= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
quote:MissBR schreef op 12 augustus 2009 @ 16:12:

jaha! ik heb wat gegeten. heb lekkere hamkaas croissantjes gehaald bij de appie toen ik net boodschappen ben gaan doen. ook nog even naar ikea geweest en ledikantje gekocht voor hummel. (ze slaapt nu nog in wiegje of bij mij in bed) was idioot druk daar trouwens, wat doen iedereen daar?

plastic-moeheid? bestaat dat? ik heb nog mc van eerste kind, dus al bijna 8 jaar oud. is nooit iets mee gebeurd, dus vond dat het nog wel kon.. om nou voor die laatste nog even een mc te kopen.. nou ja, we zien wel.

ok, ga nu even de was doen en dan kopje thee maken. met en koekje (wie zei er ook alweer iets over mijn gezonde eetgewoontes??)

Tja ik wist het ook niet van die plastic moeheid haha. Dacht eigenlijk dat het een verkoop trucje was, maar ik hoorde toch van een onafhankelijk iemand dat het bestaat. Na een jaar of 4 a 5 komen er in het plastic haarscheurtjes waardoor hij niet meer veilig is. Of er nu iets mee gebeurd is of niet. Hij is dan te oud om echt veilig te zijn. Maar ja, ik snap ook dat je geen nieuwe koopt voor het laatste kind.

Ik zat afgelopen vrijdag met een vriendin op het strand in Bloemendaal, lekker een vodka lime te drinken en ben lekker uit eten gegaan enzo. Hele middagje koste in totaal 60 euro. Toen dacht ik....."hmmm ik doe wel moeilijk over 79 euro voor een MC terwijl ik even makkelijk 60 euro aan een dagje uit besteed. Eigenlijk mag ik niet op veiligheid van mijn eigen kind bezuinigen.Dat is penny wise, pound foolish" Dus heb toch maar een nieuwe besteld. (wel de goedkoopste hoor bij de babydump)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Plastic moeheid bestaat inderdaad echt. Wij hadden tuinstoelen van vijf jaar oud. Een paar weken geleden (ik was nog zwanger) ging ik op zo'n tuinstoel zitten en hij brak zo door de poten heen. Echt bizar.

Chica, helemaal eens: je moet niet bezuinigen op de veiligheid van je kind. En die Hoppediz doeken zien er mooi uit, maar die vrouw die ze showt... Man, dat is echt een über Deutsche frau! Haha.
quote:blogbabe schreef op 12 augustus 2009 @ 15:00:

Vraagje: Blogbaby heeft haar billetjes een beetje kapot. Ik smeer er maar sudocrème op. Iemand nog andere tips?Toevallig had mijn dochter vandaag precies hetzelfde. Echt zielig. Ik doe eigenlijk al sinds het begin precies wat ring beschrijft, behalve dan elke keer verschonen met een poepluier, maar het heeft het niet voorkomen. Wel merk ik gelukkig vaak snel resultaat als ik Sudocreme smeer, dus ik hoop dat dat nu ook weer werkt.
quote:Ring1981 schreef op 12 augustus 2009 @ 18:02:

Plastic moeheid bestaat inderdaad echt. Wij hadden tuinstoelen van vijf jaar oud. Een paar weken geleden (ik was nog zwanger) ging ik op zo'n tuinstoel zitten en hij brak zo door de poten heen. Echt bizar.

Chica, helemaal eens: je moet niet bezuinigen op de veiligheid van je kind. En die Hoppediz doeken zien er mooi uit, maar die vrouw die ze showt... Man, dat is echt een über Deutsche frau! Haha.
Ik heb net als Maria ook een (gekregen) Babybjorn liggen, maar zie er tot nu toe zo het nut niet zo van. Wanneer gebruiken jullie de draagzakken,/draagdoeken?
Ik gebruik mijn draagdoek als ik met vrije handenies wil doen. Verder vind ik het fijn om pruttel zo te dragen en dan onderweg lekker te knuffelen zonder het gewicht te moeten tillen.

Ik denk dat ik hem nu ca 6x gebruikt heb ik 6 weken. De eerste keer na anderhalve week. Gisteren even naar de apotheek heen en weer gelopen (ca 20 min. enkele afstand).

Het omknopen vind ik geen probleem, maar het afdoen zonder dat de doek de grond raakt vind ik lastiger.

Oja wat vraagjes:

- pruttel vraagt al 2 dagen overdag om de 2 uur voeding; een regeldagje kan die langer dan een dag duren? of loopt bv terug?

- pruttel heeft een ontstoken teentje...wat kan ik doen...dcht aan een badje met soda.
Blog, wat vervelend van mini's billies.

Laura heeft 't ook héél erg gehad. Maandenlang. Gesmeerd met Sudocrèm ipv Bepanthen (op advies v.d huisarts).

Later ontdekten we dat ze allergisch bleek voor Pampers billendoekjes en alle andere merken. Ze kan alleen maar tegen de Zwitsal billendoekjes. Die gebruiken we nog steeds voor haar, zelfs op de crèche geven we ze speciaal mee, omdat ze daar Pampersdoekjes gebruiken.

Je kunt dus naast smeren ook wat experimenteren met billendoekjes of merken luiers.

Succes !
What matters most is how you see yourself
quote:maria52 schreef op 12 augustus 2009 @ 15:59:

Doen jullie trouwens baby al spijkerbroekje aan? Mij lijkt dat zo ruw, maar heb twee broekjes maat 56 gekregen en zo zonde om ze niet aan te doen!Nee! Maar niet omdat ik erop tegen ben ofzo, maar meer omdat ik simpelweg geen spijkerboeken heb in die maat (het lijkt me ook niet heel lekker zitten). Heb 1 spijkerbroekje gekocht. Maar dat is maat 62/68. Dus dat duurt nog even.
quote:maria52 schreef op 12 augustus 2009 @ 15:57:

misschien is af en toe luchten een optie? Het scheelt dat ze geen piemeltje heeft en dus niet de halve kamer kan onder plassen Tja, toch vind ik dat ook met een meisje lastig. De mijne plast ALTIJD als ze bloot is. Vind ze blijkbaar erg leuk!
quote:Ring1981 schreef op 12 augustus 2009 @ 15:11:

En ik gebruik Pampers Newborn luiers en die Pampers Sensitive doekjes. Daar zit namelijk geen parfum in Ja, dat kan ik ook wel weer gaan doen. Ik had deze doekjes idd in het begin. Ging prima! Daarna heb ik een goedkopere variant gekocht. Bepanthen heb ik ook nog in huis (thanks voor de tip, ik weet niet meer wie het schreef...). Weleda is ook een goed idee. Is puur natuur toch? Niks toegevoegd enzo? Dank, dank, dank.... want het wordt alleen maar erger.
Watever, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!!! Hopelijk zijn jullie vlug ok en mag je lekker naar huis. Geniet ervan en heel veel geluk samen.

Jojon, wat een toestanden bij jullie zeg. Probeer wel aan jezelf te denken he? Geen tijd om een keer met de huisarts te praten, dat is belangrijk als jij dat zelf wil, die tijd moet je proberen te maken. Tuurlijk is dat lastig, maar zorg alsjeblieft goed voor jezelf! En heel veel beterschap voor je man en je dochter!!

Chica, die Beco, mag je baby daar in vanaf de geboorte? Wij hebben er ook een gekocht, ik durfde het knopen van zo'n doek niet echt aan, maar ik vind de beco nu ook nog wat eng voor z'n nekje. Hoewel hij heel erg sterk is en echt al minutenlang zijn bol rechtop houd, als hij rechtop tegen m'n buik ligt/zit.

Sanloes, ik heb geen ervaring, maar heel veel gelezen en een regeldag duurt vaker juist langer dan 1 dag. Vaak aanleggen, dan kan het bijna niet teruglopen. Oh ja, en veel rusten!! Als je te druk bent, kan het zijn dat je kindje vaker komt. Vooral 's avonds na een dag veel doen. Dus, middagslaapje voor je eigen en kindjes bestwil.

Over billendoekjes en luiers: we hebben kruidvat luiers en billendoekjes van de hema. Die laatsten op aanraden van een vriendin. Superdoekjes, lekker nat. Ik heb een proefje gehad van het een of ander, die doekjes vond ik zo droog. Gaan heel de billen van aan gort.
Toch helpt het hier enorm om de billen even 15 minuten bloot te leggen. Gewoon een badhanddoek dubbel gevouwen eronder. Daarna wat maizena erop. Nica heeft er nog geen last van gelukkig.

Ik heb ook geen spijkerbroekje in die maat. Lijkt me inderdaad niet zo heel lekker, maar je hebt ook van die hele zachte spijkerstof. Misschien gewoon proberen?

Sanloes, het zoontje van mijn vriendin had ook een ontstoken teentje. Dat kwam doordat het nageltje in de huis was gegroeid. Ze had het eerst zelf geprobeerd met soda maar dat hielp niet echt. Toen in het ziekenhuis een zalfje gekregen en hij was er zo vanaf. Haar zoontje leek er niet echt last van te hebben. Ik hoop dat prutteltje er ook niet zoveel last van heeft.

Ik heb me al de hele dag ingehouden wat eten betreft. Zelfs bij vriendin die een heerlijke lunch had gemaakt. Maar nu ga ik zo toch bezwijken voor de tofifee's die hier in de kast liggen. Vriend gaat voetbal kijken en ik lekker met een boek en een kop thee op bed. Er is niets lekkerder dan met een warme mond van de thee je toffifee op je tong laten smelten.....
Hier druk dagje met dochtertje, veel aan het piepen voor haar doen.

Blog, het kan ook een schimmeltje zijn, daar had mijn meissie last van. CB heeft cremepje aangeraden mico.. nog iets.
Klopt Blog zon schimmeltje had Anniek ook vaak en aangezien ik morgen naar het CB moet ga ik dat ook even vragen. Zalfje kun je tegenwoordig zonder recept bij apotheek halen.

Toffifeeeeeee's heerlijk. Lekker zeg. Dat boek klinkt trouwens ook goed. Maar hier weer huiluurtjes dus kind in de armen.

Nerwen: Inderdaad mogen ze in de Beco vanaf geboorte. Ik zorg dat de zak heel strak tegen me aan zit zodat haar hoofdje niet wiebelt en hij moet natuurlijk op de juiste hoogte gesteld worden zodat het hoofdje niet boven de zak uit komt. Het grappige is wel dat ze bij Vriend veel beter zit (zonder ruimte) want die heeft nl geen borsten hahahaha. Probeer het maar eens gewoon in huis, het loopt heerlijk.

Ik gebruik de doeken/zak voor kleine stukjes/boodschapjes of als het niet handig is om de hele kar mee te nemen. Zo zijn we laatste met de bus naar de stad geweest met de zak. Dan hoef je niet zo te slepen met dat ding.
Chica, bedankt, we gaan de beco dan toch maar eens proberen deze week.

Over de kolf trouwens, ik heb er een op marktplaats gevonden in de buurt, dus dan laat ik die van jou even aan me voorbij gaan.Ik denk dat je niet in een weekje afgebouwd bent nu en ik ben er wel aan toe om eens een voeding over te slaan (die van 23 uur bijvoorbeeld) zodat ik eens lekker door kan slapen. Ben benieuwd hoe het zal gaan, kolven en fles geven. Spannend weer.

Hoe ontdooien jullie trouwens die ingevroren blokjes melk? Op het moment van honger uit de vriezer en dan maar wachten?Of ee beter idee? En verwarmen, mag dat in de magnetron? Wat een nitwit ben ik eigenlijk m.b.t. voeding en flessen.
Randy: Toffifees heb ik ook nog liggen, goed idee!

Nerwen: ik ontdooi de blokjes in flesjes of in Avent Via Bekers en die zet ik dan in heet water en schud ze af en toe wat om. Of als het ruim de tijd heeft gewoon op het aanrecht. Ik probeer het wel altijd van te voren te doen, want wachten als ze hongerig zijn tot de melk ontdooid is duurt wel lang.

Sanloes: een regeldag kan wel een paar dagen duren, wil absoluut niet zegen dat je te weinig melk hebt.

Blog: hier ook zo'n meid die graag plast zonder luier om, ze zeggen dat dat bij jongetjes lastig is maar zoon heeft zich veel minder vaak onder geplast als baby dan zij.
O ja, draagzakken ging het ook nog over. Ik heb een premax draagzak (zelfde idee als de Lodger draagzak) en gebruik hem vooral voor kleine boodschapjes, dan kan ik zoon in de buggy meenemen. Ik heb wel een duowagen en die gebruik ik ook veel, maar voor even een rondje centrum vind ik de draagzak wel er makkelijk.
quote:padababa schreef op 12 augustus 2009 @ 22:36:

Blog: hier ook zo'n meid die graag plast zonder luier om, ze zeggen dat dat bij jongetjes lastig is maar zoon heeft zich veel minder vaak onder geplast als baby dan zij.Oh dan toch liever jongetje dat minder vaak plast . Eigenlijk vooral nadat hij in bad is geweest, dus dan ben ik er op voorbereid!
Miep plast ook altijd zonder luier! Herkenbaar dus.

Ehhh, die draagdoek gebruik ik pas sinds vandaag. Maar ik merk dat Miep er erg rustig in wordt. Ik denk dat ik hem veel ga gebruiken als ze last heeft van krampjes, vaccinaties, 'gewoon bij mij willen zijn' en/of als ik even mijn handen vrij wil hebben. En misschien in een stad, en als ik naar de supermarkt ga? Jullie horen het wel hoe het gaat als ik hem een tijdje heb.

Mijn vriend heeft de doek vandaag ook om gehad, ik heb hem geknoopt. Hij wilde hem eigenlijk niet meer afdoen. Liep zo trots als een hond met zeven lu.... *Laat maar, jullie snappen me wel!* door het huis heen te stampen. Dat wordt nog vechten!

Randy, nog bedankt voor vanmiddag! :-)
Nerwen: goed dat je een kolf hebt gevonden. Kan me voorstellen dat je eens toe bent aan een voeding overslaan. Ik verkoop hem wel via MP joh geen probleem en inderdaad ben ik nog steeds aan het afbouwen. BV bevroren of niet mag je nooit opwarmen in de magentron. Dan gaan de voedingsmiddelen kapot ofzoiets. Ontdooien doe ik ook in de avent fles zelf en gewoon op het aanrecht. Je moet dus flink van te voren plannen hoor. Het beste is om het in de koelkast te ontdooien dan kan het daar ook nog een ochtend of middag blijven staan. Langer geloof ik niet.
Ben ik ook weer eens... lees wel trouw mee maar kom er niet altijd toe te reageren...

Heb ook een draagdoek, nog van dochter, maar moet nog wel even oefenen hoe het ook al weer moest. Heb gewoon zo'n lange lap die je een keer moet knopen, maar toen ik het gisteren probeerde lag ie er wel erg scheef in. En ook een draagzak, maar daar is ie nog wat te jong voor dacht ik. Die van jou is wel erg mooi Ring, en erg ingewikkeld...

Over Bv opwarmen in de magnetron, ik dacht dat het wel mocht maar alleen op een heel laag vermogen...anders krijg je zgn hotspots in de melk waar dan inderdaad de voedingsstoffen door verloren gaan. Maar mijn info is al wat ouder dan die van Chica... ik zal het ook nog eens navragen hier...

Ben erg benieuwd hoe het met Watever gaat...hoop dat ze flink aan de beterende hand is...

Kreeg net telefoontje van chef, hij wil graag op bezoek komen, alleen, zonder de collega's...zal wel volgende week ofzo worden, zal mij benieuwen...

Randy toffifiees zijn ook te lekker om te laten liggen, knap dat je dat een hele dag redt! Of was je stiekum al begonnen met lijnen??? Ik wil ook meedoen! (of eigenlijk niet zo zeer met lijnen maar wel met afvallen haha!)

Mannetje is wat onrustig, slaapt heerlijk op mijn buik/borst maar in bed blijft ie piepen. Kan hem toch niet de hele dag bij me houden??? Tis wel de bedoeling dat ie ook in zijn bed slaapt!
BV opwarmen in de magnetron mag wel, alleen je moet zorgen dat het niet te heet wordt en gelijkmatig warm wordt. Ik doe dus steeds 10 sec. en dan omschudden en dan weer 10 sec. tot het op de juiste temperatuur is. In BV-melk die te heet wordt gaan voedingsstoffen (eiwitten) kapot, maar als je dus maar zorgt dat er geen hete plekken inkomen mag het wel.

Meis: hier ook een meisje dat het liefst bij je ligt overdag en liever niet in haar bedje slaapt, maar ja zij is wel al even ouder als jou zoon.
jippie, het lijkt er op dat het regel-gedoe wat afneemt! nu weer wat meer ruimte tussen bv..minder huilen etc.

Pruttel is nu 6 weken en gisteren dronk ze als laatste voeding (slechts) 75ml afgekolfde melk. Is dat weinig of lijkt dat maar zo. moet eerlijk zeggen dat ik ook maar 80ml afgekolfd kreeg.

Ze sliep daarna 3h voor de volgende voeding, dus dan lijkt het mij genoeg. Maar ik meen gelezen te hebben dat ze zo'n 120ml moet hebben.

bedankt voor de antwoorden trouwens!!!

Ik heb een flessenwarmer bij prenatal gehaald. 30 euro incl autoadaptor. Merkte gisteren wel dat ik hem verkeerd had ingeschat want de melk was te heet. Blijkbaar was een kleine hoeveelheid door mij ingeschat als middelmatig.

toffifees heb ik niet in huis, maar ben nu verzot op van diekofiechocolade, terwijl ik niet eens koffielust!

nu eerst maar een gezonde lunch!
Hmm, koffiechocolade klinkt ook erg goed. Ik kan echt vreselijk snaaien op moment.

Sanloes: als zij na 75 ml vol is en dan 3 uur slaapt heeft ze daar blijkbaar genoeg aan. Je weet ook natuurlijk niet of ze die voeding daarvoor misschien heel veel gedronken heeft of dat de melk bijv. heel vet is. Je merkt het wel als dat te weinig is hoor, gewoon vertrouwen op wat zij je laat zien.
Sanloes, maak je geen zorgen om de hoeveelheid melk! Miep drinkt soms maar 50cc, terwijl ze de andere keer zo 120cc naar binnen klokt. Het ligt gewoon aan verschillende factoren: is ze erg moe, heeft ze pas nog gegeten, verzin het zelf maar. Maakt niet uit, dat mag allemaal bij borstvoeding.

Volgens mij is de rekensom: lichaamsgewicht in kg x 150 cc : het aantal voedingen wat je per dag geeft. Stel, je kindje is 4 kilo en krijgt 7 voedingen per dag. Dan is het 4x150:7 = 85 cc per voeding. Dat is wat je kindje gemiddeld zou moeten drinken. Maar ze kan dus gerust meer of minder drinken, het kan gewoon verschillen per voeding.

Borstvoeding warm ik trouwens au bain marie op. Eerst in koud water laten ontdooien. Dan steeds warmer water nemen tot de voeding de juiste temperatuur heeft. Valt me nog mee hoe snel borstvoeding ontdooit, het is toch een hele andere structuur dan water ijsblokjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven