

Mijn kat moet elke ochtend en avond nieuw water, en nee hij is niet verwend het is namelijk nog een kitten dus verpest zijn kan hij nog niet.

hij drinkt anders niet en dat moeten we natuurlijk niet hebben!
Dieren zijn net als kinderen, die hebben nu eenmaal zorg nodig! Die moet je bieden óf niet aan beesten beginnen!

Zo erger ik me al dagen aan de puppy van de buren (die gewoon thuis zijn) en 's morgens en 's avonds alleen maar iets eten krijgt en even 2 minuten mag plassen...voor de rest zit hij daar maar....(zie mijn topic bij thuis)

Gisteren heb ik een kauwbot gekocht...en door de tralies heen aan hem gegeven. Nog nooit zo'n blij beest gezien. Overigens heb ik de dierenbescherming ingelicht...der gaat een inspecteur kijken.
quote:balalaika schreef op 13 augustus 2009 @ 10:25:

Nou ik zou in ieder geval wat regelen ipv mn tijd bestede aan een forum.. zijn zat dingen te bedenken, zo zie je maar!

Zal nooit te nimmer mijn kat zo lang zonder laten.

Mijn kat moet elke ochtend en avond nieuw water, en nee hij is niet verwend het is namelijk nog een kitten dus verpest zijn kan hij nog niet.

hij drinkt anders niet en dat moeten we natuurlijk niet hebben!Als ze dorst krijgen dan drinken ze uiteindelijk wel hoor, je verwend 'm dus zelf door elke keer nieuw water te geven.
Je kan trouwens wel zien dat al die mensen die hier zeggen dat het wel moet kunnen er géén bal verstand van hebben!
Misschien heb je gelijk Elninjo.. daar heb ik ook wel over nagedacht, maar ze gaat helemaal uit dr dak als ik beneden kom en dr water niet ververs.. mocht ik het niet verversen zal ze het uiteindelijk waarschijnlijk wel opdrinken.

Hopelijk dus ook met deze kat maar het blijkt wel dat katten dus niet zo lang zonder eten mogen!

Dood gaan hoeft niet, maar kan zeker wel schade geven..
Een kat die 2 a drie dagen niks eet kan zeker wel doodgaan. Google maar eens op leververvetting!! Die van ons had 3 dagen niet gegeten ( kapotte tand ) en hij werd dood en dood ziek omdat de lever van een kat continu aan het werk moet zijn. Anders vergiftigt de kat zichzelf. Dat is bij paarden ook zo trouwens. Bij dikke katten gebeurd dit eerder dan bij dunne, maar we hebben die van ons voor de dood weg moeten trekken en uiteindelijk is hij toch dood gegaan aan leverbeschadigingen. Wil je dat?

Ik had er niet eens over nagedacht en zou toestemming geven om een ruitje in te tikken of de slotenmaker te laten komen.
Uit dr dak klinkt trouwens wel heel raar haha!

Zo bedoel ik het niet..Gewoon miauwen, voor mn voeten lopen, je kent het wel..
Hmm.. als ik de kattenbak een dag niet verschoond heb komen mijn 2 katten al zeuren of hij schoon mag.. ervaring heeft mij geleerd (bij vrienden gezien) dat als de kat de bak niet schoon genoeg vind, ze er gewoon voor gaan zitten (of ergens anders in huis) Dus dat het zal stinken in je huis lijkt me wel logisch.

En doe eens een sleutel regelen ofzo.. dit is echt te zielig voor woorden voor het beestje.. Die kan er toch niets aan doen dat jij hem vergeten bent. Het is jouw verantwoordelijkheid..
Ik vraag me trouwens af hoe al die hele zielige straatkatten overleven als een kat per se zo vaak en zo veel moet eten. Je weet wel, die echte zielige katten in griekenland enzo. Die hebben echt niet elke dag te eten en ook niet elke 2 dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven