Vrouwen vallen op getrouwde mannen
vrijdag 14 augustus 2009 om 21:34
Bericht op msn. Ik weet het niet hoor....maar misschien zit er een kern van waarheid in. Heb ooit een relatie gehad met een getrouwde man, de meeste mannen die ik ECHT de moeite waard vind zijn al getrouwd.....hoe zit het met jullie dames?
VROUWEN VALLEN OP GETROUWDE MANNEN
Een man met een relatie is aantrekkelijker voor vrouwen dan een vrijgezelle kerel. Dat is nu wetenschappelijk bewezen. ‘Mannen stropen’, zo noemen de wetenschappers van de Oklahoma State University in de VS het fenomeen dat ze ontdekten, maar het ‘Angelina Jolie-Effect’ is ook een toepasselijke naam. De onderzoekers lieten aan twee groepen vrouwelijke heteroseksuele testpersonen tientallen foto’s van mannen zien. Ze moesten de mannen beoordelen op aantrekkelijkheid. De ene groep kreeg bij bepaalde foto’s te horen dat de man die er op stond een relatie had. De andere groep kreeg te horen dat dezelfde man vrijgezel was. Dezelfde mannen werden als veel aantrekkelijker beoordeeld als er bij werd verteld dat ze een relatie hadden. Negentig procent van de testvrouwen gaf aan ‘interesse’ te hebben in één van de mannen waarvan ze hoorden dat hij bezet was, tegen 59 procent bij vrouwen die hoorden dat dezelfde man vrijgezel was. Volgens de onderzoekers hebben vrouwen een voorkeur voor een man met een relatie omdat hij heeft aangetoond open te staan voor liefde. Hij is als het ware gescreend door een andere vrouw en goed genoeg bevonden. Dezelfde test werd ook uitgevoerd bij mannen. Die toonden totaal geen voorkeur voor vrouwen met of zonder relatie, maar beoordeelden puur op het uiterlijk. Zo, dus jij bent getrouwd? Foto: Roland Lakis
VROUWEN VALLEN OP GETROUWDE MANNEN
Een man met een relatie is aantrekkelijker voor vrouwen dan een vrijgezelle kerel. Dat is nu wetenschappelijk bewezen. ‘Mannen stropen’, zo noemen de wetenschappers van de Oklahoma State University in de VS het fenomeen dat ze ontdekten, maar het ‘Angelina Jolie-Effect’ is ook een toepasselijke naam. De onderzoekers lieten aan twee groepen vrouwelijke heteroseksuele testpersonen tientallen foto’s van mannen zien. Ze moesten de mannen beoordelen op aantrekkelijkheid. De ene groep kreeg bij bepaalde foto’s te horen dat de man die er op stond een relatie had. De andere groep kreeg te horen dat dezelfde man vrijgezel was. Dezelfde mannen werden als veel aantrekkelijker beoordeeld als er bij werd verteld dat ze een relatie hadden. Negentig procent van de testvrouwen gaf aan ‘interesse’ te hebben in één van de mannen waarvan ze hoorden dat hij bezet was, tegen 59 procent bij vrouwen die hoorden dat dezelfde man vrijgezel was. Volgens de onderzoekers hebben vrouwen een voorkeur voor een man met een relatie omdat hij heeft aangetoond open te staan voor liefde. Hij is als het ware gescreend door een andere vrouw en goed genoeg bevonden. Dezelfde test werd ook uitgevoerd bij mannen. Die toonden totaal geen voorkeur voor vrouwen met of zonder relatie, maar beoordeelden puur op het uiterlijk. Zo, dus jij bent getrouwd? Foto: Roland Lakis
vrijdag 14 augustus 2009 om 21:36
vrijdag 14 augustus 2009 om 21:52
Ik geloof er wel in. Voor veel vrouwen is een man die al bezet is blijkbaar relatie materiaal. Als de man in kwestie mooie kinderen heeft is hij vaak nog beter relatie materiaal.
Mijn man stond in de bakker op zijn beurt te wachten met zijn prachtige dochter van twee jaar oud. Een vrouw (Sl*&^%$$) kwam naar hem toe en zei; "Wat een prachtige dochter heb jij! 'T is dat verkrachting een misdaad is anders had ik het nu met je gedaan;
Mijn man stond in de bakker op zijn beurt te wachten met zijn prachtige dochter van twee jaar oud. Een vrouw (Sl*&^%$$) kwam naar hem toe en zei; "Wat een prachtige dochter heb jij! 'T is dat verkrachting een misdaad is anders had ik het nu met je gedaan;
vrijdag 14 augustus 2009 om 21:53
Ik vind dat zoiets raars. Als je alleen al deze pijler leest (of juist vooral op deze pijler), dan ga je toch heel hard beseffen dat er ontzettend veel relaties zijn die gewoon ruk zijn? En dat er belachelijk veel mensen in een relatie blijven waar ze niet in willen zitten. Ik vind dat soort types écht niet aantrekkelijk hoor.
Aan de andere kant, mijn vriend is ook erg aantrekkelijk, maar dat zou hij ook zijn als wij geen relatie hadden.
