Gezondheid alle pijlers

Oke gestopt met roken, en NU?

27-07-2009 10:40 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik ben sinds 15 juli gestopt met roken en ik moet zeggen het ging eigenlijk heel makkelijk... Had toen een week vakantie en nu vorige week bij thuiskomst was het iets zwaarder, maar eigenlijk gaat het easy! Alleen nu zegt iedereen "Oh wacht maar" ......

Maar waar moet ik op wachten? Wat zijn en wanneer komen de valkuilen? Is dat na een maand of misschien twee?

Wat zijn jullie ervaringen met makkelijk stoppen, maar dan!!

Ik heb zelf 20 jaar gerookt en laatste paar jaar bijna pakje per dag heb afgelopen jaar 2 pogingen gedaan, maar na 3 dagen alweer begonnen! En nu.... gaat het al 12 dagen goed!
En nu?

Nou. Gewoon. Volhouden.

Wel goed van je!
Kijk even op het stoppen met roken topic op de gezondheidspijler. Daar kan je alle valkuilen vinden! Succes met stoppen, goede keuze!!! Zet m op!
Ik heb 12 jaar gerookt, waarvan de laatste jaren een pakje per dag. Ben gestopt mbv een laserbehandeling en inmiddels a.s. 8 augustus 4 jaar moeiteloos gestopt. Nooit de neiging gehad om nog eens te willen proberen, in tegenstelling tot Sarahman. Die heeft eenmalig weer een sigaret geprobeerd (na een half jaar was dat) en daarna ook niet meer. Stoppen is heel makkelijk, als je het maar écht wilt

Succes!
Dat 'oh wacht maar' en 'red je nóóit' heeft mij er doorheen gesleept. Ik vertikte het domweg om weer te beginnen omdat ik dan iedereen gelijk zou moeten geven
En nu? Volhouden! Asbakken verwijderen.

Enne... gordijnen wassen, plafond witten, muren schilderen. Lekker fris. Peukenlucht uit je huis...
Jaaa goeie tip, lekker mijn muren weer wit maken! DAT ga ik doen, ben ik ook weer paar dagen zoet mee en dus bezig, haha! Thanks
Ach joh, de een krijgt wel moeilijke momenten, de ander niet. Ik heb heel lang gerookt, en ben nu drie jaar gestopt. Met weinig problemen. Daarvoor ook eerder twee keer gestopt, met huilbuien, ellende en noem maar op. De derde keer echt gemakkelijk. Heel blij mee. Laat je niet gek maken door die verhalen. En als je het een dagje moeilijker hebt: er komt vanzelf weer een volgende dag dat het beter gaat.

En volhouden? Er is niets vol te houden. Je hoeft niets te doen, je doet jezelf niets tekort. Het gaat allemaal vanzelf.
quote:Ingrid5 schreef op 27 juli 2009 @ 11:26:

Jaaa goeie tip, lekker mijn muren weer wit maken! DAT ga ik doen, ben ik ook weer paar dagen zoet mee en dus bezig, haha! Thanks
Ben nu ongeveer een half jaar gestopt. Nooit moeilijk gevonden eigenlijk, maakte me alleen meer druk over eventueel aankomen. Ben ook meteen gaan sporten en niet plaatsvervangend gaan snoepen.

Ben eigenlijk wel trots op mezelf. Voel me superfit, mijn huid ziet er goed uit, zitten strakker in mijn velletje door het sporten. Denk dat ik wel toch wat kilootjes was aangekomen door tragere spijsvertering, ondanks dat ik niet meer at dan voor het stoppen. Sinds een paar weken werkt mijn stoelgang ook weer normaal. Daar heb ik wel echt een aantal maanden dus last van gehad. Heb wel eens geroepen:'Geeft me alsjeblieft een zware sjag, dan kan ik naar de wc!' haha.. (nooit zware sjag gerookt hoor)

Maar veel activia en peperkoek later gaat weer prima.

Succes hoor!
Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt en ik moet eerlijk zeggen dat het me heel erg meeviel. Wel ben ik de bekende kilo's aangekomen maar daar ga ik binnenkort wat aan doen. Ik rookte een pakje shag per dag en heb 34 jaar lang gerookt. In het begin zocht ik wel veel afleiding en uiteindelijk ben ik veel opruimiger en poetseriger geworden, maar dat is niet erg want dat kon ik wel gebruiken .

Veel succes verder Ingrid5!
quote:Ingrid5 schreef op 27 juli 2009 @ 10:40:

Hoi allemaal!

(...)

Alleen nu zegt iedereen "Oh wacht maar" ......

Maar waar moet ik op wachten? Wat zijn en wanneer komen de valkuilen? Is dat na een maand of misschien twee?

(...)

Mensen die dit soort dingen zeggen proberen je bang te maken, dat is alles. Als je ze zelf deze vragen stelt krijg je ontwijkende antwoorden. Het heeft alles te maken met hoe zij hun stoppoging ervaren hebben. Het is hun gevoel, hun beleving, niet de jouwe. Gewoon lekker doen op de manier die het beste bij jou past en je niet op laten jutten door anderen.

Sterkte met het blijven stoppen!