Aan de andere kant, mijn vriend is ook erg aantrekkelijk, maar dat zou hij ook zijn als wij geen relatie hadden.
vrijdag 14 augustus 2009 om 21:55
vrijdag 14 augustus 2009 om 21:56
vrijdag 14 augustus 2009 om 21:59
vrijdag 14 augustus 2009 om 22:00
Dat is niet zo, Zoey.
Misschien diegene die jij ontmoet hebt.
Ja, dat moest haast wel.....
Een man die al 15 jaar op een vast tijdstip met een boodschappenlijst in de supermarkt rondloopt (vaak met een versleten dweil aan zijn zij te discusseren of er wel of geen pindakaas in de voorraad moet zijn vind ik ook niet aantrekkelijk.
Misschien diegene die jij ontmoet hebt.
Ja, dat moest haast wel.....
Een man die al 15 jaar op een vast tijdstip met een boodschappenlijst in de supermarkt rondloopt (vaak met een versleten dweil aan zijn zij te discusseren of er wel of geen pindakaas in de voorraad moet zijn vind ik ook niet aantrekkelijk.

vrijdag 14 augustus 2009 om 22:06
Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een niet bezette man. Ik ben nu voorzien, maar vroegah ben ik wel eens hevig verliefd geweest op een bezette man. Het feit dat hij een relatie had vond ik niet aantrekkelijk, maar uiteraard een groot minpunt. Het is een hoop gedoe, verliefd worden op een bezette man.
vrijdag 14 augustus 2009 om 22:08
quote:Zoey_ schreef op 14 augustus 2009 @ 21:59:
Ik bedoel niet eens zozeer, of helemaal niet eigenlijk, het uiterlijk. Gewoon hoe ze zijn, kneuzig, onzeker, hun huis is een bende of te studentikoos terwijl ze rond de 40 zijn, beetje gefrustreerd vaak.Die lopen er ook een stapel rond ja. Maar omdat het experiment met foto's werd gedaan ging ik er niet vanuit dat er veel achtergrondinfo werd gegeven over hun gedrag, hobbies, ideeën etc. Dus puur op het uiterlijk gebaseerd.
Ik bedoel niet eens zozeer, of helemaal niet eigenlijk, het uiterlijk. Gewoon hoe ze zijn, kneuzig, onzeker, hun huis is een bende of te studentikoos terwijl ze rond de 40 zijn, beetje gefrustreerd vaak.Die lopen er ook een stapel rond ja. Maar omdat het experiment met foto's werd gedaan ging ik er niet vanuit dat er veel achtergrondinfo werd gegeven over hun gedrag, hobbies, ideeën etc. Dus puur op het uiterlijk gebaseerd.
vrijdag 14 augustus 2009 om 22:10
quote:Madhe schreef op 14 augustus 2009 @ 22:08:
[...]
Die lopen er ook een stapel rond ja. Maar omdat het experiment met foto's werd gedaan ging ik er niet vanuit dat er veel achtergrondinfo werd gegeven over hun gedrag, hobbies, ideeën etc. Dus puur op het uiterlijk gebaseerd.O ja, dat was ik even vergeten.
[...]
Die lopen er ook een stapel rond ja. Maar omdat het experiment met foto's werd gedaan ging ik er niet vanuit dat er veel achtergrondinfo werd gegeven over hun gedrag, hobbies, ideeën etc. Dus puur op het uiterlijk gebaseerd.O ja, dat was ik even vergeten.
vrijdag 14 augustus 2009 om 22:14
vrijdag 14 augustus 2009 om 22:36
Mijn getrouwde kerel is wel binnen een half jaar gescheiden dus dat telt misschien niet. Die andere kerels heb ik nooit wat mee gehad, meer dat ik dacht:"Hmm...leuke vent" om 5 minuten later te vernemen dat hij getrouwd is. Too bad for me but I move on. En nee, ik kom niet aan getrouwde kerels voordat men dat hier gaat denken.
vrijdag 14 augustus 2009 om 22:36
"Want bezette mannen zijn al door de keuring"; Alsof het oordeel/ de keuring van andere vrouwen zo ontzettend representatief c.q. veelzeggend is. Als ik zie wat de goegemeente zoal aantrekt, uitkraamt, in hun huis zet, op hun hoofd of aan hun voeten heeft, neeeee... dan heb ik niet zo heel veel vertrouwen in de smaak van de gemiddelde vrouw. Dus laat mij maar lekker zelf keuren. (O ja VC, zeg je dat zonder te lachen? Jazeker, met een stalen smoel)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
vrijdag 14 augustus 2009 om 22:55
Toen ik mijn man aan het leren kennen was, waren we ergens wat drinken. toen hij mij aan het vertellen was dat hij getrouwd is... voor dat hij kon vertellen getrouwd geweest. hapte ik meteen in en schreeuwde ik door het reataurant: wat! ben je getrouwd??? Je zag alle hoofden naar ons toe gericht
Ik zou dus echt niet op een bezette man kunnen vallen. Ik zou niet op nummer 2 willen staan en Bovendien zou ik het een eikol vinden als hij toch getrouwd scheen te zijn, want wat hij bij een ander kan flikken kan die ook bij.