Setter (inmiddels 4,5 jaar gestopt na 19 jaar roken)
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Quote van Juniper8

Sinds een paar weken werkt mijn stoelgang ook weer normaal. Daar heb ik wel echt een aantal maanden dus last van gehad. Heb wel eens geroepen:'Geeft me alsjeblieft een zware sjag, dan kan ik naar de wc!' haha..

ZO herkenbaar! De sigaret was mijn eigen laxeermiddeltje en toen ik die opeens niet meer had.... Ik miste de sigaret niet, maar het 's ochtends na het eerste bakje koffie en het eerste sigaretje gewoon naar de WC kunnen gaan des te meer! Ik ben nu 3 weken en 3 dagen gestopt en het is nog steeds niet helemaal wat het zou moeten zijn..... Activia en peperkoek zei je?
.
Ingrid5, hartstikke goed van je!

Zelf ben ik dit weekend gestopt, vandaag de derde dag. En oh, wat ben ik trots op mezelf!
Je kunt het gemakklijk volhouden als je echt 100% gemotiveerd bent om een niet-roker te zijn. Dat is de enige voorwaarde. Doe het omdat je het wilt, niet omdat je het van jezelf of een ander moet (iemand zei het hier ook al en het is echt zo).

Ik ben 6 jaar geleden gestopt na het lezen van het boek van Allan Carr. En ben nooit weer begonnen, terwijl ik toch bijna 20 jaar gerookt heb.

Ik ben wel gelijk gaan hardlopen, 2x per week. Vooral na het eten kreeg ik toch wel zin in een sigaret, dus dan trok ik mijn sportkleding aan en ging een half uur de frisse lucht in. Heerlijk!

Succes, Ingrid! En jij ook fleurdelys!
O ja, vrienden van mij gingen in het begin soms grinnikkend naar buiten voor een sigaret. "Ja, dat mag jij niet meer hè". Pfff, ze waren gewoon jaloers dat ik kon stoppen en zij niet. Ze roken nog steeds allemaal en ik hoor ze bijna op ieder feestje wel zeggen dat ze ook graag willen stoppen. Jajaja, stop dan gewoon. Als je het echt wilt, lukt het echt wel hoor. Maar ze zijn gewoon niet 100% gemotiveerd, dat is het.
Jongens bedankt voor alle reacties!

Het is nu inmiddels 22 dagen! Wauw...

Wordt makkelijker en soms wat lastig. Ik denk er veeeel minder aan maar nu komen wel soms momenten dat ik denk... Ohhh ik mag nooooit meer roken! (vooral tijdens zomerse avonden op het terras)

Maar zodra ik weer thuis kom en ik ruik nog steeds de Robijn in mijn wasgoed, denk ik.... Yeehaaaa!!

Fleurdelys GEFELI!
kijk even op ikstop.nl, ik weet niet dat je daar geweest bent maar het is daar heel erg leuk, en ze slepen je door alle moeilijke momenten heen.

en je hebt gewoon heel veel tips, en je kan er bijna 24 uur terecht.

deze site (heeft me naar de zoveelste stoppoging, net zoals een boek van carr, mijn knop omgezet)

tja ik ben vorig jaar weer begonnen, na 8 maand gestopt te wezen. de zoveelste valkuil.

maar die 8 maand ben ik eigelijk nog nooit zo blij en trots op mezelf geweest.

dus go go.
Ik ben 6 juli gestopt met roken en het gaat nog steeds super goed mis het echt niet
Ik denk dat ik wel weet wat 'die mensen' bedoelen Ingrid. De ervaring leert dat het overgrote deel van de stoppers, ergens in het proces een of meerdere malen een valkuil tegenkomt en vooral de degenen die het makkelijk hebben met stoppen, lijken daar meer vatbaar voor te zijn.

Misschien omdat ze er wat onverschilliger mee omgaan. (Oh, als stoppen zo makkelijk is, dan kan ik nù wel één sigaretje roken). Misschien omdat ze, door het gemak, hun motivatie wat sneller vergeten....wie zal het zeggen.

Hoe dan ook, de kans is groot dat ook jij ergens de komende tijd ineens enorme behoefte aan roken krijgt. Misschien met een aanleiding, maar evengoed kan je dat zomaar, out of the blue, overvallen.

Ik ben al lang gestopt met roken, maar kreeg na ongeveer vier maanden ineens hele levendige dromen over roken, waar ik zelfs wakker van werd en dan wilde ik roken. Heel vervelend was dat. Ook weleens een dag dat ik de hele tijd maar aan roken dacht en er bijna onbedwingbare zin in had. Terwijl ik de afkick echt allang achter me had liggen.

Zelfs nu (na jaren) heb ik af en toe nog een moment dat ik ineens wil roken. Daar zo'n zin in heb.

Als je voorbereid bent op dit soort valkuilen en weet dat ze kunnen voorkomen, (hoeft niet, kan wel) word je er niet zo door overvallen, weet je ermee om te gaan en kun je de verleiding goed weerstaan. Een slimme stopper is ook op de valkuilen voorbereid, zeg maar .

Ik heb nooit meer gerookt na het stoppen en ben dat ook niet van plan. Tegenwoordig zie ik die zeldzame rookbehoefte-momenten als speldeprikjes uit een ver verleden. En dan is de zin ook zó weer voorbij...

Succes en hou vol hè Ingrid!!
Hoe gaat ie nu, Ingrid? Nog steeds gestopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven